Huh hellettä - harvinaista herkkua

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkäslaista ehdotat kerrostaloon, jossa ei poistoilmalle ole reittiä? Vanha kivitalo vielä pitää lämmön tehokkaasti sisällä ja kesän mittaan kokoajan vain kuumempi kotona. Ulkona on viileempi mitä sisällä.

Jos sulla ei oo ees tuuletusikkunaa sielä, niin sitte on niitä vedellä täytettäviä tuulettimia. Mulla oli sellanen viimekesänä ja paremmin se viilensi ku normi tuuletin. Nyt on makuuhuonees ilmastointikone josta putki pihalle ja poistoputkelle vedin vaan kylmästi tuuletusluukkuun reiän ja talveksi suljen sen jollain sitte. Oli pakko ostaa toi kone ku on 2,5v ja vastasyntyny niin nukkuvat vähä mukavemmin.

Ihan mukava noin yleisesti ottaen kun on lämmin. Eilen makoilin sohvalla bokserit jalassa ja oli oikeastaan just sopiva olla. Nurmikon leikkasin ilman paitaa ja oli ihan mukavaa hommaa vaikka siinä hiki tulikin. En valita.

Mutta siitä valitan kun kävin eilen salilla. Ei nimittäin pysty kun ei ole ilmastointia. Painoista sai ottaa 30 % pois ja sarjat päättyi silti uupumukseen samalla toistomäärällä. Skippasin puolet treenin sarjoista ja silti sai ottaa vähän aikaa happea pukuhuoneessa ennen kuin pääsin raahautumaan edes suihkuun ja sen jälkeen vähän lisää ennen kuin uskalsi auton rattiin. Oli sellainen olo, että laattaa lentää ja pää oli ihan pehmeä.

Onks muita joilla ei kauaa tarvii auringos olla, niin jo tulee ihan nuutunu olo? Eilen kävelin kauppaa 20min per suunta ja ihan sellanen kipee olo oli pari tuntii. Eikä nestehukkaakaa kyllä ollu mahollinen. Tänää pitää käydä joskus 7-8n aikaa pyörällä salilla niin ei oo niin Pirun kuuma.

Mitenhän sitä pärjäis jossai texasis..

No auringossa ei tarvitse olla kuin puoli tuntia ja on veto ihan pois. Tosin nahkakin on jo silloin palanut.

Lämpö vie mehut kropasta, ei meinaa jaksaa mitään.

Ihan mukava noin yleisesti ottaen kun on lämmin. Eilen makoilin sohvalla bokserit jalassa ja oli oikeastaan just sopiva olla. Nurmikon leikkasin ilman paitaa ja oli ihan mukavaa hommaa vaikka siinä hiki tulikin. En valita.

Mutta siitä valitan kun kävin eilen salilla. Ei nimittäin pysty kun ei ole ilmastointia. Painoista sai ottaa 30 % pois ja sarjat päättyi silti uupumukseen samalla toistomäärällä. Skippasin puolet treenin sarjoista ja silti sai ottaa vähän aikaa happea pukuhuoneessa ennen kuin pääsin raahautumaan edes suihkuun ja sen jälkeen vähän lisää ennen kuin uskalsi auton rattiin. Oli sellainen olo, että laattaa lentää ja pää oli ihan pehmeä.

Tottuu kait tuohonkin. Itse tykkään enempi kylmästä mutta salilla oli viime kesänä parhaillaan 29 lämmintä, ehkä enempi ikkunoiden edessä mustalla kumimatolla ja silti reenit kulki yllättävän hyvin. Hiki kyllä valuu koko ajan. Pitäis oikeastaan ostaa reenijuomaksi vaikka Firmitasta tai syödä vaan suolaa reilummin ennen reeniä. Vai pitääkö se kuitenkin juomassa olla että neste tarttuu paremmin reenin aikana..? Äkkiä kuivahtaa jos ei juo ja sitte ei kyllä jaksa tehdä mitään. Sarjataukoja joutui kyllä pidentään silloin pahimmilla helteillä.

Sehän on kesällä parasta kun vetää kovat reenit ja sen jälkeen suoraan uimaan. Melko mukava olo kun saa kropan viileäksi. Varmaan vaikuttaa palautumiseenkin jonkin verran. Näytti jokivesi olevan jo 18 asteista. Sais vielä vähän lämmetä.

Tottuu kait tuohonkin. Itse tykkään enempi kylmästä mutta salilla oli viime kesänä parhaillaan 29 lämmintä, ehkä enempi ikkunoiden edessä mustalla kumimatolla ja silti reenit kulki yllättävän hyvin. Hiki kyllä valuu koko ajan. Pitäis oikeastaan ostaa reenijuomaksi vaikka Firmitasta tai syödä vaan suolaa reilummin ennen reeniä. Vai pitääkö se kuitenkin juomassa olla että neste tarttuu paremmin reenin aikana..? Äkkiä kuivahtaa jos ei juo ja sitte ei kyllä jaksa tehdä mitään. Sarjataukoja joutui kyllä pidentään silloin pahimmilla helteillä.

Sehän on kesällä parasta kun vetää kovat reenit ja sen jälkeen suoraan uimaan. Melko mukava olo kun saa kropan viileäksi. Varmaan vaikuttaa palautumiseenkin jonkin verran. Näytti jokivesi olevan jo 18 asteista. Sais vielä vähän lämmetä.
Eikö tuo oo ihan sama suola vetää semmoisenaa ja vettä perään, ennen ja jälkeen treenin. Kyllä sekin vatsassa hetken aikaa lilluu nesteiden kanssa

Enpä kyllä tiedä onko siinä käytännön eroa. Varmaan jollain olis oikeaa tietoa?
Itse ainakin vedän suolan sellaisenaan ja vettä vaan perään. Monesti päivässä kun hikoan normaalia enemmän ja työkin on fyysistä. Alle 3litran jos veden määrä jää päivässä niin kyllä on illasta pää kipee ja suu kuiva

Onks muita joilla ei kauaa tarvii auringos olla, niin jo tulee ihan nuutunu olo? Eilen kävelin kauppaa 20min per suunta ja ihan sellanen kipee olo oli pari tuntii. Eikä nestehukkaakaa kyllä ollu mahollinen. Tänää pitää käydä joskus 7-8n aikaa pyörällä salilla niin ei oo niin Pirun kuuma.

Mitenhän sitä pärjäis jossai texasis..

Samoja fiiliksiä. No, mä olin viikko sitten torstaina ottamassa aurinkoa kun oli se +29, jonkun kolme tuntia puistossa ja sen jälkeen ei kyllä oikein ollut energiaa mihinkään.

Tarvitseeko ihminen lämpimällä ilmalla enemmän suolaa?
Hyvä kysymys | Diabeteslehti

No tarttuuko neste jos juo paljon mutta ei syö suolaa? Kun olen painoa seuraillu niin välillä vaikka kovasti juo niin paino ei juuri nouse kun ei syö suolaa. Sitten kun syöt suolaiset ruuan niin painoa kertyy heti pari kiloa.

Helteellä reenaa ja hikoilee koko ajan niin kerkiääkö pelkällä vedellä korvata sen mitä hikoilee? Itse veikkaan että ei se pelkkä vesi tartu riittävän hyvin. Kait näillä nesteytys jauheilla joku tarkoitus on kun niitä on niin monenlaisia. Osa on kyllä melkein kuin mehuja.

Entä kovaa treenaava ihminen? Tai liikahikoilusta kärsivä ihminen? Ei varmasti nuo määrät riitä.

Eri asia tietysti toimistossa tai kotona päivän istuva ihminen. Ja treenatessa tai lenkkeillessä tulee muutama pieni hikikarpalo otsalle
Kovaa reenaava myös syö enemmän.

Syö toki mutta monesti ne ruuat on puhtaita eivätkä taida hirveästi suolaa sisältää
Kyllä ihmiset sitä riisiä ja kanaansa suolalla- kuten kuuluukin maustaa. Kyse on selllasesta peruspuntti tyypin ''enempi on parempi'' tyylisestä ajattelusta. Tääläkun on lukenu 40 suolagrammasta niin ihmiset tappaa ittesä hitaasti suolalla.
Monissa ruoissa on natriumia ihan itsessään. Sen lisäksi, natrium arvoihin ei voi vaikuttaa syömällä suolaa. Eli en suosittele, eikä ole käsittääkseni fysiologista syytä miks sitä perusruoan maustamisen lisäks pitäisi lisätä.

Eli juomisen määrällä voi vaikuttaa natrium arvoihin. Ei syömällä suolaa. Suomessa muutenkin syyää liikaa suolaa.

Kyllä ihmiset sitä riisiä ja kanaansa suolalla- kuten kuuluukin maustaa. Kyse on selllasesta peruspuntti tyypin ''enempi on parempi'' tyylisestä ajattelusta. Tääläkun on lukenu 40 suolagrammasta niin ihmiset tappaa ittesä hitaasti suolalla.
Monissa ruoissa on natriumia ihan itsessään. Sen lisäksi, natrium arvoihin ei voi vaikuttaa syömällä suolaa. Eli en suosittele, eikä ole käsittääkseni fysiologista syytä miks sitä perusruoan maustamisen lisäks pitäisi lisätä.
Tästäkin suola aiheesta on tutkimuksia niin puolesta kuin vastaankin ettei tiedä mihin uskoa.
Itsellä tulee päivästä riippuen noin 10-15g suolaa. Jos syön vähempi niin paikat kramppailee.
Kärsin liikahikoilusta, treenaan 6x viikkoon ja työ on fyysistä niin vähemmällä suolalla tulee jo heikompi olo mulla, olen sen kokeillut

Tästäkin suola aiheesta on tutkimuksia niin puolesta kuin vastaankin ettei tiedä mihin uskoa.
Itsellä tulee päivästä riippuen noin 10-15g suolaa. Jos syön vähempi niin paikat kramppailee.
Kärsin liikahikoilusta, treenaan 6x viikkoon ja työ on fyysistä niin vähemmällä suolalla tulee jo heikompi olo mulla, olen sen kokeillut
Yksittäistapauksiin en rupee ottaa kantaa, puhun yleisellä tasolla.

Sen verran otan, että kannattaa mm. verenpaineita kyllä seurata.

EDIT. esimerkiksi terveyskirjasto ei mainitse sanallakaan sanaa ''natrium'' haulla ''liika hikoilu''.

Siis miksi tästä suolasta on tullut nyt joku punainen vaate?

Vain siksi, että monilla on sydän ja verisuoni vaivoja: Paineet, sokerit, kolet..
Heidän ei kannata paineita nostaa suolalla, mutta mikä on tämä yleistys, että kaikki olisivat viittä vaille vainaita, veitsen terällä kiikkuvia mummoja?

Siis miksi tästä suolasta on tullut nyt joku punainen vaate?

Vain siksi, että monilla on sydän ja verisuoni vaivoja: Paineet, sokerit, kolet..
Heidän ei kannata paineita nostaa suolalla, mutta mikä on tämä yleistys, että kaikki olisivat viittä vaille vainaita, veitsen terällä kiikkuvia mummoja?
Ei suolasta olekkaan tehty. Ylimääräsestä suolasta on tullu. Ja aiheesta. Ja ei se ihmisapina ole niin paljon muuttunu etteikö se (nacl) olisi ollu epäterveellistä aina. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom