Hilse

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prof
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
37
Tänäämpä mulla onkin paljon kysymistä :) niin eli ongelmana on tosi paksut hiukset ja ihan yhtäkkiä ilmestynyt hilse..

Mitään todella hyviä vinkkejä hilseen hoitoon ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin kalliit kampaamoista ostettavat hilseshampoot pitäis toimia.

Apteekista löytyvä nitzoral -shampoo toimii ainakin.,

..Et oo vaan kai vaihtanu shampoota tai käyttänyt kaverilta?

Jotkut hiustenhoitotuotteet eivät nimittäin yksinkertaisesti sovi joillekin, kun kuivaavat liikaa päänahkaa, siinä ei sitten meinaan lääkeshampootkaan auta kuin hetkeksi..

Itselläni esim. suomalainen shampoo (vaimikäsenytoli) kuivattaa (pää)nuppia niin mukavasti, että on hartiat hetkessä valkoiset..:(

Nitzoral auttaa jos on päänahassa liiallista sienikasvustoa. Kuulemma myös nokkosvedellä pesu on hyvää lääkettä...

Shampoon / hoitoaineen vaihtoon jos päänahka kuivaa liikaa.

Ite joudun välillä vaihtamaan shampoomerkkejä.

Mulla auttoi tuohon hilseilyyn se, että pesin hiukset pelkästään hoitoaineella silloin tällöin.

Mulla ei auttanut hilseilyyn mikään (Nizoral, hilseshampoot, öljyhoidot, hoitoaineet jne.), KUNNES sain kortisonia (Bemetson) päänahkaani. Laitoin sitä joka päivä n. puolitoista viikkoa ja PAM. Ei ole sen jälkeen näkynyt enää laisinkaan hilsettä vaikka tunkee lakkaa sun muuta päähän. :kippis1:
Ja mulla siis tämä hilseongelma oli ollut noin 15 vuotta.:wall:

Meikäläisellä hilseilyyn auttoi Selegel-shamppoo. Tuote tarkoitettu liian kuivasta päänahasta johtuvaan hilseilyyn. Toinen vaihtoehtohan on sitten rasvoittuva päänahka johon on toiset aineet.

HEAD AND SHOULDERS

david:kin käyttää pesusessioissaan headandshouldersia:david:

Ennen olin kävelevä hilsetin, nyt nyt mustan paidan peittämät olkapäät suorastaan imevät valon mustuudellaan, kiitos rakas head and shoulders!

Originally posted by Jarna-Petteri
Mulla ei auttanut hilseilyyn mikään (Nizoral, hilseshampoot, öljyhoidot, hoitoaineet jne.), KUNNES sain kortisonia (Bemetson) päänahkaani. Laitoin sitä joka päivä n. puolitoista viikkoa ja PAM. Ei ole sen jälkeen näkynyt enää laisinkaan hilsettä vaikka tunkee lakkaa sun muuta päähän. :kippis1:
Ja mulla siis tämä hilseongelma oli ollut noin 15 vuotta.:wall:
Onko näin? mullakin on ollut hilsettä niin pitkään kuin muistan, eikä oikeastaan mitkään aineet ole auttaneet, ehkä pariksi kuukaudeksi on saanut jollain tökötillä loppumaan tuon hilseen tulon. ja sitä hilsettä on aivan mielettömästi, kun vähän pöllyttää niin on kuin lunta sataisi. :(

Originally posted by Tomba
Onko näin? mullakin on ollut hilsettä niin pitkään kuin muistan, eikä oikeastaan mitkään aineet ole auttaneet, ehkä pariksi kuukaudeksi on saanut jollain tökötillä loppumaan tuon hilseen tulon. ja sitä hilsettä on aivan mielettömästi, kun vähän pöllyttää niin on kuin lunta sataisi. :(

Oli sama vika jossain vaiheessa elämätä, mutta jostain luin että mäntysuopa auttaa ongelmaan- ja toimihan se, paremmin kuin mitkään apteekkien käärmeöljyt. Eli kokeilemaan vain, suoraan laimentamattomana hierot päähän ja voit huuhdella vaikka samantien pois- ei tarvi odotella "5-30 min." kuten noissa hoitoaineputeleissa suositellaan. Joskus kauan sitten, ennenkuin shampoita oli näinkin laajassa mittakaavassa kuin nykyään, kuulemma pestiin mäntysuovalla päätä yleisesti...tämän vahvistivat omat vanhempanikin, joten kokeilemaan vain!

Voin vannoa, että mulla on pakkiksen jäsenistä eniten hilsettä. Siis näkisitte mun lumipyryt kun vähän raaputan päätä.:eek:
Parturissa suosittelivat bio+, mut eipä oo meikällä toiminu.:jahas:

Originally posted by Kusimato
HEAD AND SHOULDERS

No itseasiassa, en suosittelisi kyllä H&S:ää, intissä jakoivat sitä pienissä pulloissa, ja se kyllä kirveli päänahkaa aivan saatanasti. En pessyt sillä kuin kerran pääni.

Satiaisiin voisi toimia eri tavalla...

Ei se kirvele vaan tuottaa raikkaan tuntemuksen päänahkaasi ja sen jälkeen voit taas nauttia elämästä täysin siemauksin ilman ongelmia. Kiitos headandshouldersin

Postauksista päätellen ei ole kellään ollut hilsettä sitten vuoden 2003 jälkeen?
Itselläni ilmestyi viime syksynä ja ei ole lähtenyt perus hilseshampoolla eikä edes apteekin aineilla:wtf:
Olisko kellään jotain poppakonsteja ja onko vaan marssittava lääkäriin?

Hilseily voi olla myös oire jostakin ihosairaudesta, kuten psoriasis. Kannattaa kääntyä siis lääkärin puoleen, mikäli ei tavan hilseshampoot auta.
Ei saa myöskään pestä liian usein, shampoo kumminkin kuivattaa itsessäänkin jonkin verran.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom