Hiukset kuntoon!

Takkutukkien kannattaa käyttää noita, El Vitalia ja Fructista... Mä käytän jotain herbinaa ja xz:aa ja VO5:ta ja kampaamosta Lifetexia että saisin vähän pitoa hiuksiin. Väittävät ettei hiukset saisi narskua pesun jälkeen mutta ei ne muuten pysy oikein edes ponnarilla. :D

Joo itekin käytän hoitoaineena toisinaan sellasta missä tota silikonia on, että ei jää latvat täysin takkuun. Mut jos jatkuvasti käytän niin hiuksista tulee sairaan liukkaat, vaikeasti hallittavat ja lätsähtäneet ja veltot. Tosin mun takkuongelmaan auttaisi nyt eniten parturi, mutta en vaan ole saanu leikkausaikaa varatuksi. Työt haittaa huveja.

Tunnustan heti alkuun, etten jaksanut lukea koko ketjua ennen kuin kysyn uutta asiaa :evil:

Lähteekö muilta enempi hiuksia kun hiukset on märät kuin silloin kun ne on kuivat? Tai no eikai niitä hiuksia pitäis kiskoa märkinä mut piti kokeilla, joku kun kirjoitti tuolla aiemmin et on huolestuttavaa jos käteen jää yli 5 hiusta.. :rolleyes:

Lähteekö muilta enempi hiuksia kun hiukset on märät kuin silloin kun ne on kuivat? Tai no eikai niitä hiuksia pitäis kiskoa märkinä mut piti kokeilla, joku kun kirjoitti tuolla aiemmin et on huolestuttavaa jos käteen jää yli 5 hiusta.. :rolleyes:

Mutuilisin, että märkänä lähtee enempi hiuksia ku kuivana. Suihkukaivon ritilään jää aina pesun jäljiltä läjä hiuksia enkä kyllä kärsi mistään hiustenlähdöstä. Tuo viisi on varmaan joku ihan älytön heitto.

Mulla taas sellanen ongelma, että hiukset ovat ohentuneet huomaamatta...silleen pikkuhiljaa(n.kymmenessä vuodessa) puolella! :wtf: lisäksi hiusten elinkaari on lyhyt, eli tukka ei suostu kasvamaan pitkäksi. max. 25cm ja paljon erin mittaisia hiuksia, ihan kuin olisivat katkeilleet, mutta tuskinpa, kun hiukset ovat silleen suipot päästä ja muutenkin ovat kiiltävät ja hyväkuntoiset...niitä on vain todella vähän :( . varmasti yksipuolinen ruokavalio ontehnyt tehtävänsä...mutta usein hiusten kunnon heikentymiseen on lähes aina useampi tekijä.

esim.
stressi/masennus
piilevät allergiat esim. -maito, -vilja.
puutostilat
kilpirauhanen/hormoonit
talipunkki
jne.

nykyään koetan syödä monipuolisemmin, sekä olen pidentänyt hiustenpesu väliä ja värjäyksen sijaan hennaan hiukseni...toivottavasti saan vielä pitkät hiukset!

Mulla niitä lähtee suihkussa enemmän lähinnä sen takia, että mulla on useimmiten tukka kiinni ja sitten kun avaan ne ennen suihkuun menoa niin ne pääsee vasta "putoamaan" - onhan ne irtoilleet liitoksistaan jo koko päivän ajan, mutta eivät oo päässeet putoamaan pois kun tukka on ollut kiinni. Kannattaa harjata hiukset aina kunnolla ennen suihkua, niin kaikki irronneet hiukset saa pois eikä niitä tarvii noukkia lattiaviemäristä ;) :D

Musta aina tuntuu että multa irtoaa kauheasti tukkaa, mutta mä aika harvoin edes harjaan näitä kun eivät mene takkuun :rolleyes:
Ja mulla on aina tukka aamulla salin jälkeen nutturalla kun se on märkäm sitten kotosalla menen ehkä lenkille ja siitä taas suihkuun ja taas tukka märkänä. ei paljoa tule harjailtua ja sit ne jää päähän pyörimään ne irronneetkin hiukset.
Mulla on niin pitkä ja paksu tukka ettei ole mitään pointtia föönata kuivaks kun siinä menee tunti.

Tyhmästä aivosoluista kärsii koko pää: oon luonnostani tummanvaalea/maantienharmaa, mutta viimeisen ~ 7vuotta olen väen vängällä blondannut itse kotona hiuksiani. Viimeisen vuoden olen hoitanut ärsyttävää juurikasvuani 6 vk:n välin värinpoistolla..:jahas: Ei tarvitse siis olla edes kampaaja, ymmärtääkseen että kuontaloni on tällä hetkellä kauheassa jamassa.
Viikko sitten sain tarpeekseni ja värjäytin hiukset kampaajalla tummiksi, kun eihän väri samalla tavalla hiusta vaurioita kuin jatkuva vaalennus. Mutta koska vuosien saatossa latvoista on hävinnyt kaikki pigmentti pois, ei tumma väri tahdo kestää millään. Pituutta piti ottaa aika roimasti pois, että hiuksiin tulisi edes vähän eloa. Edelleen hiukset ovat todella kuivat, ohuet ja elottomat..
Harmi vain, kun ei opiskelijana raaski panostaa laadukkaisiin hiusten hoitotuotteisiin vaan epätoivoisesti yritän pärjätä markettikamalla..:(

oon luonnostani tummanvaalea/maantienharmaa...Viimeisen vuoden olen hoitanut ärsyttävää juurikasvuani 6 vk:n välin värinpoistolla..:jahas:

Auts. Mietin miksi olet hoitanut värinpoistolla tyveä kun se on sun oma hius eikä siinä ole itsessään keinotekoista värjäysainetta jonka voisi poistaa. Värinpoisto on varmasti vahingoittanut omaa hiusta rikkomalla sen "suojan". Jälkiviisas on helppo olla mutta voisin kuvitella että ihan tavallinen väri olisi riittänyt.

...värjäytin hiukset kampaajalla tummiksi... Harmi vain, kun ei opiskelijana raaski panostaa laadukkaisiin hiusten hoitotuotteisiin vaan epätoivoisesti yritän pärjätä markettikamalla..:(

Aikoinani värjäytin tukan vaalennetusta tummaksi..ja takasin blondiksi :wtf: - ei hyvä! Tukka oli sillon aika liuhuletti. Nyt useamman vuoden tummana pysytellyt ja kotona värjännyt vaikka mitä. Silloin ku tekee raitoja, tukka menee huonompaan kuntoon ja erityisesti märkänä vaalennetut kohdat venyy ja paukkuu! Suosin hoito-ainetta runsain mitoin!! ..myös hiuksiin jätettävää.. Oon pärjänny hienosti L'orealin tavis-tuotteilla! Suosittelen et annat hiusten rauhoittua ja hoidat niitä vaan extra paljon! Kannattaa myös ostaa luonnonharja kuivan tukan harjaamiseen ja vaihdella ponnarin paikkaa ettei hius kulu aina tietystä kohdasta. Myös se mitä syö vaikuttaa..hyvät rasvat, monipuolinen terveellinen ruoka :)

Kaikissa kaupoissa ja kampaamoissa myytävissä olevissa shampoissa on laurenth sulfaatteja (en tod tiedä onko tuo nyt oikea suomenkielinen sana) mutta enivei, noi haurastuttaa hiuksia ihan sikana. Joten kannattaa ostaa luontaistuotekaupoista shampoita, joissa on vaa luonnon materiaaleja eikä mitään myrkkyjä. Hiukset ei kulu läheskään yhtä paljoo ja pysyy vahvempina.

Kaikissa kaupoissa ja kampaamoissa myytävissä olevissa shampoissa on laurenth sulfaatteja (en tod tiedä onko tuo nyt oikea suomenkielinen sana) mutta enivei, noi haurastuttaa hiuksia ihan sikana. Joten kannattaa ostaa luontaistuotekaupoista shampoita, joissa on vaa luonnon materiaaleja eikä mitään myrkkyjä. Hiukset ei kulu läheskään yhtä paljoo ja pysyy vahvempina.

sulfaatti on pesevä ainesosa shampoossa ja yleensä sitä on myös suihkusaippuoissa ja hammastahnoissa.
Rasvoittuvien hiusten shampoossa sitä on enempi. Eli sitä on melkein kaikkialla.

Hiuksia kuivattaa luultavasti se värjääminen ja käsittelyt yleensä eikä shampoo.
Toisilla hiukset rasittuu enemmän ja toisilla vähemmän. Vaalennushan on käsittelyistä voimakkain ja järkikin sanoo että, mitä harvemmin tukkaa värjää/kihartaa niin se paremmassa kunnossa se pysyy.

Hiuksia irtoaa aika monesta syystä. Ja sulkasato on kaikilla henkilökohtainen. Hiuksia (myös) lähtee ilman mitään syytä, koska hiuksen elinkaari on tullut tiensä päähän. Toisilla se on 3 vuotta ja toisilla 7 vuotta. Jotta uusi hius pääsee kasvamaan on sen työnnettävä vanha hius pois tieltä.
Hiukset kasvavat henkilöstä riippuen 0.8-1,5 cm NOIN kuukaudessa. Jos kasvukausi on 3 vuotta voi jokainen laskea kuinka paljon se sitten kasvaa. Jos sitä värjää kuukauden välein niin ei se ainakaan paremmin kasva :)

Hoitakaa hellien hiuksia.:dance:

No mä en ainakaan halua hiuksiani hangata millään sulfaateilla, jos on mahdollista saada ne puhtaaksi hellävaraisemmin :)

Ääh, tossa aikaisemmin valittelinkin, mutta siis todellakin turhauttaa nää omat hiukset...kun ovat niin ohuet!
Miten saisin pidennettyä hiusten elinkaarta, jotta hiukset kasvaisivat taas pitkiksi?
epäilen että hiusten kuihtumisen syynä on ollut pitkään surkea(ravinto köyhä) ruokavalio....
mutta vaikka asiaa olenkin korjanut jo vuosia, ei hiuksissa tapahdu mitään!
tiedä sitten onko muutokset olleet liian vähäisiä ja ruokavalio vieläkin liian yksipuolinen vai tapahtuuko muutokset hitaasti?...tai ehkä mitään ei ole enää tehtävissä :itku: !

syön jo sinkkiä, piitä, kalkkia, omega-3:sta ja multivitaa...mutta oliskiko vielä jostain muusta apua?

sulfaatti on pesevä ainesosa shampoossa ja yleensä sitä on myös suihkusaippuoissa ja hammastahnoissa.
Rasvoittuvien hiusten shampoossa sitä on enempi. Eli sitä on melkein kaikkialla.

Natriumlauryylisulfaattia käytetään hammastahnoissa vaahtoavana aineena ja se todella kuivattaa suun limakalvoja. Kuivasuisille suositellaankin tahnoja joissa em. ainetta ei ole. Mulle ei ole tullut pieneen mieleenkään että se kuivattaisi myös hiuksia, :wtf: ja voisko joku kertoa mahdollisia shampoomerkkejä joissa sitä ei ole..? Mun on pakko pestä hiukset _joka_aamu_ koska en kehtaa poistua liimalettinä kotoa. Kuulostaa ihan höpöltä se että hiukset vois "opettaa" harvempaan pesuun, mulla on superrasvainen iho ja samalla tavalla naamakin on pestävä 1-2 krt/pvä joten miten se päänahka naaman ihosta poikkeaisi, samalla tavalla sekin pukkaa rasvaa ulos. Hiukset vaan hippasen kärsii kun ne on pestävä siinä päänahan kanssa samassa. :rolleyes: Kasvoille on ihan mukavasti tarjolla mietoja pesuaineita mutta hiuksille ei ole niin paljon tarjontaa.

EDIT: On muuten ristiriitaista että rasvoittuvien hiusten shampoossa on enemmän sulfaattia, kun ainakin itse joudun pesemään ihoa usein ja jos käyttää kuivattavaa pesuainetta niin iho kuivuu pahasti mutta eihän se rasvan eritys siitä mihinkään häviä. Tuloksena onkin sitten hilseilevä rasvainen iho. Mieluummin niiden rasvaisen ihon tuotteiden pitäisi olla miedompia ja sopia usein toistuvaan pesuun.

Olisko Kouvolan suunnalla yhtään punttimimmiä, joka käyttää Tigin shampoota? Mulla olisi yks Dumd Blonde shampoo (400ml pumppupullo, n. 1/5 käytetty), mutta shampoo onkin liian hoitavaa mun rasvaiselle kuontalolle. :( Eikä noin isoa pulloa viiti heittää vaan menemään, niin olisi kiva myytyä jollekin sitä käyttävälle. :)

Mulla hiuksia lähti ihan tolkuttomasti, kun vaihdoin kampaamotuotteet Nivean shampoihin ja hoitsikoihin. Edellinen käyttämäni kampaamotuotesarjan valmistus oli lopetettu ja piti sitte löytää joku korvaava tilalle, Niveasta siihen ei ollu, harjauksen jälkeen harja oli täynnä hiuksia ja suihkussa lähti tukoittain hiuksia vaikka ennen suihkua olin harjannu hiukset auki. Kokeilin Tigejä, mutta tukka jäi joka pesun jälkeen lähmäseks, joten nekin jäi. Nyt käytössä Goldwellin Rich Repair shampoo ja hoitsikka ja toimii loistavasti! Aiemmin tukka oli takkunen ja kuiva, nyt kiiltävä ja enää harvoin takussa! :thumbs:

Sulfaatti on tosiaan pesevä ainesosa, mutta jos käyttää sulfaatitonta shampoota, niin kannattaa aina välillä (n. kerta viikkoon) pestä syväpuhdistavalla, sillä sulfaatition shampoo kyllä on hellempi ja väriä säästävämpi, mutta ei pese pois kaikkia muotoilutuotteita/ilmansaasteita/jne. Esim. Herbinalla on ihan pätevä silikoniton syväpuhistaja, mutta hoitoainetta kannattaa ton jälkeen muhitella hieman normaalia pitempään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom