Hyvää itsenäisyyspäivää!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jarrelle ja muille isäm maan puollustajille haluaisin antaa pienen tehtävän. Miettikää edes hetki näitä Thomas Alva Edisonin sanoja:

"Non-violence leads to the highest ethics, which is the goal of all evolution. Until we stop harming all other living beings, we are still savages."

Länsimainen yhteiskunta perustuu valistuksen ajan ihanteille. Lähi-idän maat eivät perustu. Tästä syystä olemme kehittyneempiä.

Minusta on hieman ristiriitaista, että islamia arvosteleva (ihan aiheesta, annan tämän teille) Jarre ihannoi vigilantismia ja barbariaa, mikä on tunnusomaista nimenomaan islamille.

Jarrelle ja muille isäm maan puollustajille haluaisin antaa pienen tehtävän. Miettikää edes hetki näitä Thomas Alva Edisonin sanoja:

"Non-violence leads to the highest ethics, which is the goal of all evolution. Until we stop harming all other living beings, we are still savages."

Länsimainen yhteiskunta perustuu valistuksen ajan ihanteille. Lähi-idän maat eivät perustu. Tästä syystä olemme kehittyneempiä.

Minusta on hieman ristiriitaista, että islamia arvosteleva (ihan aiheesta, annan tämän teille) Jarre ihannoi vigilantismia ja barbariaa, mikä on tunnusomaista nimenomaan islamille.

No ite ainakin meinasin ihan suomalaiskansalliseen tyyliin että tollasia ressukoita pitäisi vetää pataan. Emmä mitään lutkuja ole auki vetämässä. Se on sitä islam meininkiä.

Nojoo ehkä toi "niskalaukaus"-kommentti oli hieman yliammuttu, mutta linnaan ja pitkäks aikaa pitäis tommoset lipunpolttajat pistää.:curs:

Vittu sunki jutut saa itellä aina coc:in vitoset pohjaan. Eikö tosiaan sun elämässä ole sitä kultasta keskitietä näissä jutuissa? Aina on oltava hitleri tai jeesus eikä normaali ihminen. Lopeta se päteminen ainakin tänne ketjuun jossa tarkotus kirjoittaa mukavia asioita Suomen itsenäisyyteen liittyen ja osoittaa asiasta kiitosta. Se että joku äpärä menee näin hienona päivänä polttamaan lipun on kyllä naaman uudelleen muotoilemisen arvoinen VÄHINTÄÄN. Onko sun mahdoton käsittää että typerän teon hetkellä saisi käyttää oman käden oikeutta? Miksi sun pitää heti olla heilumassa täälä noilla helvetin hienoilla rättipää-esimerkeillä? Jos mun eukkoa haukutaan huoraksi, mä vedän pataan, jos mun nenän edessä poltetaan tänään lippu, mä vedän pataan. Mutta ei, mä en sen takia ala asentamaan autopommeja näiden ihmisten autoihin ja tappamaan huvikseen niiden naapureita. Siinä on vissi ero ja sun pitäs vissiin alkaa hahmottamaan sitä. Hyvää itsenäisyyspäivää sullekkin vaikka ilmeisesti asutkin ihan väärässä maassa.

Juuri tätä itse ajattelin. Linnan juhlat ovat suomen eliitin "oma juhla" jossa turhempaa turhempia julkkiksia ja ihmisä kokoontuu.
Mikä eliitti? Turhamaisia tärkeilijöitä, jotka eivät muodosta mitään kovin merkittävää verkostoa. Suurin osa on vain kahden sekunnin kuuluisuuksia ja presidentin hännystelijöitä. Olisivat perkele hommanneet sinne tuhat pingviiniä noiden frakkirunkkujen sijaan. Samanlaisia köpöttelijöitä nekin ovat eivätkä vedä kännejä verorahoilla.

En arvosta ketään, joka noihin juhliin osallistuu. Linnanjuhlat on instituutio, mikä jakaa kansalaiset muka parempiin ja arvossa pidettäviin ihmisiin mutta itsenäisyyden edistämisen kannalta enimmiltä osin täysin ansiottomiin urpoihin sekä "taviksiin" eli massaan.

Mielestäni linnan juhlista pitäisi luopua ja keksiä tilalle vaatimattomampi ja paremmin nykyaikaiseen ajatusmaailmaan sopiva seremonia. Toisaalta, kansa saa mitä haluaa, eli tässä tapauksessa leipää ja sirkushuveja. Eikö ole hieman säälittävää, että suurelle osalle Suomen kansaa itsenäisyyspäivän tarkoitus on katsoa TV:stä verovaroin kustannettua eliitin juhlintaa? Tekisi melkein mieli kysyä, että olemmeko itsenäisen tasavallan kansalaisia vai jonkun sääty-yhteiskunnan maaorjia.

Ainoa valonpilkahdus tänä vuonna oli puolustusministeri Häkämiehen tempaus lähteä virkamatkalle Afganistaniin ja näin jättää linnan juhlat väliin. :thumbs: Tästä saisi muodostua traditio.

Mikä eliitti? Turhamaisia tärkeilijöitä, jotka eivät muodosta mitään kovin merkittävää verkostoa. Suurin osa on vain kahden sekunnin kuuluisuuksia ja presidentin hännystelijöitä. Olisivat perkele hommanneet sinne tuhat pingviiniä noiden frakkirunkkujen sijaan. Samanlaisia köpöttelijöitä nekin ovat eivätkä vedä kännejä verorahoilla.

En arvosta ketään, joka noihin juhliin osallistuu. Linnanjuhlat on instituutio, mikä jakaa kansalaiset muka parempiin ja arvossa pidettäviin ihmisiin mutta itsenäisyyden edistämisen kannalta enimmiltä osin täysin ansiottomiin urpoihin sekä "taviksiin" eli massaan.

Eliitillä tarkoitin juuri noita yhteyskunnan turhamaisia tekijöitä. Ainiin, huomenna voi sitten lehdistä lukea kellä oli paras iltapuku. Se kun kiinnostaa aivan helvetisti.

Onneksi saadaan tarja kohta vaihtoon, ja toivottavasti saadaan parempi presidentti sekun ei paljoa vaadi.

Vittu tota mielenosoitusta, ei se ees liity linnanjuhliin. :D Alkaa noilla yli innostuneilla ilmastomuutoksen kannattajilla mennä jo homma päin persettä.

Niin. Miten ihmiset oikeastaan juhlivat itsenäisyyttä? Itse voin myöntää, että en ole oikeastaan juhlinut mitenkään jos ei nyt näitä nettiin kirjotettuja toivotuksia lasketa.

Itsenäisyyspäivään kuuluu hyvä ruoka, presidentin juhlavastaanotto, viini, Finlandia, kaksi kynttilää ikkunalla, sotadokumentit, seesteisyys, joulun odotus, perhe...hieno päivä aina, ja traditio meidän perheessä.

Vittu sunki jutut saa itellä aina coc:in vitoset pohjaan. Eikö tosiaan sun elämässä ole sitä kultasta keskitietä näissä jutuissa? Aina on oltava hitleri tai jeesus eikä normaali ihminen. Lopeta se päteminen ainakin tänne ketjuun jossa tarkotus kirjoittaa mukavia asioita Suomen itsenäisyyteen liittyen ja osoittaa asiasta kiitosta. Se että joku äpärä menee näin hienona päivänä polttamaan lipun on kyllä naaman uudelleen muotoilemisen arvoinen VÄHINTÄÄN. Onko sun mahdoton käsittää että typerän teon hetkellä saisi käyttää oman käden oikeutta? Miksi sun pitää heti olla heilumassa täälä noilla helvetin hienoilla rättipää-esimerkeillä? Jos mun eukkoa haukutaan huoraksi, mä vedän pataan, jos mun nenän edessä poltetaan tänään lippu, mä vedän pataan. Mutta ei, mä en sen takia ala asentamaan autopommeja näiden ihmisten autoihin ja tappamaan huvikseen niiden naapureita. Siinä on vissi ero ja sun pitäs vissiin alkaa hahmottamaan sitä. Hyvää itsenäisyyspäivää sullekkin vaikka ilmeisesti asutkin ihan väärässä maassa.
Powder, kyllä se pataan vetäminenkin tietääkseni lasketaan väkivallaksi jos Suomen lakia luetaan. Jos joku polttaa lippua kadulla, ei se anna sulle lain edessä minkäänlaista oikeutta vetää toista turpaan. Se on ihan samalla tavalla oman käden oikeuden käyttöä kuin vaikka vihaamasi ihmisen tappaminen, tosin eri mittakaavassa.

Jos jollakin on tarve ratkaista tuo tilanne (lipun polttaminen) väkivallan avulla, niin mielestäni voi katsoa itseään ja miettiä, onko itse yhtään niitä lipunpolttajia parempi. Tietty omaa käytöstä voi helposti tuossa tapauksessa virheellisesti oikeuttaa vaikka isänmaallisuudella, mutta itse en ainakaan haluaisi mieltää asioiden ratkaisemista nyrkkien avulla isänmaallisena käytöksenä. Eiköhän se toisen ihmisen koskemattomuuden kunnioittaminen ole yksi niitä tärkeimpiä asioita, mitä monet meistäkin Suomessa arvostaa, vai oletko eri mieltä? Ehkä se siitä aukenee iän myötä, että jokaisen ärsykkeeseen ei tarvitse olla juoksemassa nyrkit ojossa :) Kannattaa huomioida, ettei nuo mielenosoittajatkaan ole tuolla kadulla pieksemässä sivustakatsojia, vaan ilmaisemassa eriävän mielipiteensä asioista väkivallattomalla tavalla.

Tulee väistämättä mieleen vanha sananlasku "pata kattilaa soimaa".

Nojoo ehkä toi "niskalaukaus"-kommentti oli hieman yliammuttu, mutta linnaan ja pitkäks aikaa pitäis tommoset lipunpolttajat pistää.:curs:
Miksi? Koska he eivät ole ISÄM MAAN PUOLLUSTAJIA? En tajua mitenkä joissain joku lipun polttaminen aiheuttaa noin voimakkaita reaktioita, itseäni ei Suomen lipun polttaminen liikuta yhtään. Pitäis kai muuttaa Ruotsiin...

Kyllä se on sen verta "pyhä" asia että ei saatana isänmaan lippua mennä polttelee, sen eteen on kuoltu ja vuodatettu verta.

Koska he eivät ole ISÄM MAAN PUOLLUSTAJIA?
Jaah, pitää olla "isäm maan puollustaja" jos tahtoo kunnioittaa isänmaan lippua sen verran että ei sitä mene ja polta...??
Itse en ole mutta kyllä tuo uutinen pisti veren kiehumaan.

En tajua mitenkä joissain joku lipun polttaminen aiheuttaa noin voimakkaita reaktioita, itseäni ei Suomen lipun polttaminen liikuta yhtään. Pitäis kai muuttaa Ruotsiin...
Suosittelen.

Kyllä se on sen verta "pyhä" asia että ei saatana isänmaan lippua mennä polttelee, sen eteen on kuoltu ja vuodatettu verta.
Tämä kiteyttää asian aika hyvin, sen lipun edestä tosiaan on aikanaan "muutama" ihminen kuollut. Ne keitä se ei kiinnosta, ei myöskään ansaitse sitä hyvinvointia mitä tämä valtio tarjoaa. Ja turha tulla jauhamaan mitään paskaa mistään ahdingosta, Suomessa joka ikinen ihminen saa rahaa ja katon pään päälle tekemättä mitään, jos niin haluaa. Ja jos ei sitä ja valtion symbolina toimivaa lippua pysty arvostamaan, niin painukoon vittuun.

Powder:

Eikö tosiaan sun elämässä ole sitä kultasta keskitietä näissä jutuissa? Aina on oltava hitleri tai jeesus eikä normaali ihminen.

Olen yleensä pragmaattinen. Tällaisissa asioissa on kuitenkin vain kaksi puolta: lipunpolttajaa lyövä ihminen on vitun tyhmä. Ihminen, joka ei lyö, ei ole vitun tyhmä.

Lopeta se päteminen ainakin tänne ketjuun jossa tarkotus kirjoittaa mukavia asioita Suomen itsenäisyyteen liittyen ja osoittaa asiasta kiitosta. Se että joku äpärä menee näin hienona päivänä polttamaan lipun on kyllä naaman uudelleen muotoilemisen arvoinen VÄHINTÄÄN.

Aha. Luulisin, että olen itse ymmärtänyt tämän threadin tarkoituksen parhaiten. Puolustan suomalaista yhteiskuntaa, joka perustuu klassisille länsimaisille arvoille: tasa-arvo, yksilönvapaus, rationalismi, tieteellinen maailmankuva jne. Minä olen nimenomaan erittäin isänmaallinen, koska puolustan suomalaisia arvoja, ja kääntäen, suhtaudun nuivasti vigilantismiin.

Onko sun mahdoton käsittää että typerän teon hetkellä saisi käyttää oman käden oikeutta?

On.

Miksi sun pitää heti olla heilumassa täälä noilla helvetin hienoilla rättipää-esimerkeillä?

Jos et ymmärrä, en voi auttaa.

Muuten, jos joku haukkuisi tyttöystävääni huoraksi, minäkin löisin sitä kusipäätä turpaan. Myönnän nimittäin, että en ole täydellinen ihminen (vaikka helvetin lähellä olenkin).

Hyvää itsenäisyyspäivää sinullekin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom