Hydrolysaatin maku siedettäväksi?

Omskakas

Delgado fan club
VIP
Aiheesta on puhuttu hiukan tuolla pakkiskaupan omalla foorumilla, mutta ajattelin tehdä asialle ihan oman viestiketjun, jos vaikka useampi lukija kommentoisi asiaa.

Minulla on nyt ensimmäistä kertaa kokeilussa herahydrolysaatti ja sen maku viestii siitä, ettei se ole ihmisravinnoksi tarkoitettu. Eli kyselen kokemuksia ja keinoja, millä saada hydrolysaatti edes suht' kivuttomasti alas.

Tavallisesta hera+malto+dekstroosi+tummakaakao -sekoituksesta hydrolysaatin maku tunkee läpi todella etovasti. Eilen kokeilin sekoittaa hydrolysaatin ja hiilarit eri astioihin ja tintata sitä samaan tapaan, kuin on joskus tullut juotua raakaa viinaa humalahakuisesti: Eli ensin huikka heraa ja sitten nopeasti huuhtaista alas hiilarisekoituksella. Tämä toimi jotenkin, muttei sekään mikään nautinto ollut.

Onko kellään ideoita makunystyröideni pelastukseksi? :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käytän palautusjuomassani maltoa ja hydrolisoitua heraa sekä lorauksen rypsiöljyä. Heran oksettava maku peittyy hyvin ja tulee jopa hyväksi. :hyper:
Onhan tämä toki tottumuskysymys.. :D

Unknow Soldier sanoi:
Käytän palautusjuomassani maltoa ja hydrolisoitua heraa sekä lorauksen rypsiöljyä. Heran oksettava maku peittyy hyvin ja tulee jopa hyväksi. :hyper:
Tuosta herää vaan kysymys, että onko tuosta hydrolysaatin käyttämisestä mitään hyötyä, jos kerran menee öljyä sekoittamaan sekaan? :lol2:

Unknow Soldier sanoi:

Öljyä palkkariin! Enpä ole aikoihin kuullut mitään näin hauskaa :lol2:

Oma kyhäelmä(on sitten purnukoita :D ).

1dl after training
10g dextros
5g kreatiinia
5g glutamin
5g BCAA
½dl isolation
½dl hydrolysoitua
10g kaakaojauhetta

Aikoinaan kun maha kesti "nauttia tätä pilkottua nektaria" niin loysin ainoan keinon jolla itse moisen sain menemään alas. Onhan tämä hiukan viritysten äiti mutta menköön: eli laitoin putunan tiivistämättömän mehun kanssa samaan pieneen korkilliseen pulloon (gefilus muovipullo) ja sekoitin hyvin. Sitten vain vesi toiseen käteen ja toiseen tämä alle ½ desin litku. Litku ekaksi kurkusta alas ja vesi perään, ei makunystyrät kerinnyt edes säikähtää kun touhu oli ohitse.

Harmi kun maha ei enään suostu vastaanottaa hydrolysaattia, on nimittäin yksi niistä harvoista oikeasti toimivista lisäravinteista mitä on meikäläiselle tullut vastaan.

Aikoinaan vetelin 5kg säkin Whey Saatanaa ja ei siinä oikein mikään auttanut. Käytin suht reilua annostusta kaakaojauhoa sekä lisäksi dekstroosia reippaasti, yhdistelmä peitti hieman hydrolysaatin karmeaa makua, muttei läheskään kokonaan ja oli vielä niimmaan pirkuleen imelää (dekstroosi/rypälesokeri/panimosokeri ON makeaa!). Lisäksi mutustelin banaania siinä palautusjuomaa hörppiessäni, niinkuin mulla on tapana. Kiukulla alas vain. :D

Ihan suoraan sanottuna - saatanalle maistuu mutta en ole millään maustanut.
Nyt palkkarissa 30g WS, 15g malto, 15g dextroosi, eikä nuo sitä mihinkään peitä.
Mutta nimenomaan tällä hydrolysaatilla harjoitin aikanaan tätä kolmivaiheista palautusjuomaakin, jossa ensi vaihe sisälsi siis pelkkää Whey Saatanaa. Kyllä se alas menee.

HC-tavaraa, pakkohan tuota on palkkarissa ottaa.

S225T sanoi:
Ihan suoraan sanottuna - saatanalle maistuu mutta en ole millään maustanut.
Nyt palkkarissa 30g WS, 15g malto, 15g dextroosi, eikä nuo sitä mihinkään peitä.
Mutta nimenomaan tällä hydrolysaatilla harjoitin aikanaan tätä kolmivaiheista palautusjuomaakin, jossa ensi vaihe sisälsi siis pelkkää Whey Saatanaa. Kyllä se alas menee.

HC-tavaraa, pakkohan tuota on palkkarissa ottaa.

En oo koskaan maistanu hydrolysaattia mut maustamattomana meinasin itekki sitä vetää. Kai siihe tottuu.. En osanu suhtautua mitenkää kommenteihin et se on pahaa kun täälä jotkut haukkuu soijanki makua kauheeksi.

iivili sanoi:
Kiukulla alas vain. :D

Ehkä se ei tuon nautinnollisemmaksi muutu millään.

Tänään oli sitten kolmas kerta "nauttia" Whey Belsebuupia ja yllätyksekseni se meni alas helpommin kuin kahdella ensimmäisellä kerralla. Oksennus ei tällä kerralla ollut lähelläkään. :lol2: Sitä on syytä juhlia! :jahas:

Edit: Mike, minkä firman tuo minttukaakao on ja mitä se sisältää?

Itse vetelen Sf-proteinin hydroa ihan raakana tauluun. nopeesti siihen tottuu.
en sitten tiedä, että kuinka pahaa tuo fastin versio on.

jos jollain olisi muuten ensikäden tietoa, että kumpi on niinsanotusti "kovempaa kamaa" fastin hydro vai SF:n, niin olisi mukavaa kuulla. uuden pussin osto meinaan lähestyy.

SF:n tiedot:
prot- 81
hh.- 5
rasva- 3

peptidikoostumus:
54% dipeptidejä
24% tripeptidejä
12% oligopeptidejä
10% vapaita aminohappoja

Kyllä minun mielestä palautusjuomaprotskussa maku on aika sekundäärinen seikka - jos on laadukasta stuffia jota haluan käyttää niin ei se silloin takuulla kaadu saatanalliseenkaan makuun - karkkiahan saa sitten karkkipossut hakea vaikka k-kaupasta.

Kun sen saa mahdollisimman kylmäksi, maku hieman taittuu. Itselläni oli onnelinen asema saada säilyttää valmis palkkari pakkasessa reenin aikana. Joskus join sen ihan puolijäisenä, seassa oli jo jäähileitä. Vähän helpotti. Mutta maha meni sekaisin todella useasti. Ei jostakin syystä pitänyt kylmästä tavarasta heti reenin päälle.

Mutta pahaa se on vaikka miten joisit. Oksettaa nyt jo ajatuskin. Hyi saatana.

Mitäs naisia täällä ollaan? :D Kyllä tosimies vetää hydroa raakana! Mulla on palautusjuomassa 1dl hydroa ja 1dl maltoa eikä mitään muuta ja hyvin uppoaa. :)

Soijaroteiinia vähän sekaan, se tavallaan neutralisoi hydron makua omalla pähkinäisen puuromaisella olemuksellaan.
+ ruokalusikallinen kaakaoo...

Tyttöystäväkin pystyy sitä näin nauttimaan ilman mitään mukinointia...(normaalisti sen mielestä kaikki maistuu ainakin vähän pahalle :) )

:4:

total13 sanoi:
SF:n tiedot:
prot- 81
hh.- 5
rasva- 3

peptidikoostumus:
54% dipeptidejä
24% tripeptidejä
12% oligopeptidejä
10% vapaita aminohappoja
Itse syön SF:n (Armorin) hydroa mutta ei siinä ole tuollaisia arvoja :jahas:

Proteiini 89 g
Hiilihydraatti 0,8 g
Rasva 0,8 g
Tuollaiset arvot pitäisi olla :evil:

Kyllä sen makuun turtuu ajan kanssa. Itse olen suunnilleen kaksi vuotta käyttänyt hydrolisoitua heraa ja nykyään se ei ees maistu pahalta. Mielestäni Wheyn maku on jopa hyvä. Tosin alussa se oli aika karmea, mutta kuten sanoin niin siihen tottuu. Eli juo vaan raakana se kyllä sä varmaan siihen totut, ehkä 10kg jälkeen.

Suositut

Back
Ylös Bottom