Huh hellettä - harvinaista herkkua

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt on parina päivänä ukkostanut ja alkuillasta satoi hetken mutta paljon, huomiselle luvattu samanlaista. Ensi viikolla laskeekin lämpötilat alle 20.

Mitään muuta valittamista mulla ei näissä keleissä ole, kuin että salilla on aivan vitun kuuma, tänään 29,8 vaikka kävin aamusalilla, ja että kotona on aivan vitun kuuma, 30,5 vaikka koko yön on ollut kaikki röörit auki ja koko päivän kaikki röörit kiinni. Jos kotona ja salilla olis kunnon ilmastoinnit, niin tästä kelistä vois jopa nauttia.

JES! Missä tällaista ilouutista luvattiin?
Maanantai 06.08 luvattu ainakin tälläistä
14599330.jpg

Muille päiville olikin toki luvattu n. 20 astetta mutta toki tuuli hieman viilentää että ilma tuntuu kylmemmältä. Mutta eiköhän nämä +26-30 asteen helteet ollut tältä vuodelta tässä ellei sitten tosiaan tule se etelä euroopan lämpö tännekin.

Mitään muuta valittamista mulla ei näissä keleissä ole, kuin että salilla on aivan vitun kuuma, tänään 29,8 vaikka kävin aamusalilla, ja että kotona on aivan vitun kuuma, 30,5 vaikka koko yön on ollut kaikki röörit auki ja koko päivän kaikki röörit kiinni. Jos kotona ja salilla olis kunnon ilmastoinnit, niin tästä kelistä vois jopa nauttia.

Ihan sama vaikka 30 salilla asenteesta se on kiinni, ei ainakaa mua haittaa, mielummi +30 kuin +10

Ei muakaan varsinaisesti haittaisi, vaikka vähän viilenisi. Mulla on ollut tavallaan vielä lämpimämpi kesä kuin suurimmalla osalla teistä, koska olin kesäkuun alusta juhannukseen, kun oli niitä viileämpiä kelejä, Kiinassa ja siellä oli ihan helvetin kuuma. Eli mulla ei ole kovin montaa viileää päivää tänä kesänä ollut. Mutta eipä sillä, että tämä lämpö suuremmin ahdistaisi, eli ei haittaa vaikka vielä jatkuisikin. Ei mulla ole ollut tämän kanssa mitään ongelmia. Liian kuuma on oikeastaan vain salilla, mutta sekin menee kun asennoituu oikein.

Ei tässä muuta hätää näin kesälomalla, mutta yhtään ei haittaisi vaikka välillä sataisi. Täällä Keski-Suomessa on satanut viimeksi joskus juhannuksen aikoihin. Luonto on ihan kuiva. On suoranainen ihme miten luonto jaksaa vihertää edelleen! Meidän pihanurmikko ei jaksa. Rutina ja rouske vaan kuuluu croksien alta.

Henkilökohtaisesti suurin huoli on pohjavedet ja kaivo. Vettä onkin joutunut säännöstelemään jo kuukauden päivät, eli suihkussa ei lotrata, vessanpönttöä ei vedetä pissan jälkeen, autoa ei todellakaan pestä jne. Onneksi takapihalla on vanha kaivo, josta otetaan vesi kasvihuoneeseen. Eipä sielläkään kyllä tilanne ole hyvä. Just ja just uppopumppu jaksaa nostaa.

Ite makoilen just riippumatossa. Otetaan näistä keleistä kaikki irti. Ei tällaista herkkua joka kesä ole. Mut ei kyllä yhtään käy kateeksi niitä jotka joutuvat olemaan töissä huonolla ilmanvaihdolla, nukkuvat kerrostaloissa jne. Hyi kamala. Saattaisi huumorintaju olla koetuksella.

On se hyvin jännää, että miten tottui lämpimiin keleihin vaikka alussa hieman tökkikin. Pitkähihaisen sai päälle laittaa vaikka reilu +16 kuitenkin, perinteeksi muodostuneet aamukahvit takapihalla jäi juomatta myös, pari hörppyä kerkes ottaa. Missä se on se kohtuus eli jotain +20-22 astetta? Se ois kaikista paras minusta, ei kylmä eikä liian kuuma.

Hitto että on viileä ja siihen tuuli päälle. Onneks kaiketi viikon lopuksi vielä tulossa muutama helle päivä.

Ei tällaista kylmyyttä :cry:. Piti eilen illalla laittaa parvekkeen ovi yöksi kiinni, kun oli niin kylmä. En edes muista koska se viimeksi on ollut kiinni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom