Hiukset kuntoon!

Itse laitoin noin puolitoista kk sitten permanentin ja sen jälkeen on tajuttomasti lähtenyt hiuksia. Eilen puhuin kampaajani (veljen vaimo) kanssa asiasta ja hän ensimmäiseksi kysyi, että olenko kammannut nyt vähemmän kuin ennen. Kertoi, että normaalisti päivässä hiuksia irtoaa satakunta (siis 100!!). Kiharat laitettuani olen kammannut hiuksia aina vain kun ne on märkänä ja sitten harvapiikkisellä kammalla, mikä varmaan jättää irtohiuksia päähän vaikka kuinka paljon. Oletko huomannut, että olisit muuttanut kampaamistasi?

Olen pyrkinyt siihen että kun käytän fööniä, käytän sitä mahdollisimman kuiviin hiuksiin ja mahdollisimman vähän aikaan. Voi olla et olen nyt alkanut harventaa harjaamista..Täytyy kiinnittää siihen huomiota...
En uskalla vielä suoristusrautaa ostaa.. täytyy hoitaa hiukset hyvään kuntoon ensiks...
Täytyy kokeilla tota pelkällä vedellä pesua..hieman kyllä epäilen miten se riittää, mut ainahan sitä voi kokeilla!

Julianne sanoi:
Täytyy kokeilla tota pelkällä vedellä pesua..hieman kyllä epäilen miten se riittää, mut ainahan sitä voi kokeilla!

Ihan julmetun likaisia hiuksia ei tietenkään kannata pestä vedellä. Mutta mulla ainakin lähtis päänahka lenkille jos pesisin hiukset jokaisten reenien jälkeen shampoolla. Pahimmillaan kun on kahdet reenit päivässä enkä reenaa niitä ikinä peräkkäin. :hyper:

Itselläni lähti muutama vuosi sitten hiuksia aivan järjettömästi ja tuntui silloin ettei mitään jää päänahkaan enää kiinni. Taisi stressi ja masennus vaivata. Tämän jälkeen "uudet", kasvavat hiukset olivatkin entistä hienommat, eikä ole rasvoittuneet niin nopeasti kuin aikaisemmin. Eli voi olla siis tilapäistä se hiustenlähtö tukuittain..

Nostanpa ylös vanhan threadin. Onko kenelläkään helposti takkuuntuvat hiukset? Tänään iski sellainen epätoivo(Kiskoin tänään kourallisen takkuista hiusta päästä irti. ), että meinasin kysellä tuotteita moisten hoitoon. Kyllähän tämän selväksi saa mutta auta armias, jos pitää jotai ruveta väkertää. Mitkä tuotteet on ollu toimivia? Ajattelin kampaamolla käynnin yhteydessä ostaa, sitten kun seuraavan kerran menen.

Nostanpa ylös vanhan threadin. Onko kenelläkään helposti takkuuntuvat hiukset?

Nostan käden ylös! Varmaan johtuu siitä, että hiukseni ovat luonnoniharat-> aina takussa. Kannattaa kokeilla joitain hiuksiin jätettäviä, takkuuntumista ehkäiseviä tuotteita. Itselläni on jonkin verran auttanut ihan marketeissa myytävä GLISSin hoitosuihke.

... Eilen puhuin kampaajani (veljen vaimo) kanssa asiasta ja hän ensimmäiseksi kysyi, että olenko kammannut nyt vähemmän kuin ennen. Kertoi, että normaalisti päivässä hiuksia irtoaa satakunta (siis 100!!).

Tähän pitää vielä lisätä, että jos pitää hiuksia melkein aina kiinni, eivät nuo satakunta hiusta pääse putoamaan omia aikojaan vaan tulevat sitten kaikki kerralla käteen. Etenkin pitkissä ja tummissa hiuksissa voi olla pelottavan näköistä.

BodyShopin Amlica-niminen *hetki käy tarkistaan menikö oikein* (joo) hiuksiin jätettävä aine on ollut mun mielestä aika hyvä. Mulla kyllä ei ole mitenkään superpaksut eikä erityisen kiharat hiukset.

Mikäli talous antaa periksi, viviscal on oikeasti kokeilemisen arvoinen tuote. Itse en kyseisiä shampoita tms kokeillut, mutta tablettimuodossa tuotetta söin, ja auttoi ihan selkeästi. Omalla kohdallani ei hiustenlähdön syy koskaan selvinnyt, lieneekö ollut stressi tai jotain, mutta hiuksia lähti tosiaan paljon ja päänahka alkoi paistaa jakauksen kohdalta jo aika rumasti. Lääkäri ei osannut mitään syytä sanoa, vitamiinipuutokset yms. tutkittiin ja mitään korjattavaa ei sieltäkään löytynyt. Lääkäri suositteli kokeilemaan viviscalia, ja kuuri kasvattikin hiusten määrää melko selvästi jopa niin että esim. ohimoille, joissa mulla kasvaa tosi ohuena hiuksia normaalistikin, tuli selkeästi enemmän hiuksia. Hiusraja ikääkuin tasottui ja tuuheni. Tosin huonoksi puoleksi täytyy laskea se, että myös kulmakarvoja sai nyppiä useammin, muuta karvoituksen lisääntymistä en ainakaan tunnusta :D Viviscalia ehdin syödä muistaakseni pari kuukautta, kun tulokset alkoivat näkyä selvästi, tosin kun tuotteen syömisen lopetti lähtivät "ylimääräiset" hiuksetkin pikkuhiljaa, mutta sellainen "normaalitila" hiuksien määrän osalta jäi kuitenkin päähän eikä hiuksia lähtenyt enää normaalia enemmän. Kaikille ei varmaankaan tämäkään tuote toimi, mutta mulla se toimi yllättävän hyvin. En olisi oikeasti uskonut enkä edes kokeillut mokomaa, jossen olisi ollut niin epätoivoinen hiustenlähtöni kanssa. Joku on joskus sanonut (luontastuotekaupan täti??) että jossakin silica-piimaa -tuotteessa olisi samat vaikuttavat ainesosat kuin viviscalissakin, mutta hinta huomattavasti halvempi. En tiedä sitten, pitääkö paikkansa.

ei ainakaan näillä postimyyntien "laadukkailla" suoristimilla saa oikein mitään suoruutta aikaan näin luonnonkiharaan hiukseen, no ehkä jonkin verran mutta sekin on työn ja tuskan takana kun sais koko päivän seistä suoristin kädessä.. :hyper:

Suosittelen ehdottomasti Ghd:n suoristusrautoja. Ne ovat kalliimmat kuin tavisraudat, mutta ehdottoman loistavat paksuille kiharoille.

Tirppa, mistä noita suosittelemiasi Ghd:n suoristusrautoja on saatavilla? Ja paljonko niillä on hintaa? Oisivat tarpeen, että saisin tän mun kiharakasan ojennukseen. :)

Itse tilasin netistä. Maksoin leveimmistä raudoista vajaat 100 puntaa. Myyjiä on netissä paljon. Googleen vain nimi ja vertaamaan. Kannattaa myös katsoa eBayn tarjonta, jos käytät sitä.

Ainakin täällä Britanniassa rautoja saa myös vähän "paremmista" kampaamoista. En tiedä miten Suomessa. Nopealla googlauksella en ainakaan saanut esiin maahantuojan yhteystietoja.

Nostanpa ylös vanhan threadin. Onko kenelläkään helposti takkuuntuvat hiukset? Tänään iski sellainen epätoivo(Kiskoin tänään kourallisen takkuista hiusta päästä irti. ), että meinasin kysellä tuotteita moisten hoitoon. Kyllähän tämän selväksi saa mutta auta armias, jos pitää jotai ruveta väkertää. Mitkä tuotteet on ollu toimivia? Ajattelin kampaamolla käynnin yhteydessä ostaa, sitten kun seuraavan kerran menen.

Kosteuttavat tuotteet.. Kampaaja selvitti mun tukan ja heti oli jo menny taas takkuun. Sano, et kannattaa vaan kosteuttaa paljon nii kyl se siitä. Eli käytän kosteuttavaa shampoota+hoitoainetta ja sit viel suihkun jälkee suihkutan jotain selvityssuihketta ni auttaa kummasti.

Mun kampaaja on antanut seuraavia ohjeita, jotka toimivat supertakkuiseen tukkaan erinomaisesti:

1. Harjaa hiukset joka päivä, vaikket pesisikään niitä.
2. Harjaa hiukset ennen pesua.
3. ÄLÄ harjaa märkää hiusta eli anna hiusten kuivua. Käytä hiuksiin laitettavaa hoitoainetta (esim. bonacuren suihke kuiville hiuksille) kun alat vihdoin kammata.
4. Harja ei saisi olla kova.
5. Huuhtele shampoo hiuksista hyvin.
6. Hoitoaine laitetaan pyyhekuiviin hiuksiin ja sen pitää antaa vaikuttaa jonkin aikaa.
7. Latvat tulee tasoittaa säännöllisesti. Jos hiukset ovat todella kuivat, ei kannata vaalentaa kovin usein.

Ja sopivista tuotteista sitten...
Mulle on toiminut TIGIn Moisture Maniac - sarja parhaiten. On vähän tyyris, mutta hintansa väärtti. Rahapulassa olen välillä ostanut Cutrinin Seaweed shampoota ja hoitoainetta ja käyttänyt niitä. Tulos niilläkin on ihan ok. Näiden lisäksi käytän tarvittaessa kosteuttavaa suihketta, kun alan harjata. Kerran viikossa käytän kosteuttavaa naamiota hiuksiin. Naamioon minulla ei ole mitään vakimerkkiä, aika usein tulee valittua Dove (se on halpa ja ihan hyvä).

Ravinnolla olen myös huomannut vaikutusta hiuksiin: pitää syödä hyviä rasvoja, jotta hiukset jaksavat kiiltää ja pysyä pehmeinä. ;)

Ennen pesin hiukset joka toinen päivä, mutta nyt kun olen ruvennut ahkerammin treenaamaan olen joutunut visaisen kysymyksen äärelle... Pestäkö hiukset joka treenin jälkeen, eli joka päivä? Pelkkä vesipesu kuulostaa jotenkin pelottavalta... Kuinka te toimitte?

Ennen pesin hiukset joka toinen päivä, mutta nyt kun olen ruvennut ahkerammin treenaamaan olen joutunut visaisen kysymyksen äärelle... Pestäkö hiukset joka treenin jälkeen, eli joka päivä? Pelkkä vesipesu kuulostaa jotenkin pelottavalta... Kuinka te toimitte?

Pesen suurinpiirtein joka toinen päivä vedellä, toinen päivä shampoolla ja lepopäivänä en lainkaan. Shampoopesut sijoitan rankimmille reenipäiville.

Kukin tyylillään. Minun päänahkani ja hiukseni eivät kestä päivittäistä shampoopesua, mutta tiedän kyllä ihmisiä, jotka pesevät hiuksensa joka päivä shampoolla.

Minä pesen joka päivä shampoo+hoitoaine.. Se nyt on ihan hius - ja päänahkakohtasta, että miten kuivahtaa. Jottai tehohoitoja kans sit tietyin väliajoin. Pysyy ihkuina. Itelle tulee likanen olo jos en pese.. :D

Mun hiukset kestää myös päivittäisen shampoopesun. Pesin myös permanentatut hiukseni joka aamu enkä käytä hoitoaineita, ne tekee hiuksista liian vaikeat käsitellä (liian liukkaat). Mulla on varmaan jotkut ihmehiukset, toisaalta nämä on ärsyttävät jos haluaisi laittaa kampauksia tms. Muotoilutuotteidenkin ihanin ominaisuus on mun mielestä tehdä hiuksiin vähän karheutta...

Ennen pesin hiukset joka päivä shampoolla. Myöhemmin vaihdoin n. joka toinen kerta pelkkään hoitoainepesuun ja ihan puhdasta tulee. Jonkin verran on hiukset kuivat ja kun nykyään en enää käytä noita kaikista silikonipitoisimpia shampoita&hoitoaineita niin liika liukkaus on kaukana. Päänahka ei myöskään rasvoitu niin herkästi enää, kun ei jatkuvasti hinkkaa sitä shampoolla.

kun nykyään en enää käytä noita kaikista silikonipitoisimpia shampoita&hoitoaineita niin liika liukkaus on kaukana.

Takkutukkien kannattaa käyttää noita, El Vitalia ja Fructista... Mä käytän jotain herbinaa ja xz:aa ja VO5:ta ja kampaamosta Lifetexia että saisin vähän pitoa hiuksiin. Väittävät ettei hiukset saisi narskua pesun jälkeen mutta ei ne muuten pysy oikein edes ponnarilla. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom