HKL:n lipuntarkastajat, voi vittu mitä pellejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape80
  • Aloitettu Aloitettu
Mitäköhän varten siihen on vartija ees soitettu? Mitä sitten jos jollain spugella ei oo lippua.. Sanois että jää seuraavalla pois ja hyppää sit seuraavaan ratikkaan. Ei mun mielestä spugejen tartte maksaa mistään matkustamisesta kun ei niillä kuitenkaan rahaa ole :) En itekkään maksa koskaan matkoista ja jos sattuu käymään huonotuuri että jää kiinni niin eihän siinä muutakun ulosottovelka kasva ja jos sitä nyt ei oo maksamas koskaa nii ei se paljoa haittaa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No minkälainen ihminen sitten rupeaa joksikin vitun lipuntarkastajaksi? Miettikääpä sitä.

Kuka normaali tallaaja "arvostaa" tai kunnioittaa edes tipan vertaa jotain matkalipun syynääjää?

Mutulla tulee, mutta jos oisin kovasti halunu töihin jossa on valtaa (poliisi, vartija, järkkäri ..) ja sitten olisin päässy pelkäks lipuntarkastajaks niin kyllä varmaan parin virkavuoden jälkeen alkais sen verran kypsyttää, että just kyseisen spedellä provosoinnilla ne ainoat ilot siihen paskaan työpäivään pitäs hakea.

Miettikää nyt niitten duunia. Rumat samanlaiset siniset puvut päällä lähdetään aamulla kiertelemään joukkoliikennevälineitä ihmisten halveksuvien ja epäystävällisien katseiden saattelemana. Syynäillään ihmisiltä matkalippuja ja annetaan sakkoja.. Välillä junassa välillä dösässä ja sporassa. Työpäivän päätteeks varmaan tehään joku raportti paskasta päivästä ja jaettujen sakkojen määrästä.

Tässä voi enää sanoa vaan se perinteinen "jonkunhan on sekin homma hoidettava".

Jos se on jollekkin kutsumusammatti, ihana nähdä ihmisiä matkalla jonnekkin ja olla se "valvova silmä". Ehkä joillekkin voi jopa jutella ja vakiomatkaajille morjestaa...

Ehkä joillekkin siihen hommaan on vain päädytty monen mutkan kautta ja ollaan vaan jämähdetty siihen. Lukeminen ei nappaa ja massia tulee, vaikkakin pientä niin säännöllisesti.

Mä ainakin arvostan kaikkia ammatteja, niitä joilla sitä ei ole, nimenomaan omasta syystä, en arvosta.

edit: Ja vaikka asiahan ei minulle kuulu, niin sanoinsin, että on pelleä käyttää kirosanaa otsikossa, josta sen voi kaikki nähdä ja pahastua...

Kuka normaali tallaaja "arvostaa" tai kunnioittaa edes tipan vertaa jotain matkalipun syynääjää?
Arvostan. Arvostusta taas ei heru yhtään vapaamatkustajille.

No minkälainen ihminen sitten rupeaa joksikin vitun lipuntarkastajaksi? Miettikääpä sitä.

Mutulla tulee, mutta jos oisin kovasti halunu töihin jossa on valtaa (poliisi, vartija, järkkäri ..) ja sitten olisin päässy pelkäks lipuntarkastajaks niin kyllä varmaan parin virkavuoden jälkeen alkais sen verran kypsyttää, että just kyseisen spedellä provosoinnilla ne ainoat ilot siihen paskaan työpäivään pitäs hakea.
Noilla edellä mainituilla ammatinharjoittajillahan sitä valtaa onkin aivan helvitisti, varsinkin vartijoilla joiden "valtaoikeudet" pohjautuvat pitkälti jokamiehen kiinniotto-oikeuteen. Ja mitä tulee ammattinvalintaan niin ehkäpä jotkut eivät tee työtään sen takia, että saisi ylistäviä katseita joiltain tuntemattomilta tyyliin: "vau, toi on vartija ja se saa poistaa ihmisen tältä asemalta sillä on valtaa". Todellisuudessa tuossa yhteydessä on turha puhua mistään vallasta. Valtaa olisi jos tämä kys. vartija saisi oman mielensä mukaan poistella ihmisiä tms. mutta kun todellisuudessa se onkin vain yksi tummiin vaatteisiin puettu pelinappula jolla ei ole omaa valtaa tehdä minkään valtakunnan päätöksiä vaan tämän suorittamat toimet on ennalta määrätty ja kyseinen "valtias" vain noudattaa hänelle annettuja ohjeita.

Ja mitä tulee tuohon "jonkin se on hoidettava" niin sama kyllä pätee vartijan duuniin ihan siinä missä lipuntarkastajaankin. En tiedä kumman nyt rankkaisin jotenkin "hohdokkaammaksi" ammatiksi. Jonkun mielestä on varmasti siistiä kävellä haalarit päällä ja tapella narkkien kanssa toisen mielestä on varmaankin siistiä tarkastaa lippuja. Joidenkin mielestä noissa kummassakaan ei ole mitään erityisen "siistiä" vaan tekevät sitä ihan vain rahan takia ja siksi, että on siistimpää saada palkkaa kuin kinuta rahaa sossusta.

Mä ainakin arvostan kaikkia ammatteja, niitä joilla sitä ei ole, nimenomaan omasta syystä, en arvosta...

Itse arvostan ammattitaitoa. Esim. kaupan kassatätiä, joka ei osaa laskea oikein, en arvosta. Nyrkkeilijää, joka ottaa joka matsissa turpaan, en arvosta. Korruptoitunutta poliisia tai poliitikkoa en arvosta.

Menkääpä itseenne niin tajuatte, että teijän ns. arvostus on lähinnä just sitä, että joku jaksaa tehä paskaa hommaa mitä ite ette tekis päivääkään.

Ja kas kummaa, taas ollaan päädytty erään kirjoittajan ansiosta tähän vartijoiden valtakommentteihin. Kiitos, tämä on niiiiiiiiiiiiin harvinaista herkkua pakkiksella.

Sitä paitsi Stailis sano mutulla, hänellä ei siis ole tarkempia käsityksiä vartijoiden oikeuksista. Vartijan oikeudet ovat lueteltuna hyvin pitkälti Laki yksityisestä turvallisuusalasta- laista.

tämä siis ei ollu edelliselle kirjoittajalle...

edit: Kyllä mä arvostan nimenomaan kaikkia ammatteja, en sanonut, että arvostan kaikkia työntekijöitä. Lähinnä oikeasti arvostan ammattitaitoisia poliiseita, palomiehiä, sairaaanhoitoalalla työskenteleviä ja myös niitä yksityisen turvallisuusalan tummaan pukeutuneita tyyppejä. Miettikää miksi ne ovat olemassa, niin juuri kaikkien paskojen takia, jotka eivät osaa elää sääntöjen ja lakien mukaan.

Noilla edellä mainituilla ammatinharjoittajillahan sitä valtaa onkin aivan helvitisti, varsinkin vartijoilla joiden "valtaoikeudet" pohjautuvat pitkälti jokamiehen kiinniotto-oikeuteen...

Tuli kirjoitettua hieman hätäsesti.. Ekasta viestistäni vois sanan "valtaa" korjata sanalla "auktoriteettia"..

Itse arvostan ammattitaitoa. Esim. kaupan kassatätiä, joka ei osaa laskea oikein, en arvosta. Nyrkkeilijää, joka ottaa joka matsissa turpaan, en arvosta. Korruptoitunutta poliisia tai poliitikkoa en arvosta.

Menkääpä itseenne niin tajuatte, että teijän ns. arvostus on lähinnä just sitä, että joku jaksaa tehä paskaa hommaa mitä ite ette tekis päivääkään.
Eikös se lipuntarkasta voi tehdä duuniaan ammattitaitoisesti?

Eikös se lipuntarkasta voi tehdä duuniaan ammattitaitoisesti?

Eikö matkustajiin voitaisi sitten luottaa että ostavat lippunsa? Lippujen tarkastuksen ammattitaito no jes hurraa.. Pummillahan siellä osa matkustaa nytkin ja lipuntarkastajat voivat provosoida monia olemaan ostamatta matkalippujaan.

Eikö matkustajiin voitaisi sitten luottaa että ostavat lippunsa?.

Ei voi kaikkiin...

Pummillahan siellä osa matkustaa nytkin.

...Kuten itsekin jo totesit. (http://www.iltalehti.fi/helsinki/200802297318154_hi.shtml)

ja lipuntarkastajat voivat provosoida monia olemaan ostamatta matkalippujaan.

Tällaisesta en ole ikinä kuullut enkä asiaa näin kokenut.

P.S. Mä arvostan lipuntarkastajan ammattia ja varsinkin sitä, että he tekevät sitä duunia, vaikka jotkut näköjään suhtautuvat siihen noin väheksyen ja halveksivasti.

Mua yleensä ihmetyttää se,että näistä asioista pitää vittuilla netin kautta.Olisit mennyt itse sanomaan tarkastajalle mitä mieltä olet hänen vittuilustaan spurgulle.Ei se tarkastaja kuitenkaa koskaa itse tätä trediä nää.

Mua yleensä ihmetyttää se,että näistä asioista pitää vittuilla netin kautta.Olisit mennyt itse sanomaan tarkastajalle mitä mieltä olet hänen vittuilustaan spurgulle.Ei se tarkastaja kuitenkaa koskaa itse tätä trediä nää.

Tää on muute hyvä idea. Ite oon ainakin lappuliisoille menny kommentoimaan monesti ku ne kyttää niitä autoja ihan kiimassa.

Ei mullakaan kovin järkevää kokemusta ole tarkastajista...
Minulla ei ollut lippua ja tarkastaja aloittaa tietojen ylös ottamisen, kerron niitä siinä kilttinä tyttönä eikä mukana sattunut sillä kertaa olemaan henkkareita, samalla tulee toinenkin tarkastaja viereen vahtimaan.
Sotuni loppuu kirjaimeen y, josta myöhemmin saapunut tarkastaja repii housunsa samantien väittäen että vain miehillä voi olla y-kirjaimeen loppuva sotu.
Koska ei ollut henkkareita hän päätti että olen antanut virheelliset henkilötiedot mikä on rikos, joten ei muuta kuin vartijat paikalle ja koko poppoo rautatieaseman poliisiasemalle minua saattaen.
Voitte vaan arvata miten huvittunut poliisimies oli kun tarkastajat suuvaahdossa selittää ja minä istun hymyillen vieressä. Se tilanne selvis aika nopeasti minun hyväkseni,mutta töistä myöhästyin....

Suositut

Back
Ylös Bottom