Hyvä ja kestävä reppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zrr
  • Aloitettu Aloitettu
Dopey, noilla hinnoilla parempi oisi ollakin mualiman parraita reppuja. 199€ 20-25L repusta! :eek: Mikä noissa maksaa?
Mun tarpeisiin tuo on aivan täydellinen laitos ja lisäksi konsulttikielellä koen vahvaa yhteyttä brändilupaukseen ;). Tuolla sitella on jotain perusteluja tuon "more than a bag" linkin takana - uskokoon ken tahtoo ja kuka ei niin ei ole teiltä pois.

Itse ajelen päivittäin aika lujaa fillarilla kaupunkiympäristössä ja repun toimiminen myös selkäpanssarina on mielestäni jonkusen euron arvoinen ominaisuus. Toisaalta monet ajaa ilman kypärääkin joten ei tällä kaikille ole arvoa.

Kuten jo yllä kerroin minusta on mukavaa, ettei roinia tarvitse siirtää laukusta toiseen kun lähtee reissulle. Tästäkin voi olla montaa mieltä, mutta ainakin itse kehtaan tuon kanssa kävellä puku päällä Seutulan läpi ja mittojen mukainen sadesuoja pitää repun siistinä huonolla kelillä fillaroidessa.

Arvostan myös sitä, että jos heitän vaikka lipat niin tietokoneen rikkoutuminen on ainakin todella paljon epätodennäköisempää kuin tavallisella repulla. Lisäksi voin tilata valmistajalta varaosia ja pultata ne mahdollisesti rikkoutuneiden tilalle (reppu pysyy kasassa kuusiokoloruuveilla ja muttereilla joten itse korjaaminen on helpompi homma kuin ommellulla repulla).

Suhteessa kuljetettavaan painoon tuo on myös ylivoimaisesti mukavin reppu mitä minulla on ikinä ollut.

Mutta myönnän, onhan se kallis. Aika kauan tuollaista himoitsin ennenkuin raaskin laittaa tilauksen menemään, mutta hetkeäkään en ole katunut ostosta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm, ulkonäköpointti ei merkkaa mulle mitään, mutta noi muut asiat, mitä More than a bag ja Technology osioilla tuolla saitilla selostettiin (ja mitä Dopey kertoili) herättävät kiinnostuksen. Kuten olen sanonut muuallakin, mä olen valmis maksamaan reilustikin, jos saan itelleni tärkeästä käyttökamasta erittäin laadukkaan ja mulle sopivan version. Kun nykyisestä Haglöfs Tightista jättää aika, Boblbee menee harkintaan, korkeasta hinnasta huolimatta.

Selän hikoilu pyöräillessä ei ole mulle enää myöskään mikään tärkeä pointti repun suhteen, koska en useimmiten käytä reppua pyöräillessä. Erinomaiset Deuterin sivulaukut toimivat niin hienosti repun sijaan, tuplaavat kantokapasiteetin, mutta vähintään puolittavat selän hikoilun samanaikaisesti.

Tämmönen meni tilaukseen: Deuter Giga I

Saa nähdä millainen se on.

Vaikuttaa ihan pätevältä repulta. Ei sitä kyllä tajua, että 26L reppu on vitun iso:david:. Tuonne menisi heittämällä varmaan 17" läppärikin, vaikka mittojen mukaan pitäisi hikiseen mennä mun 14" tuumainen.

Vanha reppu ei sitten varmaan ollut kuin 15L ja ihan riittävä omiin tarpeisiin, vaikka selässä näyttää aika pieneltä.

mulla on kellarissa yksi ylimääräinen boblbee. Hyvä reppu jos raahaa rikkoutuvaa elektroniikkaa mukanaan. jos joku tarttee niin saatan vaikka myydäkin..

Nyt alkoi wanha kunnon Salomon equipe hajoamaan liitoksistaan. Triidiä lueskellessa tulin johtopäätökseen, että haglöfsin tight tai salomonin joku uusi malli olisi minulle optimaalinen. Hinta vaan hirvittää, joten jos joku tietäisi jotain tarjouksia Espoon alueelta niin pistäkääs tänne, kiitos!

Nostetaan vanhaa ketjua.

Itsellä ollut päivittäisessä käytössä 2-3 vuotta fjällrävenin maxi kånken: Fjällräven Maxi Kånken | Retkeilyvarusteet ja ulkoiluvaatteet Scandinavian Outdoor Storesta
Todella kestävä ja hyvä reppu! Ainoana ongelmana itselleni tuossa on sen pienyys tietyissä tilanteissa. Treenaamaan mentäessä tuonne ei tahdo oikein saada kunnolla mahtumaan salivarusteita + vaihtovaatteita. Ennen se ei ollut ongelma, kun treenaaman menin aina autolla ja mukana oli kaksi kassia jossa pidin tavaroita, mutta nyt kun liikun enemmän pyörällä, niin tuosta on tullut pieni probleema.

Eli hakusessa olisi vähän isompi reppu jonne saisi kätevämmin laitettua treenivaatteet sun muut.
Ehdotuksia saa laittaa.

Mil-Tec Assault Pack - Varusteleka.fi Ostin tuollaisen syksyllä, iso kuin mikä ja hinta on kohdillaan. Menee kätevästi sali+vaihtokamat ja vielä päälle (jos tuntuu kuitenkin pieneltä, niin tuosta on myös isompi versio). Kestää vettä kohtuullisesti, taskuja on vaikka kuinka ja eri kokoisia. Hyvä selässä pyöräillessä isoksi repuksi

Joo, hyvää reppua etsiessä kannattaa kyllä katsastaa nuo sotilastarvikkeet. Vähän erikoisiltahan ne näyttää, mutta niissä on yleensä suunniteltu kannettavan kohtuullisen painavaa kuormaa pitkiä aikoja ja huonoissa olosuhteissa. Ominaisuudet ovat sen mukaiset. Ainakin vähän kalliimmissa ns. oikeissa sotilasvarusteissa.

Multa löytyy Tasmanian Tigerin valmistama päiväreppu ja on kyllä ollut todella hyvä. Tasmanian Tiger Mission Pack - Varusteleka.fi

Nämä on laadukkaita. Eikä kastu kamppeet kun ovat vedenpitäviä. Samalta merkitä löytyy myös vedenpitäviä putkikasseja ym. Ovat myös helppo ja nopea pestä kun eivät kastu.

ORTLIEB - Produkte / Products /Produits

Muutama esimerkki.

006.jpg

003.jpg

011.jpg

003.jpg

Mulla ollu 1. luokasta asti (nyt amiksen tokalla :hyvä: ) joku Jansportin oisko jtn alle 20L, ihan hyvässä kunnossa ja toiminut tähän päivään asti. Ainut ongelma on, että se on liian pieni :D

Ite olen toiminut vanhan Haglöfs Tight mediumin (eikun largeko oli, en muista) hajoamisen jälkeen kahdella Bundeswehrin ns. jääkärirepulla. Toinen on ollut työkäytössä, toinen muussa, eli vapaa-ajan käytössä. Eivät nuo täydellisiä tai edes helvetin hyviä ole, mutta halpoja ja kestäviä. Pikkuplussana se selkää vasten tuleva (ostettava erikseen ja käytännössä ei mitään järkeä olla ostamatta) "makuualusta". Se on ollut Tuskassa ja muualla festareilla ihan mahtava. Siitä saa itelle mukavan paksun istuma-alustan ja väkimäärän mukaan sitä voi laajentaa. Ei ole kaksista, jos saksalaisen sotilaan pitäisi sen päällä oikeasti nukkua, on niin huono makuualusta, mutta tuommoiseen festarikäyttöön on just hyvä. Katotaan nyt, varmaan joitain vuosia menen noilla repuilla, kunnes menee niihin hermot. :D Tuskin rikki menevät ainakaan, on sen verran yksinkertainen ja sotimista kestämään tehty rakenne.

Mulla on Varustelekasta hommattu brittiläinen partioreppu. On halpa ja hyvä. Malliltaan aika syvä (mielummin ottaisin sellaisen, jonka sais avattua myös sivusta, jolloin tavaroitten/vaatteitten poisottaminen olis helpompaa), mut tän istuvuus selälle on niin loistava, et se kuittaa kyl tuon pienen haittapuolen.

Nämä on laadukkaita. Eikä kastu kamppeet kun ovat vedenpitäviä. Samalta merkitä löytyy myös vedenpitäviä putkikasseja ym. Ovat myös helppo ja nopea pestä kun eivät kastu.

ORTLIEB - Produkte / Products /Produits

Muutama esimerkki.

006.jpg

003.jpg

011.jpg

003.jpg

Ehditkin ensin (ja aika selkeällä erolla..)

Mutta jos kestävä ja varma pitää olla, niin nämä on sitä mitä hakee.

Pari erilaista reppua on käytössä ja vanhin ollut jo n. 8v käytössä.

Ovat olleet sidottuina moottoripyöriin, mönkijöihin, kulkeneet veneissä ja veteen liittyvissä aktiviteeteissa, eikä todellakaan antaudu. Pesty painepesurilla mudasta ja roinasta mönijöissä kiinni ollessaan, voi pyöriä lattioilla, kestävät aikalailla kaiken mitä selkä kestää kantaa järjellisesti, eivät veny ja vanu, ei ala repeillä.

Tuollaista enemmän reppumaista reppua tullut haaveiltua jonkun aikaa, sekä päiväreppua muutaman kerran käpistellyt, mutta jääneet vielä. Omat mallit kuten tuo ylin, sekä sitten hieman toisenlaisia sovelluksia asiasta.

Mil-Tecin assault pack varustelekasta. Makso noin 30 euroa ja on ihan mahtava käytössä. Löytyy isompaa ja pienempää mallia. Suosittelen. Sieltä niitä reppuja kannattaa ostaa, saa halvemmalla paremman.

Hommasin tuommoisen Mil-Tecin large mallin. Sopivan kokoinen ja just semmonen mitä olin etsinytkin [emoji4]

Seuraavana hakusessa taitaapi olla pienempi päiväreppu, koska tuo kånken maxi on aika iso. Mutta sillä nyt ei ole kiirettä, ostaa jos osuu joku mukava kohdalle.

Itse kans tilasin epähuomiossa tuon Mil-Tecin pienimmän repun(MK2). Piti olla tuo välimalli tavallaan vaan ompa tuo pelannut. Kaverilta hakenut sitte isomman lainaan, kun reissannut maailmalla. Iso plussa kuitenkin tuolle rynnäkkörepulle!

Mil-Tecin assault pack varustelekasta. Makso noin 30 euroa ja on ihan mahtava käytössä. Löytyy isompaa ja pienempää mallia. Suosittelen. Sieltä niitä reppuja kannattaa ostaa, saa halvemmalla paremman.

Varusteleka on nykyään varmaan kaikista kallein kauppa mikä myy armeijatavaraa ja nämä kiinan mil-tec halppiksen ei mitään laatutavaraa ole vaikka joku voi armeijatavaraksi luulla. Enemmän sellaiseen airsoft hommiin tarkoitettua roinaa.

Kyllähän nuo reput selässä kulkee ja varmaan aikansa kestää, että tuskin aivan huonoja ostoksia.

- - - Updated - - -

NVA Sturmgepäck tetsarireppu, Strichtarn, valjailla - Varusteleka.fi

Tollasen tilasin äsken arkikäyttöön, eipä oo hinnalla pilattu. Varmaan ihan kätevä pyöräillessä ja salireppuna.

Ainakin helvetin ruma. Itse en kehtais edes metsästysreppuna käyttää. Mikä näissä vanhoissa sotaromuissa kiehtoo kaupunkilaisia? :D Alkaa aina hymyilyttämään kun näkee kaupungilla jollain jonku BW parkatakin päällä..

Nyt hoksasin. Se on se punkki/home suoja-aineen haju mikä näissä on kun varastossa säilötään eikä se lähde edes pesussa pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom