Hyvä treenivihko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jupeliz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Millainen ois hyvä ja helppo tapa merkata treenin toistot ja sarjat ym. ylös vihkoon?? Oisko mitä ehdotuksia... Joku hyvä taulukkosysteemi tai jotai...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
jupeliz sanoi:
Millainen ois hyvä ja helppo tapa merkata treenin toistot ja sarjat ym. ylös vihkoon?? Oisko mitä ehdotuksia... Joku hyvä taulukkosysteemi tai jotai...

Oisko mitään vaikka näin:

Päivämäärä
Liike
paino x toistomäärä
...

Jne.

:lol2:

screwdriver sanoi:
Oisko mitään vaikka näin:

Päivämäärä
Liike
paino x toistomäärä
...

Jne.

:lol2:

No tottakai noin, mut jotai hyvää sydeemii et sais yksinkertasesti tehtyy sen ain puntilla... :wall:

Zone-sarja -42%
Eikö tuo screwdriverin ehdottama ole jo aika yksinkertainen? Tee vaikka 3 saraketta treenivihkoon. Ensimmäiseen päivämäärä, toiseen treeni ja kolmanteen vaikka muut huomioitavat asiat.

jupeliz sanoi:
No tottakai noin, mut jotai hyvää sydeemii et sais yksinkertasesti tehtyy sen ain puntilla... :wall:

Pakkohan ne painot ja toistomäärät on kirjoittaa heti ylös suoritetun sarjan jälkeen. Eihän niitä kukaan muista enää treenin jälkeen varmasti oikein. Sarjojen välissä aina kirjaat ne ylös. Tuskin niitä sarjapainoja ja toistoa kannattaa ennen treeniä ylös kirjoittaa.. ;)

Itellä on treenivihkossa:
-päivämäärä
-aamupaino/salipaino
-liike
-siinä tehdyt sarjat, toistot ja painot
-muuta-kohta, johon voi laittaa esim negat, superit jalkojen asennot tai vaikka palautusajat!

moppe sanoi:
Itellä on treenivihkossa:
-päivämäärä
-aamupaino/salipaino
-liike
-siinä tehdyt sarjat, toistot ja painot
-muuta-kohta, johon voi laittaa esim negat, superit jalkojen asennot tai vaikka palautusajat!

Ite ajattelin tehrä näin:

Päivämäärä

Liike
Paino/ Sarjat ja toistot
jne..

yhdelle riville liike: toistot(paino) ja mahdolliset muut merkit
esim. Penkki: 12(80) l 8+1(90)
tuo +1 tarkoittaa huijattua,restpausea tai pakkotoistoa

screwdriver sanoi:
Pakkohan ne painot ja toistomäärät on kirjoittaa heti ylös suoritetun sarjan jälkeen. Eihän niitä kukaan muista enää treenin jälkeen varmasti oikein. Sarjojen välissä aina kirjaat ne ylös. Tuskin niitä sarjapainoja ja toistoa kannattaa ennen treeniä ylös kirjoittaa.. ;)

Juuri näin! Itellä oli joskus kaikenmaailman taulukoita, mutta siitä ei tullut yhtään mitään. Nyt on yksinkertainen tyhjä kierrevinko johon kirjaan:

Päiväys, kellonaika
Suoritettavat lihasryhmät

Ja sitten tyyliin:

Pystypunnerrus ja tähän sarjat

Vipunostot ja tähän sarjat

Jne

Ja loppuun vielä mahdollisia kommentteja reenin kulusta. Myös palautusajat kirjaan ylös, yleensä ne on se 60 sekuntia.

Ja todella hyvin ehtiin aina palautustauolla ne ylös kirjaamaan.

screwdriver sanoi:
Eihän niitä kukaan muista enää treenin jälkeen varmasti oikein.

Ette te dementikot välttämättä muista, mutta minä muistan vielä silloin, kun kotiin pääsen(joka on n. 30 min treenin lopettamisesta). :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu välillä pakkaa unohtumaan mitä tehnyt vaikkakin harvemmin. Itse merkkaan puhelimeen kaikki tarvittavan ja sitten kotona tiedot siirtyy Exelille:)

Mulla on aina salilla mukana pieni vihko joka mahtuu verkkareitten taskuun.Merkinnät voi tehdä vaikka näin:

Pystypunnerrus 3x12

15kgx12/17,5kgx12/17,5kgx12

jne.jne.

Kotona mulla on taas varsinainen reenivihko jossa merkinnät voi tehdä vaikka näin:

Päivämäärä _/_ Viikonpäivä _/_
Lihasryhmät___________________________(Tohon kirjotetaan mitkä lihasryhmät on tehny)

Pystypunnerrus:

15kgx12/17,5kgx12/17,5kgx12

jne.jne.

Ite oon tehny tolla tyylillä ja hyvin toimii!!!Suosittelen :thumbs:

Treenivihkona toimii mulla oikeastaan treenikansio.

Tein saliohjelman koneella ja täytin näitä A4:lle printattuja pohjia sitten salilla.
Printtasin ohjelman A4:sen toiselle puolelle. Taitoin sitten A4:n jolloin siitä tuli A5 jonka molemmilla puolilla mahtuu 2-päivän ohjelmat. Reiät reunaan ja laput A5:n kokoiseen kansioon jota raahasin salilla. Kanteen liimasin sellainen läpinäkyvän kolmiotaskutarran, johon siirsin sen päivän ohjelman. Ei tarvinnut kansiota availla kun paperi pysyi siinä treenien ajan. Kun kansio täyttyi niin siirsin vanhoja A4:n kokoiseen kansioon.

Liikkeiden nimiä mahtuu noin 20-30 allekkain (=riittävästi) ja jokaisen liikkeen perään 3 himmeätä viivaa johon merkkasin sitten salilla toistomäärät ja painot.
Ympärillä on tilaa jos joskus tarvitsi merkata enemmän kuin kolme sarjaa per liike. Näitä mahtui kaksi rinnakkain A5 kokoiselle alueelle, joten A4:lle mahtui sitten neljän salipäivän ohjelmat. Siis neljä identtistä listaa vierekkäin, liikkeiden nimet mahdollisimman pienellä jotta jäisi mahdollisimman paljon tilaa itse merkinnöille. Osuu sitten salilla oikeaan kohtaan.
Valmiit paikat tietenkin otsikkotiedoille ym. merkinnöille.
Kun tietyn liikkeen tulokset oli aina samalla kohdalla sivua niin vanhoja tuloksia on/oli helppo selailla.

Wordillä tai Excelillä en lähtisi tekemään. Pagemaker, InDesign tai jokin muu sivuntaitto-ohjelma sopii tarkoitukseen tai sitten Latex:lla jos ei halua vierailla meksikossa.

Myös venyttelyn liikekuvasto (22 s.) tuli tehtyä (kuvat + liikkeiden selostukset) ja niitä tuli säilytettyä siinä kansion perällä.
Joskus tuli käytettyä juuri ja juuri näkyviä taustakuvia (=motivaatiokuvia :whip: ) näiden sivujen taustoina.

Joskus on ollut liikaa aikaa. Nuo pohjat ovat jostakin 3-4 vuoden takaa.
Tällä hetkellä ei ole koneella valmista pohjaa, joten en voi laittaa esimerkkiä näkyviin. Pitänee tehdä uudet pohjat jos tässä taas innostuisi seuraamaan tuloksia.

Itse jouduin suunnittelemaan tuollaista kun pitäisi tietää maksimipainot eri sarjapituuksille HSTtä varten. Tein taulukon jossa on vasemmalla listattu liikkeet (rivit), yläreunassa toistojen määrät (5-15)(kolumnit). Sitten arvaa jonkun painon jolla saa jotain 5-15 toistoa, ja kirjaa sarjan jälkeen painon siihen kolumniin johon on osunut.

Esim. reisiojentajat, kokeilen 110 kilolla ja saan 8 toistoa; kirjoitan reisiojentajat-riville, 8 toiston kolumniin luvun 110.

Onko joku muu tehnyt vastaava? En muista nähneeni mitään tällaista HST-threadeissä.

Kirjoitan tiedot ylös aina sarjan jälkeen,sitten kotona siirrän tietokoneelle.

Mun pitäisi löytää joku toimiva treenivihko-/kansio tai joku tällänen. Ensin mulla oli kierrevirhko, mutta se hajosi repussa (kannet lähti irti jne.). Nykyinen on ihan kakkapää. Ihan sekaisin kaikki, ei saa välillä mitään selvää.

Dobermann sanoi:
Millasia excel virityksiä jengillä on? :kuvia:

:kuvia: en nyt jaksa ottaa, mutta itselläni on aika outo viritelmä. Alunperin oli tarkoitus kirjata salikerrat ylös, eli näkyy salikerrat kuukauteen/vuoteen/yhteensä ja sitten leveyssuunnassa lähtee päivämääräluettelo, jossa sitten on jokaisella päivällä kommenttina "treenipäiväkirjaa".

Itteäni turhauttaa kaikki ylös kirjaaminen, joten tyydyn vaa merkkaamaan toistot ja painot. Esim:

12.9.04 rinta, selkä, olkapäät, epäkkäät

-mave 250kg 8x
.........300kg 8x
-vinopena kp 35kg 8x
..................40kg 8x
.
.
jne.

PS: painoihin pistin "vähän" extraa :D

edit:piti korvata välit pisteillä

Latest posts

Suositut