"How to Gain Weight, Train Hard, Get Massive" by Arnold Schwarzenegger

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Taitaapa toi viimeinen noista ohjelmista lähteä syksyllä kokeiluun. Saatanan rankkaa ihan varmasti, mutta kyllä itse ainakin olen huomannut että kroppa kestää kovempaa rääkkiä, kuin mikä täällä pakkiksella tuntuu yleinen käsitys olevan. Kokeilemallahan se selviää, miten ton kanssa käy. Nyt on puolisentoista vuotta tahkottu rankemmaksi muokatulla elaston kaksijakoisella, ja vaihtelu voisi virkistää.

Tuo ensimmäinen versio tuntuu kyllä minunkin mielestäni turhan hardcorelta.

^Kyllä pakkiksella aika monet tietävät, että ihmisen kroppa kestää oikeasti aika hirveääkin rääkkiä ja vieläpä tottuu siihen. Tätä tietoa ei vain toitotella niin paljon, koska muuten jokainen aloittelija olisi vääntämässä 6 päivää viikossa 2 kertaa päivässä.

^Kyllä pakkiksella aika monet tietävät, että ihmisen kroppa kestää oikeasti aika hirveääkin rääkkiä ja vieläpä tottuu siihen. Tätä tietoa ei vain toitotella niin paljon, koska muuten jokainen aloittelija olisi vääntämässä 6 päivää viikossa 2 kertaa päivässä.

Se on sellanen sisäpiirin salaisuus; kaikki tietää, mutta kukaan ei mainitse.

Huomenna onkin jo tuomionpäivä! Otan ylimmän ohjelman kokeiluun, jos ihan kohtuuton jatkan tolla keskimmäisellä :D Järki sanoo älä ees kokeile mutta niin utelias, että koitettava on... tyhmää :david:

Joo täällä suojellaan tuntemattomia bodareita loukkaantumisilta varjelemalla parhaita bodysalaisuuksia. Kukaan ei täällä uskalla myöskään sanoa, että roinaajat on isompia ja vahvempia ku natut, ku sit aloittelijat alkais vetää horkkaa heti..... Mitä vittua nyt taas, aika skull and bones meininki.

Ajattelin laittaa tuon beginner routinen kokeiluun, kun on ollut motivaatio-ongelmia viimeaikoina lähinnä (työ)kiireiden vuoksi..

En ole melkein koskaan 1-jakoisella vääntänyt, niin tuumailin tuota liikkeiden järjestystä, mennäänkö tuossa järjestyksessä vai miten?

Nyt kirjoittelen ekaa postia pakkikselle, jonkun aikaa tullut täältä lurkkailtua.

Kesän tein G6 ohjelmaa ja nyt olen muutaman viikon tuota beginner routinea tehnyt ja tuntuu kyllä hyvältä. Jostain syystä tykkään jopa enemmän kuin tuosta Golden sixistä.
Välillä olen tosin vaihtanut noita liikkeitä vähän leunveto kulmasoudun tilalle kerran viikossa, joka toinen kerta pohkeet istuen ja välillä pystypunnerusta sotilaspenkin sijaan. Suurin piirtein olen tuossa järjestyksessä tehnyt, tosin loppupuolella oleva maastaveto välillä tuntuu aika raskaalta. Tosin saapahan siinä loputkin mehut tiristettyä itsestä irti :).
Kyllä jostain syystä Arskaan on luottoa näissä hommissa. Kivaa on ollut tehdessä ja kyllä tuloksiakin on tullut.

Tänää oli pelissä toi ylin ohjelma. Aika brutaali setti ja paita ihan märkä :D Ei tuntunu pahalta, mutta ottaa vähän kieltämättä päätä jäädä salille (mieleen tulee ajatuksia ''eikai tuo nyt haittaa jos jätän pystärin väliin'') ja tehä paska loppuun. Tunti ja 40min kesti ja palautukset pidin ehkä liian lyhyinä.. Torstaina uusiks

Hyvä halko ja Herrne. Phil, kokeile ihan tossa järjestyksessä vaikka ensin ja sit muuttelet, jos on ees tarvetta. Itse aloitan ton beginnerin vasta sitten kun oon saanu "välidieetin" pois alta. En viitti miinuskaloreilla, kun jää sit kaivelemaan, et kuinka hyvin se ois voinu toimii bulkilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään tokat treenit ja kesto 2 tuntia. Vihanen olo treenin jälkeen tekis mieli vaan jäädä kylmään suihkuun :D Ruoka maistuu ja uni tulee entistä helpommin, ihan oletettava reaktio tollasen 531 ''läpsyttelyn'' jälkeen. Shokki keholle varmasti, katotaan jaksanko tätä ton reilu kuukauden sit paluu Wendlerin oppeihin, tää ohjelmaha on ihan Wendlerin painajainen ja vastoin kaikkia oppeja varmaan :evil:

Viikon nyt tehnyt ylintä ohjelmaa ja onhan se raskas. Ei muuta ongelmaa kuitenkaan kuin aika. Palautuminen ainakin viikon jälkeen ei tunnu ongelmalta

Lopetin koska liian raskas. Kyykky ja penkki jopa nous vähän tossa muutaman viikon aikana. Ohjelmasta kyllä pitää turhia liikkeitä karsia jos meinaa pidempää tehä

"Gain weight routine" vetästy nyt muutamaan otteeseen. Raaka setti kyllä. 1,5 tuntia menee lämmittelyineen, sarjatauot menee odotellessa armahtavaa tajuttomuutta. Ehkä ensimmäistä kertaa lihaskivut alko jo yön aikana. Tällä kuitenkin mennään niin pitkään ku paikat kestää. Progression kanssa pakko olla normaalia varovaisempi.

Pari viikkoa kokeilua takana, äkkiä tähän alkaa tottua. Treeneissä nyt jo huomaa palautuvan sarjojen välillä ihan eri malliin.

Järkky nälkä koko ajan, väkisinki ku koko kroppa on palautumistilassa alvariinsa. Etenki liha maistuu.

Neljä viikkoa takana tuota Gain-Weight Routinea, tosin kajosin ohjelman runkoon sen verran, että monipuolistin liikevalikoimaa:

1. Treeni kutakuinkin pilkulleen ohjelman mukaan.
2. Treenissä mave ja kyykky korvattu työnnöllä, ja vieläpä kiinalaisten suosimalla kyykkytyönnöllä (squat jerk). Muitakin liikkeitä muutettu hieman, mutta liikkeet pidetty isoina moninivelliikkeinä, että ohjelman idea kuitenkin mahdollisimman hyvin säilyy.
3. Treenissä maven ja kyykyn tilalla tempaus ja prässi. Muuten sama kuin alkuperäinen ohjelma.

Aikaa salilla kuluu kutakuinkin 2,5h, vaikka teenkin osan liikkeistä vuorosarjoina. Energiaa silti riittää ihan hyvin treenata jokainen sarja täysiä, kun pitää huolen, että ruokailut kunnossa. Ruokaa uppoaakin ihan kiitettävästi, ja kuten tuossa ylempänäkin sanottu, niin nälkä on koko ajan. Kalorit noin 4000kcal + treenijuomat.
DOMSeja minulla ei pitkään aikaan juurikaan ole ollut, kun olen tottunut muutenkin treenaamaan 2-3 kertaa viikkoon kropan läpi, mutta tälläpä tuli nekin taas osaksi arkea. Palautua on kaikesta huolimatta ehtinyt hyvin ennen seuraavaa treeniä ja tulokset olleet aika suuressakin nousussa koko ajan joka treenissä. Veikkaankin, että palautumista helpottaa nuo tekemäni muutokset ohjelmaan, ettei joka kerta veivata ihan samoja liikkeitä samoilla liikeradoilla + tietty huolellinen lihashuolto. Lihashuolto onkin aika suuressa roolissa mielestäni tämän kanssa. Venyteltyä tulee kevyesti joka ilta. Lisäksi jalat ja koko selkä tulee rullattua vielä vähintään kerta viikkoon.

Kolme treeniä viikossa ja tosiaan tuo neljä viikkoa sujui hyvin. Nyt sitten iski seinä vastaan, ehkä osittain myös henkinen, joten päätin pitää kevyen viikon. Keventelyn jälkeen sitten uusi neljän viikon rykäisy ja katsellaan fiiliksiä sitten uudemman kerran.

Äärimmäisen rankkaa tämä tuntuu olevan. Ylivoimaisesti raskain ohjelma mitä olen tehnyt, vaikka aika äärimmäisyyksiä on tullut välillä harrastettuakin. Huomannut myös, että ajatus pyörii pitkin päivää vain illan treenissä ja kerääntyy aina pieni jännitys, melkein jopa pelko, illan treenistä. Treenin jälkeen palkkari ja reilu 1000kcal illallinen tuntuukin sitten oikein ansaitulta ja hyvillä mielin voi heittäytyä pötkölleen ruoan jälkeen :)

Suosittelen kyllä kaikkia vähän kokeneempia kokeilemaan, jos haluaa kunnon shokkia kropalle. Aloittelijoille en suosittele, enkä usko että kokemattomammat tästä saisivatkaan kovin paljoa irti.

e: Keltanok, miten hemmetissä saat tämän rutistettu 1,5 tuntiin, vieläpä lämmittelyineen? Tässähän on kuitenkin 50 sarjaa, ja minuutinkin tauoilla, pelkästään taukoihin menee jo vajaa tunti.

Ei kyllä kiinnosta tai jaksa olla 2,5 tuntia salilla, menis jo matkoineen melkein 4 tuntia päivästä :D Ei tollasta kukaan jaksa pitkään, jos ois tehokas ni kaikki roinapellet tekis noita arskan ohjelmia, mut kukaan ei tunnu tekevän.

Olen tehnyt jo pitkään koko ropan läpi mut kahvakuulalla ja nuorempana tein kans tuommoisella 1 jakoisella ja näinhän on myös massaa ja voimaa kirjassakin, hyvin toimii, pää nupista paljon kiinni. Minä taas on sen verta pöljä et tykkään reenata moninivel liikkeitä ja jätän noi eristävät vielä tulevaisuuteen tai kunnes olen iso tai siis mikä sekin määritelmä on :puntti:

Ei kyllä kiinnosta tai jaksa olla 2,5 tuntia salilla, menis jo matkoineen melkein 4 tuntia päivästä :D Ei tollasta kukaan jaksa pitkään, jos ois tehokas ni kaikki roinapellet tekis noita arskan ohjelmia, mut kukaan ei tunnu tekevän.

Tuossapa se on aika hyvin kiteytettynä miksi niin harva tällaista tekee, vaikka oliskin tehokasta. Ja kuten Viikinkikin sanoi, päänupista se on kiinni.
Vielä turhan aikaista sanoa, onko tämä pitkällä tähtäimellä tehokasta, mutta ensimmäiset neljä viikkoa tuntunut tehokkaalta.

Suositut

Back
Ylös Bottom