Hyvä, rankka salitreeni ohjelma naiselle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aaansku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi! Elikkä olen siis 15 vuotias tyttö, 158cm ja 48kg. Olen aloittanu noin 3viikkoa sitten salilla käynnin, kortina saatuani. Olen tehnyt salilla mm. käsi ja jalkatreeniä pienillä painoilla sekä koettanut kohottaa kuntoa juoksemalla matolla. Nyt kuitenkin halu kasvattaa lihaksia on löytynyt, mutta en tiedä mitä tehdä ja kuinka paljon, ja kuinka usein. Ajattelin käydä salilla n. 3-4kertaa viikossa, mutta tarvitsisin hyvän treenisuunnitelman, ja ajattelin voisiko joku muu hieman neuvoa? :) Kiitti jo etukäteen :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
2-jakoinen ohjelma noilla treenimäärillä sanoisin. Esim. Elaston 2-jakoinen. Pääasia, että raskaat perusliikkeet on mukana (kyykky, mave, pystäri, penkki, dippi, kulmasoutu, leuat). Tuo painonnostoseuraan liittyminen on myös todella hyvä idea. Siellä saat parhaat neuvot tekniikoihin.

Mun mielestä alottelijan ei kannata ruveta Elaston 2-jakoiseen, siinä on niin monta eri liikettä. Arnoldin G6 vaan tms. simppeli 1-jakoinen eli sama treeni 3 x viikkoon.

Zone-sarja -42%
Eiköhän olisi ihan viisasta ottaa sieltä salilla henkilökuntaa hihasta kiinni ja pyytää heitä tekemään sinulle hyvän ohjelman ja neuvomaan liikkeet oikein. Olet kuitenkin vasta 15-vuotias, joten lähtisin siitä että 1-jakoista punttia 3 kertaa viikossa ja sitten muuta mukavaa ja monipuolista liikuntaa fiiliksen mukaan. Tärkeää on myös syödä riittävästi, ravinteikasta ja monipuolista ruokaa riittävän usein. Nälkää ei pidä nähdä :)

Back
Ylös Bottom