Hyvä hauisten kasvatus/pumppaus treeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ke70
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

ke70

Banned
yritin haulla etsiskellä hyvää hauiksien kasvatus/pumppaus treeniä mutta eihän se sokeeseen silmään ottanut millään eli lähdin näin kyselemään asiaa jos jollain olisi joku hyvä heittää.

ja tosiaan lisätään vielä väliin et nyt on treenattu arskan G6 treenillä se 8 viikkoa eli aika jo vaihtaa eikös?

eli tavoitteena olisi saada hauikset kasvamaan kun ne nyt omastamielestä vähän ovat jääneet jälkeen ja myös kiinteyttä olisi hyvä saada eihän se pelkkä kasvaminen ole hyvä/hieno jos näyttävät puolityhjiltä ilmapalloilta olkoot vaikka sitten kuinka isot. eli näin lyhyt ja ytimekäs kysymys olisi ja kiitän heti ennenkun unohtuu vastauksista :D

Ei ole liikettä mikä on ylitse muiden hauisten kasvattamisessa. Kädet treenaisin vuoropareina hauisliike + ojentajaliike. Scott-hauis, leuanveto kapea, hauiskääntö tangolla ja ojentajaliikkeistä pistäisin suosioon: Dipit, Ranskalaineset punnerrukset, kapea penkki, ojentajapunnerrukset ovat kanssa ihan ok. :). Jos kehitystä tulee vielä miksi vaihtamaan.

no siksipä vaihtamaan g6sesta kun toppi tulee vastaan. ja mieli tekisi nuo habat saada iskuun muutenhan tuo 6nen olisi proo kyykkykin noussut tuolla pirulla valehtelematta 50kg eli omaan mieleen hyvin.

Itse olen tehnyt selkäpäivinä muut liikkeet, ja vasta lopuksi ruvennut tekemään hauista. Yleensä suhtkot pienillä käsipainoilla pitkää sarjaa että saa pumpin päälle. Siitä isompaa painoa ja pienempää painoa käteen. Jotain kymppejä. Sitten taljaa seisaalteen ja istualteen, joskus scottia. Yleensä menee hirveen helposti pumppiin, kun loppuu niin raskaampaa painoa kehiin ja taas pienempää ja hitaalla liikkeelä + negatiiviset. Käsissä järkyttävät poltteet. Yleensä saankin haukkaa tehdessä 2-4kertaa pumppiin. Nimim, habat kipeenä.

nonni :D pitäähä rukata näitä het talteen ja laittaa testiin kuha tästä lenssusta parantuu MUTTA jos jollain iham ohjelma ohjelma on haukkareille erikseen nii kehiin vaa nii laitan ylös ja laitetaan sit vaikka G6 sekaan yksi päivä ihan habaa eli hiukka modifikaatiota jo ennestään hyvään ohjelmaan :D

Eipä siinä hauiksen treenaamisessa sen ihmeempiä ole tehtävissä:

1. Pyrkii saamaan lisää rautaa seisten tehtävään hauiskääntöön tangolla ja scottiin, muttei tekniikan kustannuksella (cheat kääntö erikseen).
2. Tekee pienemmillä painoilla kässäreillä niin että negatiivinen on yhtä pitkä tai pidempi kuin ylösnosto
3. Ei treenaa liikaa

Viisaammat ovat aina sanoneet että kun sitä massaa on tullut kroppaan niin on ne hauikset siitä sitten pikkuhiljaa kasvaneet mukana.

juu. yritämmä siis näillä päästä alkuun lisättävä sujuvasti vaan tuonne arskan G6 sen sekaan lisää habaa eli kiitoksia :D

Mun mielestä ei oo hirveesti järkeä lisätä 1-jakoseen ohjelmaan lisää hauista. Itse teen hyvin samanlaisella ohjelmalla kuin G6 ja vedän haballe oman liikkeen kerran viikkoon, jos jaksan. Tuossa ohjelmaa kasatessa vain totesin, että on (oma mielipiteeni huom) turha lisätä hauikselle oma liike, kun voin yhtä hyvin lisätä selälle esim kulmasoudun, jossa voimat ainakin itselläni taitavat ensin loppua hauiksesta. Näin saan isommalla liikkeellä, joihin siis 1-jakoiset perustuvat, treenattua yhden ison lihasryhmän, sekä toisen pienemmän.

Toki jos hauikset ovat mielestäsi heikoimpia lihasryhmiäsi, niin ei muuta kuin kokeilemaan habaliikkeitä. G6ssa on tosin jo hauiskääntöä kolme sarjaa, joten tuntuisi vähän oudolta lisätä siihen paljoa enempää, kun jaloille/selälle/rinnallekkaan ei ole kuin yksi liike.

Lisää vain lihasta joka puolelle ja hauis kasvaa siinä ohessa. Älä tee sitä virhettä että tuijotat vain hauiksias ja unohdat muun treenin. 2kk G6 ja pitäis vaihtaa? Miksi? Oletko oikeasti joka kerta pyrkinyt nostamaan sarjapainoja? Onko ruokailu kunnossa?

no jos totta puhutaan niskantakaapunnerruksissa/nostoissa en ole esim uskaltanut nostaa sarjapainoja koska joskus olen olkani hajottanut siinä ja ruokapuoli on suht ok mutta parannettavaakin löytyy.eli olisikohan sittenkin syytä jäävätä tämä yltiöpäinen habareeni ja jatkaa vaan g6sta etteenpäin rohkeesti ja vähän tsekkailla ruokavbaliota uusiksi ja ruveta ottelemaan kreatiinia näin alkuun(näin olen ymmärtänyt että siitä on apua)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olen tehnyt selkäpäivinä muut liikkeet, ja vasta lopuksi ruvennut tekemään hauista. Yleensä suhtkot pienillä käsipainoilla pitkää sarjaa että saa pumpin päälle. Siitä isompaa painoa ja pienempää painoa käteen. Jotain kymppejä. Sitten taljaa seisaalteen ja istualteen, joskus scottia. Yleensä menee hirveen helposti pumppiin, kun loppuu niin raskaampaa painoa kehiin ja taas pienempää ja hitaalla liikkeelä + negatiiviset. Käsissä järkyttävät poltteet. Yleensä saankin haukkaa tehdessä 2-4kertaa pumppiin. Nimim, habat kipeenä.

sori ihan pakko kysyä että miten sä saat saman lihaksen monta kertaa pumppiin samassa treenissä? :D ymmärrän jos liikkeiden välillä ois puol tuntii väliä tms, mutta...

Itellä menee hyvään pumppiin kun teen supersarjoina hauiksille ja ojentajille seuraavat:

Scotissa hauikset 3x8 mutkatangolla
Ranskalainen punnerrus 4x10 makuultaan
Hauikset taljassa suoralla tangolla 3x8
Kapea penkki 2x6

tota ennen on tosin vielä normipenkki ja vinopenkki ja ojentajathan ottaa vähän hittiä jo niistä molemmista... ihan hyvin on kasvanu kun tolla oon pari kuukautta väännelly käet...

jees. laitetaaha tämäki talteen ja puntaroidaan tässä sairastelun lomassa et millä lähetään tuo kyllä olisi aika tiukka noin käsitreeniksi muiden päälle

Ite reenannut hauikset tähän tyyliin, 1. kp kääntö vinopenkissä 3x6-10 2. keskitetty kp kääntö 3x8-10. 2-3x kertaa viikossa ja ojentajille dippiä, kapeeta penkkiä kerran viikkoon ja ranskalaista 1-2x viikossa päälle. Hyvin on kädet kasvaneet.

sori ihan pakko kysyä että miten sä saat saman lihaksen monta kertaa pumppiin samassa treenissä? :D ymmärrän jos liikkeiden välillä ois puol tuntii väliä tms, mutta...
Siis vedän yleensä niitä kässäri touhuja että saan niissä sitä voimaa hauikseen, sitten teen 2-5kertaa taljassa suhtkot sopivilla painoilla että saan tehtyä liikkeen todella hitaasti +negatiivinen yhtähitaasti. Plus siihen pudotussarja, jolla vedän hauiksen loppuun. Salilla tosiaan menee se parituntia..joka kerta... koska vedän tosiaan lihakset niin juntturaan että huhhuh. Ja siinä kerkee sitten palautella hauiksiakin, ja kun tuntuu sopivalta tehdään taas supersarjaa :D

Juuri ostin sellaisen säädettävän käsipainosetin alkuun 15 Kg:n asti.Eli siis,voisiko sanoa että oikealla ruokavaliolla(kovasti proteiineja,hiilareita,kotiruokaa)ja sitten vähillä toistoilla ja jättipainoilla saisi siis lihasta kuin lihasta?Mutta siis,vasta nyt tajuan kuinka tärkeä osa oikealla ruokavaliolla on tämän lihasten kasvatusten suhteen,oikeastaan tämä juttuhan veisi kunnolla tehtynä enemmän energiaa kuin peruskuntoilussa...Ja meneehän se energia lihakseksi.Kun tätä alkaa miettiä tieteellisesti(biologisesti),niin kyllähän sen valehtelematta jo järkikin soveltaen sanoo,että...Jos ei esim. söisi mitään (teoriassa) ja tekisi kuitenkin treeniä vaikka kuina ei lihaskasvua oikeastaan olisi ja/tai se olisi olematonta.Olen huomannut kuinka paljon oikea ruokavalio auttaa tässä,senvuoksi hotkin kaiken kotiruoan hyvillä mielin,eips niin? :)

juu ruokavalio on kaiken a ja o siitä lähetään pitää vähän kyy itekki petrata kun päässy ruokalistat vähä menee kuralle suoraansanottuna mutta eiköhä tästä joulunjälkee taas nousta :D

ke70,täysin samaa mieltä,kiitos.Itsekin ajattelin vetäistä muutama pitsaa ennen 10kg hauiskääntöjä,se panee nälättämään! :)

Itse olen ottanut mutkatangolla 3x10 leveällä otteella ja 3x10 kapealla otteella. (+ lämmittelyt). Kannattaa liikkeen loppuvaiheessa, kun paino ylhäällä ja käsi "koukussa" vielä oikein keskittyä ja jännittää hauista ihan äärimmilleen. Näillä omat hanskat kehittyny mukavasti jo pitemmän aikaa :puntti:

juu jemmaan tuokin :D yksi muuten tuli mieleen kanssa mikä saattaa auttaa itseäni auttoi joskus aikoinaan myös eli esim juuri mutkatangolla tekee 3x10 niin aina 5dennen toiston kohdalla jää tekemään ppuoleenväliin nylkytävää pientä liikettä. vai oliko tuo vain kuvitelmaa että se auttaa mutta itse tunsi sen jelppaavan tuli meinaan käsiin tuntu et on tehty habaa vaikka ei tehtykkään kun esim 3x10 ja suht kevyillä :D ja tosiaan vieläkerran kiitos vinkeistä ja lisää saa laittaa jos on kertoa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom