Hyvä ja kestävä reppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zrr
  • Aloitettu Aloitettu
BW jääkärireppu, käytetty - Varusteleka.fi

Tällästä olen raahannut ympäri aasiaa useamman kerran. Toimii myös suomessa päivittäisessä käytössä. Kestää ydinsodan ja mahtuu käsimatkatavarana lentokoneeseen.

Edit: Lisäksi ei herätä suuremmin varkaiden mielenkiintoa reissuissa.

Aivan mahtava kampe. Itselläni myös tälläinen. Käytetty metsällä, kalalla, halkojen kantamiseen, päiväreppuna, yöreppuna, ja herratiesminä, täyteen lastattuna kahvakuulilla askelkyykkypainonakin. Kestää varmaan mitä tahansa, ja mahtuu kamaa ettei kokoon uskoisikaan. Tämä reppu on varmasti kovempaa tekoa kuin jopa maataloustukipykälät.

Omassani lukee kynällä kirjoitettuna romanttisesti G. König. Terveisiä vaan hälle, ja kiitoksia repun sisäänajosta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nykyinen reppuni on aivan liian pieni sekä sali- että koulukamojen kantoon, joten olisin ostamassa uutta isompaa tilalle. Vanha reppu on tilavuudeltaan jotain 20L, joten haen nyt 30-40L reppua. Käyttö pääasiassa koululla (kävelyä/pyöräilyä pari kilometriä päivässä) ja tulisi myös reissukäyttöön ja hintaa saisi olla max 100e. Tässä jotain mitä olen katsellut:

Matrix 40 | Haglöfs Brand Outlet
The North Face Base Camp Duffel -laukku S - XXL.fi
EVEREST CL HIKING BP 40L ja muut Reput osoitteessa stadium.fi

Parempiakin ehdotuksia otetaan vastaan. :)

Itse hommasin viime reissulle Ospray Startos 34 repun. Oli kyllä hyvä hankinta. Menee lentokoneessa vielä käsimatkatavarana ja tavaraa mahtuu reilusti. Mukana tulee sadehuppu. Ja repusta löytyy kantolaite, eli selkä hengittää ja tavarat ei ole vasten selkää. Varaosia saa vaikka partioaitasta jos solkee ym hajoo.

Kannattaa käydä käpisteleen, jos mahdollista!

www.partioaitta.fi/osprey-stratos-34

Ennen kuin menen liikkeeseen sovittamaan niin luuletko että tuonne mahtuisi 13" läppäri, muistiinpanovälineet, yksi isompi kirja, painonnostokengät, juomapullo + sheikkeri ja vaihtovaatteet? :D

Ennen kuin menen liikkeeseen sovittamaan niin luuletko että tuonne mahtuisi 13" läppäri, muistiinpanovälineet, yksi isompi kirja, painonnostokengät, juomapullo + sheikkeri ja vaihtovaatteet? :D

Osprey Quantum 34 | Retkeilyvarusteet ja ulkoiluvaatteet Scandinavian Outdoor Storesta

Minulla on tuo ja tuolla on sellainen välitasku, mihin mahtuu tosiaan hyvin läppäri, minulla tosin taitaa olla hieman alle 13 tuumainen mutta hyvin mahtuisi isompikin. Sitten sinne päälaariin saa kaiken muun sälän. Tuossa välitaskussa on kiinni vielä väliosasto esim. joillekkin papereille tai muille sellaisille.

1882886-p-MULTIVIEW_04.jpg

Itseltäni löytyy Kriega R25 ja Varustelekan pieni rynnäkköreppu.

Kriega on loistava fillarin ja moottoripyörän kanssa, sekä mahdollisesta juostessa (jakaa painon erittäin hyvin, eikä paina hartioita). Miinuksena pieni koko ja melko heikko pakattavuus. Plussaa myös pienestä vesitiiviistä taskusta, johon saa lompakon ja kännykän helposti mahtumaan.

Lekan pikkupacki on aivan loistava reppu ja kokoisekseen iso. Pakkaaminen on äärimmäisen helppoa, koska koko reppu halkeaa vetoketjuilla kahtia, joten painon saa helposti hajautettua parhaaksi näkemällään tavalla. Ei vesitiivistä taskua, joka on melko iso miinus. Ei ois ollu iso vaiva(tm) laittaa. Hyvät pikkutaskut ja loistavat isot vetimet. Remmeillä saa kiristettyä napakaksi. Paino jää melkolailla hartioille, joskaan tää ei oo ainakaan itelleni aiheuttanu mitään ongelmia. Hintaansa nähden varmaankin universumin paras reppu.

Onko jengillä kokemuksia noista fägibägeistä, eli olkalaukuista? Itelläni olis tarve saada pari kirjaa, muistiinpanovälineet ja mahdollisesti välillä irtopaperia (A4) rypistymättä kulkemaan. Tällä hetkellä on joku hinnat alkaen -malli jostain läppärirepusta, joka on ihan paska...

e: ulkomailla oon käyttäny kumpaakin reppua ja ylivoimaisesti paras reissukumppani on lekan reppu. Tuplavetimet taskuissa mahdollistaa helpon lukitsemisen pienellä munalukolla, mikä pitää uteliaimmat ulkopuolella ja koko on just sopiva esim. viikon reissulle, kun vähän näkee vaivaa pakkaamisessa. Prätkäreissuja varten Kriega on ainoo reppu, minkä selkääni ottaisin, joskin Nordkappin reissulla pakkasin Kriegan takapenkkiin kiinni kuormaverkolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom