Hyvä ja edullinen kaasugrilli?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Etsi käytetty Weberi. Saat varaosia vielä seuraavat 100 vuotta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla on tollanen seissyt pari vuotta terassilla kesät talvet ja näyttää edelleen uudelta- Toisin kuin naapurin Landman..... :D

Mulla on tollainen Runkman-grilli. Nyt toista kesää aloitellaan yhteiselämää.

Kaikki puuosat on homeessa ja ruostetta kohta enemmän kuin maalattua pintaa. Parila- ja grilli-tasosta lämpenee noin 50%, ja mikäs ihme se onkaan, kun polttimot ovat mitä ovat eli pienet, harvassa ja paskoja.

Tuolla grillaillessa kyllä kuumenee itse 100 prosenttisesti vitutuksesta.

Säästäminen kannattaa aina.

Mulla on tollainen Runkman-grilli. Nyt toista kesää aloitellaan yhteiselämää.

Kaikki puuosat on homeessa ja ruostetta kohta enemmän kuin maalattua pintaa. Parila- ja grilli-tasosta lämpenee noin 50%, ja mikäs ihme se onkaan, kun polttimot ovat mitä ovat eli pienet, harvassa ja paskoja.

Tuolla grillaillessa kyllä kuumenee itse 100 prosenttisesti vitutuksesta.

Säästäminen kannattaa aina.

Hoho :lol2:
Siinäpä oiva myyntipuhe Landmann -grillille. Halvalla saa halvan.
No, parilla tutulla on semmoset 89e Campingazit ja pari kertaa olen joutunut noita pakon edessä käyttämään. Mieluummin tungen neuloja penikseeni kuin käytän noita uudelleen.

Hoho :lol2:
Siinäpä oiva myyntipuhe Landmann -grillille. Halvalla saa halvan.
No, parilla tutulla on semmoset 89e Campingazit ja pari kertaa olen joutunut noita pakon edessä käyttämään. Mieluummin tungen neuloja penikseeni kuin käytän noita uudelleen.
Bingo. Itsellä meni ensin Campingaz pari kesää kunnes puurunko oli niin laho ettei grilliä uskaltanut sytyttää kun pelotti, että runko pettää alta ja puinen terassi palaa ==> roskiin. Seuraava potilas oli kokonaan rosterinen Landmann Exclusive, joka oli 3 kesän jälkeen päältäpäin kuin uusi, mutta kaikki polttimot olivat palaneet puhki, samoin osa sisäpuolisesta rungosta ==> roskiin, koska osien uusimiseen olisi mennyt satoja euroja. Nyt terassia koristaa ylläripylläri Weber, jolla grillaminen on yhtä juhlaa ja tehokin riittää grillaamiseen, kun sinne heittää esim. puolikiloisia Entreco-pihvejä, omassa liemessä keittämisen sijaan, jota esim. campingaz:lla sai harrastaa.

Todettakoon että grillaan ihan helvetin usein (mennyt pari isoa pulloa kaasua jo tänä keväänä), joten kyllä noista halpiksista enemmän käyttövuosia saa helposti, mutta Weberin käytön jälkeen syö melkein mieluummin mikroruokaa kuin tuskailee paskan grillin kanssa...

Weberin jälkeen campingazeihin ei ole paluuta, ei niillä oikein viitti kärvätä edes makkaraa.

Todettakoon että grillaan ihan helvetin usein (mennyt pari isoa pulloa kaasua jo tänä keväänä), joten kyllä noista halpiksista enemmän käyttövuosia saa helposti, mutta Weberin käytön jälkeen syö melkein mieluummin mikroruokaa kuin tuskailee paskan grillin kanssa...

Asiaa!

Tässä hieman kuvakertomusta omasta hankinnasta:

Okay, today was time to get Weber to our summer cottage. We needed a van for transport:
P1010669.jpg

Box was huge (or I'm not :lol2: ):
P1010671.jpg

It was so heavy that I had to carry it a piece by piece:
P1010670.jpg

It took a while with instructions:
P1010673.jpg

I had to take copper coloured 'cause there was no option to get stainless parts inside in any other color:
P1010672.jpg

It took a while to get to this point:
P1010674.jpg

Yes the lake is still frozen... maybe for one or two more weeks.

Finally it's finished!
P1010675.jpg

And I had to take a quick test run with sausages:
P1010676.jpg

Ok, It really can't beat my One Touch Gold but it's easy to use and you can prepare lot of food to many people with this. I'm satisfied but am not gonna give up charcoal :D

This is my first gas grill. Hope it will be the last too.

1000e well spent :D

Just ostin Prismasta 49,90€ kaasugrillin (ovh. 79,90). Saa nähä mitä paskaa tuli kotiin taas kannettua, mutta halpa kun oli ja ihan kamalasti en grillaa, niin ajattelin tuon välttävän ainakin täksi kesäksi.

Jos vähän kiinnostaa säästää eikä osta ihan Weberiä niin kovemman hinta-teho suhteen taitaa saada näistä: http://www.grandhall.eu/products/ Viime vuonna nuohosin noita läpi kun piti ostaa uusi. Esim Grandhall Premium 325 vs. Weber Summit E-450 17.6 kwh vs. 14.3 kwh. Myös sivupoltin on grandhallissa tehokkaampi. Tuo onkin Webereistä tehokkain, kun taas Grandhalleista löytyy jopa 22 kwh tehoisia jättejä. Tosin Grandhallien takuut ovat Weberiä huonommat. Vain 2 vuotta ja 5 vuoden ruostumattomuustakuu.

Jos vähän kiinnostaa säästää eikä osta ihan Weberiä niin kovemman hinta-teho suhteen taitaa saada näistä: http://www.grandhall.eu/products/ Viime vuonna nuohosin noita läpi kun piti ostaa uusi. Esim Grandhall Premium 325 vs. Weber Summit E-450 17.6 kwh vs. 14.3 kwh. Myös sivupoltin on grandhallissa tehokkaampi. Tuo onkin Webereistä tehokkain, kun taas Grandhalleista löytyy jopa 22 kwh tehoisia jättejä. Tosin Grandhallien takuut ovat Weberiä huonommat. Vain 2 vuotta ja 5 vuoden ruostumattomuustakuu.

Weberillä on 2 vuoden takuu. Rosteriosilla muistaakseni 5 vuoden. En ole aivan varma mutta tuo 25v takuu on reippaasti liioiteltu. Rosteriritilällekään (joka ei varmasti hajoa 100 vuoden aikana) saa vain 10 vuoden takuun.

Pomo grillailee PALJON ja osti aikoinaan Prismasta, olikohan se "Trio" grillin. Semmosen paremman luokan Weberin näköinen ulkonäöltään. On kestänyt kuulemma ihan hyvin.
EDIT: Prismassa näköjään taas "Trio" grilliä, Futur-merkkisenä. Tuo se ei kyllä ollut... tai ei ainakaan samannäköinen.

Tuli pariviikkoa sitten muutettua rivitaloon ja pitäisi kesäksi terasille hommata kaasugrilli. Itse en ole ensimmäistäkään kaasugrilliä aiemmin omistanut, joten ei juurikaan käytännön kokemuksia ole siitä, että millainen grilli tulisi olla. Löytyisköhän täältä apuja? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota?

Koon puolesta sais olla sellainen, että pystyy noin neljälle hengelle grillisapuskat kerralle tekemään(ei siis mikää hervottoman iso, mutta ei myöskään pienimmästä päästä).

Suositelkaa jotain hyvän hintalaatu-suhteen omaavaa. Hinnan puolesta ehkä 400e:tä vois pitää kattona(tosin hintaa tärkeämpää on se, että grilli on hyvä ja sellainen, jota ei tarvi heti parin vuoden päästä uusia).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli pariviikkoa sitten muutettua rivitaloon ja pitäisi kesäksi terasille hommata kaasugrilli. Itse en ole ensimmäistäkään kaasugrilliä aiemmin omistanut, joten ei juurikaan käytännön kokemuksia ole siitä, että millainen grilli tulisi olla. Löytyisköhän täältä apuja? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota?

Koon puolesta sais olla sellainen, että pystyy noin neljälle hengelle grillisapuskat kerralle tekemään(ei siis mikää hervottoman iso, mutta ei myöskään pienimmästä päästä).

Suositelkaa jotain hyvän hintalaatu-suhteen omaavaa. Hinnan puolesta ehkä 400e:tä vois pitää kattona(tosin hintaa tärkeämpää on se, että grilli on hyvä ja sellainen, jota ei tarvi heti parin vuoden päästä uusia).

K-Raudasta Cadero tai Weber Q320. Weber tosin ylittää hintarajan satkulla, mutta se onkin sitten hemmetin hyvä.

Pitääkin kirjoitella blogimerkintä omasta grillin hankkimisesta, joka teki kuukauden elämästäni tavallista vaikeammaksi...

Gigantista Weberi. Mulla on E-320, missä ainoa ero on lisänä tullut sivukeitin. Maksaa 99 egeä kattoasi enemmän, mutta vaihtoehtoihin verrattuna kiität itseäsi joka kerta kun grillaat, ettet sniiduillut tuon satasen kanssa. Tuo ei kyllä ole pieni - saman kokoinen kuin Hupen grilli tuossa ylempänä olevassa kuvasarjassa.

Gigantista Weberi. Mulla on E-320, missä ainoa ero on lisänä tullut sivukeitin. Maksaa 99 egeä kattoasi enemmän, mutta vaihtoehtoihin verrattuna kiität itseäsi joka kerta kun grillaat, ettet sniiduillut tuon satasen kanssa. Tuo ei kyllä ole pieni - saman kokoinen kuin Hupen grilli tuossa ylempänä olevassa kuvasarjassa.

Itse mietin totakin. Q320 aluumininen koppa ja nopeampi lämmitettävyys voitti. Tilaa tuossa on hieman enemmän. Lisäksi Q320 on jenkki ja E-310 Japski, jos sillä on mitään väliä.

Kiitoksia kommenteista. Tosiaan sivukeittimelle en näe tarvetta, joten siinä mielessäkin tuo suosituksesi voisi olla paikallaan. Taidampa siis satsata laatuun ja hankin weberin. Jos kuitenkin haluaisin vielä hinnasta pihistellä, niin mites olisi tämä Weberin spirit e-210? http://www.gigantti.fi/product/pienkoneet/kesatuotteet/grillit/E210OPEN/weber-kaasugrilli-spirit-e-210-classic
On ilmeisesti tuolla gigantissa jonkinsortin tarjouksessa(299e), mutta jääkö liian tehottomaksi/pieneksi?

Tarkoitus olisi integroida veneen perään kaasugrilli. Saisi ruuan laitot hoidettua siinä. Seuraavia vaatimuksia olisi:

- mielellään grillin lisäksi keittotaso.
- ulkonäkö esim harjattua rosteria.
- Kun kopan laittaa kiinni pitää tilan olla täysin suljettu jotta vesisumu ajaessa ei pääse grilliin.
- laatikkomainen rakenne helpottamaan integrointia
- lämpenee alaspäin ja sivuille mahdollisimman vähän.

Vene ei siis ole ihan pieni joten tilaa grillille on leveyden puolesta riittävästi mutta tyyliin sopisi parhaiten melko kantikas ja matalarakenteinen grilli...

Onko suosituksia ??

Zone-sarja -42%
Ensimmäinen kaasugrilli olisi hakusessa, mutta nyt kun on muka perehtynyt niihin enemmän niin on taas ihan pihalla niiden ominaisuuksista. Hinta ei välttämättä seuraa laatua, joten eipä tiedä mihin rahat kannattaisi sijoittaa.

Lähinnä nuo polttimot mietityttää. On peltistä, valurautaista ja teräksistä ja metallista yms. Eli millainen olisi kestävä poltin? Pitäisi olla ihan laadukas ja kestää enemmän kuin pari-kolme kesää.

Grillausta tulisi harrastettua varmastikin keväästä syksyyn ja luultavasti melko paljon. Grillin joutuisi säilyttämään talven ulkona, koska varastoon ei taida sopia.

Gigantista kävin kattomassa Landmannin grilliä, joka maksoi 189,-, mutta vaikutti kaikin puolin niin kökköiseltä, että eipä kiinnosta enää.

Onko antaa suosituksia hyvästä grillistä? Pari-kolme poltinta riittäisi ja sivukeitintä en tarvitse.

Mikä grilli ulkosaaristoon?

Hei
Itselläni on myös etsinnän kohteena hyvä ja KESTÄVÄ kaasugrilli merellisiin olosuhteisiin - siis ulkosaaristoon. Tarkoitus olisi käyttää grilliä seuraavat 10v eikä vaihtaa sitä joka toinen vuosi läpiruostumisen takia. Normi Landman ruostui puhki n 2 vuodessa.
Eli olen miettinyt esim Plantagenin maahantuomaa Broil King Imperial sarjaa tai sitten Weberin Genesis sarjaa. Olisiko muita grillejä koviin olosuhteisiin, jotka varmasti kestäisivät.
Tarkoitus on tehdä 4-5 hengen safkat + satunnaisten vieraiden..sivukeitin täytyy olla. Ja toki mistä vain edullisimmin saa (tilaamattu usa/kanada)

Latest posts

Back
Ylös Bottom