Huuto.net huijarit

Oletko koskaan joutunut huijatuksi huuto.netissä?
Miten olet tällaisessa tilanteessa menetellyt, kun mahdollisuuksia ei välttämättä ole paljoa.

Itse menetin tänä syksynä kympin, en saanut tuotetta eikä yhteydenottoihin vastattu. Myyjä on saanut tuhansia positiivisia palautteita (joukossa muutama kymmen negatiivinen) joten enpä osannut tällaista odottaa. Kohteen sulkeutumisesta on nyt kulunut kolmisen kuukautta ja joululahjaksi lupaan tälle huijarille negatiivisen palautteen jonka sisällön tulen tarkkaan harkitsemaan ja muotoilemaan sellaiseksi, että se erottuu edukseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jonkun kymmenen kauppaa olen totakautta tehnyt ja palauteta on ollut muutamasta tuhansiin. Kaikki tähän asti sujunut ongelmitta. Olisi kans kiva kuulla miten on huijareiden kanssa toimittu, joskus tollaien väistämättä vastaan vielä tulee.

Kerran oon Huuto.netistä ostanut ja silloin kaikki meni ongelmitta vaikka aluksi epäilytti. En kyl sieltä mitään hintavampaa viittis ostaa, koska kusettaa voi aika helposti.
Onko muuten tuo sua huijannut tyyppi pistänyt mitään myyntiin tämän tapauksen jälkeen? Aattelin vaan, ettei vaan ois mitään ikävämpää sattunut, kuten noutaja vaikka tullut käymään.

mxm sanoi:
Onko muuten tuo sua huijannut tyyppi pistänyt mitään myyntiin tämän tapauksen jälkeen?

On kyllä, kymmenittäin. Tyyppi on vielä saanut muutaman päivän välillä positiivisen että negatiivisen palautteen, joista yksi kehuu kuinka hyvin kaupat sujuivat ja toinen sanoo ettei myyjä vastaile e-maileihin vaikka huutokauppa sulkeutunut aikoja sitten. Nämä molemmat siis annettu nyt joulukuussa.

Kannattaa välttää myyjiä, joilla on enemmän kuin muutama negatiivinen palaute! Sairaskohtaukset ja ylitarkat kauppakumppanit saattavat selittää ne pari negatiivista palautetta, mutta jos niitä rupeaa yli kymmenen olemaan, niin se todistaa jo jonkinlaisesta puutteesta kyseisen henkilön harkinatakyvyssä.

Huuto.netin kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta Ebaysta jäi tavara saamatta. Vaikka hinta olikin ihan mitätön, otin ihan periaatteesta yhteyttä sekä Ebayhin että Paypaliin. Myyjä sai ilmeisesti jonkinlaisen varoituksen, antoi mulle negatiivista palautetta "lapsellisesta toiminnasta" ( :lol2: ) ja mä sain onnellisesti rahani takaisin. :D Paha saa palkkansa! Jos noin käy, niin ihmeessä valitusta ja palautetta eteenpäin.

Serkku menetti muutaman satasen (oisko ollu 500-600€) joitain vuosia sitten. Osti autovahvistimen ja jotain tilpehööriä siihen, oheiskasa oli ok mutta vaffistin taisi olla tyhjä sisältä eli siis kuoret vaan tjsp. Poliisiin yhteyttä ja vaikka mihin, mutta rahat jäivät sille tielleen. Kaikkensa ne silloin yritti, mutta ei auttanut. Se oli myyjä oli jotenkin toisen tunnuksilla myynyt tai jotain vastaavaa ja sitten katosi...

Tulevan lapseni äiti on tehnyt kymmeniä kauppoja eikä oo tainut kertaakaan olla ongelmia.

Itselläni palautteita 717 kpl kaupoista, noin 100-150 palautetta uupuu [moni jättää antamatta]. Itse olen toiminut sekä myyjänä että ostajana, mutta ehkä 70% näistä itse myyjänä.

Huijauksia näyttää tapahtuvan kokoajan ja aina kiihtyvään tahtiin. On helppoa tehdä uusia tunnuksia ja vedättää uusilta käyttäjiltä rahat tuotteilla jotka vain 1-3vrk auki, 'uusia ja käyttämättömiä', tavarat niitä eniten haluttuja/huudettuja, toki ilman hintavarausta, 1 e korotuksella ja ei noutoa :D Monet näyttää jekkuun menevän ja tallettelevat useita satoja euroja nollapalautteisten tileille, eivätkä tajua edes vaatia sellaista postiennakkoa jossa paketin sisällön saa tarkastaa ennen maksua.

Itseäni ei ole huijattu koskaan, ainoastaan noin 5-10 hlö on jättänyt lunastamatta huutonsa. Muutama ahdistelija/häiriköijä on jäänyt kauppojen jälkeen lahkeeseen roikkumaan mutta ei siis mitään vakavaa.

Jos minulta huijattaisiin edes 3euroa tekisin rikosilmoituksen. Miksi noin pienestä? Siksi että yleensä huijarit luulevat pääsevänsä kuin koira veräjästä vedättämällä vain pieniä summia jottei kukaan vaivaantuisi ilmoittamaan poliisille, mutta unohtavat usein sen että kun jokainen huijattu sen ilmoituksensa tekee, niistä pienistäkin summista kerääntyy aikamoinen potti. Ja tässä on myös kyse periaatteesta: Summalla ei ole väliä, huijaus on aina huijaus ja se pitää huijarille näyttää ettei sitä ainakaan ihan noin vain nielekkään.

Aloittajan viestissä oli viitteitä siihen että 'huijari' on hyväpalautteinen myyjä? Ehkä kyse unohduksesta, tai posti kadottanut paketin? Myös sellaista voi sattua. Mitä myyjä on vastannut tiedusteluihisi? Tai onko tullut vastausta negatiiviseen palautteeseen? Ehdottomasti kannattaa yrittää selvittää asia, koska tässäkin tapauksessa asialle on varmaan järkiselitteinen syy.

Miksi muuten olet odottanut KOLME kuukautta? Negatiivista olisi pitänyt laittaa jo 2.5kk sitten. Muistathan että jos sähköposteihin, tekstiviesteihin eikä puheluihin saa vastausta, ainahan voit kokeilla lähettää yksityisviestin käyttäjälle tai tehdä kysymyksen johonkin hänen myymäänsä kohteeseen, asialliseen ja ystävälliseen sävyyn tietenkin.

HUOM: Palautetta voit antaa vain 3kk sisällä, ei kai vaan odottelusi ole kostautunut ja jää palautteen antaminenkin sen takia mahdottomaksi?

Hullu inkkari sanoi:
Itse menetin tänä syksynä kympin, en saanut tuotetta eikä yhteydenottoihin vastattu.
Oletko yrittänyt sekä mailitse, että puhelimitse? Jos hän ei maksa rahojasi, niin laita yksi viesti, että odotat pari päivää ja menet polisiin puheille. Ja sitten oikeasti poliisin puheille. Itse menin aikoinaan seitsemän euron takia. Poliisi kertoi, että summat ovat usein hyvin pieniä, jotta kukaan ei tulisi tekemään ilmoitusta ja huijarin kokonaisliksa on ihan ok. Minut otettiin täysin vakavasti, kun tein rikosilmoitusta seitsemän euron huijauksesta.

Tosin tämä kaveri lähetti rahani ruutupaperiin teipattuna, joten kävin sitten perumassa rikosilmoituksen. Niin ja tietysti ilmoitus ylläpidolle tapahtuneesta, jotta kaverin tunnukset jäädytetään!

MissEvilEve sanoi:
Jos minulta huijattaisiin edes 3euroa tekisin rikosilmoituksen. Miksi noin pienestä? Siksi että yleensä huijarit luulevat pääsevänsä kuin koira veräjästä vedättämällä vain pieniä summia jottei kukaan vaivaantuisi ilmoittamaan poliisille, mutta unohtavat usein sen että kun jokainen huijattu sen ilmoituksensa tekee, niistä pienistäkin summista kerääntyy aikamoinen potti. Ja tässä on myös kyse periaatteesta: Summalla ei ole väliä, huijaus on aina huijaus ja se pitää huijarille näyttää ettei sitä ainakaan ihan noin vain nielekkään.
No tässähän se tulikin tyhjentävästi! Kusetusta ei pidä hyväksyä tiettyyn euromäärään asti. Ensin vaan yrittämään kaveria kiinni kaikin keinoin ja sitten vain rikosilmoitus asiasta. Kyllä sekin kirjataan, jos kähvellät kymmennellä eurolla kaupasta (tai edes parilla eurolla).

MissEvilEve sanoi:
Itselläni palautteita 717 kpl kaupoista, noin 100-150 palautetta uupuu [moni jättää antamatta]. Itse olen toiminut sekä myyjänä että ostajana, mutta ehkä 70% näistä itse myyjänä.

Saako udella, että mitä ihmettä sä sieltä ostat ja myyt? :eek: Meinaan jos kauppoja on yhteensä yli 8 sataa!!!:eek:

Kerran olen huudosta ostanut kirjan, ja sen myyjän toimintaan olin kyllä ihan tyytyväinen. Kuitenkin tarkkaan syynäsin läpi kaikki palautteet, ennen kuin uskalsin huutaa. :david:

kerran ostin 4 kpl purkkeja niitä airsoft panoksia mut paketissa tulikin lapaset.
iha siistiä.

Muutaman CD:n ja DVD:n olen huuto.netistä ostanut. Ei sieltä kalliinpaa tavaraa viitsi huudella, kusetus mahdollisuus kuitenkin niin suuri.
Kerran tuli piraatti DVD, laitoin myyjälle negatiivisen palautteen. Muuten kaupat sujunut hyvin.

MissEvilEve sanoi:
HUOM: Palautetta voit antaa vain 3kk sisällä, ei kai vaan odottelusi ole kostautunut ja jää palautteen antaminenkin sen takia mahdottomaksi?

Taitaa sitten jäädä palaute antamatta. Kohde sulkeutui 13.9. mutta sivua ei jostain syystä huuto.netistä enää löydy.

En kunnian ja periaatteen vuoksi jätä tätä asiaa enää selvittämättä. Olen kuitenkin ottanut ylös verkkopankin tiedot syyskuussa tekemästäni tilisiirrosta, sekä henkilön nimi ja osoitetiedot, joten asiassa eteneminen tulee olemaan nopeaa.

PriYa sanoi:
Saako udella, että mitä ihmettä sä sieltä ostat ja myyt? :eek: Meinaan jos kauppoja on yhteensä yli 8 sataa!!!:eek:

:offtopic:

Oon ollu Huuto.Netissä muistaakseni 2002, tai 2003 vuodesta, eli jonku reilu 2 vuotta nyt, ei ainakaan kolmea enenpää. Myyn KAIKKEA. Pääosin kirjoja, sisustusjuttuja joihin kyllästyn, vaatteita joita en enää pidä, koruja, laukkuja, dvd-leffat, astiat, siis MITÄ VAAN mitä en enää itse tarvi enkä käytä ja ovat joko turhana rojuna kaapeissa/hyllyillä tai muutoin heittäisin roskiin. Huuto.Netissä voi myydä ja ostaa mitä vaan... Olen ostanut enimmäkseen kosmetiikkaa [uusia ja muoveissa], laukkuja, kaikkea erikoisempaa juttua jne.

Kuukaudessa romuista saa jonkun 50-300e lisätienestiä jos tavaraa vaan löytyy ja varsinkin jos se sattuu olemaan muita ihmisiä kiinnostavaa. Itselläni ei juuri ole ylimääräistä, mutta myyn kaiken aina eteenpäin tietyn ajan kuluttua kun kyllästyn ja sitten samalla rahalla ostan kaupasta itselleni uutta. Joskus vituttaa kuvata ja laatia ilmoituksia mut toisaalta sitten kun tajuan minkä korvauksen siitä saan kun jaksan tuon tehdä ja viedä roskiksen sijasta postiin niin jaksan jatkaa:lol2:

Hullu inkkari sanoi:
En kunnian ja periaatteen vuoksi jätä tätä asiaa enää selvittämättä. Olen kuitenkin ottanut ylös verkkopankin tiedot syyskuussa tekemästäni tilisiirrosta, sekä henkilön nimi ja osoitetiedot, joten asiassa eteneminen tulee olemaan nopeaa.
Oletko ilmoittanut ylläpidolle? Jos et, niin ilmoita äkkiä.
Sitten poliisin puheille.

Korppu1 sanoi:
kerran ostin 4 kpl purkkeja niitä airsoft panoksia mut paketissa tulikin lapaset.
iha siistiä.

Mieti vaan sitä äitiraukkaa, joka yrittää pukea lapselleen värikuulia käsiin.

kannattaa olla varovainen,kun alkaa vaatimaan rahoja takaisin...
kaikki mistä jää todiste mm. meilit,tekstiviestit ym. kannattaa kirjoittaa siten ettei voida syyttää uhkaamisesta tai kunnianloukkauksesta,se voi muuten napsahtaa omaan niskaan..
itse olen kerran ollut rosiksessa,kun tyyppi jätti tuotteen lähettämättä,mutta piti rahat.
poliisi ei olisi saanut mitään juttua aikaan,jos samaan aikaan ei olisi toinen uhri jättänyt rikosilmoitusta.
mutta läheltä piti,ettei mua syytetty uhkailuista ym.pelottelusta,kun meileillä kerroin tulevani joku päivä kahville,no ehkä vähän toisin sanoin..

nykyään ostan kamat läheltä,niin ei tartte meilailla,jos ei vastaa puhelimeen,vaan voi mennä vähän turisemaan..
no,kuitenkin suurin osa myyjistä on reiluja ja hyvää porukkaa,eikä yks huono juttu mua estä tekemästä vielä kauppaa,jos tarpeellista löytyy.

kunnon huijari myyjä saa kaiken näyttämään helposti ostajan syyltä,mut jostainhan niiden rahaa pitää imeä..

Postiennakolla ostettaessa kannattaa sitten tarkistaa paketin sisältö ennen lunastamista. Se on nimittäin sallittua.

Ribee sanoi:
Postiennakolla ostettaessa kannattaa sitten tarkistaa paketin sisältö ennen lunastamista. Se on nimittäin sallittua.

Ainoastaan jos paketin lähettäjä on sen erikseen sallinut...

Ribee sanoi:

Mieti paljon menis Ostos-tv:n tuotteita takas, jos noin saisi tehda. Saa vain lahettajan luvalla, eli pakettiin on merkitty saako avata vai ei.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom