humpuukia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teemal
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
on tullut kokeiltua tällaista "omaa" systeemiä esim. penkissä:

eka sarja, 8-10 nostoa
toka sarja, pari kiloa lisää ja 8 nostoa
kolmas, taas vähän lisää ja 6 nostoa
ja jos pateja piisaa niin vielä pari kiloa ja nostoja sen mukaan kun lähtee.
eli toisinsanoen painoja koko ajan hissukseen lisää ja toistoja vähemmäksi...

hulluutta vai neroutta? onko kokemuksia?

Melko oma systeemi... Egyptiläiset keksi tuon jo noin 5000 vuotta sitten, sitä kutsutaan pyramidiksi. Ja mielestäni "toimii" ihan yhtä hyvin siinä missä muutkin.

mulla toi systeemi ei ainakaan toiminut.yx mikä toimi mulla.tehdään 3x8 vaikka 100kg,joka viikko lisätään 2,5 kg rautaa.

ok, en oo tosiaan perehtyny näihin hommiin...
jaa että pyramidi ja egyptiläisetkin vielä... noh, siinä tapauksessa taidan olla powerslave!

Mä oon aika usein tehny perusliikkeitä (penkki, kyykky, veto) tuolla pyramidisysteemillä ja kyllä se on tuntunut toimivan.

En näe moisessa paljonkaan järkeä, jos teet sen eka sarjan kovasti niin turha painoja lisätä kun se toistomäärä alenee jo vaikka tekisit samalla painolla. Jos taas et tee kovaa niin mitä järkeä niitä on laskea sarjoiksi, ne on lämmittelyjä.

Jos taas treenaat enempi voimanosto tyyliin niin sitten on perusteltua että kaikkia sarjoja ei vedetä loppuun (tai jopa siten että yhtään ei vedetä loppuun) mutta siihenkin taitaa olla parempi tuollainen samalla painolla tehty vakio toistomäärä johon sitten painoa lisää kun vika sarja alkaa olla "kevyttä".

Eli mieti mitä haluat ja sitten treeni siihen, yleis sääntönä siten että jos vedät loppuun asti niin sarjoja vähäsen (esim. 2-3, ja liikeitä 1-2) tai jos haluat rennommin ottaa niin sitten sarjoja lisää.

Originally posted by madjack
Mä oon aika usein tehny perusliikkeitä (penkki, kyykky, veto) tuolla pyramidisysteemillä ja kyllä se on tuntunut toimivan.

Mikä on todistettu :kippis1:

Itse teen kyykkyä ja vetoa edellä mainitulla taktiikalla ja mulla ainaki toimii ihan hyvin.:kippis1:

Tein 4kk ajan kaikki liikkeet(jotka pysty) pyramidi tekniikalla ja toimi helvetin hyvin! Ainoo vaan, että reeni ajat venähti hävyttömän pitkiksi.

Mulla joskus 15-V:nä ku kävin lätkän takii vetään kuukauden punttisetin kesällä ni pyramidi toimi loistavasti. Ainakin ihan alottelijoilla pitäis toimii mukavasti. Mun kyykky nous joku vajaa 20 kiloo ja penkki 15kg. Sillon ei ollu tietoo mistään maastavedosta, mut rinnalleveto nous 70=>105kg. Painoo oli joku 65kg! vedin 10,8,6,4 eli 4 sarjaa per liike. Tempo oli niin sairas, et hiki vaan lens ja treeni kesti 30-45min:D !!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis eikö pyramidisarjoissa olisi tarkoitus tulla vielä huipulta takaisin alaspäin??

Niin olen itse tehnyt ja nimestä päätellen kuulostais järkevältä kans...

Originally posted by traktori

Niin olen itse tehnyt ja nimestä päätellen kuulostais järkevältä kans...

No joo... jos noille linjoille lähetään niin se on katsojan silmissä mistä päin pyramidia kattelee. Ite siirryn kuutio tekniikkaan:D

Tässä on tulos, kun käyttää pyramidisysteemiTulos . Markus siis reenaa tällä pyramidisysteemillä.

Itse en ole oikein kunnolla kokeillut pyramidisarjoja, enkä voi oman kokemuksen pohjalta kommentoida asiaa. Taitaa kuitenkin olla aika yksilöllinen homma tämäkin...joillekkin sopii joillekkin ei

Eipä taida ihan pelkästään pyramidisarjoista Ruhl tollaseksi kasvanut!:hmmm: :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom