Hius kestoväristä ja hiuksista yleensäkin.

Ikä
38
Minkä merkkinen kestoväri on erittäin hyvää? Mustaksi olen ajatellu kesällä värjätä. Vuosi sitten tuli värjättyä mustaksi ja vähän ajan päästä se muuttui sinertäväksi, joten ois hyvä pistää kerralla hyvää ainetta päähän ettei tule jotain vastaavaa taas kerran.

Nykyään mulla on 10cm:sten hiusten seassa 1-3cm:n pätkiä, katkeilleet on ja kuivatkin on. Kaljuksi ajatellu oon leikata ja kesäksi kun on kasvanu niin väriä päähän. Mut mites kasvatuksen aikan sais kiiltoa ja paksuutta hiuksiin? Mites värjäyksen jälkeen kiillon ja paksuuden ylläpito?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse omistan yli puolen selän pituiset hiukset ja ovat nyt alta mustat ja päältä punaiset.
Kampaajalla olen ottanut kunnon värjäykset ja kotikonstein vaan kirkastanut väriä.
Musta on mielestäni siitä arvaamaton väri, että lopputulos voi todellakin olla sinertävänvihertävänharmaanvioletti :eek: .... Syy voi olla värin päässä pidetty aika tai jopa oman hiuksesi pigmentti aine..
joten suosittelen parturiin menoa, siellä tekevät onnistuneemman värjäyksen.
Kun aikaa on hieman kulunut niin mikään ei estä tekemästä kotivärjäystä kun "pohjatyö" on tehty kunnolla.

oho tulipas pitkä eka postaus... :rolleyes:

Siis pelkästään se että sä leikkaat lyhyeks hiukset parantaa huomattavasti hiusten laatua, koska sillon päänahka saa paremmin ilmaa ja hiusten laatu paranee. Mun mielestä hiuksia ei kyllä tarvii ihan jokapäivä pestäkään, koska se taas rasittaa hiuksia.
Mulla on kyl ollu varmaan koko väriskaala päässä ja helpoin konsti parantaa hiusten laatua on leikata lyhyemmäksi. Ei sen välttämättä kalju tarvii olla, mut kyl saattas auttaa paremmin jos veät nyt eka kaljuksi.

Leikkaaminen kaljuksi ainakin mulla paransi hiustenlaatua. Kestoväreillä oon vaan polttanut hiukseni ja päänahkani ja varsinkin kun laittaa sen värin mukana tulevan hoitoaineen niin tuntuu et puolet hiuksista lähtee päästä.
Sai olla viimeinen kerta kun värjäsin hiukset syksyllä, nyt taas kasvattelen kaljusta->jonkinlaista lettiä.

Mulla ainakin tuntuu tuo Garnierin tummanruskea (tekee minun tapauksessa hiuksista lähes mustat, eli juuri sellaiset kuin halusinkin) toimivan tosi hyvin. Omistan helkutin paksut hiukset ja tää väri toi lisää kiiltoa ja sellaisen kivan mattapinnan hiuksiin.. Ja haju on muuten mahtava kun vertaa moniin muihin jotka haisee mille sattuu tärpäteille vielä pitkään värjäyksen jälkeen..

Tätä voin suositella, kun tuntuu kaikilla kavereillakin toimivan hyvin

:5:

Kävin itse juuri tänään värjäyttämässä kampaajalla tumman ruskeat (melkein mustat) pitkät hiukseni punaiseksi. Tai siis niin ainakin luulin..Ensin täytyi tietysti tehdä värinpoisto, ja siihen sitten punainen päälle. No, tumma väri ei ensin meinannut lähteä ollenkaan pois, ja sen jälkeen punainen ei meinannut tarttua millään. Nyt on kieltämättä melko monivivahteinen ja -sävyinen pää :D Kaiken lisäksi kampaaja repi hiuksiani hirveästi kammatessaan niitä, jäi puolet hiuksista kampaamon lattialle.. :curs:
Totta kai kampaajalla tulee aina (hellävaraisempi?) ja parempi lopputulos, varsinkin jos on yhtään pidemmät hiukset. Itse sain kyllä elinikäisen kammon kampaamoita kohtaan, tästä lähtien värjään kyllä hiukseni itse...

Minulla on tosi pitkät hiukset (alaselkään ulottuvat), samoin vuosien värjäyskokemus. Tummanruskeina olen pitänyt niitä viimeiset vuodet, sitä ennen tummaa violettia, punaista, vaaleaa.. :nolo:

Tykkään kampaajalla raidoittamassa hiuksiani, kuparin väriset raidat on mulle niiin in.. :) Nyt ei vaan passaa ihan kohta ottaa raitoja, tahtoo kuivattaa aika ikävästi. Kampaajalla värjään silloin tällöin, noin joka toinen kuukausi, samalla myös leikkautan. Välikuukausina värjään itse, olen kovin mieltynyt Shwarzkophin "visions" väriin, siitä se 3.0 on mun sävy. :) Ketjun aloittaja suunnitteli mustaksi värjäämistä, joka on kyllä missio sinänsä. Käsittelemättömään hiukseen tietenkin tarttuu hyvin, mutta joissakin tapauksissa myös saattaa kulua pois, siitä huolimatta että kyseessä olisi kestoväri. Itse värjäsin pitkään kevytvärillä, jolla lopputulos oli myös todella hyvä, mutta enää ei tartu mun hiukseen. Harmi sinänsä, kestoväri kuluttaa aina enemmän.

Itse ajattelin antaa hiuksilleni kesän jälkeen armahduksen ja antaa parturin katkaista n. 15 cm pois. Siitä huolimatta jää lettiä vielä mukavasti. :) Ja kun mulla tuo hius kasvaa reilusti sen sentin kuukaudessa, äkkiäkös mä uutta kasvatan tilalle...

Onko miesten ja naisten hiusten rakenne yleensä samanlainen.
Kun hieman huolettaa aina vaalentaa omia hiuksia, jos ne sattuu siinä menemään vituiksi niin mikä sitte eteen.
Pissis blondit värjää varmaan joka viikko juurensa blondiksi mutta tukka vain näyttää hyvältä ja tuuhealta.
Vai käyttäkö naiset vain niin paljo hyviä hoitoaineita??
Niin ja vaikuttaako värjäys kaljuuntumiseen, vai lähteekö hiukset silloku lähtee värjäilystä huolimatta.

H.Ö.N.Ö. sanoi:
Onko miesten ja naisten hiusten rakenne yleensä samanlainen.
Kun hieman huolettaa aina vaalentaa omia hiuksia, jos ne sattuu siinä menemään vituiksi niin mikä sitte eteen.
Pissis blondit värjää varmaan joka viikko juurensa blondiksi mutta tukka vain näyttää hyvältä ja tuuhealta.
Vai käyttäkö naiset vain niin paljo hyviä hoitoaineita??
Niin ja vaikuttaako värjäys kaljuuntumiseen, vai lähteekö hiukset silloku lähtee värjäilystä huolimatta.

En oo rakennetta tutkinu mut uskoisin ettei siinä nyt hirveitä eroja voi olla. Hiusten laatu on kylläkin jokaisella yksilöllinen. Tuota pissis-blondien hiusten "aina hyvältä näyttämistä" en kyllä allekirjoita.. Yks mun tuttu tyttö tykkää pitää hiuksensa vaaleana, ja käyttää värin sijaan joka kerta värinpoistoa. :tyhmä: Lisäksi hän tyvivärjäyksen yhteydessä AINA levittää värin myös muualle hiuksiin. Voitte vain kuvitella, että hänen kuontalo on kyllä kaukana tuuheasta ja hyvältä näyttävästä. Jos mun päässä olis yhtä paljon katkeilleita ja huonokuntoisia hiuksia, salettina ajaisin kutrini veke.

Hiusten värjäyksestä saa silloin tällöin lukea kaikenlaisia kauhutarinoita, ja jonkin tutkimuksen mukaan on mahdollista, että säännöllinen värjäys johtaisi ennenaikaiseen kaljuuntumiseen. En sit tiedä, äitini vain kauhuissaan taannoin esitteli minulle jotain kauneus&terveys / hyvä terveys-lehteään... Tiedä häntä. Kyllähän sen jo järki sanoo, että hiukset voisivat takuulla paremmin ilman käsittelyä, mutta minkäs teet, kun monilla meistä suomalaisista on luonnostaan tää perinteinen maantienharmaa väri hiuksissa. Ai että mä oon kateellinen niille espanjalaisille ym. tummaveriköille, joilla on luonnostaan upee tumma tukka... :haart:

Ai niin, kyllä mä ainakin käytän värjätyille/käsitellyille hiuksille suunniteltua shampoota ja hoitoainetta, yleensä vielä noita professional-tuotteita tavon päivittäistavarakaupoista saatavien tuotteiden sijaan.

MerZi sanoi:
Yks mun tuttu tyttö tykkää pitää hiuksensa vaaleana, ja käyttää värin sijaan joka kerta värinpoistoa. :tyhmä: Lisäksi hän tyvivärjäyksen yhteydessä AINA levittää värin myös muualle hiuksiin. Voitte vain kuvitella, että hänen kuontalo on kyllä kaukana tuuheasta ja hyvältä näyttävästä. Jos mun päässä olis yhtä paljon katkeilleita ja huonokuntoisia hiuksia, salettina ajaisin kutrini veke.

No, tummempaa hiusta on hankala saada värjäämällä vaaleammaksi. Pakko sitä on vaalentaa/tehdä värin poisto eli avata niitä hiussuomuja.

No jos toi tyttö vetää sen aineen aina myös vanhoihin vaaleisiin latvoihin niin varmasti on aika purukumia ne hiukset. Venyy silleen hassusti ennen katkeamista ja märkänä varmaan tosi kivan takkunen. :D

Pikkupoikana oli itelläkin tosi vaaleat hiukset ja kesällä aurinko vaalensi entisestään. Sitten ne yhtäkkiä tummu ja nyt on se suomalainen maantie lookki :hyper:

Hiuksen paksuus vaikuttaa paljon siihen että miten paljon se kestää sitä "availua" värjäyksissä ja vaalennuksissa.

Kunnon hoitoaineet on ihan eri asia kuin en kaupa 2in1 kakat.

My way;

Kerran kuussa ajetaan pää trimmerillä optimaaliseen 12mm mittaan. Sen jälkeen heitetään RAITA-AINEELLA pää täyteen. Eli se kaikkein voimakkain raita-aine, joka vaalentaa 4-6 astetta. Maksaa vajaat 10egulia ja siinä paketissa on 2 pussia sitä vaalentavaa jauhetta, sekä mälli johon se sekoitetaan. Tämän isken päähän ja annan vaikuttaa n.45-50min ja lopputuloksena lumenvalkea pää. Ei kusenvärinen, kuten blondausaineilla tulee! Tätä tullut harrastettua viimeiset pari vuotta! Tosin välillä pidän ihan kaljunakin, mutta yleisesti valkoisena. Sitten reilun kuukauden päästä uusitaan homma :)

Ja oma väri on todella tumma, ja siksi käytän tuota vetyperoksidiraita-ainetta, koska vain sillä saan sen kaivatun VAALEAN pään.

Mä värjään hiuksiani ruskealla L'orealin preference -kestovärillä. Hiusten värjäys itse kotona vaati vähän opettelua, mutta ainakin mulla tulokset ovat hyvät. Ja hinta on opiskelijan kukkarolle sopiva.

Kannattaa tosiaan käyttää hyviä hiustuotteita. Mun kampaaja antoi vinkin, että jos värjää ja kasvattaa hiuksia, niin voi käyttää kahta hoitoainetta. Eli ensin laittaa shampoon jälkeen poishuuhdottavan hoitoaineen ja myöhemmin vielä latvoihin sellaista hiuksiin jätettävää ainetta. Mulla ainakin toimii. Hiuksiani ei ole leikattu 8 kuukauteen, mutta silti kaksihaaraisia ei ole yhtään.

Mulla on melkein puoleen selkään ulottuvat pitkät hiukset. Olen värjännyt niitä jatkuvasti viimeisen 10vuoden ajan. Ensin blondiksi, sitten tummeni ja nyt viimeiset 2-3 vuotta mustiksi. Värjään todella aktiiviseen tahtiin sillä hiukseni kasvavat nopeasti, normaalisti kaiketi 0.5-1cm, mutta meikäläisellä lähemmäs 1.5cm kuukaudessa joten joudun värjäämään tyven 2-3vko sillä juurikasvu on muuten kammottavaa. :evil:

Juurikasvun värjään yhdellä purkillisella mutta koska hiuksia on paljon niin koko päähän joutuu sitten ostamaan 3 purkkia. Värejä vaihtelen todella usein ja ostelen edullisia ja tarjouksista jos löydän koska niin paljon joudun käyttämään. Usein käytän Poly Color, Wella, Garnies Fructis, Live ja sitten sitä uutta XXL tms color juttua, niissä hinnat pyörii 5-8 euron paikkeilla. Eli vaihtelen todella paljon enkä edes kaikkia noita merkkejä muista.

Tulos kaikissa ollut ihan sama. Perusmustaa käytän ja hyvin pysyy päässäni [toki uusimistahtini on vilkas]. Paras tuoksu on tuossa Garnierin, muut haisevat aika pahalle, eli siis perinteisille hiusväreille. Kirkastuksenä käytän sitten mustia 6-8 pesussa lähteviä mustia sävytteitä.

Aika yksilöllistä on se mitkä värit hyviä kellekin, toisille käy kaikki ja toisille sitten taas ei. Jos haluaa vain yhdellä värillä värjätä niin ei kannata kampaajalle sen takia mennä, ainakin itse hoidan hiukseni keskimäärin 10e kuukaudessa kun kampaaja ottaisi tyvestäni 30-50e ja koko päästä 100e... :rolleyes: Jos monivärejä haluaa niin niitä en alkaisi kotona väsäämään vaan menisin sitten kampaajalle myös värjäyksen takia. [Nyt käyn 4vko välein leikkaamassa]

Hiustenpesuaineisiin kannattaa kiinnittää huomiota ja valita värjätyille hiuksille tarkoitettuja ja käyttää myöskin hoitoainetta. Itse käytän kaikilta kaupanhyllyiltä saatavaa Lorealin punaisessa purkissa olevaa värihiusten shampoota ja hoitoainetta, sekä sitten parempina shampoina TIGIn [kampaamotuote] värhiusten jne Control Freak tuotteita.

susa sanoi:
Musta on mielestäni siitä arvaamaton väri, että lopputulos voi todellakin olla sinertävänvihertävänharmaanvioletti :eek:

Mitä tuohon tulee olen hyvin eri mieltä. Musta on a i n a musta, pikimusta/ruskeanmusta/sinimusta valinnasta riippuen peittäen alleen kaiken muun. Ruskeissa, vaaleissa ja punertavissa väreissä on enemmän vaarana ettei lopputulos ole todellakaan sitä mitä itse kotona värjäillessään haluaa. Mustalla varmaan 90% tulee todellakin musta. Hyvin yksinkertainen väri.

Mielipiteitä näistä tuotteista joista oon nähny mainoksia:

Scwarzkopf Brilliance: Mainostavat että muka tulee timantin kestävät. Kenelläkään kokemusta kyseisestä tuotteesta?

Sitten joku aminohappoja sisältävä shampoo/hoitoaine (en muista kumpi, enkä merkkiäkään muista) jolla tulis kiiltoa ym. Pelittääkös tämmöiset?

Kerran pistin vaaleata väriä, jo blondattujen hiusten päälle (väliä oli 2kk-4kk) ja lopputulos oli kuivat hiukset ja väri lähti parin pesun jalkeen pois. Se väri kylläkin kirveli aika paljon päänahkaa ja haisi hemmetin pahalle ja se oli semmoista "kiinteämpää" ainetta mitä yleensä, joten tuo aika väli ei varmaankaan ollut haittana. Tämän aineen kiertäisisin kaukaa, mutta ku ei muista merkkiä ei sitä että minkä näköinen se paketti oli.

No tarkoitin lähinnä, että paljonko hiuksessa on jäljellä muita vanhoja värejä. Vaikka pistää mustaa esm. haalistuneeseen punaiseen niin lopputulos voi yllättää.
Itsellenikin on käynyt monesti et kotona hiuksissa oleva väri näyttää todella hyvältä mutta toisenlaisessa valo ympäristössä aivan pliisulta. :eek: :(

Jostain olen myös lukenut että jos on todella vaaleat hiukset ja blondaa niitä kotona lisää, niin vedessä jossa on paljon rautaa voi hiukset hieman punertua...
Onko näin? :nolo:

susa sanoi:
olen myös lukenut että jos on todella vaaleat hiukset ja blondaa niitä kotona lisää, niin vedessä jossa on paljon rautaa voi hiukset hieman punertua...

Näin olen minäkin kuullut, kai se sitten paikkansa pitää.

susa sanoi:
No tarkoitin lähinnä, että paljonko hiuksessa on jäljellä muita vanhoja värejä. Vaikka pistää mustaa esm. haalistuneeseen punaiseen niin lopputulos voi yllättää.
Itsellenikin on käynyt monesti et kotona hiuksissa oleva väri näyttää todella hyvältä mutta toisenlaisessa valo ympäristössä aivan pliisulta. :eek: :(

Jostain olen myös lukenut että jos on todella vaaleat hiukset ja blondaa niitä kotona lisää, niin vedessä jossa on paljon rautaa voi hiukset hieman punertua...

Joo, voi olla tolleen että lopputulos voi sit hieman vaihdella jos on jtn voimakasta alla. Mulla oli punamustat ja kun heitin kokomustan päälle niin auringossa se punainen näkyi läpi mut se oli pelkästään upean näköistä.

Mitä tulee tohon blondaamiseen ja rautaan niin rusehtua voi, samoin vihretyä ja uimahallin vesi voi olla blondien hiusten turmio. Mut siksihän myydään niitä 'violetteja shampoita' joiden tarkoitus on pitää hiukset tosiaankin blondeina ja violetti on sen keltaisuuden/vihertävyyden vastaväri. Varmaan aika moni joutuu sitä käyttämään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom