Hyvää duunimättöä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
Moro!

Sellainen asia tuli mieleen, että miten porukat täällä safkaa työaikana? Eli jos duunipäivä on tuo 8h, niin tuohon on pakko mahduttaa ainakin kaksi ruokailua, mikäli haluaa syödä riittävän usein. Itse olen lähtenyt sille linjalle, että vedän reippaan aamiaisen kl.8, sitten otan duuniin mukaan 2l naturel jugurttia. Aamupäivällä kittaan sitten ½l tuota naamarin, jonka jälkeen sitten kl.12 vedän duunissa safkat. Iltapäivällä vedän sitten tuon jäljelle jäävän 1½l.

Tiedän, että jugurtti ei ehkä ole maailman parasta ravintoa, mutta se on helpoin siinä mielessä, että sen voi ottaa suoraan työhuoneen vieressä olevasta jääkaapista ja sitä voi tasaisesti siemailla samalla kun lukee jotain julkaisua. Eli se ei siis häiritse työntekoa...

Toinen vaihoehto olisi tietysti leipä, mutta sitä saa pistää aika läjän kinkkua leivän päälle, että saisi sitä protskua sellaisen 90g, mitä noista jugurteista löytyy. Eli mites muut konttorirotat? :D

Toinen vaihtoehto olisi esim. nuo myoplexin vesipohjaiset juomat. Niitä tilasinkin laatikollisen, mutta kun niitä juo sen 2 yhden iltapäivän aikana, niin se boksi tyhjenee reilussa viikossa. Sitä kun ei jaksaisi joka päivä lähteä postiin näitä hakemaan, eikä niitä viitsisi liikaakaan varastoida kämpille. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helpoin ja kätevin ratkaisu olisi Myoplexiltä ateriankorvike ja protskujuoma loppupäiväksi. Jos siellä on vielä jääkaappi, niin ei muuta kuin protskujuoma maitoon, niin hyvin riittänee. By the way, huono tekosyy, ettei postissa viikottain halua juosta. Tilaa enemmän kerralla. ;)

Tänä kesänä kesätöissä työpäivä oli juuri tuo 8h. 11-12 aikaan oli maksullinen lounas työpaikan ruokalassa, sitten iltapäivällä nakkasi protskujuoman(veteen kuitenkin, mutta hyvin se nälkää ehkäisi).

Työpäivä 7.5h

1 x Rahka (ehrmann)
1 x Lounas, joskus omat eväät, joskus jotain amica -ruokaa
1 x Rahka

parin tunnin välein heittelen nuo napaan

L0b0 sanoi:
Työpäivä 7.5h

1 x Rahka (ehrmann)
1 x Lounas, joskus omat eväät, joskus jotain amica -ruokaa
1 x Rahka

parin tunnin välein heittelen nuo napaan

Sinulla on melkein sama syömisrytmi kuin minulla:
aamulla 0600(himassa) maitoa, oliiviöljyä, vitamax, ehrmann ja kaurahiutaleet tehosekoittimeen- sekaisin ja kurkusta alas.

0800 duunissa ehrmann naamaan
1030 syömään (jos salille, niin noin. 1130 palautusjuoma ja duuniin takaisin päästyäni esim: HK:n kalapaistos ja purkki raejuustoa sekaan)

1400 ehrmann

Näin syysdietillä olleessa,
aamulla syön kotona aamupalan.
0900 kaffeella heitän ruispalat kinkulla ja juustolla.
1100 Päivällinen
1400 kaffeella jälleen ruispalat tai viiliä tai rahkaa
1700 kotona sitten lounas naamariin...

Kimmo sanoi:
Sinulla on melkein sama syömisrytmi kuin minulla:
aamulla 0600(himassa) maitoa, oliiviöljyä, vitamax, ehrmann ja kaurahiutaleet tehosekoittimeen- sekaisin ja kurkusta alas.

0800 duunissa ehrmann naamaan
1030 syömään (jos salille, niin noin. 1130 palautusjuoma ja duuniin takaisin päästyäni esim: HK:n kalapaistos ja purkki raejuustoa sekaan)

1400 ehrmann

Ei stana, äijällä on identtinen ruokailu mun kans =) Mulla tismalleen sama aamupalakin, tosin heittelen ton joskus sheikkerillä kuosiin. Mut hyvin pitää nälkää loitolla

Kyl syömiset pitäis olla kunnossa työpäivänkin aikana. Jos ei mahdollista niin soveltaa sit itelleen sopivan systeemin.

Mulla tulee 3 kertaa "syötyä" työpäivän aikana.

09.30 Protskut 40g +öljy 10g
12.00 Lounas
15.00 rahkahässäkkä

ja toki aamulla tulee vedettyä kunnon aamupala ennen töihin lähtöä...

Vuorotyössä olen niin hieman vaihtelee syönti koko päivän ajalta vuorojen mukaan. Mutta esim. iltavuorossa noin 14.30 prodejuoma+kuitua naamaan.
17.00 kevyt ruoka
19.00 prodejuoma
Aamuvuoro hieman erinlainen.
Aamupala klo 5.30 (erittäin tuhti)
8.00 kahvi+joku välipala
10 prodejuoma
12 lounas mitä nyt sattuu olemaan painotan kuiten valkuaispitoiseksi.
14 prodejuoma

Aamulla protein XL+training packsin vitamiinit+c-vitamiini+öljyt ja puuro(jos ehtii)
duunissa aamupäivä juguu tai rahkaa, sitten 12-13 aikaa safka eli on ollut nyt kuukauden ajan joka päivä sama KANAA+ Riisiä (pikkuhiljaa maistuu jo puulta)..sitten iltapäivällä juguu.

Itse olen ostanut firman jääkaapin täyteen rahkaa, vihanneksia, raejuustoa ja kalkkunaleikelettä. Lisäksi olen tehnyt elämäni erittäin helpoksi tuon proden kanssa eli olen pussittanut ne valmiiksi annosbägeihin,. jolloin nauttiminen on erittäin helppoa. Lisäksi pidän kuivamuonavarastoa, jossa on näkkäriä, tonnaria ja ananasta.

Nämä kaikki vain siksi, että olen aika laiska kantamaan kotoa muuta kuin sen perinteisen kalkkuna/kana/paistijauheliha -setin lounaalle.

6.15 Salille
7.00 Palautusjuoma
7.30 banaani + kananmuna
8.00 aamukahvi
8.30-9.30 porkkanoita, yleensä 3-4kpl.
10.00 rahkaa+ananaksia+vielä kananmunia, jos sattuu olemaan
12.00 lounas duunin ruokalassa
14.45 kotiin ja himassa välipalaa

-aamulla n.klo 7:30 rahkahässäkkä mehukeitolla/ananaksella + kauralese
-lounas yleensä Amican ruokalassa: tupla-annos lihaa/kanaa/kalaa + paljon salaattia & sikavähän riisiä/makaronia tai vastaavaa.
-iltapäivällä protskudrinkki (tällä hetkellä Protein XL)
..lisäksi kahvia saa kitata mielinmäärin, eli menee joku 5-6 kuppia/pv :)

mulla on kanssa firman jääkaappi täynnä rahkaa + sitten shaker ja protskut omassa kaapissa. no problem.

0730 kaurapuuro, kananmunat, ½ ltr rasv maito
1030 lounas + kahvi
1330 protskujuoma tai purkkitonnikalaa + desi riisiä

Tosi usein teen itse lounaaksi jotain mössöä -> tulee helvetisti halvemmaksi kuin ruokalan (=huoltis) ~5 eeron rasvasatsi ja on ravintoarvoiltaan ihan eri luokkaa.

Pistetään yksi vähemmän hifistely mukaan:
8:00 aamupala: penkkivelliä, leipää, rahkaa
12:00 lounas: usein jonkin mallinen pizza, tai jotain lihapitoista + salaatti + jälkkäri, by Sodexho
16:30 Kotiruoka, by mamma

Ja pitkin työpäivää pirusti kaffia.

Tuleehan tuossa peräti neljän tunnin ruokavälit. "Suo mulle hauta pohjassa meren, kun katabolian peikko hyytävi veren..."

0500 - ruisleipää(sulatejuusto,kinkku,kananmunanvalkuaisia 2kpl) ehkä jogurtti.

0830 -ruisleipää(sama setti) ilman jogurttia, joskus raejuustoa tai tonnikalaa.

1100 -lounas, jotain safkaa...tonnikalaa,kanaa tai jotain valmispaskaa.

1300 -salin jälkeen palautusjuomaa

+iltapäivällä kotona...

Varmasti 9 10:sta työpäivästä menee näin:

aamupala kotona, treenipäivinä palautusjuoma salilla
(treenipäivinä) klo 11 : rahkapurkki, banaani, 1dl elovenaa, sokeritonta mehukeittoa
klo13: purkki raejuustoa, 1dl elovenaa, 1rkl oliiviöljyä
klo16-1630: 2 purkkia rahkaa, sokeritonta mehukeittoa, 1/2rkl oliiviöljyä

Ehkä mun parhaat safkat kesätöissä oli:
09.00: rahkamössö
11.00: kananugetteja, lihapiirakkaa ym. mikroruokaa
13.00: protskudrinkki, raejuusto ym.

normaali työpäivä (8-16):

0730: rahkaa, appelsiinimehua, kaurahiutaleita, maitoa (prot 40g)
1100: työpaikkaruoka, valitsen mahdollisimman proteiinipitoisen, maitoa 5dl (prot 30-40g)
1400: protskujuoma, (prot 40g)

Ite painan yövuoroa...

Tonnikalamunakas just ennen duuniin lähtöä.
Duunissa sitten:
-raejuusto/ananas
-protskudrinkki
-joku valmisruoka, 0,5l maitoa, hedelmä

Iltapalaksi aamulla:
-rahka 250g
-kaurapuuro 80g

Tulee safkattua suunnilleen. 2h välein!

Vaatii vain jonkunverran kärsivällisyyttä järkkäillä noita eväksiä... Onneks on vaimo sitä varten! :D

Aina pitää olla vain mielessä, että liha ei tartu jos ei syö! :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom