HST ja ravintosyklitys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Chi

Vielä tuosta ravinnon syklityksestä, ABCDE tai miksi sitä tahtookaan kutsua. Toimisiko HST tällaisen ravinto-ohjelman kanssa, jossa 2 vkkoa bulkataan ja 2 dieetataan, vai lähteekö liikaa voimat? Kiinnostaisi kokeilla tuota HST:tä, mutta aloitan syklittämään ravintoa huomenna. Entä jos bulkkaan 2 vkkoa ja syön normaalisti (kulutuksen verran) pari vkkoa? Millaisia tuloksia voi nainen odottaa 6 vkkon jälkeen jos yhdistelee näitä kahta ohjelmaa?

Itse syklitin syksyllä muistaakseni 2 vko bulkkia + 1 vko dieettiä HST:n aikana. Dieettiosiot ketolla.

Ongelmana tuossa on, että HST nostaa kehon kalorinkulutusta ainakin mulla niin paljon, ettei edes bulkilla meinaa saada tarpeeksi safkaa kasvaakseen. Mekanismi tämän takana on se, että HST:n aikana koko kroppa on koko ajan palautumistilassa eikä vain osa lihaksista kuten jaetussa ohjelmassa.

Voisi tietysti olla kokeilemisen arvoinen homma syödä 1 viikko normikalorit (kulutuksen kasvun takia kalorit olisivat silti miinuksella) ja sitten viikko tai kaksi mättäisi aivan hervottomia määriä safkaa.

Eli jos soveltaisin syklityksen seuraavanlaisesti HST voisi tuottaa tuloksia ilman liiallisen fläsän kertymistä (tuollahan joku oli vetänyt HST:n menestyksellisesti läpi dieetin aikanakin):

1.viikko HST alkaa 15 toiston sarjoilla; kalorit peruskulutuksen verran -> 2200-2300kcal protskua 2g/kg
2. viikko kalorit plussalle +500kcal -> n.2800kcal
3. viikko 2800kcal (10 toiston sarjat alkaa)
4. viikko kalorit 2200-2300
5. viikko 2800kcal (5 toiston sarjat alkaa)
6. viikko 2800kcal
7. viikko 2200-2300kcal
8. viikko 2200-2300kcal (HST loppuu)
9. viikko 2200-2300kcal aerobista, lepoa puntista
10. viikko 1300-1400kcal pari viikkoa dieettiä + punttia + aerobista

Miltä näyttää, voisiko toimia? Vaikea arvioida kulutusta HST:n aikana, normaalisti sanotaan että säännöllinen puntti nostaa kulutusta 10-15%, nostaako HST enemmän? 3krt viikossa myös KB-treenit. Kiitos vinkeistä! :thumbs:

Originally posted by Chi
(tuollahan joku oli vetänyt HST:n menestyksellisesti läpi dieetin aikanakin):

(klips)

Miltä näyttää, voisiko toimia? Vaikea arvioida kulutusta HST:n aikana, normaalisti sanotaan että säännöllinen puntti nostaa kulutusta 10-15%, nostaako HST enemmän? 3krt viikossa myös KB-treenit. Kiitos vinkeistä! :thumbs:

Mä ainakin olen tehnyt dieetilläkin, ja palautumisen kanssa pitää olla varovainen. Onnistuu se mutta voluumia ei kannata nostaa kovinkaan korkeaksi, eikä vetää kuoleman rajamaille sarjoja.

IMO, kalorinkulutus on koko kropan treeneissä isompi kuin jaetussa. Ainakin jos nälästä voi mitään päätellä...mulla ei ollut ongelmia saada tarpeeksi kaloreita "bulkilla" kun kerran läskiäkin kertyi, mutta tuloksetkin oli melko mukavat (tuli ihan kunnon kasvuspurtti kun pitkähkön dieetin päälle otti HST-syklin ja söi reippaammin).

edit: jos HST:lle sovittaisin syklistä syömistä, niin ehkä kokeilisin niin että kevyempi viikko 2 viikon mikrosyklistä olisi miinuksilla, ja sitä seuraava korkeammilla kaloreilla. Menisi kuormituksen mukaan kalorit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom