Ei varmasti tee hyvää lihasten tonukselle tollanen överiksi mennyt venyttäminen.
Anteeksi nyt en ymmärrä :(
Mikä on lihasten överiksi venyttämistä?
Se että venyttelee saunassa vai että joogaa? Vai joku muu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei varmasti tee hyvää lihasten tonukselle tollanen överiksi mennyt venyttäminen.
Jokainen voimalajeja tai muita räjähtävyyttä vaativia lajeja harrastava tietää, että lihaksen voima- ja räjähtävyysominaisuudet voi pilata liian pitkillä venytyksillä. Joogassa ei ole pelkästään liian pitkiä venytyksiä - siinä on ihan vitun liian pitkiä venytyksiä. Seurauksena pilalle menneet nivelet ja löysät lihakset. Vanhana on sitten kivaa kun pilasi paikat muotilajilla.Anteeksi nyt en ymmärrä :(
Mikä on lihasten överiksi venyttämistä?
Eikös saunassa venyttelyä pidetä epäsuositeltavana siitä syystä että lihakset ei oikeasti lämpene samalla tavalla kuin esimerkiksi juostessa jolloin venyttelyllä saattaa reväyttää paikat kun luulee lihasten olevan lämpimiä?
Joskus olen tällaista kuullut, mutta en ole mistään löytänyt vahvistusta kyseisellä asialla. Jos näin on niin samahan pätee tuohon, kyllä ne lihakset kannattaisi ennen venyttelyä lämmitellä jollain muulla tapaa kuin menemällä kuumaan huoneeseen.
Off topic mutta mikä on paras paikka pk-seudulla jos haluaa oppia ashtanga-joogan? Saisi olla myös suht edulliset tuntihinnat.
Onko Stadissa muita Hot Jooga paikkoja kuin Unioninkadulla, mielellään lähempänä keskustaa? Yritin etsiä mutta ei löytynyt.
Oon nähnyt kaivopihalla bikram-jooga mainoksen, mutta en ole käynnyt siellä. Oon ulkomailla kokeillu kerran bikramia (siis "aitoa" hot joogaa) ja se perinteinen sarja on mielestäni paljon raskaampi kuin hot jooga, joka sopii kaikille vaikka ei olisi koskaan kokeillutkaan. Unionkadun hot avautuu/muuttaa Ruoholahteen, en muista tapahtuiko syksyllä vai ensi keväänä.