Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla on tollanen seissyt pari vuotta terassilla kesät talvet ja näyttää edelleen uudelta- Toisin kuin naapurin Landman..... :D
Mulla on tollainen Runkman-grilli. Nyt toista kesää aloitellaan yhteiselämää.
Kaikki puuosat on homeessa ja ruostetta kohta enemmän kuin maalattua pintaa. Parila- ja grilli-tasosta lämpenee noin 50%, ja mikäs ihme se onkaan, kun polttimot ovat mitä ovat eli pienet, harvassa ja paskoja.
Tuolla grillaillessa kyllä kuumenee itse 100 prosenttisesti vitutuksesta.
Säästäminen kannattaa aina.
Bingo. Itsellä meni ensin Campingaz pari kesää kunnes puurunko oli niin laho ettei grilliä uskaltanut sytyttää kun pelotti, että runko pettää alta ja puinen terassi palaa ==> roskiin. Seuraava potilas oli kokonaan rosterinen Landmann Exclusive, joka oli 3 kesän jälkeen päältäpäin kuin uusi, mutta kaikki polttimot olivat palaneet puhki, samoin osa sisäpuolisesta rungosta ==> roskiin, koska osien uusimiseen olisi mennyt satoja euroja. Nyt terassia koristaa ylläripylläri Weber, jolla grillaminen on yhtä juhlaa ja tehokin riittää grillaamiseen, kun sinne heittää esim. puolikiloisia Entreco-pihvejä, omassa liemessä keittämisen sijaan, jota esim. campingaz:lla sai harrastaa.Hoho :lol2:
Siinäpä oiva myyntipuhe Landmann -grillille. Halvalla saa halvan.
No, parilla tutulla on semmoset 89e Campingazit ja pari kertaa olen joutunut noita pakon edessä käyttämään. Mieluummin tungen neuloja penikseeni kuin käytän noita uudelleen.
Todettakoon että grillaan ihan helvetin usein (mennyt pari isoa pulloa kaasua jo tänä keväänä), joten kyllä noista halpiksista enemmän käyttövuosia saa helposti, mutta Weberin käytön jälkeen syö melkein mieluummin mikroruokaa kuin tuskailee paskan grillin kanssa...
Jos vähän kiinnostaa säästää eikä osta ihan Weberiä niin kovemman hinta-teho suhteen taitaa saada näistä: http://www.grandhall.eu/products/ Viime vuonna nuohosin noita läpi kun piti ostaa uusi. Esim Grandhall Premium 325 vs. Weber Summit E-450 17.6 kwh vs. 14.3 kwh. Myös sivupoltin on grandhallissa tehokkaampi. Tuo onkin Webereistä tehokkain, kun taas Grandhalleista löytyy jopa 22 kwh tehoisia jättejä. Tosin Grandhallien takuut ovat Weberiä huonommat. Vain 2 vuotta ja 5 vuoden ruostumattomuustakuu.
Tuli pariviikkoa sitten muutettua rivitaloon ja pitäisi kesäksi terasille hommata kaasugrilli. Itse en ole ensimmäistäkään kaasugrilliä aiemmin omistanut, joten ei juurikaan käytännön kokemuksia ole siitä, että millainen grilli tulisi olla. Löytyisköhän täältä apuja? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Koon puolesta sais olla sellainen, että pystyy noin neljälle hengelle grillisapuskat kerralle tekemään(ei siis mikää hervottoman iso, mutta ei myöskään pienimmästä päästä).
Suositelkaa jotain hyvän hintalaatu-suhteen omaavaa. Hinnan puolesta ehkä 400e:tä vois pitää kattona(tosin hintaa tärkeämpää on se, että grilli on hyvä ja sellainen, jota ei tarvi heti parin vuoden päästä uusia).
Gigantista Weberi. Mulla on E-320, missä ainoa ero on lisänä tullut sivukeitin. Maksaa 99 egeä kattoasi enemmän, mutta vaihtoehtoihin verrattuna kiität itseäsi joka kerta kun grillaat, ettet sniiduillut tuon satasen kanssa. Tuo ei kyllä ole pieni - saman kokoinen kuin Hupen grilli tuossa ylempänä olevassa kuvasarjassa.Tuli pariviikkoa sitten muutettua rivitaloon ja pitäisi kesäksi terasille hommata kaasugrilli. Itse en ole ensimmäistäkään kaasugrilliä aiemmin omistanut, joten ei juurikaan käytännön kokemuksia ole siitä, että millainen grilli tulisi olla. Löytyisköhän täältä apuja? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Koon puolesta sais olla sellainen, että pystyy noin neljälle hengelle grillisapuskat kerralle tekemään(ei siis mikää hervottoman iso, mutta ei myöskään pienimmästä päästä).
Gigantista Weberi. Mulla on E-320, missä ainoa ero on lisänä tullut sivukeitin. Maksaa 99 egeä kattoasi enemmän, mutta vaihtoehtoihin verrattuna kiität itseäsi joka kerta kun grillaat, ettet sniiduillut tuon satasen kanssa. Tuo ei kyllä ole pieni - saman kokoinen kuin Hupen grilli tuossa ylempänä olevassa kuvasarjassa.
Gigantista Weberi. Mulla on E-320, missä ainoa ero on lisänä tullut sivukeitin. Maksaa 99 egeä kattoasi enemmän, mutta vaihtoehtoihin verrattuna kiität itseäsi joka kerta kun grillaat, ettet sniiduillut tuon satasen kanssa. Tuo ei kyllä ole pieni - saman kokoinen kuin Hupen grilli tuossa ylempänä olevassa kuvasarjassa.
Kakskympillä ei ainakaan voi grillata epäsuoralla.