HL2/Doom3

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Calle sanoi:
Tuo x-boxin tekniikka ei ole suoraan verrannollinen pc:n vastaavaan, koska x-box on nimenomaan pelikone jollei ole tarkotuskaan tehdä mitään muuta. Pc:ssä pyörii käyttöjärjestelmä taustalla joka imee yksinään niin paljon tehoja pois ettei vertailu oikein onnistu.

Testimielessähän voi kokeilla miten pelit pyörii pc:llä jossa on p3 ja 64mb muistia ja verrata x-boxiin.

ps. Osaako kukaan muuten arvioida minkälaista pc-kokoonpanoa x-box vastaa todellisuudessa pelikäytössä? Mitä joskus boxilla pelaillu niin ei se taida juuri hävitä omalle p4, ati9200, 256mb myllylleni.
Ehhheh, nyt mennään metsään ja pahasti. Ei se käyttöjärjestelmä sieltä mitään tehoja NIIN pahasti ime pois. Windowskin osaa antaa muistin ja prossun melkein kokonaan pelille (tai mille tahansa softalle joka sitä tarvitsee) ELLEI sulla ole sitten sielä takana pyörimässä joku ohjelma jonka prioriteetti on korkeimmillaan ja imee kaiken tehon plääplää. XBoxin tekniikka nimen omaan ON suoraan verrannolinen PC:n tekniikkaan ja ihmisten harhakuvat muhkeasti pyörivistä peleistä perustuvat juuri siihen, että boxin resoluutio on yleensä 720x526 eli perus PAL (jenkeissä vielä paskempi kiitos NTSC:n) joka häviää lähes kaikille pc-peleille. Ja textuurit on ovat suttuisempia ja väripaletti vituillaan, pelkkä directx7 tuki jne. XBoxi vastaa sellaista konetta jossa on P3-800, 128MB ram (pistin vähän kaupanpuolesta ylimäärästä noihin kompensoimaan niitä käyttöjärjestelmälle menetettyjä tehoja) ja geforce 2 tasoinen näytönohjain. Boxin tehot jäävät pahasti jälkeen nykykotipc:stä, turha siitä on alkaa väittelemään. Toivotaan nyt että carmackin ja kumppaneiden koodi on sitten tarpeeksi jouhevaa boxille. :)
 
Ahhah, no ok tietotekniikka ei ole vahvinta aluettani. Mutta kun vertaa jotain autopelejä vaikka niin ei ne mun mielestä millä gf2:lla pyöri samalla tavalla ku x-boxilla. Tosin kokemukseni x-boxista rajoittuvat ainoastaan muutamaan pelikertaan. En väitä ettetkö voisi olla oikeassa, hmmm... pitääpä tänään kattoo josko kauppareissulla kävisin kurkkaamassa citymarketin kodinelektroniikka-osastolla onko siellä x-box testattavana. Siinähän ton sitten omin silmin näkee.

"hus pois siitä pojat, nyt on välillä sedän vuoro pelata." :)
 
Jollei nyt halua 2000 x 2000 resoluutioilla ja kaikilla mahollisilla lisäroinalla pyörittää 100fps:llä niin EI varmana tule tarvitsemaan jotain markkinoiden tehokkaimpia prossuja, näyttiksiä ja 3gigaa rammia.

Valven arvio (tai mikä lie) minimivaatimukselle on 1200mhz prosessori ja mahollisimman nopea näytönohjain (kovin nopea näyttis tollasella prossulla ei paljoa hetkauta sillä prossu on liian hidas esim. jollekkin 9800xt kortille.)


Doom3 Xbox versiossa mapit on pilkottu pienempiin osiin, tehosteista luovuttu jne.

Liikaa hypetystä. Kaikki odottavat näiden pelien mullistavan koko fps genren mutta sitten tuleekin pettymys...toivottavasti ei.

Tuli vähän sekava viesti. Pitäis varmaan välillä kattoa mitä tuli kirjotettua.
 
Onkos muuten muut odottaneet jo ikuisuuden sellaisia pelejä, jossa ympäristökin olisi edes jollain tapaa realistisesti muokattavissa? Aina se latistaa pelikokemusta, kun luodit ja räjähteet eivät vaikuta kuin niihin muutamiin harvoihin objekteihin, joita kenttään ollaan lisätty (esim. laatikot, tynnyrit). Lukitusta puuovesta ei pääse millään, vaikka mukana on pari konekivääriä, dynamiittia ja sinko. Ei voi olla täysin mahdotonta tehdä nykykoneilla muokattavia ja hajoavia objekteja. Mitään mullistavaa ei 3D pelien rintamalla ole vuosikausiin nähty. Hajoavat ihmisetkin on olleet vain Soldier of Fortune 2:ssa ja siitäkin on aikaa...
 
Ja mä kun muistin että doom3 olisi julkaistu nipakuusnepalle jo ajat sitten. Olin siis taas väärässä.
Intin jälkeen seuraava iso ostokseni on uusi kone ja nopea netti. Sitte pääsee taas pelaamaan noita huippupelejä , siihen asti pitää tyytyä hl1:seen, joka on edelleen helvetin hyvä peli, verrattuna myös ihan uusiin peleihin
 
Mental Pain sanoi:
Tai ainakin näin voisi päätellä kun Atin korttien mukana saa sen HL2 kupongin ja Doom3 aletaan myydä Uusien Nvidian näyttiksien kanssa..

Olisikohan sitten sukulainen saanut vahingossa, mutta hänelle tuli raadon kanssa doom3.
 
Sitten kun HL2 ja Doom3 ilmestyvät niin alkaa tietysti heti pukata kaikenlaista nettipelimodia niihin. Pitää sitten tsekkailla, että tuleeko niihin mitään uutta ja hienoa, jos vaikka innostuisi taas hieman pelailemaan. Tähän mennessä Quakejen pelimoottorit ovat olleet aivan eliittitasolla nettiräiskinnöissä. Pelituntuma on ylivoimainen verrattuna HL pohjaisiin modeihin.
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Excellent. Konepäivitys osuukin aika mukavasti tuohon ilmestymisajankohtaan. Kunhan nyt nuo Athlon64 prossujen hinnat laskisivat edes nhimilliselle tasolle.
 
lepex sanoi:
Yeap, AMD XP2600 + R9800Pro+1024mb RAM@400mhz täälläkin, on se vittu jollei pyöri täysillä. Vaihdan joko Xbox 2:een tai Pleikka 3:een HET!
Ei pyöri täysillä eli saatat joutua karsimaan yksityiskohtia näytönohjaimen takia. Uudet GF6800 ja Radeon X800 ohjaimet ovat ainakin noin kaksi kertaa nopeampia Doom3, Half-Life2 ja STALKERin kaltaisissa peleissä kun grafiikat ovat täysillä.

Oma kellotettu R9700 se yskii jo Far Cryn tiukimmissa tilanteissa. :(

Leka sanoi:
Valven arvio (tai mikä lie) minimivaatimukselle on 1200mhz prosessori ja mahollisimman nopea näytönohjain (kovin nopea näyttis tollasella prossulla ei paljoa hetkauta sillä prossu on liian hidas esim. jollekkin 9800xt kortille.)
Riippuu pelinmoottorin tavasta tehdä 3D-grafiikkaa. Nykyistä tekniikkaa kutsutaan shadereiksi (varjostinohjelmat), jotka käyttävät näytönohjaimen resursseja paljon paremmin hyväkseen kuin nykyiset pelit, jotka käyttävät enemmän prosessorin riippuvaista Fixed Function tekniikkaa. Siksipä esim. 3DMark03 on lähinnä näytönohjaimesta riippuvainen kun se käyttää paljon shadereita. Viimeisempien tietojen mukaan esim. Doom3, Half-Life2 ja STALKER käyttävät runsaasti shadereita ja siten ovat enemmän näytönohjaimesta riippuvaisia, mikäli haluaa käyttää korkeita grafiikka-asetuksia.

En tiedä sitten, miten kehittyneitä noiden tulevien pelien fysiikka ja tekoälymoottorit ovat, jotka käyttävät prosessoria ja tekevätkö ne sitten nämä pelit edelleen paljon prosessorin tehosta riiippuvaiseksi.
 
Mental Pain sanoi:
HL2 ja Doom3 voi pelata ainakin teoriassa jotenkuten kyseisellä kokoonpanolla..
Aika moni on pelotellut sillä asialla, että ainakin Doom3 tulee olemaan sellainen tehosyöppö..Ja koska se näyttää niin upealta niin vaatii se tehoa koneelta aika paljon..siksi nyt on lanseerattu uudet entistä tehokkaammat näytönohjaimet..Ja juuri tämä saattoi olla syy kummankin pelin julkaisun viivästymiseen..
Juu,kyllä se niin on että tänäpäivänä ratkaisee eniten noissa pelien toimivuudessa se millanen näytönohjain on.Itellä on prossuna AMD Athlon XP 2400+,ja uskon että prossuteho riittä kaikkiin tänpäivän peleihin,mutta näyttis on sitte jo ajalta"paavo Nurmi", GeForce 2 GTS 32mb :rolleyes: ,mutta oon ajatellu hankkia Radeon 9600XT,se ois hintalaatusuhteeltaan mulle semmonen paras vaihtoehto ja muistia pitäs tänpivän pelikoneessa olla se 1g,itellä ei oo ku 256mb,toistaseks oon pärjänny,mutta lisä ei ois pahitteeks.Luulen kyllä että HL2 ja DOOM 3 pyörii 9600XT ja PRO:lla
 
Doom3 beta näytti ainakin aikas hulppealta. Pätkikin ihanasti. kone on xp2600+, 512mb, r9600xt

Jossain vanhass mikro bitissä hämmästeltiin Doom3 kauheita tehovaatimuksia, kun ei välttämättä pyörisi sujuvasti Geforce3:)
 
Half-Life 2 laitteistovaatimukset (en tiedä onko varmaa tietoa):

Minimi

1.2GHz powered PC with 256MB RAM, Win 98/ME/2000/XP and a DirectX 7 compatible graphics card.

Suositus

be prepared to spec up to around a 2.4 GHz machine, with 512MB RAM, Windows 2000/XP and a DirectX 9 capable graphics card.

Ja DX9 kortilla ei nyt tarkoiteta GeForce FX 5200 ohjaimia vaan ehkäpä jotain R9600 Pro/XT ainakin. :D

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=56017
 
Mitnick sanoi:
XBoxi vastaa sellaista konetta jossa on P3-800, 128MB ram (pistin vähän kaupanpuolesta ylimäärästä noihin kompensoimaan niitä käyttöjärjestelmälle menetettyjä tehoja) ja geforce 2 tasoinen näytönohjain.

Nnniiinnn... Paitsi että kun otetaan sama peli tuollaiselle PClle ja boxille, vaikkasta nyt Splinter Cell, GTA3 tai Enclave, niin huomataan että PCllä peli fukkii ihan jumalattomasti verrattuna boxiin. Johtuen suurilta osin siitä, että pelien xbox- versiot on optimoitu boxille, mutta PCn versiota ei ole optimoitu juuri millekään. Ainoa yhteneväisyys taitaa olla tuo DirectX.

No ei se mitään, minulla sattuu olemaan tuollainen mainitsemasi kokoonpano ja xbox. Kunhan nyt ilmestyy, niin vilkaistaan, että kummalla Doom3 pyörii jouhevammin ja näyttää paremmalta.
 
rafael30 sanoi:
Nnniiinnn... Paitsi että kun otetaan sama peli tuollaiselle PClle ja boxille, vaikkasta nyt Splinter Cell, GTA3 tai Enclave, niin huomataan että PCllä peli fukkii ihan jumalattomasti verrattuna boxiin. Johtuen suurilta osin siitä, että pelien xbox- versiot on optimoitu boxille, mutta PCn versiota ei ole optimoitu juuri millekään. Ainoa yhteneväisyys taitaa olla tuo DirectX.
Enhän mä koskaan sanonut etteikö se jouhevasti pyörisi? Sanoin, että se on rumempi XBoxilla kuin PC:llä ja sen takia pyörii muka jouhevammin. Eli varmasti pyörii hyvin, mutta graffassa jäädään pcversiosta kauas taakse. Ja kun tekniikka on samanlaista (ei mitään PS2:sen riscprossuja tjsp) niin se koodi voidaan optimoida about niin hyvin kuin se voidaan optimoida pc:lläkin. Paskempi reso, paskemmat textuurit, paskemmat modelit, kaikki paskemmaksi niin kyllähän se boxillaki pyörii. Xboxi on vain pöytäkoteloon pakattu, karsittu versio kotipc:stä.
 
Hyvä juttu viimeinkin jotain järkevää tekemistä loppukesäksi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom