Hormonit hyrräsi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jees,

189/82 29v. 2 treeniä, 1 lepo ja taas alusta (eli 5 treeniä viikko, huh). Tarpeeksi ruokaa ja 3 x proteiinidrinkki päivässä.

Vähän yli kuukausi sitten aloitin ankaran treenaamisen & syömisen. About kaksi viikkoa tuli koko ajan törkeitä näppylöitä naamaan ja yöllä ei tahtonut saada nukuttua kun melkein koko ajan oli suorastaan häiritsevä stondis. Paino nousi kuin raketti. Yesh! :)

Nyt näpyt on vähentyneet selvästi mutta valitettavasti megastondiksetkin on kadonneet. Paino näyttää juuttuneen samalla tasolle. Prkl. :(

Miksi? Syön ja treenaan saman verran kuin tuolloin alussakin (pitäiköhän syödä enemmän, oon 7 kiloo painavampi...). Luin tältä foorumilta että kun yhtäkkiä alkaa mättämään ruokaa ja proteiinia napaan niin kasvu yms muiden hormonien eritys kasvaa ja sitten se piikki tasoittuu.

Kaipaan piikkiä! :itku: Miten sen saa takas? Viikko pari kevyempää treeniä ja ruokailua ja sitten taas täydellä teholla?

Originally posted by boyracer

Kaipaan piikkiä! :itku: Miten sen saa takas?

Sitä minäkin olen viimeaikoina kaivannut. Toisaalta, kukapa ei kaipaisi :)

Originally posted by boyracer
Jees, Vähän yli kuukausi sitten aloitin ankaran treenaamisen & syömisen. About kaksi viikkoa tuli koko ajan törkeitä näppylöitä naamaan ja yöllä ei tahtonut saada nukuttua kun melkein koko ajan oli suorastaan häiritsevä stondis.

Ainoa neuvo kait on että työtä on paljon edessä, on aivan selvä jos tosiaan oot urheillu painoilla (vasta) kuukauden, alkaa kehosi vastata haasteeseen (testotuotanto kiihtyy alussa, sitte on vain kovaa työtä). Hirttäkää vain, mutta unohda ne kevyet viikot, joko treenaat tai lepäät (ja lepää tarpeeksi). Ja monta kertaa tuntuu samalta paskan jauhamiselta mutta muista että ne on keskeyttäjät erikseen! :thumbs:

Alussa kun punttien kans alkaa vatkaan nii ei niitä kevyitä viikkoja ehkä tarvitse pitää. Mutta kun alkaa vähän pitemmälle päästä ja tangoonki saa alkaa laittaan kohtuu rautoja niin kevyet viikot on kyllä tarpeellisia muuten se toveri ylikunto yllättää.

Originally posted by geg
Alussa kun punttien kans alkaa vatkaan nii ei niitä kevyitä viikkoja ehkä tarvitse pitää. Mutta kun alkaa vähän pitemmälle päästä ja tangoonki saa alkaa laittaan kohtuu rautoja niin kevyet viikot on kyllä tarpeellisia muuten se toveri ylikunto yllättää.

Tais arpo tossa tarkottaa että kevyiden viikkojen sijasta pitäisi ihan täyttä lepoa? Tiedä sitten, mutta minä olen ottanut useimmiten tuon kevyen viikon ihan lepona ja en ole huomannut ihmeempää eroa pitkällä tähtäimellä verrattuna siihen että vatkaisin kevyellä viikolla lasten painoilla ylipitkiä verryttelysarjoja.

Nykyään menee 5 vko treeniä+1 vko lepoa tyylillä ja ihan mukavasti pelaa.

Kevyet viikot yksi tapa. Täyslepoviikot toinen. Nämä soveltuvat parhaiten viikon kierrolla treenaaville.

Viikonpäiviin perustumattomalla ohjelmalla (esim. 8 päivän kierto) voi kevyet viikot unohtaa ja pitää yksinkertaisesti vaikka 4 treenikierron jälkeen 3-4 ylimääräistä lepopäivää. Näin teen itse, ei tarvitse maata himassa viikkoa kun puoletkin siitä riittää ylikunnon ehkäisemiseksi.

Boyracerille alkuperäiseen topicciin: Alussa kehitys on usein päätähuimaavaa, valitettavasti se hidastuu mitä pidemmälle mennään. Tämän takia useimmat ihmiset ovat joskus "treenanneet" salilla 1-2 kk kunnes ovat turhautuneet kehityksen hidastumiseen ja päättäneet uskoa että isompiin lihaksiin ei päästä ilman hormoneja tjms.

Kehonrakennusta saa harjoittaa vuosikymmeniä todella koviin tuloksiin päästäkseen. Alun kehityshuuman jälkeen on yksinkertainen mutta rankka yhtälö, jota noudattamalla kehitystä tulee hitaasti, mutta kohtalaisen varmasti:

1. Kova, peräänantamaton perustreeni
2. Riittävä palautuminen treeneistä ja lepo
3. Kasvuaineita tarpeeksi sisältävä monipuolinen ruokavalio

Mulla on tuossa treeniohjelmassa kehittämistä, se on varmaan nyt liian tiukka ja lepoa on liian vähän. Mutta tulosta on toistaiseksi tullut paremmin kuin osasin edes odottaa joten tutkin tilannetta ja muutan tahtia sitten kun kehitys hiipuu.

Ei mulla mitään ihmeellisiä kuvitelmia ole kehityksen nopeudesta, kaikki mitä tulee on plussaa. Ehkä nyt on tavoitteena saada nostaa paino 85 kiloon juhannukseen mennessä (3 kiloa lisää). Ei varmaan onnistuisi jos olisin jo muuten hyvässä kunnossa mutta minun kaltaiselle newbielle se voi onnistuakin.

Kiinnostaisi kuulla onko muut huomanneet itsellään tuollaisia testopiikkejä (siitähän nuo veret päästä vietä stondikset ja näpyt lienee peräisin)? Mikä ne aiheuttaa? Ja voiko sitä testotasoa jotenkin nostaa luonnollisin menetelmin esim syömällä oikein?

Lisäksi mieltäni on askarruttanut seuraava kysymys... korkea testosteroni kasvattaa lihaksia mutta jos kasvatat lihaksia treenillä niin nouseeko testosteronitaso?

Niin no näppylöitä ja muita kökköjä ilmestyy ihoon ilman testoakin. Mulla ainakin tulee, kun syö sopivan rasvaista tai makeaa evästä vähän enemmän. Näin siis vaikka ei reenaisikaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom