Hirveä (puntti)kunto..

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ok, olen hiljaa. Jokaisella suomen kansalaisella on oikeus mielipiteeseen :/ Onnea treeneihin.

Vatsaliike 3*max
Maastaveto 3*12
Jalkaprässi 3*8-12
Penkkipunnerrus 3*6-12
Kyykky 3*6-12
Ylätalja eteen,leveä ote 3*8-12
Alatalja soutu 3*8-12
Hack-laite 3*8-12 ( mikähän tämän liikkeen nimi on )
Leuanveto (vastaote) 3*max

Onkohan tää nyt yhtään parempi :wall:

EDIT: niin ja siis 3 kertaa viikossa teen tätä.. ma ke pe

Kannattaa ehkä jakaa noita koko kropan liikkeitä eri päiville 1-jakoisessakin. Esim.

Ma:

Kulmasoutu 3*8-12
Penkki 3*8-12
Kyykky 3*8-12
Pohkeet 3*10-20
Vatsarutistus 3*10-20

Ke:

Maastaveto 3*6-8
Pystypunnerrus seisten 3*8-12
Ylätalja vastaote 3*8-12
Prässi 3*8-12
Kyljet 3*10-20

Pe:

Kulmasoutu käsipaino 3*8-12
Kapea penkki 3*8-12
Kyykky 3*8-12
Pohkeet 3*10-20
Jalkojen nosto 3*10-15

Muista syödä paljon ja oikein.

"tapa ittes" taitaa mennä terveen mielipiteen toiselle puolelle. :)

No kyllä tasan menee. Tänne sitä vaan tullaan ehdottelemaan itsemurhaa mitä pienimmän epäonnistumisen jälkeen. Vinkkinä tällaisille ahdistuneille teineille, kannattaa miettiä vähän mitä kirjoittelee, vaikka kuinka itse kaikessa angstiudessaan ranteitaan parhaillaan tietokoneen ääressä viiltelisikin.

Mutta, veikkaanpa, että tulokset lähtee aika kovaan nousukiitoon, kun noin alhaalta lähdetään. Ja missään nimessä ei saa masentua tai luovuttaa. Työllä ne muskelit ansaitaan! :)

Hieman asian vierestä:
Veikkanpa, että NGV laski tuon 12 kg alipainon kaavalla pituus-100=normaalipainon raja, eli tuosta jäisi siis 12 kg vajaaksi. Itse olen ainakin miettinyt, josko tuollainen kaava olisi käyttökelpoinen.

Mutta hitto vie, taidankin sitten itse olla pahasti alipainoinen (177/64) :eek: Mutta miten tuo mun paino on oikeasti mahdollinen? Kevyet luut vai..? Kun en nyt oikeen itseäni kovin pieneksi painavampiini verrattuna tunne, ja lihasta ja voimaakin on tullut jatkuvasti lisää. Voitte vaan kuvitella painoni ennen bodailun aloittamista...

:lol2:
tuo pituus - sata kaavahan on normaalipainon YLÄRAJA (olevinaan):hyper:

Tomppa85 en mitenkään kyseenalaista tietojasi (ja ilmeisesti "hieman" omiani kovempia tuloksia) mutta mielestäni kyykkyä ja penkkiä ja leukoja/kulmasoutua tai jopa molempia voi huoletta tehdä joka kerta ja sitä paremmin mitä aloittelijampi on. Ei kuitenkaan mitenkään hermostoa saa jumiin ja liikkeet oppii paremmin. Aloittelijalle tuskin on ihanteellista tehdä eri liikkeet joka kerta esim. tuo kulmasoutu ja penkki vaan kerran viikossa. Tekisin itse joka kerta samat tärkeimmät perusliikkeet, ja treenin loppuun voimien mukaan kokeilee ja harjoittelee muita uusia liikkeitä, tulokset kehittynee paremmin näin kun alussa liikkeiden oppiminen näyttelee aika suurta osaa voiman kehittymisessä.

Korjatkaa joku jos päättelin ihan väärin tämän.

Tomppa85 en mitenkään kyseenalaista tietojasi (ja ilmeisesti "hieman" omiani kovempia tuloksia) mutta mielestäni kyykkyä ja penkkiä ja leukoja/kulmasoutua tai jopa molempia voi huoletta tehdä joka kerta ja sitä paremmin mitä aloittelijampi on. Ei kuitenkaan mitenkään hermostoa saa jumiin ja liikkeet oppii paremmin. Aloittelijalle tuskin on ihanteellista tehdä eri liikkeet joka kerta esim. tuo kulmasoutu ja penkki vaan kerran viikossa. Tekisin itse joka kerta samat tärkeimmät perusliikkeet, ja treenin loppuun voimien mukaan kokeilee ja harjoittelee muita uusia liikkeitä, tulokset kehittynee paremmin näin kun alussa liikkeiden oppiminen näyttelee aika suurta osaa voiman kehittymisessä.

Olen kyllä samaa mieltä, tekniikat menee paljon paremmin selkärankaan kun tekee samoja liikkeitä mahd. usein.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Olet ihan oikeassa. Olen täysin samaa mieltä, enkä tietääkseni kieltänyt tekemästä esim. kyykkyä joka kerta. Tuossa väsäämässäni ohjelmanpätkässä tehdään kyllä koko kroppa joka kerta, mutta liikkeitä vaihdellen. Muistathan myös että vaikka esim. penkki ja kapea penkki vaikuttavat hieman eri tavoilla, on kyse kuitenkin periaatteessa samasta liikkeestä. Toisessa vain rasitus on enemmän rinnalla, toisessa ojentajilla.

Joka tapauksessa on minusta hyvä ottaa raskas maastaveto eri päivänä kuin raskas kyykky.

On olemassa toki muitakin (ja kenties parempia) koko kropan ohjelmia, joissa treenataan joka kerta samalla tavalla. Laitoin tuohon nyt eri liikkeitä vaihtelun vuoksi.

Kiitokset tomppa! :thumbs:

Pystyykö kulmasoudun muuten korvaamaan alataljalla?

Eipä kestä. Kulmasoutu tangolla seisten vaikuttaa koko kroppaan ja on yllättävän monimutkainen liike. Alatalja vaikuttaa ehkä yläselkään suht samalla tavalla, muttei ole vastaava liike. Jos voit valita, valitse aina vapailla painoilla tehty liike laitteen sijaan varsinkin treeniuran alussa, jolloin on tärkeää oppia oikeat liikeradat ja kehittää motoriikkaa.

En siis ole alataljaa vastaan, teen sitä itsekin, mutta kulmasoutu on yksinkertaisesti kaikki asiat huomioon ottaen parempi liike. :)

Kannattaa tosiaan aloittaa treenaamaan heti alusta alkaen koko kroppaa vahvistavilla perus-voimaliikkeillä, kuten aiemmin on jo varmaan mainittu. Eli penkki, kyykky, maastaveto, kulmasoutu, pystypunnerrus (mielellään seisten tangon kanssa), vinopenkki, leuat ja dipit. Noiden ympärille kannattaa lähteä rakentamaan, niin opitaan heti alusta alkaen tärkeimmät ja eniten kehoa kasvattavat liikkeet. Itse tein alussa sen virheen, että aloin tekemään Weiderin ohjelman mukaisesti, jossa kyllä oli tärkeimmät perusliikkeet mukana, mutta joka liike tehtiin vain kerran viikkoon. Etenkin aloittelijalle paras jako on mielestäni 1- tai korkeintaan 2-jakoinen, kunhan muistaa ettei vedä piippuun asti itseään että jaksaa tehdä parin päivän päästä uudelleen saman/lähes saman setin. Noita perusliikkeitä kun tahkoat useamman kerran viikossa, niin painot nousee varmasti viikottain pitkän aikaa:thumbs: . Ja muista sitten syödä niin paljon kuin napa vetää:whip:

Eipä kannata juu muiden nosteluista pitää lukua ellei siitä halua tekniikkaa oppia. Pidät vaikka kirjaa miten tulokset nousee niin sitä seuraat ja sitten ihmettelet ja tänne ilmoitat jos tulokset pysähtyy.
Ensimmäisinä viikkoina nousee jo siksi tulokset paljon koska saat varmuutta ja tahtoa nostaa sen raudan. Ruokailut kondikseen ja proteiinia koneistoon niin paljon paremmalla polulla ollaan jo.
Sitä paitsi iso askel on jo siinä että on alkanut asiat kiinnostaa joten :worship: siitäkin.

Kulmasoutu tangolla seisten vaikuttaa koko kroppaan ja on yllättävän monimutkainen liike.

Tää ei ole kettuilu, oikeesti, ja multa täysin offtopic, mutta repesin vaan ite niin pahasti että pakko jakaa tää lysti- siis varmasti todella hankalaa seistä tangolla ja tehä samalla kulmasoutua!:worship:

Suomen kieli on erikoista!

Tää ei ole kettuilu, oikeesti, ja multa täysin offtopic, mutta repesin vaan ite niin pahasti että pakko jakaa tää lysti- siis varmasti todella hankalaa seistä tangolla ja tehä samalla kulmasoutua!:worship:

Suomen kieli on erikoista!

Itse en kyllä näe tuota tekstiä tuolla tavalla, miten se sitten pitäisi oikeasti kirjoittaa? Seisten kulmasoutu tangolla vai?
No, omia kokemuksia jonkin aikaa treenanneena niin kokeilin tässä joku aika sitten koulun kuntokurssilla 1-jakoista ohjelmaa jossa oli: maastaveto, kyykky, leuanveto lisäpainoilla, penkki ja paljon muuta vielä, sarjat 2*6 ja täytyy myöntää että helvetin raskas se on jos noissa liikkeissä vetää ihan piippuun. Siis noi kaikki tuli yhdellä treenikerralla ja siinä oli vielä eristäviäkin liikkeitä jokunen mukana. Eli oon Tompan kanssa sitä mieltä että ne moninivelliikkeet kannattaa ehdottomasti jakaa kolmelle päivälle ja vaihdella niitä liikkeitä joka kerta, siis kun on päässyt alkuun treenailussa. Naruttimen tapauksessa tämä ei ole luultavasti vielä edessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom