Hyvä viikkotreeni 16,5v pojalle

eli siis tossa:

Reidet, kädet, vatsa (4-8 toistoa)

1. Takakyykky 2x
2a. Reisikoukistus maaten 3x
2b. Jalkaprässi 2x
3a. Ranskalainen 2x
3b. Hauiskääntö kulmatangolla 2x
4. Vatsarutistus koneessa 2x

on ideana se, että se tehdään periaatteessa näin:

Takakyykky
Takakyykky
Reisikoukistus maaten
Jalkaprässi
Reisikoukistus maaten
jalkaprässi
Reisikoukistus maaten
Ranskalainen
Hauiskääntö
Ranskalainen
Hauiskääntö
Vatsarutistus
Vatsarutistus

tarkottaako se tuota?

Tarkoittaa. Ideana tuossa on se, että kun vorotellaan liikkeitä, kukin lihasryhmä saa huilata sen aikaa kun tehdään toista liikettä. Tällä tavoin esim. hauis huilaa sen 1-3min., ilman että tämä aika kulutetaan tumput suorina venailuun. Näin treenistä tulee tehokas ja lyhyt. Toki se vaatii totuttelua, koska alkuun tuo on tosi rankkaa. Taukoja sarjojen välillä voi pitää sen verran, että hengitys vähän tasaantuu ja kun tuntuu, että lihas on palautunut edellisestä sarjasta suht hyvin, niin että siinä on taas voimaa vääntää kunnon painoilla.

No nyt rupean pääsemään jyvälle! kiitoksia.

meiltä kotoa löytyy tälläset laitteet (en toistaseks salilla käy, ei rahaa, köyhä opiskelija)

-Penkki (sisältää jalkojen koukistajan siinä päässä)
-Kuntopyörä
-Ab King Pro (http://www.tvshop.com/WMS/Upload/Pro...e_image_FI.jpg)
-AbSwing (melko turha http://www.telestar.bg/core/import/AbSwingTailo2.JPG)
-Käsipainoja jos jonkin moisia
-Total Gym 1000 (iha hyvä laite, pystyy tekee monen moista http://www.trainersecrets.com/Images..._gym_1500.jpeg)

Miten noilla laitteilla pystyis sitten tekeen tuon sun ohjelmasi? Osaisitko vähän neuvoa vielä? Jotkut noista liikkeistä tuntuu vähän mahdottomalta noilla välineillä :david:

Eli millä ne pystyisi korvaamaan. Toi Total Gym on kyllä kätevä, sillä voi tehdä paljon kaikkea.

No nyt rupean pääsemään jyvälle! kiitoksia.

meiltä kotoa löytyy tälläset laitteet (en toistaseks salilla käy, ei rahaa, köyhä opiskelija)

-Penkki (sisältää jalkojen koukistajan siinä päässä)
-Kuntopyörä
-Ab King Pro (http://www.tvshop.com/WMS/Upload/Pro...e_image_FI.jpg)
-AbSwing (melko turha http://www.telestar.bg/core/import/AbSwingTailo2.JPG)
-Käsipainoja jos jonkin moisia
-Total Gym 1000 (iha hyvä laite, pystyy tekee monen moista http://www.trainersecrets.com/Images..._gym_1500.jpeg)

Miten noilla laitteilla pystyis sitten tekeen tuon sun ohjelmasi? Osaisitko vähän neuvoa vielä? Jotkut noista liikkeistä tuntuu vähän mahdottomalta noilla välineillä :david:

Eli millä ne pystyisi korvaamaan. Toi Total Gym on kyllä kätevä, sillä voi tehdä paljon kaikkea.

Jaa-a, menee kyllä hankalaksi jos et salille pääse, sillä tuossa ohjelmassa on esim. jalkaprässi ja pari muutakin laitetta joita ei käsipainoilla jne. voi helposti korvata. Sinuna hankkisin jämerät säädettävät käsipainot, leuanvetotangon ja levytangon ja niihin kunnolla painoja. Tällöin voisit kotona tehdä maastavetoa ja monia muitakin liikkeitä. En kyllä tiedä miten kyykkääminen noilla onnistuisi. Kannattaa ottaa selvää, jos esim. kunnassasi olisi ilmainen kaikille kuntalaisille avoinna oleva sali, niitäkin meinaan löytyy. Tai mahdollisesti koulun sali? Kaupalliset salit maksavat yleensä väliltä 400-600e vuodessa, ei se kovin halpaa ole, mutta ei erityisen tyyristäkään jos vertaa moneen muuhun lajiin. Itse yrittäisin puhua vanhemmilleni, josko sieltä tulisi vähän sponssia terveyttä ylläpitävän harrastuksen harrastamiseen.

Onhan meillä levytankokin kyllä, ja levypainoja vaikka kuinka paljon. Isä oli joskus painonnoston A-joukkueen valmentaja. Ja sitte meillä on semmosia naisten parin kilon painoja :rock: joilla mies ei tee mitään, mutta sitten löytyy kyllä yksi pari jämeriä ja säädettäviä levykäsipainoja. Leuanvetotanko löytyy mutta sitä ei ole vielä jaksettu asentaa.

Onhan meillä levytankokin kyllä, ja levypainoja vaikka kuinka paljon. Isä oli joskus painonnoston A-joukkueen valmentaja. Ja sitte meillä on semmosia naisten parin kilon painoja :rock: joilla mies ei tee mitään, mutta sitten löytyy kyllä yksi pari jämeriä ja säädettäviä levykäsipainoja. Leuanvetotanko löytyy mutta sitä ei ole vielä jaksettu asentaa.

Alan ihmetellä, jos isäsi on kerran niin osaava siinä niin mikset kysy suoraan häneltä neuvoa ?
Itse ainakin kysyin heti isoveljeltäni alussa neuvoa, kun aloitin harrastuksen.

Alan ihmetellä, jos isäsi on kerran niin osaava siinä niin mikset kysy suoraan häneltä neuvoa ?
Itse ainakin kysyin heti isoveljeltäni alussa neuvoa, kun aloitin harrastuksen.

siitä on jo kauan aikaa. se oli joskus kymmeniä vuosia sitten. ja en muutenkaan jaksaisi vaivata. Ja haluaisin rakentaa kehoa, enkä haluaisi painonnostajaksi. Ja ajattelin että täältä saa varmaan hyvää apua.

Jaa-a, menee kyllä hankalaksi jos et salille pääse, sillä tuossa ohjelmassa on esim. jalkaprässi ja pari muutakin laitetta joita ei käsipainoilla jne. voi helposti korvata. Sinuna hankkisin jämerät säädettävät käsipainot, leuanvetotangon ja levytangon ja niihin kunnolla painoja. Tällöin voisit kotona tehdä maastavetoa ja monia muitakin liikkeitä. En kyllä tiedä miten kyykkääminen noilla onnistuisi. Kannattaa ottaa selvää, jos esim. kunnassasi olisi ilmainen kaikille kuntalaisille avoinna oleva sali, niitäkin meinaan löytyy. Tai mahdollisesti koulun sali? Kaupalliset salit maksavat yleensä väliltä 400-600e vuodessa, ei se kovin halpaa ole, mutta ei erityisen tyyristäkään jos vertaa moneen muuhun lajiin. Itse yrittäisin puhua vanhemmilleni, josko sieltä tulisi vähän sponssia terveyttä ylläpitävän harrastuksen harrastamiseen.
Eikai ny tavallisella, perus salilla voi maksaa ikinä noin paljoa?? Ellei sitten just oo jokin, mihin kuuluu kaikki uimiset yms, mutta kuka niitä kaipaakaan?? Mä ainakin maksoin omasta vuoden kortista vaan 150€:dance:

tein nyt ensimmäisenä päivänä tota LittleDragonin antamaa ohjelmaa tuon ekan päivän treenin. Tuntu hirveen lyhyeltä. Siihen meni about vartti viiva puol tuntia. Sen tähden kun toistomäärät on pienet, ja varsinkin sarjoja on vähän. Toimiiko se silti?

tein nyt ensimmäisenä päivänä tota LittleDragonin antamaa ohjelmaa tuon ekan päivän treenin. Tuntu hirveen lyhyeltä. Siihen meni about vartti viiva puol tuntia. Sen tähden kun toistomäärät on pienet, ja varsinkin sarjoja on vähän. Toimiiko se silti?

Ai tämän?

1. Takakyykky 2x
2b. Jalkaprässi 2x
3a. Ranskalainen 2x

Et vissiin hirveästi tullut lämmitelleeksi ja teitkö ollenkaan lämmittelysarjoja? Entäs teitkö minkälaisella intensiteetillä (painoilla) nuo sarjat? Nuo näkyvillä olevat sarjat ovat vain ne työsarjat, joita ennen tietenkin lämmitellään muutama sarja sitä lihasta pienemmillä painoilla.

Esimerkki voisi olla seuraavanlainen:

Takakyykky 2x: 20xtanko, 10x40kg, 10x60kg, 10x80kg, 2x8x100kg, joista vasta nuo 100kg kyykyt ovat ne "kovat" työsarjat muiden ollessa kevyttä lämmittelyä. Tietenkin painot lämmittelyissä suhteutetaan omiin sarjapainoihin, ja treenin viimeisiin liikkeisiin riittää vähempikin lämmittely kun alla on jo mukava lämpö:) Jos treenin hoitaa tällä tavalla kunnolla, en usko että tuota kovin helposti alle puolen tunnin tekee, itsellä uskoisin tuohon menevän ainakin sen 3 varttia. Treeniin kulunut aikahan ei sinänsä kerro mitään treenin toimivuudesta, vaan se mitä siellä salilla tekee. Eivätkä nuo sarjat mitenkään lyhyitä ole. Itse treenaan pääosin bodytavoittein ja pääliikkeissä sarjapituudet ovat oikeastaan aina alle 8.

Tarkoittaa. Ideana tuossa on se, että kun vorotellaan liikkeitä, kukin lihasryhmä saa huilata sen aikaa kun tehdään toista liikettä. Tällä tavoin esim. hauis huilaa sen 1-3min., ilman että tämä aika kulutetaan tumput suorina venailuun. Näin treenistä tulee tehokas ja lyhyt. Toki se vaatii totuttelua, koska alkuun tuo on tosi rankkaa. Taukoja sarjojen välillä voi pitää sen verran, että hengitys vähän tasaantuu ja kun tuntuu, että lihas on palautunut edellisestä sarjasta suht hyvin, niin että siinä on taas voimaa vääntää kunnon painoilla.

Niin aivan oikeastiko se menee tyyliin kuten ollimaha sanoi:

1. Takakyykky 2x
2b. Jalkaprässi 2x
3a. Ranskalainen 2x

on ideana se, että se tehdään periaatteessa näin:

Takakyykky
Takakyykky
Reisikoukistus maaten
Jalkaprässi
Reisikoukistus maaten
jalkaprässi
Reisikoukistus maaten
Ranskalainen
Hauiskääntö
Ranskalainen
Hauiskääntö
Vatsarutistus
Vatsarutistus

Ajattelin vain, että systeemi olisi varmaan toimivampi jos tekisi tyyliin
1 Ensin ne kyykyt
2a Reisikoukistus maaten
3a Ranskalainen
2a Reisikoukistus maaten
3a Ranskalainen
2a Reisikoukistus maaten
2b Jalkaprässi
3b Hauiskääntö kulmatangolla
2b Jalkaprässi
3b Hauiskääntö kulmatangolla
4 Vatsarutistus koneessa
4 Vatsarutistus koneessa

Sillä jos se tekee noin kuten ollimaha sanoi sehän käy järkyttävän raskaaksi yhdelle lihasryhmälle kun ei anna sen levätä vaan tekee esimerkiksi jaloilla kaksi eri liikettä 5 sarjaa yhteensä ja sitten hauiksia 2 eri liikettä yhteensä 4 sarjaa.
Tuo minkä minä laitoin niin siinä menee jalat ja kädet ristiin jolloin se lihas saa sitten levätä.

Pitää nyt itsekkin tänne postata tämä hieman improvisoitu 1-jakoinen. Se tosin taitaa olla hieman käsipainotteinen mutta eipä sen väliä. Itse tämän teen kahdesti viikossa muun liikunnan ohella.

tässä tulee: (siis toistomäärät laitoin, itse teen 10 sarjoja, sen monta sarjaa tekee voi itse päättä)

maastaveto: 8-12
kyykky: 8-12
penkki leveällä otteella: 8-12
penkki kapealle otteella (ojentajat): 8-12
leuat: max
hauis: 8-12
pystypunnerrus: 8-12
vatsat roikkuen: max
kiertovatsat: max
pohkeet istuen: 8-12

Tuossa siis 10 liikettä. Itsellä kuluu aikaa joku 1-1½h. Liikkeiden järjestyksestä ei kannata välittää, kirjoitin ne siinä järjestyksessä kun mieleen muistui. Olen vasta itsekkin aloittelemassa tuolla ohjelmalla enkä tiedä onko siinä jotai liikaa koska en ole mavea ja kyykkyä vielä kovin suurilla painoilla tehnyt. (tekniikka harjoittelu) Kuten sanottu minusta tuosaa käydään koko kroppa läpi aika hyvin, eikä ole kovin monimutkainen. Melkein kaikki liikkeet voi tehdä kotiolossa.
Voisin vielä tähän loppuun toistaa jo kerran mainitun neuvon: syö paljon ja mielellään terveellisesti ja mielellään paljon proteiinia.

Millasta viikkotreeniä pakkotoistolaiset suosittelis 180cm pitkälle ja 72 kiloselle pojalle joka ei oo sen pahemmi käyny saleja läpi eikä tiiä asiasta paljoa. (muusikko kun olen). Nyt tarttis äkkiä saada voimaa ja vähä muskulaaria näkyviin, tiedän ettei käy nopeesti, mutta mahdollisimman nopeesti tarkoittaa hyvää treeniä. Auttakaa vähän mua kun tiiätte varmaan paremmin. Ja jos selitätte termeillä niin voitteko selittää ne samalla. Olen uusi alalla. Kiitos!

Arnoldin Kultaista Kuusikkoa suosittelen. Search käyttöön.

Back
Ylös Bottom