Jonski sanoi:
Kenties tässä vastaus miksi heille ei ole oikeutta myönnetty. Veikkaan, että tätä on monet viisaat päät pohtineet ja syystä päätyneet tähän tulokseen..
Viime kädessä asiasta päättää kansanedustajat, jotka joutuvat keräämään äänensä konservatiivisiltä ihmisiltä. Mitä tulee esimerkiksi hedelmöitysklinikoiden työntekijöihin, jotka tekevät päivittäin asian tiimoilta kenttätyötä, ovat ainakin tv-haastattelujen perusteella avarakatseisempia nähtyään asiaa lähempää.
Jonski sanoi:
...mutta (teoriassa) haluaisitko sinä antaa lapsesi hetero vai homopariskunnalle?...
Teoreettiseen kysymykseen teorettinen vastaus: Todellakin on vaikea sanoa, kun ei ole lasta ja jos olisi, siitä luopuminen olisi varmasti uskomattoman vaikeaa. Jos mä luopuisin lapsestani, haluaisin sille mahdollisimman hyvän elämän. Tietenkin mun toiveisiini kuuluis myös, että lasta ei kiusattais. Loppujen lopuksi eniten mua kuitenkin kiinnostais adoptiovanhempien kyky kasvattaa lapsi elämään ja selviämään tässä maailmassa ja kyky tarjota turvallinen ja lämmin koti. Mä tunnen itse yhden bi-seksuaalin naisen, jonka kaikki suhteet ovat olleet miesten kanssa. Viime aikoina en ole häntä tavannut, mutta sen verran hyvin tunnen, että uskon vakaasti, että hänestä tulisi todella hyvä äiti lapselle. Jos tämä ystäväni päättäisi aloittaa suhteen naisen kanssa ja haluaisi lapsen, niin mua ei epäilyttäis, osaisiko hän tarjota kaikki toivomani eväät lapselle, josta mä joutuisin luopumaan.
Sama lyhyesti: En antais lastani kenellekkä vaan homolle/lesbolle, enkä kenellekkä vaan heterolle. Antaisin lapseni hyvälle äidille/isälle.
Ps. Mua ei erottais lapsestani kuin kuolema.
Jonski sanoi:
...Ja jopa psykologiassa kerrotaan kuinka lapsi lähtee heti vauvana ottamaan mallia KUMMASTAKIN vanhemmastaan..Itse en antaisi lastani tälläiselle kokeilulle vaan tyytyisiin tuttuun ja turvalliseen ratkaisuun. Käsitin tässä dokkarissa olleen kuitenkin aluksi heterovanhemmat jonka jälkeen he ovat kääntäneet kelkkansa..? Ja tietenkin jos heillä on olleet homovanhemmat niin eivät ne sitä siltä kädeltä teilaa...tollopurkin tarjontaan kannattaa aina pienellä kriittisyydellä suhtautua.
Mä en tiedä kuinka monta seksuaalisiin vähemmistöihin kuuluvaa ihmistä te tunnette. Ne jotka mä tunnen on täysin normaaleja ihmisiä, eikä mitenkään poikkeusellisen ulospäinsuuntautuneita seksuaalisesti. Tottakai lapset ottaa mallia kummastakin vanhemmasta. Kyllä mäkin otin omista hetero-vanhemmistani, mutta en silti ajattele niitä mitenkään erityisen seksuaalisina. Ja jos samaa sukupuolta olevien vanhempien lapsi näkee jotain seksuaalisuutta, esim. kaksi naista pusuttelemassa, niin onko se vaarallista? Turmeltuuko lapsi silloin täysin pilalle? -En usko. Aivan varmasti ne homot ja lesbot rakastaa lastaan samalla tavalla ja osaa ajatella lapsen parasta ja kasvattaa lapsen ymmärtämään eron "normaalin seksuualisuuden" ja ei_niin_tavallisen seksuaalisuuden välillä.
Tv:stä: No itse en tiedä mistä dokkarista on kyse, mutta yleensä dokkarien sanomiin suhtaudun varauksella. Omat näkemykseni nojaan tv-haastatteluihin, homojen/lesbojen itsensä kirjoittamiin artikkeleihin ja ennen kaikkea henkilöihin, jotka olen itse tavannut.