• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Hyvä ja edullinen kaasugrilli?

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
43
Olisi pakko ostaa uusi grilli, on tarkoitus korvata entinen ja hyvä sähkösimo uudella ja isommalla grillillä rivitaloon muuton vuoksi. EDIT: Hintahaitari voisi olla sen max 500e.

Mikäs olisi hyvä? Tiedän etukäteen että Weber on varmasti paras, mutta 3699 euroa grillistä on hieman liikaa kun tismalleen saman näköisen/kokoisen rosterisen grillin saa hobby hallista 499 eurolla.

Mitä kannattaa ottaa huomioon, varmaankin kannattaa unohtaa heti alkuunsa nämä laavakivigrillit joista ei saa kuin käryä aikaiseksi. Noissa paremmissahan on jotkut valurautahässäkät niiden sijaan?

Kuvassa Hobby Hallin Futur Capella grilli jonka ostan jos muita ideoita ei tule.

Toinen vaihtoehto on tuo Beefeater 399e:

Huppe sanoi:
Mitä kannattaa ottaa huomioon, varmaankin kannattaa unohtaa heti alkuunsa nämä laavakivigrillit joista ei saa kuin käryä aikaiseksi. Noissa paremmissahan on jotkut valurautahässäkät niiden sijaan?
Savuhan kuuluu grillaamiseen siitä tulee oma makunsa ruokaan.

Mitenkäs se Harri Syrjänen sanoikaan.. "Grillaaminen on ruoan kypsentämistä tulella, pariloilla siitä tulee paistamista!"

Grillin rungon pitäisi olla mahdollisimman "jytky" silloin lämpö on tasaisempaa ja liekkiä ei tartte pitää niin kovalla -> vähemmän leimahduksia ja vähemmän savua.
sivupolttimoa en ole ikinä grilliini kaivannut. potut kiehuu ihan kivasti kotioloissa sisällä hellalla. tietenkin jos siihen sivuun mahtuu muurikka niin sitten sille voisi olla käyttöäkin.
Merkeistä primus on osottautunut hyväksi..

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
43
snadi sanoi:
Merkeistä primus on osottautunut hyväksi..
Tarkemmin kun tutkii tuota Hobby Hallin ylempää grilliä niin sehän onkin juuri tuo Primus. Samainen grilli Prismassa hieman pienempänä mallina 399e. Jompikumpi noista siis...

Olin työn puolesta just yhdessä grillikoulutustilaisuudessa ja siellä taidettiin mainita, että noi laavakivi- ym. hässäkät alkaa olla ihan kivikautisia juttuja. En nyt oikein muista meidän hintoja, mutta kyllä 500e irtoo jo aika perkeleen hyvä setti. Voin tarkastaa tuotteiden nimet huomenna ja infota sitten tänne. Rautia on siis työpaikka.

rantapantteri sanoi:
Olin työn puolesta just yhdessä grillikoulutustilaisuudessa ja siellä taidettiin mainita, että noi laavakivi- ym. hässäkät alkaa olla ihan kivikautisia juttuja. En nyt oikein muista meidän hintoja, mutta kyllä 500e irtoo jo aika perkeleen hyvä setti. Voin tarkastaa tuotteiden nimet huomenna ja infota sitten tänne. Rautia on siis työpaikka.
oliko kouluttajan firmalla myynnissä "laavakivi- ym. hässäköitä"? vai tuliko väite ihan ilman perusteluita?
jos olisi rahaa vaihtaa grilliä niin saattaisin itsekin taipua hankkimaan grillin ilman kiviä. valurauta polttimoita 3-4, valettu runko, valurautaiset ritilät.. :thumbs:
se mikä himottaa nyt, on hankkia kaasugrillin kylkeen hiiligrilli. kenties sellainen pieni kannettava, jonka voi ottaa mukaan piknikille tai rannalle.

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
43
Idiksenähän tässä nyt on se että tarvitaan paljon grillausalaa että voidaan tehdä vartaita :kuola:
Ne kun tuppaavat viemään 50cm pituudeltaan ja 5-7cm leveydeltään, eli 70cm levyiseen grilliin niitä mahtuu "vain" 10kpl. 5kpl/nuppi niin tuo on kahden hengen grilli :eek:

IsoDino

VIP
Nostan tämän ketjun ylös, jotta ei tarvitse tehdä uutta.

Mistä löytäisi mahdollisimman edullisesti ja asiallisen kaasugrillin ainakin 3 polttimella ja mielellään sivukeittimellä??
Onko kenelläkään hajua, onko jossain hyvää tarjousta meneillään?
Hintaluokka n. 300e/ (+- 100e)

Mikakinlie

Banned
Voisko joku kertoa mikä noissa laavakivigrilleissä on huonoa. Itse kävin juuri eilen ostamassa pikku grillin parvekkeelle joka oli juuri laavakivigrilli. Ostinko sit aivan paskan? Siinä on valurautainen polttimo sit sellainen tavallinen ritilä jonka päälle levitellään laavakivet ja sit paistoalusta on valurautainen "ritilä". Eikös nuo laavakivet toimita ikäänkuin grillihiilien virkaa? Itse taas olen aina ajatellut, että ei mitään parilagrilliä, siis sellaista missä se parila vain lämmitettään ja sit paistetaan, samallahan vois paistaa makkarat vaikka valurautapannulla hellalla. Mitä muita vaihtoehtoja kaasugrilleihin on kuin tämä makkaramyyjien tulella lämmittäminen, laavakivigrilli ja ilmeisesti on sit vielä joku sellainen missä se parila lämmitetään tulella ja paistetaan sit siinä (eroaako kaasuhellasta mitenkään)?

Nostan tämän ketjun ylös, jotta ei tarvitse tehdä uutta.

Mistä löytäisi mahdollisimman edullisesti ja asiallisen kaasugrillin ainakin 3 polttimella ja mielellään sivukeittimellä??
Onko kenelläkään hajua, onko jossain hyvää tarjousta meneillään?
Hintaluokka n. 300e/ (+- 100e)
Stockmannin hulluilla päivillä on tänään joku Luciferin malli tarjouksessa (n. 230 EUR). Grillissä on neljä poltinta mutta sivukeitintä siinä ei muistaakseni ole. Lieneeköhän näitä enää jäljellä?

Voisko joku kertoa mikä noissa laavakivigrilleissä on huonoa. Itse kävin juuri eilen ostamassa pikku grillin parvekkeelle joka oli juuri laavakivigrilli. Ostinko sit aivan paskan? Siinä on valurautainen polttimo sit sellainen tavallinen ritilä jonka päälle levitellään laavakivet ja sit paistoalusta on valurautainen "ritilä". Eikös nuo laavakivet toimita ikäänkuin grillihiilien virkaa? Itse taas olen aina ajatellut, että ei mitään parilagrilliä, siis sellaista missä se parila vain lämmitettään ja sit paistetaan, samallahan vois paistaa makkarat vaikka valurautapannulla hellalla. Mitä muita vaihtoehtoja kaasugrilleihin on kuin tämä makkaramyyjien tulella lämmittäminen, laavakivigrilli ja ilmeisesti on sit vielä joku sellainen missä se parila lämmitetään tulella ja paistetaan sit siinä (eroaako kaasuhellasta mitenkään)?
Kannattaa ainakin vaihtaa nuo kivet keraamisiin, nuo laavakivet paistavat helvetin epätasaisesti.

IsoDino

VIP
Tai siis tuohon edelliseen, että miksi toisia mainostetaan parilagrillinä (vaikka onkin kaasugrilli) ja toisia kaasugrillinä? Onko noissa siis erilainen grillausalusta vai mitä? Minkälainen kokemuksienne mukaan on paras?

IsoDino

VIP
Tuli sitten hankittua tuollainen trend sarjalainen kaasugrilli sunwindilta. Vaikuttaa ulkoisesti ihan pätevältä grilliltä, vaikka en ole edes vielä ehtinyt kokeilla.
Millä lämpötilalla kannattaisi mm. liha grillata, onko kenelläkään hajua asiasta??

slc

Omenakauppias
Ikä
47
Muistithan varmistaa taloyhtiöltä/isännöitsijältä että parvekkeella saa avotulella grillata... Ei minun tietojeni mukaan hirveän montaa taloyhtiötä ole jossa näin saa menetellä...

Mikakinlie

Banned
Muistithan varmistaa taloyhtiöltä/isännöitsijältä että parvekkeella saa avotulella grillata... Ei minun tietojeni mukaan hirveän montaa taloyhtiötä ole jossa näin saa menetellä...
Varmasti kieltäisivät mutta kun en kysy niin eivät saa tietää. Missään vaiheessa en ole taloyhtiön sääntöjäkään saanut / nähnyt joten en voi tietääkään, että saako. Ei ainakaan vielä ole kukaan valittanut joten jatkampa ainakin siihen asti kun tulee sanomista (saatan jatkaa tämänkin jälkeen).

Varmasti kieltäisivät mutta kun en kysy niin eivät saa tietää. Missään vaiheessa en ole taloyhtiön sääntöjäkään saanut / nähnyt joten en voi tietääkään, että saako. Ei ainakaan vielä ole kukaan valittanut joten jatkampa ainakin siihen asti kun tulee sanomista (saatan jatkaa tämänkin jälkeen).
Nyt kyllä repesin :D

Asennetta pelissä. Pitäisi itsekin varmaan alkaa kärventää campingia parvekkeelle kunnon avotulella. En ole nähnyt missään taloyhtiön sääntöjä.

IsoDino

VIP
Varo vaan ettei käy vahinkoa, voi olla että vakuutusyhtiötä ei huvita olla maksumiehenä. Kukahan sitten maksaa? :D Arvaa?

Ikä
36
ei taida missään taloyhtiössä olla lupaa avotulella grillailuun paitsi taloyhtiön grillissä... edellisessä asunnossa oli kyllä isännöitsijän kanssa sopimus että saa sähkögrillillä grillata jos ei tule valituksia keltään.

oli tosin alakerrassa(maatasossa) vanhemmalla pariskunnalla kaasugrilli suoraan meidän parvekkeen alapuolella, ja vähän aina jänskätti jos vaikka jotain tapahtuu. ei viitsinyt lähteä valittamaan kun se nainen oli niin rasittava ja kuulema kaupungin vaikeimpia ihmisiä :D

(huuti meille uutenavuotena ettei saa räjäytellä pikku paukkuja pihalla kun autot räjähtää! soitteli asukastoimikunnan pj:n vastaajan täyteen haukkumisia jostain täysin ymmärtämättömästä syystä)