Menee menee. Negatiivisen vaiheen ei tarvitse välttämättä olla väkinäisen pitkä, vaan kontrolloitu puhdas lasku riittää.Näinkö se menee,auttakee ny et pääsee alottamaan tämän.:lol2: .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Menee menee. Negatiivisen vaiheen ei tarvitse välttämättä olla väkinäisen pitkä, vaan kontrolloitu puhdas lasku riittää.Näinkö se menee,auttakee ny et pääsee alottamaan tämän.:lol2: .
Larzan: millaisilla sarjamäärillä oot vetänyt noi viikot? Onko kukaan kokeillu tota Viikot 1-2: 1x15 toistoa
Viikot 3-4: 2x10 toistoa
Viikot 5-6: 3x5 toistoa
Toi vois olla kyllä aivan kokeilemisen arvoinen.
Lisäänkö sitten muutaman prosentin näihin tämän hst:n painoihin vai pitääkö uusiksi koittaa maksimit, kun seuraavaa hst:tä suunnittelen?
Tuolla alkuperäisellä HST treenillä ajattelin lähteä kokeilemaan, mutta onko kenelläkään ehdottaa hyvää liikettä vastaamaan mavea? Se kun tahtoo minulla mennä niin säätämiseksi aina liikeradan kanssa, että mielusti korvaisin sen nyt vielä jollakin muulla. :jahas:
kelpaako hst-settiin "VAIN" nämä liikkeet:
Mave,Kyykky,Penkki,vipunostot,hauiskääntö z-tangolla,kulmasoutu tai leuat + vatsat? Ei jaksais ennää neppailla kaikenmaailman taljoilla varsinki ku salilla ne on niin onnettomia.

Tekis mieli modata jossain vaiheessa 2 viikon kiertoon 1-2 päivää lisää, toi 3xvko tuntuu vaan niin vähäseltä kun mielellään salilla kävis useamminkin. Kesällä noita energioita vois toki purkaa vaikka ulkosalla liikkuen, rullaluistellen jne., mutta talvella ei paljon nappaa lähteä illalla pimeällä ulos. Tai sit tietty vois raahata ittensä salille vaan venyttelemään![]()
Tekis mieli modata jossain vaiheessa 2 viikon kiertoon 1-2 päivää lisää, toi 3xvko tuntuu vaan niin vähäseltä kun mielellään salilla kävis useamminkin. Kesällä noita energioita vois toki purkaa vaikka ulkosalla liikkuen, rullaluistellen jne., mutta talvella ei paljon nappaa lähteä illalla pimeällä ulos. Tai sit tietty vois raahata ittensä salille vaan venyttelemään![]()
Kyllä niitä sarjoja voi tehdä enemmänkin. Kokonaiskuormitushan riippuu myös liikkeiden valinnasta ja määrästä. Koita tehdä vaikka 15 ja 10 toiston viikoilla kaksi sarjaa per liike ja 5 toiston viikoilla 3 sarjaa per liike. Tuo on ihan ok, jos on riittävän vähän liikkeitä ohjelmassa. Tuo liikkeiden ja sarjojen määrä pitää säätää itselle sopivaksi. Periaatteessa sitä parempi mitä enemmän sarjoja tekee, kunhan vaan pystyy palautumaan siitä.Voisipa ottaa tuon HST:n kokeiluun normaalin yksijakoisen sijaan. Jotenkin kuitenkin tuntuu kaiken kaikkiaan jopa hieman löysähköltä siihen verrattuna, millä itse olen yksijakoista tahkonnut läpi. Erityisesti minua arveluttavat nuo pienivolyymiset viikot, jolloin tehdään vain yksi sarja / liike. Eihän tuossa tule kuin n. 30 sarjaa viikolle silloin.
Itse olen treenannut HSTeellä viimeiset 1,5v vuotta ja ajattelin kokeilla vaihtelun vuoksi 2-jakoista.HST on mielestäni jo aika kovaa urheilua ja pidemmän päälle henkisestikkin välillä raskasta.
Muutaman kerran on tultu neuvomaan miten tulisi oikeasti treenata,vaikka voin sanoa että aika tiukoissa ja hyvissä lihoissa olen tällähetkellä.
Eli hst on toiminut kohdallasi noinkin pitkän ajan hyvin, eli olet turvonnut (lihaksista) ja sarjapainot nousseet?
Kyllä niitä sarjoja voi tehdä enemmänkin. Kokonaiskuormitushan riippuu myös liikkeiden valinnasta ja määrästä. Koita tehdä vaikka 15 ja 10 toiston viikoilla kaksi sarjaa per liike ja 5 toiston viikoilla 3 sarjaa per liike. Tuo on ihan ok, jos on riittävän vähän liikkeitä ohjelmassa. Tuo liikkeiden ja sarjojen määrä pitää säätää itselle sopivaksi. Periaatteessa sitä parempi mitä enemmän sarjoja tekee, kunhan vaan pystyy palautumaan siitä.
Tuo kuulostaa jo hiukan liian pieneltä progressiolta, siinä ja siinä tajuaako elimistö tuota enää progressioksi. Kannattaisi ainakin ensin kokeilla sitä alkuperäsitä systeemiä ja vasta sen jälkeen alkaa modaamaan rankemmalla kädellä. Se ei haittaa mitään, että ne jokaisen sarjapituuden pari ensimmäistä treeniä on kevyempiä, vaan se on hyvä asia. Kehitys tapahtuu siinä vaiheessa, kun elimistö pystyy palautumaan niistä edellisen sarjapituuden viimeisistä kovista treeneistä. Jos vetää sen 6-8 viikkoa koko ajan kovaa, niin se on jo liian pitkä aika.Jep kyllä mä olen pyrkinyt siihen, että kokonaisvolyymi pysyisi tuolla yli 60 sarjan tienoilla / viikko. Omassa yksijakoisessani tulee esim yläselälle n. 10 melko kovaa sarjaa ja n. 5 kovaa sarjaa viikossa. Pitää varmaan modata jonkinlainen kovennettu HST-systeemi. HST:stä kaipaisin nimenomaan tuota ennalta suunniteltua progressiivisuutta sarjapainoissa, jonka uskon auttavan sarjapainojen kehityksessä pidemmällä tähtäimellä. En kuitenkaan usko noin räikeisiin pudotuksiin sarjaopainoissa (-25% sarjamaksimista). Hyvältä ajatukselta tuntuisi esim (87,5 | 90 | 92,5 | 95 | 97,5 | 100 %).