HST treenimetodi nopeaan lihaskasvuun

Meta title: 🔥 HST treenimetodi nopeaan lihaskasvuun 🔥

Meta description: Progressiivinen kokovartalotreeni joka lisää voimaa ja lihasta tehokkaasti ilman turhaa kikkailua.

marqs sanoi:
Onnistuuko leuanvedot ja dipit HST:ssä. Onko kukaan tehnyt ja miten?

Kyllä onnistuvat. Alkuperäisellä hst-sivulla ne mainitaan jopa suositeltavina liikkeinä (leuat selälle, dipit rinnalle). Itse olen käyttänyt dipeissä sellaista vyötä, mihin saa ripustettua painolevyjä lisäkuormaksi tarpeen mukaan. Leuanvetoja en vielä ole tehnyt, koska 15 toistoa on liikaa jopa ilman lisäpainoja. Ylätalja toimii toki hyvin leuanvedon korvaajana, kunnes voimataso nousee riittävästi..

Ajattelin tohon HST:hen kokeilemassa sarjamaksimeja vaan kerran ja arviois omat sarjamaksimit nuille 15, 10 ja 5 toiston sarjoille. Oisko jollaki heittää linkkiä jollekki sivulle, missä vois avioida nuita omia maksimeja ja sarjamaksimeja jonku prosenttitaulukon avulla?

AllIn sanoi:
Kyllä onnistuvat. Alkuperäisellä hst-sivulla ne mainitaan jopa suositeltavina liikkeinä (leuat selälle, dipit rinnalle). Itse olen käyttänyt dipeissä sellaista vyötä, mihin saa ripustettua painolevyjä lisäkuormaksi tarpeen mukaan. Leuanvetoja en vielä ole tehnyt, koska 15 toistoa on liikaa jopa ilman lisäpainoja. Ylätalja toimii toki hyvin leuanvedon korvaajana, kunnes voimataso nousee riittävästi..

Omalla salilla on sellanen kone, jossa voi dipata ja vetää leukoja..painopakkaan vaan haluttu vastapaino..pitää harkita seuraavaan kiertoon...

Helou

Oon tässä alottelemassa kyseistä ohjelmaa. Ens viikol ois tarkotus kokeilla 15, 10 ja 5 toiston maksimit. Kokosin tässä pari liikelistaa, joita tekisin vuorotellen. Mitäs mieltä kyseisistä liikkeistä? En oo tehny aikasemmi kyseistä ohjelmaa, joten mitkä liikkeet olisivat parhaita jne.? Onko liikkeiden järjestys sopiva? Vähän opastusta, kiitoksia.

Lista 1

lämmittely, kyykky 2 sarjaa
takareidet (laitteessa) 1 tai 2 sarjaa
lämmittely, penkki 2 sarjaa
lämmittely, maastaveto 2 sarjaa
lämmittely, pystypunnerrus tanko/kp 2 sarjaa
hauiskääntö z-tangolla 2 sarjaa
lämmittely, skull crusher 2 sarjaa
lämmittely, pohkeet seisten 2 sarjaa

Lista 2

lämmittely, prässi 2 sarjaa
takareidet sjmv 1 tai 2 sarjaa
lämmittely, vinopenkki 2 sarjaa
lämmittely, kulmasoutu 2 sarjaa
lämmittely, vipunostot sivuille 2 sarjaa
olankohautus 2 sarjaa
Scott z-tanko 2 sarjaa
lämmittely, ojentajat ylätaljassa 2 sarjaa
lämmittely, pohkeet istuen 2 sarjaa

Voiko tehdä aina ton 2 sarjaa per liike vaik tuol on 2 sarjaa ekalla viikolla ja 1 sarja toisella viikolla..Kumpi parempi?

Helou

Oon tässä alottelemassa kyseistä ohjelmaa. Ens viikol ois tarkotus kokeilla 15, 10 ja 5 toiston maksimit. Kokosin tässä pari liikelistaa, joita tekisin vuorotellen. Mitäs mieltä kyseisistä liikkeistä? En oo tehny aikasemmi kyseistä ohjelmaa, joten mitkä liikkeet olisivat parhaita jne.? Onko liikkeiden järjestys sopiva? Vähän opastusta, kiitoksia.

Lista 1

Lista 2

olankohautus 2 sarjaa
Scott z-tanko 2 sarjaa

Mielestäni voi hyvin tehdä, jos pystyy vetämään koko treenin täydellä teholla. Itsekin pystyi ensimmäisessä syklissä ottamaan kaikilla toistoamäärillä 5 ensimmäistä treeniä 2 sarjalla, mutta nyt toisessa syklissä menee enää vain 3 ekaa treeniä 2 sarjalla, sitten alkaa jo takkuamaan ja joutuu pudottamaan sarjamääriä. Syynä tähän on ohjelman muuttuminen raskaammaksi (lisäsin kokonaisvaltaisia painonnostohenkisiä liikeitä).

Eli ota vaan 2 sarjaa vaikka kaikissa liikkeissä, jos jaksat painaa treenit täysillä eikä palautumisessa ole ongelmia.

Cosmo sanoi:
Helou

Lista 1

Lista 2

olankohautus 2 sarjaa
Scott z-tanko 2 sarjaa

Ihan hyvät liikkeet olet valinnut. Itse kannattaisin jopa yksinkertaisempaakin ohjelmaa, mutta mikään ei estä käyttämästä taljoja. Olen itse veivannut kohta kaksi sykliä tehden aina samat liikkeet. Eli ei välttämättä ole tarvis tehdä kahta erilaista liikeyhdistelmää, jos ei halua.

Oma ohjelmani:

Leuanveto lisäpainoilla
Syväkyykky
Penkki, tangolla
Raaka rinnalleveto
SJMV
Kulmasoutu, tangolla
Pystypunnerrus, tangolla
Hauiskääntö, tangolla
Kapea penkki, tangolla
+
Pohkeet (seisten, istuen)
Vatsa (voimapyörä, istumaannousut lisäpainoilla)

Sinun ohjelmassasi ei näyttänyt olevan vatsaa lainkaan. Itsekään en tee sitä HST-progrression mukaisesti, vaan yksinkertaisesti pari suoraa sarjaa joka treenissä. Samoin teen pohkeet. Olkapäille olen ottanut vipunostoja pystypunnerruksen jälkeen aina, kun on virtaa riittänyt.

Tuo yo. ohjelma on aika rankka, varsinkin loppupään treeneissä. Kahta sarjaa on tuskaa tehdä jokaisessa, kun sarjapainot kasvavat. Alkupään treenit menee hienosti kahdellakin sarjalla.

Nyt kyssäri viisammille:

Jos tekee erillistä treeniä olkapään kiertäjäkalvosimmille, mihin se kannattaisi HST treenissä sijoittaa: treenin alkuun vai loppuun vai kokonaan välipäivälle lenkin yhteyteen. K.kalvosiemien treeni ei ole rankka (löytyy lihasvamma osiolta, en osaa linkittää..) mutta antaa silti olkapäille lisätyötä.

Olkapää alkanut jumittaa pikkuhiljaa ja siksi tätä. Jos kivut kuitenkin pahentuu, niin kannattaako esim. penkki/viparit/olk.pää ounnerrus jättää suosiolla tekemättä, vai pienillä maltillissilla painoilla pitkiä settejä, sillä totaali lepokaan ei paljon auta..

Myös alaselästä: olisiko hyvä lämmittää alaselkää kevyesti esim. alaselkä penkissä ym. ennen mavea/kyykkyä? Mikä olisi myös hyvä alaselkää, päällisiä tai syviä, vahvistava liike (eristävä?)

Since 1988 sanoi:
Nyt kyssäri viisammille:

Jos tekee erillistä treeniä olkapään kiertäjäkalvosimmille, mihin se kannattaisi HST treenissä sijoittaa: treenin alkuun vai loppuun vai kokonaan välipäivälle lenkin yhteyteen. K.kalvosiemien treeni ei ole rankka (löytyy lihasvamma osiolta, en osaa linkittää..) mutta antaa silti olkapäille lisätyötä.
treenin alkuun ehkä kevyt lämmittely, loppuun itse treeni.

Myös alaselästä: olisiko hyvä lämmittää alaselkää kevyesti esim. alaselkä penkissä ym. ennen mavea/kyykkyä? Mikä olisi myös hyvä alaselkää, päällisiä tai syviä, vahvistava liike (eristävä?)
lämmittely alkuun ja vaikka treenin loppuun reverse hyperiä pari sarjaa

olen tekemässä 15 toiston viikkoja ja huomannut, että joissain liikkeissä ei vaan mene toinen sarja loppuun asti vaan hyytyy kesken. Elikä onko huono juttu jos tekee esim. 1. sarja 15 toistoa ja 2. sarja jää 12 toistoon? Olisko parempi jättää suosiolla yhteen 15 sarjaan? Ongelma on se, etten aina tiedä ennalta jaksaako toisessa sarjassa täydet 15 toistoa...

Jos tuntuu, että lihas kaipaa sen toisen sarjan, niin sitä voi lähteä tekemään ja jättää treenistä riippuen enemmän tai vähemmän lyhyeksi. Eli on ihan ok tehdä esim. sarjat 15, 12.

Muistathan, että siinä toisessa sarjassa ei tule pyrkiä tekemään 15 toistoa väkisin, vaan se toinenkin sarja kuuluu jäädä helpoksi, mikäli suoritat vielä alhaisen "progressioportaan" treeniä. Sen verran jokainen osaa ennakoida omia voimiaan, että tietää 10. toiston kohdalla tuleeko se 15. toisto helposti vai onko se kenties viimeinen, jonka omin voimin saa ylös.

Vargas sanoi:
Tämä muakin kiinnostais tietää? tuloksia ja fiiliksiä...

Mulla oli tässä pitkä tauko, jonka jälkeen tein kuukauden verran perinteistä ohjelmaa, jonka jälkeen aloitin HST:n. Nyt takana 4 viikkoa HST:tä ja ensimmäistä kertaa elämässä on ilmaantunut raskausarpia, joita on nyt toisessa olkapäässä. En sitten tiedä vaikuttaako tauon takia tapahtunut kuihtuminen tähän enemmän, mutta ainakin toimii hemmetin hyvin...

Back
Ylös Bottom