Nostanpa ylös vanhan threadin. Onko kenelläkään helposti takkuuntuvat hiukset? Tänään iski sellainen epätoivo(Kiskoin tänään kourallisen takkuista hiusta päästä irti. ), että meinasin kysellä tuotteita moisten hoitoon. Kyllähän tämän selväksi saa mutta auta armias, jos pitää jotai ruveta väkertää. Mitkä tuotteet on ollu toimivia? Ajattelin kampaamolla käynnin yhteydessä ostaa, sitten kun seuraavan kerran menen.
Mun kampaaja on antanut seuraavia ohjeita, jotka toimivat supertakkuiseen tukkaan erinomaisesti:
1. Harjaa hiukset joka päivä, vaikket pesisikään niitä.
2. Harjaa hiukset ennen pesua.
3. ÄLÄ harjaa märkää hiusta eli anna hiusten kuivua. Käytä hiuksiin laitettavaa hoitoainetta (esim. bonacuren suihke kuiville hiuksille) kun alat vihdoin kammata.
4. Harja ei saisi olla kova.
5. Huuhtele shampoo hiuksista hyvin.
6. Hoitoaine laitetaan pyyhekuiviin hiuksiin ja sen pitää antaa vaikuttaa jonkin aikaa.
7. Latvat tulee tasoittaa säännöllisesti. Jos hiukset ovat todella kuivat, ei kannata vaalentaa kovin usein.
Ja sopivista tuotteista sitten...
Mulle on toiminut TIGIn Moisture Maniac - sarja parhaiten. On vähän tyyris, mutta hintansa väärtti. Rahapulassa olen välillä ostanut Cutrinin Seaweed shampoota ja hoitoainetta ja käyttänyt niitä. Tulos niilläkin on ihan ok. Näiden lisäksi käytän tarvittaessa kosteuttavaa suihketta, kun alan harjata. Kerran viikossa käytän kosteuttavaa naamiota hiuksiin. Naamioon minulla ei ole mitään vakimerkkiä, aika usein tulee valittua Dove (se on halpa ja ihan hyvä).
Ravinnolla olen myös huomannut vaikutusta hiuksiin: pitää syödä hyviä rasvoja, jotta hiukset jaksavat kiiltää ja pysyä pehmeinä. ;)