Hyväpalkkainen työ ilman koulutusta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape80
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
14.12.2005
Viestejä
498
Heh, otsikko kuulostaa aika mielenkiintoiselta. Tilanne on siis se että harkiten nyt alan vaihtoa, ja haluaisin vihdoinkin työn missä mahdollisesti jotain tienaisikin. Koulutus ei ole pois suljettu jossain vaiheessa, mutta mielellään en heti lähtisi taas kituuttamaan vaan tienaisin pari vuotta, ja jos nyt oikein hyvin kävisi, niin jatkaisi kyseistä työtä.

Missä myyntihommissa on realistista aada rahaa ahkeruudella ja puhtaalla työnteolla? Onko muita aloja joilla voisi tienata ilman koulutusta?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos haluat aivot narikassa tehdä duunia niin lähde Norjaan tehtaalle tai laivalle. Jos jaksaa painaa hommia niin siellä pääsee vähän eri liksoille kuin Suomessa.
 
Määrittele hyväpalkkainen? Suostutko tekemään viikonloppu-, ilta- ja ylitöitä? Voiko työ olla fyysistä? Helpottaa aika paljon haarukoimista. Esim. pk-seudulla pääsee tietyissä varastoissa helposti ilman ylitöitä n. 30 000€ vuosipalkoille. Satamassa suunilleen samaaan perus hommissa ja vaativimmissa (esim lukkikuski tms)ylitöiden kanssa yli 50 000€ summiin.
 
Tässä yhteydessä vois kysyä, tienaako missään hommassa yli 3000euroa 40h/vko- tahdilla? Tää on tullu mieleen ku on miettiny tätä "hyvä palkka"- asiaa. 30-40 000e vuodessa on hyvin jos se tulee normi työajalla. Usein vaan ku tapaa hyväpalkkaisia ihmisiä, niin selviää, että vähintään 60h on nille normaali työaika viikossa.
 
Tässä yhteydessä vois kysyä, tienaako missään hommassa yli 3000euroa 40h/vko- tahdilla? Tää on tullu mieleen ku on miettiny tätä "hyvä palkka"- asiaa. 30-40 000e vuodessa on hyvin jos se tulee normi työajalla. Usein vaan ku tapaa hyväpalkkaisia ihmisiä, niin selviää, että vähintään 60h on nille normaali työaika viikossa.

Itse tienaan reilu 3000 euroa kuussa. Työaika on tarkalleen 8 tuntia päivässä. Tosin merkkaan työaikaselvitykseen 8 h per päivä vaikka todellisuudessa tunteja viikossa tulee keskimäärin 7 tuntia. Koulutus on ammattikoulu ja ikää on 20 vuotta
 
Itse tienaan reilu 3000 euroa kuussa. Työaika on tarkalleen 8 tuntia päivässä. Tosin merkkaan työaikaselvitykseen 8 h per päivä vaikka todellisuudessa tunteja viikossa tulee keskimäärin 7 tuntia. Koulutus on ammattikoulu ja ikää on 20 vuotta

Ja ammatti siis?
 
Kiinteistövälittäjältä ei välttämättä vaadita koulutusta. Ja ansiot käsittääkseni ainakin osittain provikalla. Hyviä kauppoja vaan niin kyllä tienaa. Jos siis on luonteeltaan myyntimiehiä.
 
Tässä yhteydessä vois kysyä, tienaako missään hommassa yli 3000euroa 40h/vko- tahdilla? Tää on tullu mieleen ku on miettiny tätä "hyvä palkka"- asiaa. 30-40 000e vuodessa on hyvin jos se tulee normi työajalla. Usein vaan ku tapaa hyväpalkkaisia ihmisiä, niin selviää, että vähintään 60h on nille normaali työaika viikossa.

Mediamyynnissä (puhun siis aidoista, uskottavista suurista yrityksistä) budjetin tekevän puhelinmyyjän palkka on noin 3000e/kk. Hyvät tienaa enemmän. Vaatii henkistä kanttia, mutta jos ymmärtää mitään mielikuvamyynnistä ja osaa pitää pääkopan kunnossa, se on kohtuuhelppoa duunia ja työajat 8 - 16. Ja asiakkaat ei soittele kotiin :)

Kärkipuhelinmyyjät pääsee noin 45 - 50´000e vuosiansioihin. Tiedän henkilöitä jotka ovat tehneet tämän peruskoulupohjalta.
 
Jos haluat aivot narikassa tehdä duunia niin lähde Norjaan tehtaalle tai laivalle. Jos jaksaa painaa hommia niin siellä pääsee vähän eri liksoille kuin Suomessa.

Kaveri lähti 2v sitten Norjaan johonkin villoitushommiin (ei omaa koulutusta alalle) ja tekee nyt 5000-5500e/kk...
Palkan lisäksi asuminen ja ruoat tulee työn puolesta.

Työhaastattelussa oli kysytty että onko kokemusta? Kaveri siihen että ei. Haastattelija oli esittänyt uuden kysymyksen: oletko joskus leikkinyt leegoilla?Kaveri: olen.
Haastattelija: Paikka on teidän!

En tiedä sitten onko kovin nannaa kun vaimo ja pieni lapsi on Suomessa ja itse tuolla hevonvitussa.
 
Kyse ei ilmeisesti maanmittauksesta, eikös ne ole yleensä maanmittausINSINÖÖREJÄ? Tosin tommosia palkkoja en oo kuullu niilläkään olevan.

niillä taitaa palkat alkaa tosta 3000e/kk kantturoilta. no ei ehkä ihan mutta melkein. hyvin tienais niissä hommissa jos vaan kiinnostaa kartottaa jossain susirajalla.
 
niillä taitaa palkat alkaa tosta 3000e/kk kantturoilta. no ei ehkä ihan mutta melkein. hyvin tienais niissä hommissa jos vaan kiinnostaa kartottaa jossain susirajalla.

Niin kyse oli peruspalkasta ilman matka, päiväraha yms korvauksia. Tai sitte tunnen vaan erittäin huonosti palkkattuja maanmittausinssejä - jotka tekee sen normi päivän ilman (pitempiä) matkatöitä.
 
Itse toimin myös mittaustyönjohtajana ja minulla ei ole minkäänlaista koulutusta millekään alalle. Palkka on 2500-3000e kuussa riippuen hieman tuntien määrästä. Tuohon vielä tällä hetkellä tulee päiväraha päälle ja firma maksaa asunnon, kännykän ja firman auto on käytössä. Käsittääkseni olen alipalkattu muihin alalla työskenteleviin verrattuna tällä hetkellä.
 
Kärkipuhelinmyyjät pääsee noin 45 - 50´000e vuosiansioihin. Tiedän henkilöitä jotka ovat tehneet tämän peruskoulupohjalta.

Itseasias kärkimyyjät vetää ton verran näppiin. Mutta niitä on Suomen tasolla ehkä kolme. 45-50 000e vuodessa, niin ei tod. tarvi edes olla kärkimyyjä.
 
Millaiset paikat ovat niitä hyviä puhelinmyyntiyrityksiä? Se ala ei ole kauhean tuttu minulle, mutta uskon että puhetaitojen puolesta voisi olla mielenkiintoinen...
 
Millaiset paikat ovat niitä hyviä puhelinmyyntiyrityksiä? Se ala ei ole kauhean tuttu minulle, mutta uskon että puhetaitojen puolesta voisi olla mielenkiintoinen...

No esim. Fonecta, Eniro, Suomen Keltaiset Sivut. Tärkeintä mitä sulta noissa hommissa vaaditaan, on sitkeys, puhelahjat ja voitonnälkä. Rahanahneus on myös iso plussa. Muutama tuttu ollut ko. firmoissa duunissa ja kehunut tosi paljon.
 
Tässä on hyvä threadi. Itse olen pohtinut sitä että miten päästä työhön jossa tienaa edes KOHTUULLISESTI, eli sen 2000 euroa kuussa ja rapiat. Tai mistä saada opiskelujen ohelle työ josta myöhemmin on hyötyä ja josta saa kuitenkin rahaakin.

Työkokemus kun merkkaa aika paljon kun itse opiskelen humanistista alaa, mikä itsessään ei ole työllistävä mutta tuo koulutuspohjaa kyllä. En halua jäädä akateemiseksi työttömäksi..
 
Back
Ylös Bottom