Hyvää itsenäisyyspäivää!

Onkohan pressanlinnaan kutsuttu ketään voimailuun/kehoiluun liittyvä tyyppiä? Voimanostossa taitaa kuitenkin olla useampi MM mitalli tullut suomeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsenäisyys(päivä) on tietenkin hyvä juttu. Mutta onkohan millään muulla maalla yhtä tyhmää tapaa viettää se kun Suomella? Eli kansankunnan kerma kokoontuu juhlimaan sitä ja tavalliset pulliaiset istuu katsomassa niiden juhlia televisiosta. Miten niin kahden kerroksen väkeä?

Koskaan en ole katsellut alkua pitemmälle enkä aio katsella huomennakaan. Kirjakin lukematta.

Se ei silti muuta sitä tosi asiaa että kun huomenna sytytellään itsenäisyyspäivän kynttilöitä niin muistetaan että jos emme olisi suomalaisia niin olisimme sitten jotakin ihan muuta eikä suomalaisuus olisi meille niin tärkeää. Ja muistetaan kaivaa ne leijonakorut naftasta viimeistään nyt.

No eihän siinä mitään jos on itsenäisyyspäiväkin hukassa....

Itsenäisyys(päivä) on tietenkin hyvä juttu. Mutta onkohan millään muulla maalla yhtä tyhmää tapaa viettää se kun Suomella? Eli kansankunnan kerma kokoontuu juhlimaan sitä ja tavalliset pulliaiset istuu katsomassa niiden juhlia televisiosta. Miten niin kahden kerroksen väkeä?

No enpä nyt menis sanomaan että kansakunnan "kerma" kokoontuu, aika paljon tuolla on artistejakin ja urheilijoita jotka ovat kaukana ns. kermasta.

Aika väsynyttä perustelua, eiköhän sitä järjeästen kaikissa maissa ole valtionjohdon edustuskemut ihan eri skaalaa mitä Suomessa. Miten näitä sitten pitäisi juhlia? Eikös Tavjankin periaate ole että tuonne kutsutaan aina ties mitä köyhien auttajia, mamu asioissa aktivoituneita ihmisiä ynnä muita. Suomessa kuitenkin nämä kirjailijat, ringeten pelaajat ja jotkut abbedissat on ihan yhtä perseaukisia kuin pekka putkimieskin.

Herkistäähän se, kun jotkut on joskus uhranneet henkensä Suomen puolesta, mutta itseä henkilökohtaisesti vituttaa, kun eihän tässä enää mitään itsenäisiä okeastaan enää olla, kun EU: ssa ollaan ja siellä päättävät kaikki meidän asiat, eikä ole enää sitä omaa valuuttaakaan.

No eipä niillä tainnut oikein olla vaihtoehtoja... Tuskin kovin moni meni sinne rintamalle mielessään jalot ajatukset kuten isänmaan puolustaminen ja sen puolesta kuoleminen. Tämä siis mitenkään väheksymättä sotaveteraaneja.

Multa olisi mennyt koko itsenäisyyspäivä ohi mikäli en olisi sattunut lukemaan jonkun facebook-statuksesta, että se on tänään. En ole oikein juhlapyhien fani.

No eipä niillä tainnut oikein olla vaihtoehtoja... Tuskin kovin moni meni sinne rintamalle mielessään jalot ajatukset kuten isänmaan puolustaminen ja sen puolesta kuoleminen. Tämä siis mitenkään väheksymättä sotaveteraaneja.

Itse asiassa monia Suomalaisia motivoi vahva maanpuolustus henki jota venäläisillä ei siinä määrin ollut.Se ehkä vähän selitti sitä pärjäämistä materiaali ylivoimaa vastaan?

Hyvää itsenäisyyspäivää! Päivää olen juhlistanut vaatimattomasti katsomalla taas kerran Tuntemattoman, polttamalla kynttilöitä ja syöden vähän paremmin kuin arkena. Piti sitä tippa linssissä Finlandia hymniäkin kuunnella. Kiitos itsnäisyytemme puolesta sodassa taistelleille!

http://www.youtube.com/watch?v=yJWNLIQhYH0

Hyvää itsenäisyyspäivää! Päivää olen juhlistanut vaatimattomasti katsomalla taas kerran Tuntemattoman, polttamalla kynttilöitä ja syöden vähän paremmin kuin arkena. Piti sitä tippa linssissä Finlandia hymniäkin kuunnella. Kiitos itsnäisyytemme puolesta sodassa taistelleille!

http://www.youtube.com/watch?v=yJWNLIQhYH0

Herää taas kysymys miksi Finlandia-hymni ei ole kansallislaulumme. "Vähän" eri tasoinen sävellys tuohon nykyisen verrattuna (jonka juuret juontuvat saksalaiseen juomalauluun).

Itse asiassa monia Suomalaisia motivoi vahva maanpuolustus henki jota venäläisillä ei siinä määrin ollut.Se ehkä vähän selitti sitä pärjäämistä materiaali ylivoimaa vastaan?

Nimen omaan näin. Minun isäni astui varusmiespalvelukseen juuri talvisodan kynnyksellä, mutta ei ollut vielä mukana taisteluissa. Välirauhan ajan hän oli linnoitustöissä Kannaksella ja koko jatkosodan ajan mukana taisteluissa. Hän oli/on upseeri, mutta ei ole kertonut minulle juuri mitään taisteluista. Oskun kommentti on kuitenkin helppo varmistaa myös isäni vähistä kertomuksista, kyllä taistelutahto ja ryssäviha olivat erittäin korkealla.

Varmasti, mutta olen silti sitä mieltä, että paljon myös romantisoidaan sota-aikaa.

Suomalaiset kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, maanpuolustushenki ja materiaaliylivoima yhteen. Itsenäisyyspäivän kunniaksi puolustan taholtani suomen kieltä :)

Eli kansankunnan kerma kokoontuu juhlimaan - -
Nojaa miten ton nyt ottaisi, mun kaverikin pääsi tänä vuonna linnanjuhliin ja kehui lähinnä suolaisen pöydän antimia, mainitsi erityisesti savuporovoileipäkakut. Linnan booli maistuu kuulemma tujulta mutta omituiselta. Koko paikka on aivan helvetin täynnä populaa ettei juuri kävelemään pääse, kosteaa kuumaa ja aika ahdistavaa tungoksen takia.

Hahahahaha! Pakko avautua asiasta tänne, eli tässä on vielä uutislinkki

Siis joku mikä lie pakolaistoimittajan tytär julisti Haloselle Jihadin,ku ei päässy linnan juhliin. Siis nuo pakolaiset saa täällä suomessa muutenkin ihan kaiken. Ni pitääkö niillä kaikilla päästä vielä linnan juhliin. :hyper: Ja yksi pakolainen oli pistänyt sadetanssiksi juhlien jatkoilla :hyper: Velikultia nuo pakolaiset..

On tossa Finlandissa vaan jotain. Kuvitelkaa kun tuon soittaisi kauniina kesäyönä suomalaisessa järvenrantamaisemassa niin ehkä pikkasen olisi tippa linssissä.

Hahahahaha! Pakko avautua asiasta tänne, eli tässä on vielä uutislinkki

Siis joku mikä lie pakolaistoimittajan tytär julisti Haloselle Jihadin,ku ei päässy linnan juhliin. Siis nuo pakolaiset saa täällä suomessa muutenkin ihan kaiken. Ni pitääkö niillä kaikilla päästä vielä linnan juhliin.

Kyseinen tytär on päiväkoti-ikäinen lapsi. Vähän eri juttu siis. Etikettivirhe lapun antaminen silti mutta eiköhän se ole Tarjaa huvittanut jälkeenpäin.

Itseä nauratti kun joku tuntematon suuruus kuulutettiin Mr. Gay Finlandiksi. Oikea Gay Finland tuli vasta myöhemmin sisään Jani Toivolan kanssa.

Suositut

Back
Ylös Bottom