Huh hellettä - harvinaista herkkua

Näitkö heitä siel? Jos näkisin näit, ni suorittaisin Seppukun.
maxresdefault.jpg

Onpa jollakin perkeleen pieni käsi. :confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Just tulin iltalenkiltä ja mittari näyttää vieläkin +11c. Hyvänen aika, nyt on kuiten lokakuun puoliväli ja ollaan Rovaniemellä, pakkastahan täällä pitäisi olla.

Tänään luvattu +17, näyttäis olevan vielä aika selkeää että voipi olla ulkoilu päivä tänään.

vuosi sitten oli alle 6 astetta.

Juuri sopivasti! Eipä paljo oo ihmisiä näkyny liikentees, selfieitä käydään ottamas #ihanakesä ja sit takasi sisälle istumaan ilmastointikoneen ääreen! Huoh.

Kesän eka GT .......ja terassin varjossa möksällä +28 edelleen (17:53) ....kivasti tuuli viilentää ... eikä itikoitakaan :rock:

So it goes - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Enpä ole katunut uuden ilmalämpöpumpun hankintaa. Minulle on aivan sama mitä maksaa viilentää, on se vaan mukavaa vetää yöllä peittoa päälle ettei hirveästi ala paleltaa

Onneks ei vielä öisin oo trooppista. Mielenkiintoinen yhdistelmä 10 000 kalorin tankkaus ja 32 asteen helle :LOL: Sisälläkin se 29 astetta niin 2500kcal ateria jo viileemmilläkin keleillä pistää hikoiluttamaan niin nyt meni paitakin ihan läpimäräksi

Leppoisat ilmat on ja nauttia pitää, muista koska ollut kesäkuun alusta asti näin hyvät ilmat. Jatkuu vielä vaikka asteita vähän valuu alaspäin niin ainakin viikon, toivottavasti menee koko kesä näin. Pahinta se on porukalle joka ei lämmöstä välitä ja juuri kun siihen alkaa tottumaan ilmat viilenee, sitten iskee uudestaan lämpöä parin viikon päästä niin ne samat ihmiset tekee kuolemaa uudestaan. Hyvää kesää kaikille ja nautitaan ilmoista.

Eihän nuo päälle 30 asteen lämpötilat kotona niin haittaa kun voi hillua kalsareissa. Töissä tehdashallissa kyllä vaikuttaa työpanokseen. Ihme touhua kun ei ilmastointia saa tänä päivänä hommattua.

Suomessa ei vielä ole koskaan ollut niin kuuma, että ei pysyisi nukkumaan.
Eli siis meinaat vaan sitä, että itse nukut ihan kivasti vaikka 35 asteessa? Tai siis, että missään koko maailmassa ei voi olla niin kuuma ettetkö voisi nukkua.

En tiedä onko tää kommentti vitsi vai mikä, mutta aika tilannekohtaisesta asiasta kyse.
Eihän tuolla ulkolämpötilalla ole välttämättä oikein mitään tekemistä sen kanssa mimmoista kunkin kämpässä on.

Sillä vaan kun maissa jossa on oikeasti kuuma on harvemmin itse kämpässä kuuma. Siellä on kuitenkin ilmastointilaite vakio, ainakin siis näin länsimaalaisena kun on vähän rahaakin.
Kyllä sitä tuli itsekin Bangokissa asuessa vedeltyä siellä 40 asteen tuntumassa puku päällä töihin, mutta himassa ja toimistolla oli aina mukava ~22.

Suomessa kerrostalossa sopivan paskalla ilmansuunnalla saattaa olla melkoisen tuskaa. Mitään ilmaistointilaitetta ei toki saa asentaa, ei ehkä edes vaikka omistat asunnon, ja muut kylmälaitteet onkin pitkälti aika tuhnuja. No, ne missä vedetään putki ikkunan tai oven raosta on ihan kai hyviä.
Edellisessä 2000 jälkeen rakennetussa asunnossa oli pitkälti koko kesän helposti yli 30 C sisällä, väittäisin että useamman asteen. Koko päivän paistaa kämppää kohti, ja varmaan joku uuno suunnittelut vielä raput kun siellä oli varmaan valehtelematta yli 35. Sopiva lämpöpatteri siinä kämpän toisella puolella.

Ei siinä, mä kyllä tykkään näistä 30 asteen kesistä ja otan ne koska vaan, mutta aiemmassa kämpässä oli vähän tuskaista.

Näistä keleistä pystyy nauttimaan huomattavasti enemmän ilmalämpöpumpun omistavana. Saa nukuttua yöt aina kunnolla ja päivisin tietää ettei himassa tarvitse hikoilla. Mäkään en helteistä tykännyt ennen mutta nyt ei oo pariin kesään vielä niin kuumaa päivää ollut että olisin tuntenut tukalaa oloa. Sellanen putki ulos mallin vekotin mulla oli kerrostalossa ja auttoi jos oli samassa huoneessa laitteen kanssa mutta perkele että ne pitää pahaa ääntä ja ilman että tekee ikkunan tilalle poistoaukolla olevan levyn niin hyöty heikkenee rajusti.

Eli siis meinaat vaan sitä, että itse nukut ihan kivasti

Nukun ihan kivasti missä ja miten vaan.
En ole eläessäni valvonut yötä kotosuomessa sen takia, että mulla olisi kuuma. Ei edes viime kesänä.

Minulla on aina ollut huono lämmönsietokyky, joten en todellakaan nauti helteestä. Nytkin jo tyypilliset päänsärky, pahoinvointi ja ripuli vaivana :unsure: Kotona 25 astetta, joten nukkuminen nihkeissä lakanoissa on epämiellyttävää. Teen melko fyysistä duunia tiloissa, joissa ei ole jäähdytystä. Viime kesä oli kamala! Lyhyt hellejakso voi olla kivaa, mutta ei viikkotolkulla jatkuvassa pahoinvoinnissa ja uupumuksessa ole mitään nautittavaa.

Ihme touhua kun ei ilmastointia saa tänä päivänä hommattua.
Minkäslaista ehdotat kerrostaloon, jossa ei poistoilmalle ole reittiä? Vanha kivitalo vielä pitää lämmön tehokkaasti sisällä ja kesän mittaan kokoajan vain kuumempi kotona. Ulkona on viileempi mitä sisällä.

Minkäslaista ehdotat kerrostaloon, jossa ei poistoilmalle ole reittiä? Vanha kivitalo vielä pitää lämmön tehokkaasti sisällä ja kesän mittaan kokoajan vain kuumempi kotona. Ulkona on viileempi mitä sisällä.
Tarkoitin että ihme touhua kun työpaikka ei saa hommattua ilmastointia.

Mullakin himassa karvan päältä 26, ei tunnu missään mutta kosteus prosentti jotain 64 mikä on suht haitarista. Pingviinikin sanoi ittensä irti viime kesänä.

Niille joilla ei ole mahdollista hirveästi vaikuttaa ilmankiertoon suosittelen tuuletinta, siis kattotuuletinta. Vaikka se lämpötila ei laskekkaan niin se ilman kiertäminen tuulettimen takia vaikuttaa aivan helvetin paljon.
Toinen mikä on, jos asunnossa on ikkunoita joihin paistaa aurinko suurimman osan päivästä, energiakalvot. Eli siis ikkunan pintaan asennettava kalvo joka estää ikkunaa lämpenemästä. Auringossa oleva ikkuna saattaa helposti lämmetä yli 40 asteiseksi mikä lämmittää kämppää aivan helvetisti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom