holhousyhteiskunnasta taas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja efuman
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Kalju
Se on ongelma just sellasille suurkuluttajille ja jos alkoholi maksaisi vielä vähemmän niin kulutus vaan lisääntyis. Normaaliit, terveet juomistavat omaavalle on yks ja sama vaikka vaan nostettas hintoja.
Hoh hoijaa, pieni osa mokailee, kaikki kärsii... yleensä näitä ajatuksia viljelevät alkoholia käyttämättömät ihmiset.

Edit. Minua TODELLAKIN kiinnostaa se että joudun maksamaan alkoholin hinnassa veroina siitä että deekut juovat itseltään terveyden. :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Jortsu
Hoh hoijaa, pieni osa mokailee, kaikki kärsii... yleensä näitä ajatuksia viljelevät alkoholia käyttämättömät ihmiset.

Edit. Minua TODELLAKIN kiinnostaa se että joudun maksamaan alkoholin hinnassa veroina siitä että deekut juovat itseltään terveyden. :curs:

Noh.. joko sä oot köyhä tai sitten sun kulutus on riskirajoilla. Oon ollu töissä sekä terveydenhuollon puolella että turvallisuusalalla ja mulla on siinä mielessä näkemystä aika laajasti tähän asiaan. Oon ollu ihan tarpeeksi työni puolesta viinan kanssa läträävien toimintaa ja ajattelua seuraamassa. On tuttuja selityksiä nämä. Ja jos sulle Jortsu alkoholi maistuu niin voithan sä tehdä itse viiniä ja olutta niin ei tuu litrahinnaks juuri mitään. Pystyy naukkailla vaikka jatkuvasti. Siitä kun juot illalla pohjat niin ei tarvi montaakaan paukkua ravintolassa tilata.

Originally posted by Kalju
Noh.. joko sä oot köyhä tai sitten sun kulutus on riskirajoilla. Oon ollu töissä sekä terveydenhuollon puolella että turvallisuusalalla ja mulla on siinä mielessä näkemystä aika laajasti tähän asiaan. Oon ollu ihan tarpeeksi työni puolesta viinan kanssa läträävien toimintaa ja ajattelua seuraamassa. On tuttuja selityksiä nämä. Ja jos sulle Jortsu alkoholi maistuu niin voithan sä tehdä itse viiniä ja olutta niin ei tuu litrahinnaks juuri mitään. Pystyy naukkailla vaikka jatkuvasti. Siitä kun juot illalla pohjat niin ei tarvi montaakaan paukkua ravintolassa tilata.
Kysymys on periaatteesta. Maksatetaan muilla tekemänsä virheet. Sinulla näkyy olevan sellainen käsitys että alkoholin käytössä voi olla vain kaksi asentoa. Tuohon ON-asentoon nuo kotipolttoiset ovat varmasti edullinen vaihtoehto. Eivät vain maistu minulle.

Kysymys on periaatteesta. Maksatetaan muilla tekemänsä virheet. Sinulla näkyy olevan sellainen käsitys että alkoholin käytössä voi olla vain kaksi asentoa. Tuohon ON-asentoon nuo kotipolttoiset ovat varmasti edullinen vaihtoehto. Eivät vain maistu minulle.

Jos joku ryyppää tai piikittää itsensä huonoon kuntoon ja tarvitsee apua - katkaisua tai sairaanhoitoa - ja muut joutuvat sen maksamaan niin eihän se ole oikeudenmukaista. Se on selvä.

Tästä pitäisi seurata se, että viinan ja muunkin verotusta kevennetään eikä hoideta enää näitä syrjäytyneitä. Ei tarvitse enää maksaa muiden virheistä. Sittenhän täällä vasta suoraselkäisen suomalaisen olisi vittumaista asustella, kun pultsareita pyörii kaduilla jumalaton määrä, ja narkit riehuvat ja repivät stereoita autoista vielä paljon enemmän kuin nykyään. Sitä voisi olla jossain vaiheessa valmis maksamaan siitä, että kaduilla olisi vähän rauhallisempaa.

Kai se niin on, että jonkinlainen keskitie on löydettävä. Jämerien voimamiesten on vipattava jonkin verran verorahaa, että ne ihmiset pysyvät kuosissa, jotka eivät itse pysty asioitaan hoitelemaan. Paska juttu.

Ainakin täällä Lahdessa narkkeja, pultsareita ja avohoitopotilaita pyörii kaduilla siinä määrin, että ei apua enää vähentää pitäisi. Oman viihtyvyyden kannalta näyttää olevan parempi maksaa.

Originally posted by Nat_Ural
Uskoisin että hieman pitemmällä tähtäimellä alkoholikuolleisuus laskisi.

Näin minäkin luulen. Lyhyellä tähtäimellä kuitenkin vaikutus on toinen ja juuri siksi siihen perustui aiempi kommenttini siitä, että tätä ei ole alkoholistin läheisen kovin helppo hyväksyä.

Originally posted by Nat_Ural
Suomessa on ollut tapana alkoholiongelmien kohdalla höpöttää jotain käsittämätöntä geeneistä ja kansanluonteesta

Geenihöpötys on turhaa. Eiköhän kyse ole toisaalta kieroutuneesta juomakulttuurista (perseet olalle on oikea tapa juhlia) ja siitä, että täällä yli puolet vuodesta pimeässä pohjolassa on niin paljon ahdistuneita ihmisiä, josta esimerkiksi korkeat itsemurhaluvut kertovat karua kieltään.

Nykyinen systeemi ei ole minunkaan mielestä hyvä. Kuten sanoin yllä, ymmärrän hyvin sen, että periaatteessa pidemmällä tähtäimellä vapauttaminen kaiketi olisi hyvä asia. Ensin pitäisi kuitenkin tapahtua jonkinlainen muutos kulttuurissa ja siinä, että järjetöntä juomista ei enää ihannoitaisi nykyiseen tyyliin. Mistä tämä kännikulttuuri meille oikeastaan tulee? Esimerkiksi vappuna jompi kumpi Nylon Beatin tytöistä totesi iltapäivälehdessä, että vappu on kiva kun silloin saa olla niiin kännissä eikä kukaan sano mitään :rolleyes:

Edit: itsekin kyllä omalta osaltani edistän kännikulttuuria aika-ajoin ihan kiitettävästi, eli en voi sanoa itsekään toimivani esimerkillisesti.

Originally posted by Huonojalkainen
Tästä pitäisi seurata se, että viinan ja muunkin verotusta kevennetään eikä hoideta enää näitä syrjäytyneitä. Ei tarvitse enää maksaa muiden virheistä. Sittenhän täällä vasta suoraselkäisen suomalaisen olisi vittumaista asustella, kun pultsareita pyörii kaduilla jumalaton määrä, ja narkit riehuvat ja repivät stereoita autoista vielä paljon enemmän kuin nykyään.
Tai sitten tällainen käytäntö parantaisi pikkuhiljaa yhteiskunnan sosiaalista rakennetta. Nykyajan luonnonvalintaa.

Edit. Niin ja millä tavalla mielestäsi ILMAISEN terveydenhuollon evääminen parantumattomilta alkkiksilta ja narkeilta johtaisi niiten riehumiseen kadulla?

Tai sitten tällainen käytäntö parantaisi pikkuhiljaa yhteiskunnan sosiaalista rakennetta. Nykyajan luonnonvalintaa.

Edit. Niin ja millä tavalla mielestäsi ILMAISEN terveydenhuollon evääminen parantumattomilta alkkiksilta ja narkeilta johtaisi niiten riehumiseen kadulla?

Oman kirjoituksen siteeraaminen on kirjallisen yritteliäisyyden korkein aste: kirjoitin katkaisu- ja sairaanhoidosta. Siellä se lukee.

Oman kirjoituksen siteeraaminen on kirjallisen yritteliäisyyden korkein aste: kirjoitin katkaisu- ja sairaanhoidosta. Siellä se lukee.
Viedäänkö Suomessa yleensäkään ketään pakolla katkaisuun? Eiköhän täällä saa riehua jo nyt kaduilla niin pitkään kun nappaa.

Viedäänkö Suomessa yleensäkään ketään pakolla katkaisuun? Eiköhän täällä saa riehua jo nyt kaduilla niin pitkään kun nappaa.

Nappaa? Poliisi nappaa? Riehujille on kai yleensä tarjottu hoidoksi vankilaa, katkaisua tai mielisairaalaa. Vähän vaivasta riippuen. Tuskinpa se katukuvaa ainakaan kaunistaa, jos hoitojen tarjonta lopetetaan, ovatpa sitten vapaaehtoisia tai vähemmän vapaaehtoisia.

Mistä tässä threadissä oli tarkoitus puhua? Sekosin askeliini. :confused:

Nappaa? Poliisi nappaa? Riehujille on kai yleensä tarjottu hoidoksi vankilaa, katkaisua tai mielisairaalaa. Vähän vaivasta riippuen. Tuskinpa se katukuvaa ainakaan kaunistaa, jos hoitojen tarjonta lopetetaan, ovatpa sitten vapaaehtoisia tai vähemmän vapaaehtoisia.
Ei se narkomaanien hoito nykyisellä "katkaisu"-menetelmällä tunnu kovin tehokasta olevan, kun esim. Subutexiä suoneen työntämällä saa lähes heroiinin käyttöä vastaavan olotilan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom