holhousyhteiskunnasta taas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja efuman
  • Aloitettu Aloitettu

efuman

Kohti kondista
Ikä
47
holhous yhteiskunnasta taas

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/juttu.asp?id=20030521OL50

siis on täää kyllä perkele ku taas sapettaa,eiihän noita lapsikultia voi loputtomiin suojella pahalta.
:curs:
ei sillä etttä mä oisin sitä alkoo tarttenu meitin lähikauppaan mutta noi perustelut on ihan sieltä mihin ei aurinko paista.

onko se nyt kuitenkaan hyvä yrittää suojella lapsia ihan kaikilta...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No kyllähän se tiedetään että Alkojen ympärillä yleensä parveilee pulsuja ja muita hörhöjä, joten ei toi nyt aivan hatusta ollu vedetty mun mielestäni.

Toisaalta en kyllä usko, että kenenkään tarvitsee nyky-Suomessa kärsiä viinan puutteesta vaikka tuota Alkoa ei saanutkaan perustaa ?

Originally posted by naiskovis
Kyllä vois lapsia alkaa vähän kiinnostamaan, kun joka aamu kauhea jono ennen ku mehukauppa aukee.
Hoh hoijaa, Alkot pitää kaikki laittaa johonkin piiloon ettei lapsien rupee tekee mieli viinaa ja muutenkin kulutus kasvaa. :david:

Ja missä Alkon ympärillä "parveilee" pulsuja? Alkossa jos missä ollaan tarkkoja siitä ettei humalaisille myydä.

Koivukylä ei saa omaa Alkoa :lol2: :lol2:

Mä kyllä uskon, että pojat saa hommattua viinansa :thumbs:

"Pulsut" odottelee siinä ympärillä, josko joku siistimmin pukeutunut hakisi heille pullon. Aina löytyy joku joka hakee.

Aika huvittavaa muuten, monilla tosi pienillä paikkakunnilla alko on todella piilotettu johonkin kellarirakennukseen tms. josta ulkopaikkakuntalainen ei sitä kovin helposti löydä.

Originally posted by naiskovis
alko on todella piilotettu johonkin kellarirakennukseen tms. josta ulkopaikkakuntalainen ei sitä kovin helposti löydä.

Näinhän se muuten on: joko jossain kellarikerroksessa piilossa tai sitten automarkettien yhteydessä jossain valtatien varrella.

Niin. Itse olen enemmän eurooppalaisen mallin kannalla. Eli viinakset ruokakauppoihin ja verotus keveämmäksi. Suomessa alkoholin käyttötottumukset ovat sitä mitä ovat, ehkä juurikin sen takia, että alkoholin vaaroista ja liikakäytöstä toitotetaan jatkuvasti. Siis lähinnä valtion ja tiettyjen pienten ryhmien toimesta.

Luullaan että alkoholin myyntiä rajoittamalla voidaan ehkäistä alkoholinkulutusta nuorison keskuudessa ja sitten ihmetellään mikä saa nuoret ryypiskelemään. Nuorethan eivät koskaan ole tehneet sitä mikä on kiellettyä ja paheksuttua yhteiskunnan taholta...

Alkoholin myynnin vapauttamisella ja verojen alentamisella olisi varmasti pitkällä tähtäimellä lähinnä positiivinen vaikutus suomalaisten alkoholin käyttötottumuksiin.. Siis sen jälkeen kun pultsarit ovat juoneet itsensä hengiltä ;)

Mulle nyt on ihan sama missä viinaa myydään, mutta yhdestä asiasta olen ihan varma: suomalainen juomatapa on ja pysyy humalahakuisena, siihen voi sitten tulla lisäksi viikolla tapahtuvaa viinin lipitystä.

Originally posted by Eric
Alkoholin myynnin vapauttamisella ja verojen alentamisella olisi varmasti pitkällä tähtäimellä lähinnä positiivinen vaikutus suomalaisten alkoholin käyttötottumuksiin.. Siis sen jälkeen kun pultsarit ovat juoneet itsensä hengiltä ;)

Siinähän se karu totuus tuli kokonaisuudessaan. Vaikka heitit tuon viimeisen lauseen läppänä, ei varmasti monenkaan alkoholistin elämää läheltä seuranneen ole helppoa suhtautua siihen sellaisena :(

Tietyssä mielessä ymmärrettävä ratkaisu, vaikka en holhousta kannatakkaan. Olisi aika mielenkiintoista jos esim. Helsinginkadun alkon vieressä olisi päiväkoti :)

Toinen liike, joka voisi olla jossain muualla kuin päiväkodin vieressä, on seksikauppa. Siitä sitten tenavat taapertaa päivittäin tekokyrpien ja käsirautojen ohi... No toisaalta, sen minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.
:david:

Kjäh, mun lapset on just nyt siinä iässä, että ne kyselee, että mihinkä tamponi laitetaan, miten se miehen siemen laitetaan sinne naisen masuun, miksi aikuiset juo niitä juomia, vaikka sitten pitää oksentaa. Samassa talossa sattuu vielä asumaan pedofiliasta linnatuomion istunut äijä.

Originally posted by Jortsu
Alkossa jos missä ollaan tarkkoja siitä ettei humalaisille myydä.
Kyllä myydään, jos ko. henkilö pysyy edes joten kuten pystyssä.

Originally posted by Tiukkis
Siinähän se karu totuus tuli kokonaisuudessaan. Vaikka heitit tuon viimeisen lauseen läppänä, ei varmasti monenkaan alkoholistin elämää läheltä seuranneen ole helppoa suhtautua siihen sellaisena :(

Uskoisin että hieman pitemmällä tähtäimellä alkoholikuolleisuus laskisi. Jopa pahimmat alkoholistit tietävät rajansa, eivätkä yleensä juo itseään hengiltä, jos tarjolla on puhtaita etanolituotteita. Kyllä se päätös lopettaa tulee aina jostain muualta kuin viinan hinnasta.

Ei alkoholi siinä suhteessa oli niin poikkeuksellinen päihde, kyllä saatavuuden lisääminen senkin kohdalla auttaa. Suomessa on ollut tapana alkoholiongelmien kohdalla höpöttää jotain käsittämätöntä geeneistä ja kansanluonteesta, eiköhän todellisia syitä ongelmiin löydy ihan kieltolaista ja sen jälkeisestä sairaasta suhtautumisesta "anniskeluun".

Originally posted by Nat_Ural
Suomessa on ollut tapana alkoholiongelmien kohdalla höpöttää jotain käsittämätöntä geeneistä ja kansanluonteesta, eiköhän todellisia syitä ongelmiin löydy ihan kieltolaista ja sen jälkeisestä sairaasta suhtautumisesta "anniskeluun".
Samaa mieltä. Kielletty hetelmä maistuu parhaimmalle!

Kyllä Suomessa on juoppoja ollut jo kauan ennen kieltolakia: sen takiahan se kieltolaki säädettiin. Ensimmäiset raittiusjärjestöt perustettiin 1800-luvulla: aluksi jäseninä oli enimmäkseen - kuinka ollakaan - alkoholistimiesten vaimoja.

En voi uskoa, että Nykäsen Matti juo sen takia, että Suomessa on joskus ollut kieltolaki.

Niin, suomalaisen alkoholistin yleisin kuolinsyy tätä nykyä on tupakka (ja sen aiheuttamat taudit).

minustakin tuo "kielletty hedelmä maistuu parhaalta" kuulostas hieman naurettavalta kun puhutaan aikuisista ihmisistä. pätee ehkä teineihin...

Ihme höpötystä sellaset tarinat että viina vaan kauppoihin, hinnat alas ym. Jos vähänkin ajattelee asioita ja tajuaa miten paljon alkoholin haitat maksaa yhteiskunnalle välillisinä kuluina niin pitää suunsa soukemmalla. Ja kenelle on ongelma alkoholin hinta?? Se on ongelma just sellasille suurkuluttajille ja jos alkoholi maksaisi vielä vähemmän niin kulutus vaan lisääntyis. Normaaliit, terveet juomistavat omaavalle on yks ja sama vaikka vaan nostettas hintoja. On mulla kyllä tiedossa sekin että tulee lähivuosina viinan hinta tippumaan mutta en pidä sitä hyvänä asiana.

Ei alkoholismi tosiaan johdu siitä että kielletty hedelmä houkuttais, nuoruuden/lapsuuden kokeilut saattaa tapahtua tästä syystä mutta ei alkoholisoituminen. Se minkä takia jostain tulee juoppo ja toisesta ei on vaikea asia enkä siihen vastausta väitä tietäväni.

Mutta alkuperäiseen aiheeseen. En näe todellakaan yliholhoamisena sitä että pidetään alkot vähän erillään leikkikentistä ja päiväkodeista. Jokainen joka ottaa ja katsoo ympärilleen alkon pihassa tajuaa ettei pihoilla ja lähiympäristössä parveileva juopporemmi ole hyväksi lasten leikeille. Nämä haisevat, itsekkäät juopot ei tarvi mitään ymmärrystä tai sääliä. Ne on itse tehneet valintansa ja ajattelevat tasan ja ainoastaan itseään. Kun ne katsoo peiliin ne näkee syypään ongelmiinsa mutta eivät tätä tunnusta, syyttelevät vain muita. Ex-vaimossa,yhteiskunnassa tms on vika. Tällaisten äijien istuskelut ja jorinat leikkikentän penkillä ei tee hyvää lasten leikeille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom