Hinta/laatu suhteeltaan paras polttava-DVD

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

lej

Eli onko jollain tarkempaa tietoa tollasista laitteista. Ajattelin hankkia sellasen jolla saa poltettua kaksipuoleisiakin levyjä. Mutta näitten DVD-asemien kelkasta(heh) olen jäänyt aika pahasti, kun vasta nyt olisin ekaa hankkimassa.

Onko eroja esim. siinä miten levyt toimii soittimissa? Tosin mulla on tollanen vanhahko Sonyn dvd-soitin joka ei soita edes poltettuja cd-levyjä. Nopeus ei ole tärkein kriteeri.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
lej sanoi:
Eli onko jollain tarkempaa tietoa tollasista laitteista. Ajattelin hankkia sellasen jolla saa poltettua kaksipuoleisiakin levyjä. Mutta näitten DVD-asemien kelkasta(heh) olen jäänyt aika pahasti, kun vasta nyt olisin ekaa hankkimassa.

Onko eroja esim. siinä miten levyt toimii soittimissa? Tosin mulla on tollanen vanhahko Sonyn dvd-soitin joka ei soita edes poltettuja cd-levyjä. Nopeus ei ole tärkein kriteeri.
Tuo toimii minulla erinomaisesti, eikä hintakaan ole paha :)
Ja niitten levyjen toiminassa on eroja, jotkus ovat yhteensopivia, jotkut eivät.

Orfeus sanoi:
Tuo toimii minulla erinomaisesti, eikä hintakaan ole paha :)
Ja niitten levyjen toiminassa on eroja, jotkus ovat yhteensopivia, jotkut eivät.
Noita NECin asemia on monessa paikassa kehuttu hinta-laatusuhteeltaan parhaiksi. Jos Olisin nyt hankkimassa tallentavaa DVD-asemaa, ostaisin mitä luultavimmin NECin.

Itse ostin tuon NEC ND-3500 edeltäjän (mallia en muista, oisko ollut NEC ND-2500), joka on muuten sama mutta ainoastaan 8X. Minkäänlaista vikaa ei ole ilmennyt, eikä yhtään piloille mennyttä levyä ole tullut. Poltettu on niin halppis kuin kalliimmillekkin levyille. Suosittelen puhtaalla omatunnolla.

LG Super Multi CD/DVD-ReWritable GSA-4160B on hinnaltaan edullinen ja itse suosin noita LG:n asemia kun tuota DVD-RAMmia käytän aika paljon.

Ostin tälläisen LG 16X Super Multi DVD Dual Layer Writer, GSA-4160BB, eiköhän ihan hyvä ole, hinta vähän yli 80.

Tietokonelehti testasi uudet superkirjoittavat. taisi NEC asema voittaa ja oli samalla halmin kaikista. LG hyvä kakkonen.

Onko noiden polttavien surinoissa suurempia eroja? Millaista ääntä pitävät yleensä?

Muutamasta on kokemusta niistä sanoisin että NEC, LG, Liteon hiljaisin mainittu ensin.

Itse ostaisin Liteon dual layer DVD-aseman jolla pystyy polttamaan myös kaksinkertaisella tallennuskapasiteetilla. Hintaakaan ei ole enempää kuin tavallisilla polttavilla. Kyseinen asema voitti TM:n tai Tietokone lehden testin hiljattain ja mm. levyjen tunnistus (ja halpa hinta) oli huippuluokkaa. Lisää juttua kyseisistä asemista tulossa ilmeisesti 1/2005 Tietokone lehteen.

Ainut ongelma tällä hetkellä on Dual layer levyjen saatavuus, sillä yhdelläkään maahantuojalla ei VIELÄ kyseisiä levyjä ole. Kuitenkin aseman halpaisen hinnan huomioonottaen ostaisin kyseisen aseman jo tulevaisuuden varalle.

Edit. Kyseisen aseman hinta Kuopiossa on halvimmillaan tietääkseni 85€ (sisältää yhden normaalin dvd-aihion).

Millaisella patentilla tuollaisen pöytäkoneen polttavan-DvD aseman saisi läppäriin kiinni? Jotain virtalähde virityksia yms.? Läppärin ulkoiset polttavat ovat suhteessa niin kalliita, että ei raaskisi ostaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom