hyttysraporttia pohjoisesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja orsilla
  • Aloitettu Aloitettu
Mahtaisikohan Kuusamon seudulta löytyä pakkislaisia? Mikäli kyllä, niin voisinko pyytää hyttysraporttia, onko tilanne paha vai erittäin paha? Lomamatka Rukalle lähestyy ja olisi hyvä tietää, kuinka vahvoja myrkkyjä yms. suojautumiskeinoja pitäisi varata mukaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sain vanhemmiltani juuri tietoa (mökki 80 km Kuusamosta alaspäin) että hyttysiä on saatanasti. Meidän isä ei normaalisti hyttysiä edes huomaa (vaikka muiden mielestä niitä on paljon), mutta nyt isäkin kirosi hyttysten määrää, eli niitä täytyy todella olla PALJON. Että kunnon hyttyskarkoiteet ja jälkihoitosysteemit mukaan vaan...

Ota kaikki myrkyt mitä löytyy. Ei tarvi pitkään kävellä metsässä, kun ne saatanat on jo käsivarsissa ja niskassa. Takapihalla (metsä ihan vieressä) kun yrittää olla niin ilman myrkkyjä siitä ei tule mitään. Tämmöisiä kokemuksia ainakin minulla.

rovaniemen paikkeilla oli aika vitusti kans hyttysiä ja semmosia kolibrin kokosia paarmoja pörräili kans siellä täällä :rock:

Joo kyllä nyt on hyvä sääskikesä, varmasti riittävät kaikkien tarpeisiin ainakin Rovaniemellä. Ja epäilen että Kuusamossa on kans reilusti. Myrkkyä messiin ja kannattaa ottaa sisätiloihin sellanen electric killeri. Mäkäräisiäkin kuulemma on myös paljon. Mutta kaikkeen tottuu. Ehkä. :D

juu kuten tossa aiemmin sanottiin, niin on aika helvetisti hyttysiä. varsinkin illalla ja aamulla. nyt on ollu sen verran lämpimät päivät että päivisin ei ole paljoa hyttysiä. nii joo ja ruka on tästä 40km etelään

Tänä kesänä niitä näyttäisi riittävän. Tuossa kalassa kävin vasta ja oli kyllä näkyvät ruumiinosat täysin hakattuina. :jahas:

:offtopic:
Onko kellään kokemusta siitä hyttystentappaja masiinasta mikä toimii nestekaasulla? Eli mikä pitäisi tappaa isommalta alueelta sääsket houkuttelemalla nestekaasun avulla hyttyset surmanloukkuun. 3vk-4vk jälkeen pitäisi olla kanta tapettuna. Aika epäuskottavalta kuullostaa, mutta jos tuommoinen todella toimisi niin voisi jopa harkita :thumbs:

Lycanth sanoi:
3vk-4vk jälkeen pitäisi olla kanta tapettuna...

...ja kesä ohi. :thumbs:

Terveisiä Sodankylästä! Täälä ainaki on sääskiä ja mäkäräisiä ihan helvetisti. Viimevuonna näitä oli paljon vähemmän ja mäkäräisiä alko näkymään vasta heinäkuun puolenvälin jälkeen. Perseestä on nämä pienet lintuset, jotka puree niin saatanan kovaa

Juu kyllähän niitä kötiäisiä täällä pohjoisessa riittää. Just saatiin neljän viikon istutusurakka valmiiksi ja ei siellä metässä yksin tarvinnu olla. Sääskiä on varsin paljon ja ensimmäiset mäkärät tuli viime viikolla. Näin siis Rovaniemen alapuolella, ilmeisesti Suomen pahimmalla sääskialueella tänä vuonna.

Kokeiltiin samalla uusia myrkkyjä ja positiivisin yllätys oli uusi OFFin Aloe vera voide. Haju oli miellyttävä (oikeasti) ja tehoa riitti ihan hyvin. Samalla iho ei ärsyyntynyt yhtä paljon kuin normimyrkyistä. Kantsii testata.

Zyrtec?

Duunikaveri vinkkasi että hyttyset ei häiritse tai niitä ei edes huomaa.
Kun nappaa Zyrtecin(onkohan oikea nimike) kerran päivässä. Blokkaa ilmeisesti allergisen reaktion, ei ole kutinaa ym.

P.S, En ole vielä laittanut vinkkiä käytännön kokeeseen.

Kotiaurinko sanoi:
Kun nappaa Zyrtecin(onkohan oikea nimike) kerran päivässä. Blokkaa ilmeisesti allergisen reaktion, ei ole kutinaa ym.

.

Taitaa olla sama vaikutus kaikilla allergialääkkeillä

Kotiaurinko sanoi:

P.S, En ole vielä laittanut vinkkiä käytännön kokeeseen.

Kyllähän toi toimii. Jos kuitenkin on riittävän herkkä, tuntuu ettei mikään auta.:( Tossa on kuva viimekesän saldosta, joka saatiin kahdessa päivässä Rattosjärveltä :)
attachment.php

Katotaanpa minkälainen tyttö on tämän kesän jälkeen, jos siellä ihan aikusten oikeesti on niitä "vitun" sääskiä paljon. Toivotaan vain, että tytön vastustuskyky ois parantunu viimekesästä.

Liitteet

• tyttö.JPG
    tyttö.JPG
    102,7 KB · Katsottu: 8 496
Hui kamalaa tuo kuva. Onko tuossa mäkäräisetkin ollu asialla, kun näyttää että on napsaistu pikku paloja ihosta pois?

Mä saan kans hyttysistä ihan kauheita paukamia ja oon just tänä kesänä miettinyt, että ottaisko allergialääkettä ihan varmuuden vuoksi ennen mökille menoa, kun muutenkin on tänä kesänä allergiat olleet pahimmillaan.

akki sanoi:
Onko tuossa mäkäräisetkin ollu asialla, kun näyttää että on napsaistu pikku paloja ihosta pois?

Mä saan kans hyttysistä ihan kauheita paukamia ja oon just tänä kesänä miettinyt, että ottaisko allergialääkettä ihan varmuuden vuoksi ennen mökille menoa, kun muutenkin on tänä kesänä allergiat olleet pahimmillaan.
Kyllä mun mielestä just mäkäräiset ottaa sen pienen palan ihoa mukaan.

Mulla on samaa vikaa kuin sulla eli kauheita patteja tulee ja kutisee niin perkeleesti. Mäkäräisten puremat saattaa turvottaa esim. jalan niin, että vähänkään korkeavartisempi kenkä ei mene jalkaan. :down:

Lycanth sanoi:
Onko kellään kokemusta siitä hyttystentappaja masiinasta mikä toimii nestekaasulla? Eli mikä pitäisi tappaa isommalta alueelta sääsket houkuttelemalla nestekaasun avulla hyttyset surmanloukkuun. 3vk-4vk jälkeen pitäisi olla kanta tapettuna. Aika epäuskottavalta kuullostaa, mutta jos tuommoinen todella toimisi niin voisi jopa harkita :thumbs:
Noi on vaan aika kalliita vehkeitä vielä. Kyllä ne tosin elämänlaatua parantaa mökillä hyvinkin paljon, joten siinä mielessä varmasti rahan arvoisia vehkeitä.

Tappavat tosiaan koko kannan ja lisäksi tietysti houkuttelevat ne elävät hyttyset sinne koneen luokse ja siitä sitten surman suuhun. Omaa kokemusta ei vielä ole, mutta uskon, että tuon laitteen teho voi tulla nopeasti esiin, jos se kunnolla houkuttelee hyttysiä luokseen pois ihmisten kimpusta.

Noissa on kaiketi aika kallit ne "haju"patruunat joita kuluu kaasun lisäksi. Muistaakseni ne patruunat pitää vaihtaa about viikon välein.

Damn, pitihän se arvata, että kun päättää tehdä lomareissun kotimaassa, niin luonto rankaisee. No, täytyy mennä tyhjentämään kaupan hyllyt OFFista ja raahautua Erätukkuun ostamaan koko poppoolle hirvikärpästakit, joka kyllä pitää sittiäiset erossa yläkropasta ilman myrkkyjäkin.

akki sanoi:
Hui kamalaa tuo kuva. Onko tuossa mäkäräisetkin ollu asialla, kun näyttää että on napsaistu pikku paloja ihosta pois?

Kyllähän siinä varmasti on mäkäräisetkin käyny. Kyllä niitä sääskiä kuitenkin määrällisesti oli enemmän, eli pari paukamaa on varmasti tullu sääskistä ja pahimmat mäkäräisistä. Tässä alkaa pikkuhiljaa jännittään miten saa nukuttua mökillä, kun sinne mennään. Ei varmasti ole kavereista puutetta :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom