Hiustenlähtö / dieetti, ravinto

Moi! Onko muilla (naisilla) tapahtunut runsasta hiustenlähtöä? Siis mulla lähti oikeasti todella paljon ihan puolen vuoden sisällä. Liiottelematta 90%. Vielä vuosi sitten oli todella paksut ja nyt ohuemmat mitä oon kellään nähnyt...

Syy oli mulla aika selvä (söin liian vähän, treenit, laihtuminen, lisäksi löyty raudanpuutos).

Oon nyt syönyt paljon enemmän kesästä lähtien ja keskittyny tankkaamaan erityisesti proteiinia ja hyviä rasvoja.

Kaipailisin nyt erityisesti positiivisia kokemuksia muilta naisilta? Kasvaako hiukset ikinä takaisin kun korjaa ruokavalion? Tiedän, että pitäis kasvaa mutta ymmärtäisitte paremmin mun paniikin kun näkisitte ennen ja jälkeen kuvat. 🙈 Mulla siis lähti oikeesti lähes koko tukka.

Oon parikymppinen nainen joka tykkäis käydä sillon tällön baarissa ja laittautua niin voin kertoo et ei oo kauheen hauskaa. 😂 Tätä tukkaa ei paljoo kiharrella, enkä muutenkaan halua nyt lämpöö käyttää. Tuntuu et kaikki itsevarmuus menny ihan täysin tän takia, koska tosiaan ennen olin se jonka tukkaa kehuttiin kun oli niin paksu ja pitkä... Ja tää muutos tapahtu ihan silmänräpäyksessä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näkyikö kilpirauhasarvoissa myös? Kannattaa seurailla että ne palautuu hyväksi jos on olleet pielessä.

Tuollaisesta syystä kun ohentunut tukka niin pitäisi palautua kyllä, mutta siihen menee aikaa että uudet hiukset kasvaa kun kasvuvauhti on sen about 1,5cm/kk.

Näkyikö kilpirauhasarvoissa myös? Kannattaa seurailla että ne palautuu hyväksi jos on olleet pielessä.

Tuollaisesta syystä kun ohentunut tukka niin pitäisi palautua kyllä, mutta siihen menee aikaa että uudet hiukset kasvaa kun kasvuvauhti on sen about 1,5cm/kk.
Kilpirauhas arvot oli onneks ihan kunnossa. Ferritiini vaan tosi alhanen.

Kyllä ne hiljalleen takaisin kasvaa jos syynä on ollut vain huono ruokavalio ja se on nyt korjattu. Toki alkutilanteeseen palaaminen kestää jos sulla on ollut tosi pitkä tukka. Voithan sä siinä väliaikana miettiä jotain klipsipidennyksiä tai muuta vastaavaa, jos kovasti asia vaivaa. Kampaaja ehkä osais neuvoa miten sen ylimenovaiheen saa pysymään jollain tapaa siedettävänä.

Onko se hiusten lähtö nyt siis pysähtynyt tai normalisoitunut?

Kyllä ne hiljalleen takaisin kasvaa jos syynä on ollut vain huono ruokavalio ja se on nyt korjattu. Toki alkutilanteeseen palaaminen kestää jos sulla on ollut tosi pitkä tukka. Voithan sä siinä väliaikana miettiä jotain klipsipidennyksiä tai muuta vastaavaa, jos kovasti asia vaivaa. Kampaaja ehkä osais neuvoa miten sen ylimenovaiheen saa pysymään jollain tapaa siedettävänä.

Onko se hiusten lähtö nyt siis pysähtynyt tai normalisoitunut?
Mitään muuta syytä en oikein keksi kun testeissä ei näkynyt muuta kun alhanen ferritiini ja tää tapahtu siis sen jälkeen just kun paino tippui about 10kg ja olin tooosi alhasilla kaloreilla eli 99% varmasti johtuu siitä. Toki se voi aina olla vaikka geneettistä mut en usko 😅 Tai ois aika hyvä sattuma just tähän kohtaan.

Tää kuulostaa hassulta, mutta mä en siis missään kohtaa huomannut tätä hiusten lähtöä. 🙈 Jälkeenpäin ajateltuna muistan isot tupot hiuksia suihkussa mutta en aatellu sen enempää siitä... Vasta kun mun äiti huomautti että missä sun hiukset on niin tajusin et kaikki on lähteny. 😅 Eli en osaa ees sanoa onko hiustenlähtö normalisoitunu. Ei niitä nyt ainakaan lähe juurikaan mut en oikeen tiiä mikä on normaali määrä. 😅

Mulla ei sinänsä sillä pituudella oo ees väliä, käy lyhyt polkkakin mut kunhan sais sen paksuuden takasin. :(

Fitfarmin dieettiohjelmilla on ainaki saatu aikaan semmosia puutoksia elimistössä aikaan ettei voi suositella yhtään kenellekään.
Toki ei kaikilla tule ongelmia,jokainen kokeilee kestääkö keho dieettiä missä ohjeen mukaan kasvisten määrä on 55g parsaa ja maitorahkan sekä raejuuston määrä on yhteensä 1000g/vrk/55 kg naisella...
Google kertoo lisää miten kynnet irtoaa,hampaat heiluu,tukka lähtee ja vasta sitten alkaa vituttaa.
Sulla on vielä omat hampaat? Koita piettää niistä kiinni,kallis remppa jos niitä joutuu alkaan ruuvaan uusia,puhutaan heti semmosesta 5000-10000€ omaa rahaa ja kolme kuukautta ilman hampaita ollenkaan ennen uusien istutusta (tästäki löytyy googlesta esimerkki)
Mutta en yleistä.Ei tosiaan kaikilla mene keho sekaisin,mutta naisilla tämä on aika yleistä jos ei tajuta jarruttaa,ei miehillä.
Liittynee jollain tapaa naisten hormonituotantoon mikä sössitään pilalle aiheuttamalla keholle pitkäaikainen puutos kaikesta paitsi proteiinista...

Kyllä raudanpuuteanemia on ihan mahdollinen selitys tuolle. Jos tukistat itseäs kevyesti pinsettiotteella, kuinoa paljon lähtee hiuksia? Muutama on ihan normaalia, mutta tupottain ei pitäisi lähteä jos oot saanu rauta-arvot nousuun.

Kyllä raudanpuuteanemia on ihan mahdollinen selitys tuolle. Jos tukistat itseäs kevyesti pinsettiotteella, kuinoa paljon lähtee hiuksia? Muutama on ihan normaalia, mutta tupottain ei pitäisi lähteä jos oot saanu rauta-arvot nousuun.
No nyt ainakin vaikka vedän kuinka lujaa niin ei lähde yhtään. Välillä saattaa muutama hius lähtee eli uskon että on lähteny korjautumaan. Mulla oli siis hemoglobiini ihan normaali, mutta ferritiini alle 12, joka todennäkösesti johtuu liiän vähistä syömisistä ja äkillisestä laihtumisesta.

Onko ruokavaliosta karsittu miten kovalla kädellä eläinperäisiä tuotteita pois? Punainen liha etc?
No kyl mä punasta lihaa oon vähentänyt koska tykkään kokkailla enemmän kanasta 😂 Mutta yritän nyt lisätä punasta lihaa enemmän. Luulen kyllä että tässä kohtaa enemmän vaan yleisesti riittävän proteiini ja rasvan puutos syynä. Koska söin siis todella alhasilla kaloreilla jonkun aikaa ja treenasin paljon.

No nyt ainakin vaikka vedän kuinka lujaa niin ei lähde yhtään. Välillä saattaa muutama hius lähtee eli uskon että on lähteny korjautumaan. Mulla oli siis hemoglobiini ihan normaali, mutta ferritiini alle 12, joka todennäkösesti johtuu liiän vähistä syömisistä ja äkillisestä laihtumisesta.

Erittäin alhaiset rautavarastot. Kannattaa pikimmiten yrittää saada nousemaan reilusti.

Tarkentaisitko vielä tämän sisältöä?
Niin siis mitä oon kuullu niin ylipäätään se et syö tarpeeks ja erityisesti proteiinia ja hyviä rasvoja niin auttaa. Eli tankkaan vaan helvetisti proteiinia, pähkinöitä, avokadoa, lohta yms. Musta tuntuu et vähän ainakin hiukset jo vahvistunu tai sit vaan kuvittelen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom