Hyvät sikarit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kekexx
  • Aloitettu Aloitettu
Täytyy kyllä kompata Teriä, on melko turhaa muodostaa mielipidettä sikareista ostamalla jotain koomarketin metallipurkissa säilytettävää roinaa. Hauduttamalla kuubalaista tai etelä-amerikkalaista n. 75% kosteudessa pari vuotta, voi jo saada kokemuksen nautittavasta sikarinpoltosta. Itse taas en tupakoi lainkaan, mutta noita laadukkaita sikareita on ilo kärytellä kerran pari vuodessa.

Eläkee ny saatana tuota 75 % rh:ta käyttäkö, tuossa on jo suuri riski että ne homehtuu. Kyllä se menee enemmän tuohon 65 ... 70 % rh ja lämpötila 18 ... 20 C tienoilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostin Kiovasta laatikollisen Cohiban Secretos sikareita, katsotaan nyt millaisia ovat.

Noh löytyhän tuolta arvosteluja, pienehkö 11cm sikari, mutta eiköhän tuosta pössytä. Tuli mustassa 10 sikarin laatikossa.
Pitää itse ottaa kuvaa jossain vaiheessa ;)

Cohiba%20Maduro%205%20Secretos%2025%20pack.jpg

Kaveriksi ostin Hennessyn XO:ta pienen pullon.
hennessy_XO_excl.jpg

Tänään kävin ostamassa Montecristo no 4:n. Perjantaina pääsee sitten herkuttelemaan :)

On toi kunnon sikareiden polttelu alkanut kiinnostamaan tässä pikku hiljaa. Mitenköhän kannattaisi harrastus aloittaa ja onko olemassa joitain hyviä sikareita aloittelijalle?
Kuubalaiset kiinnostavat ainakin maineensa puolesta. Kiitos ja anteeksi.

On toi kunnon sikareiden polttelu alkanut kiinnostamaan tässä pikku hiljaa. Mitenköhän kannattaisi harrastus aloittaa ja onko olemassa joitain hyviä sikareita aloittelijalle?

Ehkä jotain helpoti pössyteltävää.

Romeo y julia, Montecristo.
Cohiboista on kuuleman mukaan enemmän feikkiä liikkeellä kuin oikeata ja ainakin monet mitä on tullut vedeltyä, menee suht' heposti tukkoon.

Ensiostokset: humidori, kunnon sikarileikkuri ja hehkusytytin.
Asiantunteavasta sikariliikkeestä saa taatusti kaiken tarvittavan.

Kiitoksia vinkeistä. Täytyy käydä täällä tampereella, tuuleensuun gastro pubissa. Sieltä ilmesesti saa vinkkejä ja välineitä. Mites sitten, kun oon menossa laivalle lauantaina, niin onko sieltä kannattavaa ostaa mitään sikareita? laivana on Silja Europa ja muistaakseni siellä jonkin sortin valikoima löytyy.

Liitteet

• smokee copy..jpg
    smokee copy..jpg
    221,4 KB · Katsottu: 1 976
Kaikki cohibat mitä itse olen polttanut ovat palaneet kyllä erittäin hyvin, joten ainakin feikin huomaa nopeasti jos sellainen kohdalle osuu. Siglot I, II ja III vaan ovat voittamattomia, ei oo vielä mun makuun löytynyt vertaista, vaikka monte lähellä onkin.

Vindicatif, mikä pötkylä kyseessä?

Suht mietoja ja kohtuuhintaisia kuubalaisia ovat nimenomaan Montecristot ja Romeo y Julietat. Erityisesti Monten Open- sarjaa olen kuullut kehuttavan aloittelijaystävälliseksi.

Joku kyseli myös Silja Europan hintoja&valukoimia. Hinnat ovat aboutiarallaa Saksan hintojen tasolla, eli huomattavasti Suomen hintoja halvempia. Valikoimasta löytyy muutama koko tunnetuimmilta kuubalaisilta merkeiltä, kuten Montelta, RyJ:ta, Partagasilta ja Cohibalta.

Kelien lämmetessä olen poltellut Punch Petit Coronationin ja Quintero Brevan. Punch oli miellyttävän kokoinen pikku pötkylä josta irtosi kunnon savut. Quinteron maku ei yltänyt samaan, ja kyseinen pölli paloikin päin persettä.. Tuskin maltan odottaa että elohopea nousee +15 tienoilla että voisi laittaa palamaan jonkun isomman pöllin:)
Onkos monikin pakkislainen myös sikaritalon forumin käyttäjä?

Kaikki cohibat mitä itse olen polttanut ovat palaneet kyllä erittäin hyvin, joten ainakin feikin huomaa nopeasti jos sellainen kohdalle osuu. Siglot I, II ja III vaan ovat voittamattomia, ei oo vielä mun makuun löytynyt vertaista, vaikka monte lähellä onkin.

Vindicatif, mikä pötkylä kyseessä?

Hmmm, nyt täytyy sanoa että ei mitään muistikuvaa. Tuosta on tuo "sormus" hävinnyt, aikoinaan sen sokkarilta ostin.
Vielä olis humpassa 3 monterciston 4:sta , 1 guantanamera cristales, 1 wasco de gama ja 1 cohiba sigglo 3.
Täytyy lähteä hakemaan täytettä piakkoin.

Maanantaina tuli hommattua Balmoralin robustoja 2 kpl ja nyt lähtee yks palamaan :kippis1:
On muuten melko huikeen kokonen pötkö, ei muuten taida olla sokoksella humidorit optimi kosteudessa, otin humista pois niin jalasta oli lähtenyt halkeamaan ja vähän repsotti.

Humissa lepäilee 5 kpl Montecriston A:ta, vois jo helteet tulla!:joulu3:

Huomenna olis tarkotus terassille mennä ystävien kesken montecristot vetämään. :kippis1:

Humissa lepäilee 5 kpl Montecriston A:ta, vois jo helteet tulla!:joulu3:

On muuten pitkä pötkylä. :wtf:
Mistäs hommasit ja paljon veloittivat? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom