HL2/Doom3

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Osta myös vaihtokalsareita, sydämentahdistin ja nitroja koneen viereen. Aseet tossa doomissa on aika pettymys, mut kai ne paranee ja tehostuu.
 
Naskali sanoi:
Hankin juuri 5.1 kajarit tätä peliä varten. Ne on must! Konettakin tuli päivitettyä reilusti. P4 3 Ghz, ATI 9600XT, 512Mt DDR 400Mhz. Ennakkotilauksessa on peli.
Hohhoijaa, vain yhden pelin tähden.. :rolleyes: Btw, muistia liian vähän Doom3:seen ;)
No enivei, olihan se Doom3 ihan jees. Tylsäksi kävi, mutta loppua kohden vähän piristyi. Ihan mukava perusräikintä mahtavalla enginellä. Olisin kyllä odottanut jotain muutakin kuin perusquakedoomräiskintää, mutta menettelee se noinkin. Kasvoanimaatio oli kyllä paikoitellen aivan järkyttävän loistavaa!
 
Ihan hauska pelihän tuo Doom3 on. Mukavasti tulee väristyksiä pelaillessa, varsinkin näin yöllä. Hyvin on mulla ainaki toiminu vaikka muistia on tuo 512MB. Medium details ja res. 1280x1024 asetuksilla.
 
IMO doom3 oli ihan vidun suuri pettymys. engine on mielestäni aikaansa jo jäljessä, kunnollista ragdoll-efektiä ei oikein pääse syntymään ja ympäristö ei juurikaan reagoi tapahtumiin. nyky-engineissä ympäristön pystyy tuhoamaan hyvinkin täydellisesti mutta noup, ei doomissa.. valoefektit ovat ihan OK mutta sitäkin on kyllä viety ihan liian pitkälle. minua ainakin alkoi vituttamaan suunnattomasti se jatkuva pimeys. aluksi se loi ihan kivaa tunnelmaa mutta kamoon, että kokoajan on pimeä? Ei kiva.

imo esim. painkillerissä oli paljon parempi engine ja se pyöri mulla huomattavasti paremmin kuin doom 3. tässä on sellaista ikuisuusprojektin tuntua, peliä on kehitetty liian kauan -> se on jäänyt jo kehitysvaiheessa "vanhaksi". noh, joku tykkää, joku ei mutta ite ainakin jään odottelemaan HL kakkosta.

niinjoo ja kyllä tohon 512MT keskaria riittää ihan hyvin. Järki käteen perkele.
 
metalman sanoi:
IMO doom3 oli ihan vidun suuri pettymys. engine on mielestäni aikaansa jo jäljessä, kunnollista ragdoll-efektiä ei oikein pääse syntymään ja ympäristö ei juurikaan reagoi tapahtumiin. nyky-engineissä ympäristön pystyy tuhoamaan hyvinkin täydellisesti mutta noup, ei doomissa.. valoefektit ovat ihan OK mutta sitäkin on kyllä viety ihan liian pitkälle. minua ainakin alkoi vituttamaan suunnattomasti se jatkuva pimeys. aluksi se loi ihan kivaa tunnelmaa mutta kamoon, että kokoajan on pimeä? Ei kiva.

imo esim. painkillerissä oli paljon parempi engine ja se pyöri mulla huomattavasti paremmin kuin doom 3. tässä on sellaista ikuisuusprojektin tuntua, peliä on kehitetty liian kauan -> se on jäänyt jo kehitysvaiheessa "vanhaksi". noh, joku tykkää, joku ei mutta ite ainakin jään odottelemaan HL kakkosta.

niinjoo ja kyllä tohon 512MT keskaria riittää ihan hyvin. Järki käteen perkele.

Nojoo, ettei vaan olis ollu tekijöillä muutama jätkä liikaa ideioita antamassa, mutta on se Doom3 ihan ok tasoa, ei se silti Alien vs. Predatoreja tunnelmassa voita (ainakaan mun mielestä)
 
Hienostihan tuo doom3 näyttää toimivan omalla koneellani: p4-3.2/1024mt/9700pro
Medium kraffalla, 1024x768 toimii todella hyvin.....ja kyllä on nannaa tuo peli...
 
Energia sanoi:
ATI korteilla ainakin saattaa olla jotain ongelmia. Jotkut tekstuurit ovat osittain palikkamössöä läheltä katsottuna. :curs:

Helvetin hyvät valoefektit ja sitten tällainen pilaa paljon siitä. :(
Kyseessä ei olekkaan ATI-ongelma vaan peli käyttää usein epätarkkoja tekstuureita, koska kuulemma näytönohjaimien puhti ei riitä työstämään sekä tarkkoja teksuureita, että hienoja valoefektejä yhtäaikaa. Siis taitaa olla kompromissi. Ne ovat kuitenkin helposti muutettavissa eli lähitulevaisuudessa saattaa tulla jonkinlainen texture pack modi vähän samaan tapaan kuin Thief kolmoselle. Ehkäpä esim. GF6800 ja RX800 riittävät molempien käyttöön.

ATI-korttien omistajille pieni tehonlisäyskikka, mikäli on vähintään Radeon 9500 tai suurempi ja pelaavat Doom 3 High Quality-asetuksilla:

Kopioi tämä tiedosto ...\doom3\base\glprogs\ hakemistoon (klikkaa oikealla hiirennapilla linkkiä ja tallenna, jos se menee suoraan avamaan sen tiedoston). Jos esim. glprogs-hakemistoa ei löydy niin se silloin tehdään.

Toki muidenkin korttien omistajat ja Medium Quality asetuksilla pelaavat voivat kokeilla, mutta ongelmia saattaa esiintyä. Tiedoston voi poistaa mikäli kaikki ei toimi niin kuin pitäisi. Ota entinen talteen ennen kuin vedät päälle, mikäli sellainen löytyy.

Vituttaako kun plasma-aseen ammukset eivät valaise ympäristöä edes pimeässä käytävässä? Jos vituttaa niin lataa tämä tiedosto ja kopioi se ...\doom3\base\def\ hakemistoon ja muuten samat ohjeet kuin tuon ylemmän tiedoston kanssa. Nyt ne ammukset valaisevat myös ympäristöä, mutta sarjatulella ampuminen voi kyykyttää konetta pahasti. Ja vain n00bit ampuvat sarjatulella eli ongelmaa ei pitäisi esiintyä. ;)

Lisää Doom 3 virityksiä ja keskustelua löytyy esim. muropaketti.com osoitteesta ja alla olevasta linkistä

http://www.beyond3d.com/forum/viewforum.php?f=7
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Energia sanoi:
ATI-korttien omistajille pieni tehonlisäyskikka, mikäli on vähintään Radeon 9500 tai suurempi ja pelaavat Doom 3 High Quality-asetuksilla:

Kopioi tämä tiedosto ...\doom3\base\glprogs\ hakemistoon (klikkaa oikealla hiirennapilla linkkiä ja tallenna, jos se menee suoraan avamaan sen tiedoston). Jos esim. glprogs-hakemistoa ei löydy niin se silloin tehdään.
Tätä kikkaa kannattaa käyttää vain, jos Anisotropic Filtering (AF) on pakotettu ajurivalikosta (OpenGL). Jos sitä ei ole pakotettu niin nopeus on oikeastaan hitaampi ja AF:n laatu huonompaa. Eli editoi ...\doom3\base\doomconfig.cfg ja etsi tuollainen rivi:

seta image_anisotropy "8"

ja muuta se:

seta image_anisotropy "1"

Ja pakota AF ajurivalikosta niin nopeuskikka toimii tarkoitetulla tavalla. Tuloksena on hiukan nopeampi ja laadukkaampi AF. Jos et käytä AF:ää niin ei kannata koko kikkaa käyttää, mutta AF tulee tuon kikan ansiosta aikalailla ilmaiseksi eli nopeus ei juurikaan kärsi niin ehkäpä olisi hyvä edes kokeilla.

AF parantaa kauempana olevien esineiden ja seinien pintakuvioiden tarkkuutta.
 
Kyllä tunnelma on pelissä kohdallaan. Ei tosin samalla tavalla kuin ensimmäisessa Doomissa:)

Aseet ovat juuri sopivan tasavertaisia. Hulikolla jaksaa aina lahdata.
 
On tuo Doom 3 kova peli. Aluksi kylläkin 'tutti, ettei edes nähnyt mitä pelätä, piti vain ampua ääntä kohti jonnekkin varjoon.

Nyt kun sitä on vähän lahdannut, niin on jo nähnyt oikeasti, miltä ne örmyt näyttää ja piru, tuohan on hienon näköinen peli. Ekoilla kerroilla oli aikamoisessa paniikissa, mutta nykyisin ei tarvitse muuta kuin joskus säikähtää.

On muuten ensimmäinen peli, joka minunkin mielestäni ansaitsisi K18-suosituksen. Ei sillä, että se minun pelaamisiini vaikuttaisi.
 
On kyllä loistava peli. Tunnelmaltaan aivan loistava, äänitehosteet ja kulman takana väijyvät öhkömönkiäiset pitävät huolen että vaihtokalsareita on tarpeeksi.
 
Läpi meni:thumbs:
Tunnelma hieman hiipui lopussa ja "pääkkäri:D" oli liian helppo, mutta loistotuotos siltija vielä yllättävän pitkäkin.

Sitten vain odottelemaan uutta Half-Lifea.
 
Miten muuten sen helvetin lopussa olevan ison örkin saa hoideltua? Siis sen jonka ympärillä leijailee niitä valoja.
 
Scud sanoi:
Miten muuten sen helvetin lopussa olevan ison örkin saa hoideltua? Siis sen jonka ympärillä leijailee niitä valoja.

ammu ne valot ensin ja heti sen jälkeen sitä sinistä palloa sen yläpuolella, joka ilmestyy siihen, kun se vääntää lisaa niitä valoja.
 
Tulevaisuudessa ollaan, mutta ei edes jeesusteippiä ole, että saisi teipattua sen taskulampun aseeseen. :jahas:
 
Kaverin luona tuli testattua Doom3:sta ja paskalta se tuntui suoraan sanoen. Lyhyesti kuvailisin Doom3:sta paremmilla grafiikoilla kierrätetyksi Doomiksi, joka on helvetin pimeä, ahdas, pimeä, kärsii scriptatuista monstereista ja on pimeä. Ei ole pelissä paljoa itua, kun suurin osa hirviöistä on piilossa jossain sähkökaapissa tai varppaa helvetistä suoraan niskaan. Lisäksi nämä pienet ja ärsyttävät mokat, kuten se taskulamppu (miksei voi olla AvP2:en tyylistä olkalamppua?) ja 45 sekunttia kestävät 10l happipullot nostavat verenpainetta tasaisen varmasti.

Luotiaseet oli ihan ok tuntuisia mutta se plasmakivääri, voi jeesus, sininen pallo ja "piu" ääni ovat sen verran munattomia, että teki oikeasti mieli itkeä. Mainitsinko jo, että peli on kirjaimellisesti pimeä? Gammat täysillä ja monitorista kirkkaus täysillä ja silti saa arvailla, onko edessä oleva objekti moottorisaha vai ihminen.

Lentelevät pääkallot + muutama muu ihan onnistunut hirviö sentään pelottavat oikeasti ja grafiikka on ihan hienon näköistä.

En ostaisi, tuskin waretankaan omalle koneelle.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom