Honda Civic 1,4 VS Nissan Almera 1,6 (vm 1998-1999)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt olisi auton hankinta edessä, olen rajannut hakua noihin kahteen malliin. Suht paljon ajettuja nuo on mun hintaluokassa (~200tkm).

Kertokaapas hyviä ja huonoja puolia noista vehkeistä, tärkeimmät ominaisuudet ovat pieni kulutus ja luotettavuus. Kaikenlaiset kokemukset kiinnostaa.

Näyttäisi ainakin siltä että Almera kuluttaa vähemmän kuin honda, mutta honda on kyllä nätimpi.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla on itellä tommonen 1,4 l. vm.98 civic. Sillä on nyt ajettu 169 000km, eli 20 000 oon ite sillä ajellut. Muuta ei ole tarvinnu tehdä kun vaihtaa öljyt säännöllisesti ja perussuodattimet ja muut. Toiminnu loistavasti ja bensaa vie omien laskujen mukaa n. 7,5 l. / 100 km. Sekalaisessa ajossa. Kulkupuolta sen verran että motarilla voi vielä ajaa ja kiihtyy ok. Mutta en ostaisi, jos joutuis pitkää matkaa ajaa päivittäin. Oon välillä harkinnu myydäkin sitä, mutta sen verran luotettava ja edullinen peli on, että ei taida kannattaa.

Zone-sarja -42%
Mulla on almera vm1998. 255000 ajettu ihan luotettava on ollut. Nuissa almeroissa on semmoinen tyyppivikka että polttelevat mittarivaloja.

Okkei, luotettaviahan nuo on varmasti kummatkin. Mutta hieman ihmettelen tuota civicin kulutusta, vaikka ei se nyt niiiin tarkkaa ole kulutuksen kanssa :) Luulisi että 1,4 vie jotain 6 litraa sekalaisessa ajossa, mutta oiskohan siellä sen verran vähän vääntöä että se vaikuttaa sitten kaupungissa kulutukseen.

Oliko näissä autoissa niin, että ainoastaan sedanit oli tehty Japanissa? Jotenkin on sellainen mielikuva, että suunnilleen tuota vuosimallia olevat hatchback-Civicit olis olleet Briteissä tehtyjä. Almeroissa saatto olla vasta vähän tuoreemmissa sama homma ja jossain vaiheessa taisi muuttua jopa niin, että kaikki olisi tehty Briteissä.

Itselläni on Civic 1.4i -95 (samaa mallia kuitenkin jo) ja Almera 2.0D -99.
Pitää sanoa, että aika erilaisia autoja nuo on ajaa. Almera on paremman tuntuinen
maantiellä ja muutenkin jotenkin laadukkaamman oloinen. Hondassa taas on parempi (tarkempi)
vaihteisto ja jotenkin kaupungissa muutenkin näppärämpi. Sekä selvästi pirteämpi kuin
Almera vaikka ei Hondakaan mikään tykki ole. Tosin tuo minun Almera on diesel moottorilla,
joten hiukka vähemmän tehoa kuin 1.6 bensakoneisessa.

Kulutuksesta niin tuo Honda vie yllättävän paljon moottorin kokoon nähden ainetta eli
ei tosiaan sekalaisessa kuuteen pääse. En kyllä usko, että tuolla 1.6 Almerallakaan pääsisi.

Jos jompikumpi pitäisi itse nyt valita niin sanoisin, että jos ajat paljon kaupungissa niin Civic ja
jos taas enemmän maantiellä niin Almera.

Itselläni on Civic 1.4i -95 (samaa mallia kuitenkin jo) ja Almera 2.0D -99.
Pitää sanoa, että aika erilaisia autoja nuo on ajaa. Almera on paremman tuntuinen
maantiellä ja muutenkin jotenkin laadukkaamman oloinen. Hondassa taas on parempi (tarkempi)
vaihteisto ja jotenkin kaupungissa muutenkin näppärämpi. Sekä selvästi pirteämpi kuin
Almera vaikka ei Hondakaan mikään tykki ole. Tosin tuo minun Almera on diesel moottorilla,
joten hiukka vähemmän tehoa kuin 1.6 bensakoneisessa.

Kulutuksesta niin tuo Honda vie yllättävän paljon moottorin kokoon nähden ainetta eli
ei tosiaan sekalaisessa kuuteen pääse. En kyllä usko, että tuolla 1.6 Almerallakaan pääsisi.

Jos jompikumpi pitäisi itse nyt valita niin sanoisin, että jos ajat paljon kaupungissa niin Civic ja
jos taas enemmän maantiellä niin Almera.

Sen verran voisin itsekin heittää kommenttia tuosta Almeran 2.0D koneesta että "tehoa hieman vähemmän kuin 1.6 bensakoneisessa" on aikamoinen yliarviointi koneen tehoista. Tuo on vaarallisen hidas (0-100km/h 16.8s vs bensakoneen 11s) eikä sitä ohituskiihtyvyyttäkään löydy miltään kierrosluvulta. Pahasti alimitoitettu kone tuohon runkoon. Tosi pieniruokainenhan tuo kuitenkin on ja rauhalliselle ajotavalle ihan sopiva. Jos taas tuntuu siltä, että voisi mahdollisesti käydä joskus sellainen arviointivirhe että epähuomiossa menee esim. lujaa tulevan rekan eelle ja pitäisi päästä alta pois niin jalkoihin jäät tuolla.

Yleisesti puhuen tuon ikäiset Almerat on pihien keski-ikäisten suomalaisostajien ansiosta heikosti varusteltuja karvalakkimalleja ja muovisen oloisia. Toisaalta ei ole mitään ylimääräisiä mukavuuslaitteita rikkoutumassa ja onhan ne luotettavia ja kohtuu jämäköitä pelejä muutenkin.

Oikeassa olet. Tosin vieläkin tehottomampia koneita käytetään paljon raskaammissa pakettiautoissa, joten ne vasta vaarallisia ovat :hyper:.

Tuossa 2.0D:ssa on 75hp ja 1.6 bensassa 100hp, joten on tuossa eroa. Tosin tossa dieselissä on kyllä enemmän vääntöä kuin bensassa. Kuitenkin kummallakin joutuu kierroksia käyttämään.

Kuitenkin sanoisin, että tuo civic on kaupungissa almeraa näppärämpi, mutta almera maantiellä tukevampi. Kummatkaan ei mitään tykkejä ole ja pientä vaihdetta saa ohituksissa lykätä suosiolla sisään, mutta kyllä noiden
kanssa liikenteen mukana pärjää ja ovat aikalailla luotettavia ja pitkäikäisiä autoja kunhan öljyjä vaihtelee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom