hitler taisteluni

onko täällä kirjan lukeneita? itse sain kakkos osan käsiin ja voisin sanoa, että tarkin koskaan lukemani kuvaus politiikan luonteesta.todella nerokasta luettavaa.. huvittaviakin piirteitä löytyy,kuten ne treenausta ja koulutusta koskevat näkemykset.. suosittelen luettavaksi.. :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Isolation sanoi:
Kiitos ilmoituksestasi :jahas:

Onko sulla joku hätä ?

Tarkoituksena on itselläkin ollut lukea. Varmasti monella tavalla mielenkiintoinen kirja.

iso-erno sanoi:
onko täällä kirjan lukeneita? itse sain kakkos osan käsiin ja voisin sanoa, että tarkin koskaan lukemani kuvaus politiikan luonteesta.todella nerokasta luettavaa.. huvittaviakin piirteitä löytyy,kuten ne treenausta ja koulutusta koskevat näkemykset.. suosittelen luettavaksi.. :worship:

Eikö sitä ole vaikea saada käsiinsä? Vai elänkö jossain sensuurin säätelemällä 70-luvulla?

Kerro jotain treenauskäsityksistä, että saadaan vähän hupia pe-iltapäivään.

reinhardt sanoi:
Eikö sitä ole vaikea saada käsiinsä? Vai elänkö jossain sensuurin säätelemällä 70-luvulla?

Elät. Kyllähän tuo löytyy lähikirjastostasi siinä missä muutkin opukset.

Olen lukenut ko. kirjan. Minusta se oli pitkästyttävä ja yksitoikkoinen, enkä ymmärrä natsi-ideologiaa edes tuon luettuani. Kyllähän se löytyy netistäkin, englanniksi.

Kirjoja ei tule koulukirjojen lisäksi luettua, mutta tämä teos on kyllä ollut jo pidempään aikeissa lukea. Täytyykin käydä vielä tänään kirjastossa katsomassa !

En oo lukenut mutta oon kuullut ja ymmärtänyt että se ei kovin mukaansatempaava opus ole...jos ei satu olemaan muutenkin "aatteen miehiä"... :jahas:

Yläasteella tuli lukaistua kyseinen teos. Meni varmasti hieman hukkaan koska ainakin sen ikäisenä tuntui ajoittain puisevalta tekstiltä, toisinaan toki myös mielenkiintoiselta, mutta pääosin muistikuvat ovat hieman lässähtäneet ks. teoksesta.

reinhardt sanoi:

Varmasti et kirjaa lainastosta löydä, ellet ole juuri sitä kirjaa hakemassa. Mutta kyllä se sieltä löytyy, alimmaisena kirjana varaston taimmasta nurkkauksesta viiden lukon ja kymmenen salaoven takaa. Mutta kyllä se siis löytyy (oman kirjaston tädillä kesti 10min hakea se kirja, siitä päättelin siis salaovien ja lukkojen määrän).

Luin kirjan, olin pettynyt. Olisin odottanut parempaa ja mielenkiintoisempaa tekstiä, varsinkin, kun kirjoittasta kumminkin tuli sittemmin maailmankuulu jätkä, joka todella hallitsi puheidenpitämisen.

Opossumi sanoi:
(oman kirjaston tädillä kesti 10min hakea se kirja, siitä päättelin siis salaovien ja lukkojen määrän).
Minuutti kirjan hakemiseen, viisi minuuttia varmistussoittoon ja 4 min supon lomakkeen täyttöön. :kippis1:

Opossumi sanoi:
Varmasti et kirjaa lainastosta löydä, ellet ole juuri sitä kirjaa hakemassa. Mutta kyllä se sieltä löytyy, alimmaisena kirjana varaston taimmasta nurkkauksesta viiden lukon ja kymmenen salaoven takaa. Mutta kyllä se siis löytyy (oman kirjaston tädillä kesti 10min hakea se kirja, siitä päättelin siis salaovien ja lukkojen määrän).

Täällä ks. kirjaa ei saanut lainata vaan sitä piti käydä kirjastossa lukemassa erillisessä lukuhuoneessa johon kirjastonhoitaja sen aina toi lukemisen ajaksi. Kotiin ei voinut viedä ja kirja oli merkitty 'ei lainattavaksi'-lätkällä. Syynä ainakin siihen aikaan oli varastelu, ks. opus katosi useampaan kertaan intoilevien kansallisosialistien mukaan eikä sitä palautettu. Aikaa tästä yli 10 vuotta, ja eri kirjastoissahan on eri tavat mutta näin oli täällä aikoinaan.

Opossumi sanoi:

Luin kirjan, olin pettynyt. Olisin odottanut parempaa ja mielenkiintoisempaa tekstiä, varsinkin, kun kirjoittasta kumminkin tuli sittemmin maailmankuulu jätkä, joka todella hallitsi puheidenpitämisen.

Mistäs tiedät, mahtoikohan kirjoittaa itse kaikki puheensa? Saattoi olla joku "verstas" mikä kirjoitti ja jätkä vaan lausui. Radiopuheet tuli ainakin nauhoitettuna, turvallisuussyistä.
Aika puiseva kirja kaikenkaikkeaan. Vertautuu hyvin mm. Paavo Väyrysen teoksiin.

NaapurinMies sanoi:
Mistäs tiedät, mahtoikohan kirjoittaa itse kaikki puheensa? Saattoi olla joku "verstas" mikä kirjoitti ja jätkä vaan lausui. Radiopuheet tuli ainakin nauhoitettuna, turvallisuussyistä.
Aika puiseva kirja kaikenkaikkeaan. Vertautuu hyvin mm. Paavo Väyrysen teoksiin.

Käsittääkseni Hitlerin puheissa ei ihmeellistä ollut niikään teksti, vaan "lavasäteily". Luin kerran jutun, kuinka joku (jenkki?)toimittaja 30-luvulla oli ollut kuuntelemassa Hitlerin puhetta ja oli aivan hurmoksessa ja mietti, että täyty kotona kirjoittaa KAIKKI muistiin, niin viisaita se puhuu. Sitten kotona, rauhoittuneena, kun alkoi miettiä, mitä AH oli sanonut, ei se ollut oikeastaan mitään ihmeellistä sanonutkaan.

Täytyy myös muistaa, että tuohon aikaan ihmiset eivät olleet niin "paatuneita" kuin nykyään, eli niin turtuneita informaatiotulvaan ja erilaisiin ärsykkeisiin. Miettikää, miten 30-luvulla olisi reagoitu nykyisiin musavideoihin -ja nykyäänhän ei kukaan juurikaan reagoi keikutteleviin ja hytkytteleviin daameihin. Tarkoitan siis, että kun ihmisten tajuntaa vastaan "hyökättiin" ihan eri tavalla, ja useimmillla ei varmasti ollut minkäänlaista mediakritiikkia, kaikki tietty upposi kuin häkä. Mietin siis AH:n radio- ja muita puheita ja koko sitä agitaatiohässäkkää. Sehän oli ihan uutta lajissaan silloin, käsittääkseni.

Pirun kuivaa tekstiä ja hidas luettava mutta toisaalta jotain ihan mielenkiintoisia kuvauksia kyseiseltä ajanjaksolta. Toinen osa vielä lukematta, toivotaan, että on parempi muuten jää kesken.

D.Yates sanoi:
Minuutti kirjan hakemiseen, viisi minuuttia varmistussoittoon ja 4 min supon lomakkeen täyttöön. :kippis1:

:lol2:

Kaveri väitti ihan tosissaan, että jos lainaat mitä tahansa tuon suuntaista kirjallisuutta, niin Supo kerää kaikesta tiedot. :jahas:

NaapurinMies sanoi:
Tuskinpa on Aatu kaikkea itse kirjoittanut, edes tuota kirjaa. Jos Lontoon murre taittuu, niin kyseisen teoksen voi lukea vaikkapa täältä:
http://www.hitler.org/writings/Mein_Kampf/

Kyllä se Kekkosen ajan sensuuri vaikuttaa aika paljon tämän teoksen saatavuuteen.

Itse ostin molemmat osat 500 markalla (elettiin markka-aikaa). Parempi kuntoinen olisi ollut 700 mk. Ja tätä oli etsitty pari vuotta...

Koneella on eka ja toinen osa mut en ole jaksanut vielä perehtyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom