Mulla on melkein puoleen selkään ulottuvat pitkät hiukset. Olen värjännyt niitä jatkuvasti viimeisen 10vuoden ajan. Ensin blondiksi, sitten tummeni ja nyt viimeiset 2-3 vuotta mustiksi. Värjään todella aktiiviseen tahtiin sillä hiukseni kasvavat nopeasti, normaalisti kaiketi 0.5-1cm, mutta meikäläisellä lähemmäs 1.5cm kuukaudessa joten joudun värjäämään tyven 2-3vko sillä juurikasvu on muuten kammottavaa. :evil:
Juurikasvun värjään yhdellä purkillisella mutta koska hiuksia on paljon niin koko päähän joutuu sitten ostamaan 3 purkkia. Värejä vaihtelen todella usein ja ostelen edullisia ja tarjouksista jos löydän koska niin paljon joudun käyttämään. Usein käytän Poly Color, Wella, Garnies Fructis, Live ja sitten sitä uutta XXL tms color juttua, niissä hinnat pyörii 5-8 euron paikkeilla. Eli vaihtelen todella paljon enkä edes kaikkia noita merkkejä muista.
Tulos kaikissa ollut ihan sama. Perusmustaa käytän ja hyvin pysyy päässäni [toki uusimistahtini on vilkas]. Paras tuoksu on tuossa Garnierin, muut haisevat aika pahalle, eli siis perinteisille hiusväreille. Kirkastuksenä käytän sitten mustia 6-8 pesussa lähteviä mustia sävytteitä.
Aika yksilöllistä on se mitkä värit hyviä kellekin, toisille käy kaikki ja toisille sitten taas ei. Jos haluaa vain yhdellä värillä värjätä niin ei kannata kampaajalle sen takia mennä, ainakin itse hoidan hiukseni keskimäärin 10e kuukaudessa kun kampaaja ottaisi tyvestäni 30-50e ja koko päästä 100e...
Jos monivärejä haluaa niin niitä en alkaisi kotona väsäämään vaan menisin sitten kampaajalle myös värjäyksen takia. [Nyt käyn 4vko välein leikkaamassa]
Hiustenpesuaineisiin kannattaa kiinnittää huomiota ja valita värjätyille hiuksille tarkoitettuja ja käyttää myöskin hoitoainetta. Itse käytän kaikilta kaupanhyllyiltä saatavaa Lorealin punaisessa purkissa olevaa värihiusten shampoota ja hoitoainetta, sekä sitten parempina shampoina TIGIn [kampaamotuote] värhiusten jne Control Freak tuotteita.
susa sanoi:
Musta on mielestäni siitä arvaamaton väri, että lopputulos voi todellakin olla sinertävänvihertävänharmaanvioletti
Mitä tuohon tulee olen hyvin eri mieltä. Musta on a i n a musta, pikimusta/ruskeanmusta/sinimusta valinnasta riippuen peittäen alleen kaiken muun. Ruskeissa, vaaleissa ja punertavissa väreissä on enemmän vaarana ettei lopputulos ole todellakaan sitä mitä itse kotona värjäillessään haluaa. Mustalla varmaan 90% tulee todellakin musta. Hyvin yksinkertainen väri.