Opiskele harvinaisia kieliä, esim. Kiina, arabia tai joku Afrikan kielistä. Sun pitää erottua vakosammarimassasta jollain mikä tuottaa työnantajalle lisäarvoa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En löytänyt vastaavaa topiccia joka käsittelee opiskelua ja opiskelujen jälkeistä työllistymistä humanistisesta tiedekunnasta.
Olen 20-vuotias,juuri Helsingin yliopiston hum.tdk:ssa historian opinnot aloittanut kaveri. Yleiset mielipiteet ja työllistymisen näkymät humanistien kannalta ovat varsin tuttuja jo tässä vaiheessa. Olen suorittanut avoimessa historian perusopinnot jo joten voin nyt samantien siirtyä syventäviin-sekä sivuaineopintoihin.
Sanat "verkoistoituminen", "oma-aloitteisuus", "poikkeavat sivuainevalinnat" yms ovat sanoja,joita olen kuullut annettavan vinkkeinä paremman työllistymisen toivossa. Olen suunnitellut ottavani sivuaineiksi maailmanpolitiikan valtsikasta sekä JOO-oikeuden avulla jotain HSE:stä.
Vaikka historiaa nyt opiskelenkin niin en ole mieleltäni mitenkään perinteinen humanisti,ja historia olikin vain aine jotain jaksoin lukea tarpeeksi päästäkseni yliopistoon sisälle. Ja haluaisin nyt alusta asti tietyllä tavalla tehdä järkeviä valintoja koska edes suht hyväpalkkainen duuni, oma asunto yms ovat asioita joita haluan ehdottomasti saavuttaa tulevaisuudessa. Siksi kysyisinkin nyt pakkiksen muilta jäseniltä vinkkejä esimerkiksi sivuainevalintoihin, jotka olisivat "kova sana" tulevaisuudessa töitä hakiessa. Ja muutenkin mielelläni kuulisin kokemuksia esimerkiksi muilta palstan humanistiopiskelijoilta,ja heidän menestymisestä työmarkkinoilla. Itselläni ainakin näin alkuvaiheessa on kova motivaatio opiskeluun ja tietynlainen tuloshakuisuus ja määrätietoisuus ovat luonteenpiirteitä jotka lasken omaavani.
Pahoittelen jos vastaava ketju on jo olemassa Ja tosiaan otan mielelläni vastaan kaikenlaisia kommentteja,ideoita,vinkkejä jne jotta historia-aineen opiskelua ei tarvitsisi katua!
Perkele,kun on pyörinyt nyt jatkuvasti mielessä asiat kuten: työllistyminen,onko tullut valittua aivan väärä ala jne..Tullut mieleen vaan että humanistinen tdk:nta on se huonoin paikka opiskella jos ei ole aivan varma vielä mitä työtä tehdä/mikä ala kiinnostaa. Juuri johtuen "yleis-sivistävistä" opinnoista jotka eivät johda oikein mihinkään todelliseen ammattiin. Joten kauppakorkea tai oikis esimerkiksi olisivat varmaan paljon fiksumpia paikkoja jos ei ole aivan varma tulevaisuudestaan, KTM ja OTM tutkinnot kun ovat kuitenki melko kovia tutkintoja varmasti vähän jokaiseen duuniin haettaessa. Saa nyt nähdä jaksaako sitä ensi keväänä uudestaan lähteä pääsykoerumbaan ja hakea jompaankumpaan edellämainituista. Tosin kukaan ei varmasti työlllisty nykypäivänä pelkän tutkintonsa turvin, mutta olisi kiva opiskella alaa jolta on sitten helppo lähteä suuntautumaan omien kiinnostusten mukaan.(kun se joskus toivottavasti löytyy) Tälläistä avautumista taas..vituttaa vaan kun ei osaa nauttia oikeen fuksisyksystäkään vaikka siihen varmasti aihetta kuitenkin olisi. :(