Huolenpito mahasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dost
  • Aloitettu Aloitettu
Joskus tulee syötyä huonosti (esim. karkit, pullaa jne.) Sitten ei jaksa/kerkiä jostain syystä kokkailla, tai on kiire lähteä johonkin, joten maha ei varmaan tykkä. Onko hyvä konsti vetää äkkiä 3-4 kulausta esim. kaurahiutaleita veden kanssa? Itse en saanut selvää, koska mun mahaa on vaikea saada sekaisin ja näin ollen vaikutusta en tuntenut erityisesti. Mahahan kärsii vaikkei tunne sitä. (?)

Kannatan kokkailua ja päivärytmistä huolehtimisesta :rock:, mutta joskus teen kompromisseja :down:

Siis vaikuttaako tämä kaurahiutaleissa oleva kuitu yhtä hyvin myös raakana?

Ja laittakaa vinkkeja miten on hyvää pitää mahasta huolta. Kuitu ja piimä ovat tietysti kaikkien tiedossa.

Mites toi rypsiöljy vaikuttaa? Kun sitä vetää hieman liikaa, niin tuntuu pientä polttoa mahalaukussa. Ei ole terveellistä vetää sitä joka aterialla? Kaloreita on ilman sitä vaikeampi saada.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No säännölliset ruokailut
Kohtuullinen määrä ruokaa, ei syö itseään ähkyyn
Hillitysti alkoholia
Riittävä määrä kuitua
Ei liikaa kahvia yms närästäviä ruoka-aineita
Kasviksia
Ei hirveitä määriä rasvaista lihaa joka aterialla, kohtuus kaikessa

Minä ainakin kiskon raakana hiutaleet aamuvuorossa rahkan ja mehukeiton kanssa sekaisin, siis kotona ennen töihin lähtöä klo 5.25.
Eipä ole vielä vatsa valitellut...
Iltavuoroviikolla keittelen ihan kattilassa kunnon puurot...
Ja kaura/vehnäleseitä sekaan molempiin...

Mä ainakin laitan noita kaurahiutaleita aamulla raakana turpaan ja treenin jälkeen palkkarissa, en mä ainakaan oo mitää erityistä huomannu verrattuna keitettyihin.

Oon kans siirtynyt aamupuurosta ihan raakoihin kaurahiutaleisiin ja vehnäleseisiin. Saa meneen massuun paljon isomman annoksen raakana, kun ei ole kattilassa turvotettu.

Joo itse kans syön kuntokaurahiutaleita + vehnäleseitä aamuisin raakana rasvattomaan maitoon sekoitettuna "juomana".

Ei sitä niin kiire pitäisi olla, ettei puuroa ehdi keittää. Mutta jos on, niin suosikkini on raaka muna, vähän sokeria ja kaurahiutaleita -yhdistelmä, johon voi heittää sekaan vaikkapa kanelia tai kardemummaakin. Omituista hyvää.

Niin tota mitähän pahaa pulla sitte aiheuttaa mahalle? Ja mikä tässä mahassas on ku sitä täytyy noin varjella vaikkei mitään oireita ilmenekkään?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom