Hyvä olo treenin jälkeen?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Sehän on parasta ku treenin jälkeen saa oksennusta pidellä pukkaris ja paikat tärisee. on meinaa mahtava olo sen jälkeen ku kämpil saa sohvalle rojahtaa. Nykysin ei kyl tuu tommosta oloa syytä en tiedä.

Treenin jälkeen on aina hyvä olo kun saa vedettyä palautusjuoman naamariin ja käytyä suihkussa. Ainut mikä vituttaa, niin iltavuorosta kun joutuu aina välillä ajamaan pyörällä salilta duuniin. Ja aina puskee jälkihikeä ja niin rauhallisesti ei vaan pysty ajamaan, ettei ois paita märkä.

training_day sanoi:
Itselläni on hyvä olo treenin jälkeen. Ei tosin heti, alkuun heikottaa ja tärisyttää, mutta kunhan saa palkkarin vedettyä ja käytyä suihkussa tai saunassa niin sitten olo on mukavan rento.

Sama juttu. :D Kyllä se hemmetin hyvältä tuntuu treenin, palkkarin ja suihkun jälkeen.

Ja jos paskalta tuntuisi joka kerta, niin äkkiähän loppuisivat meikäläisen treenit.

MrBuffet sanoi:
kun itselläni yrjö lentää vähän väliä(lähinnä jalkatreenin jälkeen)

Tota noin, paljon pidät taukoa viimeisestä ruokailusta ennen jalkatreeniä?
Kannattaa pitää mieluusti väh. 2 tuntia ja ei se 3 tuntiakaan liian pitkä aika oo tukevasta ruokailusta!

Ja mulla ei oo pahemmin tullut pahaa oloa,jos on ajoitus kohdallaan.
Joskus aamujalkatreenissä tullut todella paha olo,mutta ei ihan :urjo:
En mieluusti käy jalkoja treenaamassa aamulla, etenkin jos vain tunti aamupalasta. ei sovi mulle,joillekin kaiketi käy aika kuin aika :worship:

Mr. Speed sanoi:
Tota noin, paljon pidät taukoa viimeisestä ruokailusta ennen jalkatreeniä?
Kannattaa pitää mieluusti väh. 2 tuntia ja ei se 3 tuntiakaan liian pitkä aika oo tukevasta ruokailusta!

Ja mulla ei oo pahemmin tullut pahaa oloa,jos on ajoitus kohdallaan.
Joskus aamujalkatreenissä tullut todella paha olo,mutta ei ihan :urjo:
En mieluusti käy jalkoja treenaamassa aamulla, etenkin jos vain tunti aamupalasta. ei sovi mulle,joillekin kaiketi käy aika kuin aika :worship:
Välillä jää tauko syömisestä alle kahteen tuntiin.Se saattaa kyllä vaikuttaa tuohon huonoon oloon.Pitää pidentää taukoa.

majakanvartija sanoi:
Voikohan endorfiinista tulla vieroitusoireita? Itsellä treenin jälkeen on oikein hyvä olo. Nyt, kun aloitin HD-tyyppisen treenaamisen, treenipäivänä hyvä olo loppuu keskellä yötä, jolloin herää, hikoiluttaa ja tulee samanlainen kihelmöivä olo kuin krapulassa ja sitten ei oikein saa unta. Vielä seuraavana päivänä tuntuu krapulaiselta, paitsi, että ei ole varsinaisesti huono olo. Koko kropassa ikäänkuin "sirittää". Samanlainen olo tulee kun ottaa esim. jotain efedriiniyskänlääkettä. Ylikuntoa ei pitäisi olla kun justiin pidin täysin reenittömän viikon. Onko kellään ollut vastaavia oireita?

Täältä lähtee mutua asian suhteen. En kyllä ihan heti tähän hätään ymmärrä mitä on HD-treeni (Harley Davidson?), mutta silti... ;)

Pitkien ja erittäin kovien pyörälenkkien(tai kisojen) jälkeen on aivan tavallista itselleni, että seuraavana yönä ei paljoa nukuta vaikka väsyttääkin niin maan pirusti. Elimistö jää ihan hirveille ylikierroksille ja on tuollainen kuvailemasi kaltainen horkka päällä, eikä se seuraava päiväkään aina kovin kaksinen ole kun on unet jääneet pariin tuntiin. Ihan sama miten vetää palautusjuomia, ruokaa ja nesteytystä, eivät ne tuohon ikinä kokonaan poistavasti samana päivänä auta. Sitten kun on tuosta kokonaan palautunut, niin ainakin itsellä kulkee aivan järkyttävän hyvin seuraava vastaava treeni. Ehkä kyseessä on vain se, ettei tietyn rasitusluokan treenistä vaan palaudu niin nopeasti ja keho on sen takia ylikierroksilla niin kauan...

Mulla ollut joskus samanlaisia oireita, tietty toi oksentelu ja itsellä myös päänsärky on joskus aihautunu päähän kohdistuneista iskuista, mut jos noi oireet tulee ihan fyysisessä rasituksessa niin kyseessä voi olla myös joku tulehdustilanne elimistössä. Kannattaa käydä lekurin pakeilla tarkistuttaa noi tulehdusarvot.

Itselläni meni viime kevään treenit ihan päin v****a kun päällä oli laaja tulehdus mitä lääkärit ei ollu tajunnu..sillon oli paljon noita oireita. Itkin vaan sitä kun ei kehitystä tapahtunu ja paikat jumitti, no ei ollu ihmekkään kun näin jälkeenpäin ajattelee..

Tiger Girl sanoi:
tietty toi oksentelu ja itsellä myös päänsärky on joskus aihautunu päähän kohdistuneista iskuista
:eek: Harrastatko kenties nyrkkeilyä, potkunyrkkeilyä tms.?

Ankaran kyykkyreenin jälkeisestä yökötyksestä kertoo mm. Mistress Krista, eli -> http://www.stumptuous.com/weights.html -> doh! & ouch! -> effluvia ja eikun lukemaan.

Ite pidän parhaiten onnistuneena reeninä semmoista, kun ikäänkuin jää seuraavaankin kertaan vähän virtaa (myös fyysisesti, mutta erityisesti henkisesti), eli en ole ihan paskana, vaan on semmoinen "Jos ny vielä pari sarjaa..." olo. Silloin pitää lähteä pois salilta. Yleensä on reenin jälkeen parempi olo kuin ennen reeniä.

Joku kysyi, voiko endorfiinista tulla riippuvaiseksi. Tottakai voi ja tulee, mutta kyse on sieltä myönteisimmästä päästä olevia riippuvaisuuksia. Mä en kovin paljoa pahaa näe siinä, että on halu säännöllisesti liikuntaa harrastaa. Tosin pitää pystyä ilmankin olemaan tarvittaessa, eikä tiuskia ja öykätä läheisilleen, jos ei joskus pääsekään reenaamaan. Huomasin viime uuden vuoden paikkeilla, kun olin muistaakseni 12 päivää täysin ilman liikuntaa, niin muutaman päivän oli tukkoinen olo ja mieli, mutta sitten siihen tottui ja tuntui ihan normaalilta. Tosin erittäin kivaa oli tauon jälkeen päästä reenaamaankin, se on selvä.

Thai nyrkkeilyä ja krav magaa, tosin joudun tuon thain jättämään pois vanhojen urheiluvammojen takia (polvi ja alaselkä rikki) :(. No sen tilalle on tullut takaisin saliharjottelu:). Krav magaa noi mun vammat on ainakin tähän asti kestäny.

Melkein kaksi kuukautta pois salilta
erittäin ankaran flunssan vuoksi ja
toissapäivänä lopetin tupakan ja marssin salille,
penaa ja haukkaa..aiai..
Tänään selkätreenit, palautusjuoma, saunaan ja
kotona potut+jauhelihakastike koneeseen.
Nyt on todella hyvä fiilis!! :hyper:

Niin ja endorfiiniin tulee käsittääkseni riippuvaiseksi...
Itse tulen äreäksi, jos kuljen aktiivisesti salilla ja joudun jonkun syyn takia jättämään treenit pois kuvioista.
Mutta kuten Iivili sanoi, se riippuvuus on vain positiivista!! :thumbs:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pääsääntöisesti treenin jälkeen on aivan loistava olo, kunhan vaan toipuu saunan jälkeen pukkaavasta jälkihiestä .
Joskus tosin on niin yökkö olo, et palkkarinkin saa juoda varoen, ettei tule kalliit aineet samantien pukuhuoneen lattialle :kuola: :( .

Niin tonhan voisi kiteyttää seuraavasti.....:

Ihminen tulee henkisesti riippuvaiseksi....
...Fyysisestä rasituksesta.....Allekirjoitan. :hyper:

Kun ei salille syystä tai toisesta pääse,kaikki vituttaa ja on liikaa virtaa. :eek:

icecool sanoi:
Ihminen tulee henkisesti riippuvaiseksi....
...Fyysisestä rasituksesta.....Allekirjoitan. :hyper:

Kuin myös minä. Sitä tunnetta, joka tulee kun pääsee pitkästä aikaa salille ei moni asia voita.

lfc sanoi:
Kuin myös minä. Sitä tunnetta, joka tulee kun pääsee pitkästä aikaa salille ei moni asia voita.
jep jos on viikonkin treenaamatta niin heti on hirvee hinku salille sit kun pääsee niin :evil:

icecool sanoi:
Väsynyt ,mutta onnellinen: palautusjuoman ja saunan jälkeen ,rupeaa
puskemaan endorfiinejä vereen...

Endorfiineja tai sitten ei. Vanha ja 60-70 luvulta lähtien vakiintunut käsitys siitä että endorfiinit ovat treenin jälkeisen euforian takana on ainakin osittain muuttumassa. Endorfiinien pääasiallinen tehtävä elimistössä on lievittää kipua.

Itse olen lukenut jo pätkiä parista tutkimuksesta jonka mukaan endorfiinien sijaan euforian tuottaakin anadamidit, elimistön omat kannabinoidit. Näitä kannabinoideja löytyy kannabis-kasvin lisäksi myös suklaasta ja kaakaosta. Elimistö myös itse tuottaa anandamideja mm. stressin ja pahoinvoinnin ehkäisemiseksi.

Tähän hätään en saanut linkkiä etsittyä koska uusimmat tutkimukset aiheesta tuppaa olemaan maksullisissa tietokannoissa. Mut tässä pieni pätkä aiheesta englannin kielellä..
--------------------------------
"Wanna get high?

Chocolate, pot, running create same happy feeling

A vigorous workout, a bar of chocolate and marijuana may have more in common than most would believe.

These three things all produce "feel good vibes" in the body, but more importantly, they all have the same effect on the same part of the brain releasing or containing an identical chemical, according to Daniele Piomelli, professor of pharmacology at the University of California at Irvine.

The chemical compounds called anandamides released after exercising vigorously are also found in chocolate, and are related to the chemical tetrahydrocannabinol, or THC, which is the active ingredient in marijuana, Piomelli wrote in an e-mail.

"Anandamides are compounds related to anandamide, which is a naturally occurring cannabinoid found in the brain," said Jeffrey Stowell, assistant psychology professor at Eastern. "Cannabinoids are chemicals related to THC, which is the active ingredient in marijuana."

Piomelli teamed with colleagues from the Georgia Institute of Technology and recently conducted a scientific experiment, which was published last year in the journal, Neuroport, with 24 male, college-aged students who exercised regularly.

The 24 men were evenly separated into groups of eight and were sent either to run on the treadmill, ride the stationary bicycle or sit.

Piomelli found that after an hour of exercise, the groups that exercised produced an 80 percent higher level of anandamide than those who sat.

"It is not clear whether anandamides are linked to the 'runner's high,' a euphoric feeling received after or during a long work out, but the body does produce more anandamides while reacting to the stress of exercise," Piomelli said.

Stowell said the human brain contains many of the same chemicals found in plants, such as the marijuana and cocoa plant, and these "feel good" reactions are not uncommon.

"It is not uncommon at all for chemicals in plants to act as the chemicals in our brain do," Stowell said. "These chemicals may not only be released while exercising, though. When one experiences a change in appetite, psychological stress or feels nauseous the brain naturally releases these 'marijuana-like' chemicals."

njoo no mulla on salilta n.5km pyöräily matka kotiin..siinä tulee otettua se loppulämmittely,ja kun kotiin sitten pääsee niin olo on ku omenalla.siihen jos sattuu joku perheen jäsen(eritoten pikkubroidi) jotain vinettämään ja pilaamaan upeen fiiliksen niin tulee räjähdettyä ehkä liian herkästikki..on toi punttiksen jälkeinen tunne nii über ettei ilman sitä jaksas koulussakaa istua.aamulla ainut asia mikä tsemppaa nousemaan sängystä kellon näyttäessä ihan liian aikaista on se,että tietää puntin odottavan opiskelujen jälkeen :thumbs:

Masa76 sanoi:
Niin ja endorfiiniin tulee käsittääkseni riippuvaiseksi...
Itse tulen äreäksi, jos kuljen aktiivisesti salilla ja joudun jonkun syyn takia jättämään treenit pois kuvioista.
Mutta kuten Iivili sanoi, se riippuvuus on vain positiivista!! :thumbs:

Syy miksi treenitauolla on pinna kireällä on se että stressihormonitasot ovat tavallista korkeammalla. Liikuntahan laskee stressihormonien määrää elimistössä...puhumattakaan avantouinnista.

Siis tasot ovat korkeammalla avannossa :lol2: ja treenatessa, mutta sitten muu aika sujuu leppoisammin koska esim. kortisolia on vähemmän kiristämässä pinnaa.

Mulla on yleensä treenin jälkeen ensin väsynyt ja tukkoinen olo mutta suihkun, safkan ja nokosten jälkeen tulee sellainen aika pirteä ja kevyt olo. Näin siis treenipäivänä.

Treenistä tulee tosi mukava olo, ihan rentoutunut ja hyväntuulinen. Varsinkin suihkun ja palautusjuoman jälkeen.

Ikävämpi on usein se seuraava päivä jos lihaskipu yltyy oikein kovaksi.

Itselläni esimerkiksi tänään on jalat niin kipeät eilisestä jalkatreenistä, että aina istumasta noustessa joutuu ottamaan tukea jostain mistä kiinni saa, ja jokainen askel tuntuu todella ikävältä niin että vetää naaman irveeseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom