Hyvät sikarit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kekexx
  • Aloitettu Aloitettu
Olipas kiva käydä tuolla Töölön sikarikaupassa, tosi hyvä palvelukin :)

Olen tässä metsästänyt ohkaisempaa/lyhyempää sikaria talaveksi, ehotuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yhden laatikon kohta polttaneena voin vain suositella. Olli Alho antoi myös hyvät arvostelut äskettäin Optio-lehdessä siitä kääryleestä.:joulu3:

Nostellaanpa. Viikonloppuna lähtö työmatkalle ja kotia tullessa ajattelin pari sikaria poistaa kentältä. Kävin kattomassa valikoimaa webbisivuilta ja tarjolla oli lähinnä Cohibaa, Montecristoa ja Partagasia. Onko kukaan poltellut Partagasin Serie P No. 2:ia?

Cigar Aficionado top 25 listalla tuo oli vuonna 2011 sijalla 4., score 94. Sikarista kerrotaan listan yhteydessä mm. "The cigar shares the same dimensions as all of Cuba’s pirámides, and the Partagás Serie P No. 2 is currently smoking better than all of them, even the legendary Montecristo No. 2." Montecriston kakkosia on pari kpl humissa, joten ajattelin joko noita Partagaseja tai Cohiban Robustoja poistaa, ja luettuani tuon CA:n arvion kallistun Partagasin puoleen.

Kellään kokemusta Espanjalaisista sikareista ?
Löytyykö suosituksia ?

Oon reissuun lähdössä ja 2vko pelipaikoilla, niin vois ihan hyvin tuoda itselleen jotain laatua tuliaiseksi :D

Kävin apteekissa, sanoivat ettei ole tislattua vettä. Ostin steriiliä. Meneekö kostutin nyt ihan paskaksi?

Aivan mainiosti menee steriili vesi, itse olen käyttänyt ja hyvin on kaikki pelannut. Kunhan ei mene kraanavettä tunkemaan, niin sama se on onko kyse akkuvedestä, tislatusta vedestä vai steriilistä vedestä :). Btw, jos jollakulla on tarve pienelle humidorille (vetää ehkä 30-40sikaria) niin ottakaa yhteyttä!

Nostellaanpa. Viikonloppuna lähtö työmatkalle ja kotia tullessa ajattelin pari sikaria poistaa kentältä. Kävin kattomassa valikoimaa webbisivuilta ja tarjolla oli lähinnä Cohibaa, Montecristoa ja Partagasia. Onko kukaan poltellut Partagasin Serie P No. 2:ia?

Cigar Aficionado top 25 listalla tuo oli vuonna 2011 sijalla 4., score 94. Sikarista kerrotaan listan yhteydessä mm. "The cigar shares the same dimensions as all of Cuba’s pirámides, and the Partagás Serie P No. 2 is currently smoking better than all of them, even the legendary Montecristo No. 2." Montecriston kakkosia on pari kpl humissa, joten ajattelin joko noita Partagaseja tai Cohiban Robustoja poistaa, ja luettuani tuon CA:n arvion kallistun Partagasin puoleen.
Näitä ostin 3 kpl paketin. Kesällä/syksyllä vois poltella ekan, kuhan ovat olleet humissa jonkun aikaa. Kööpenhaminan kentän (Kastrup) isosta tax freestä löytyy kohtalaisen kokoinen humidorihuone, mihin asikkaat pääsevät vapaasti ihmettelemään sikareita. EU:n sisällä lentävät voivat ostaa vihreällä (verot maksettu) merkattuja tuotteita, EU:n ulkopuolelle menevät punaisella (tax free). Onnistuu muiltakin kuin kosmopoliiteilta. Suunnilleen samat tuotteet oli tarjolla, punaisella puolella ehkä vähän enemmän valikoimaa. Vihreällä puolella oli ainakin perus Cohibat ja Montecristot, sekä Partagasia jonkin verran. Taisi olla myös Davidoffia ja Romeo e Julietaa. Verolliset hinnat jäävät hieman alle Suomi-hintojen, mutta ero on 1-2 € luokkaa parinkympin sikarissa. Säästää tuossa kuitenkin tilaamisen/lähimmässä sikarikaupassa vierailemisen vaivan.

Kassalla meinas vähän hymyilyttää kun muutama suomalainen oli ottanut tuliaisviinansa väärän värin alueelta. Aika selvästi oli merkattu mitä voi ostaa ja mitä ei riippuen kohdemaasta. Ehkä suomenkieliset kyltit olisivat olleet tarpeen.

Aivan mainiosti menee steriili vesi, itse olen käyttänyt ja hyvin on kaikki pelannut. Kunhan ei mene kraanavettä tunkemaan, niin sama se on onko kyse akkuvedestä, tislatusta vedestä vai steriilistä vedestä :). Btw, jos jollakulla on tarve pienelle humidorille (vetää ehkä 30-40sikaria) niin ottakaa yhteyttä!

Vieläkö löytyy humidori?

Mä voisin kysyä samaa, malli ja hinta ?

Ehkä kehtaa jo kertoa, kun aikaa kulunut.

Aikoinaan kun en käynyt kouluja ja piti aloittaa pohjalta, niin olin lentokentällä lennonjohdon siivoajana 19.v -vuotiaana. Joulukuussa lopetin duunin, keräsin hyvät lahjat ja istuin Finnairin pomon toimistoon illalla. Sytytin sikarin ja laitoin jalat pöydälle... fiilis oli sanoin kuvaamaton.

Loparit otin seuraavana päivänä.

Jos joutuu Kööpenhaminan ostoskadulle Strøgetille (vasten omaa tahtoa), kannattaa poiketa Davidoffin myymälään Silkegadelle. Tanskan suurin valikoima ja hyväkeuhkoinen myyjätär. Skippasin tylsän paketti Montecristoa metodin ja ostin sekalaisen kokoelman, mm. pari CAO:ta, Ramon Allonesia ja muutamia muita kuubalaisia. Nettikaupoista olisi toki saman setin saanut reilusti halvemmalla, mutta omalla hyvin vähäisellä polttelumäärällä tuen mielellään hyviä kivijalkakauppoja, jos niitä vastaan tulee.

Saako enää Sveitsistä tilattua Suomeen. Puro Express tjsp oli vakiopaikkani pitkään, mutta ne eivät enää toimita Suomeen? Mistä muualta tilailette?

Pari lomatuliaista on ehtiny polttamaan. Useampaan otteeseen ketjussa kehuttu Ramon Allones Small Club Corona oli loistava.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom