Hiit?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos tuota hiittiä vetelee ihan kunnon vuoksi, niin ajankohdalla ei niinkään väliä mielestäni, kunhan nyt ei aterian päälle lähde samantien repimään. Aamulla ennen aamiaista jos haluaa saada myös hiitin hyödyn rasvanpoltossa kiristeltäessä, ja silloinkin hyödyn saa vain kun on miinus kaloreilla.

En nyt ole mikään asiantuntija lääketieteen saralla, mutta rohkenisin arvioida että kun juokset juuri aamulla tyhjään vatsaan treenin niin suurin osa mikä energiasta mikä tulee kulutettua HIIT treenin suorittamiseen on juuri rasvaa eikä lihasta, koska rasvahan on ihmisen toinen pääasiallinen polttoaine hiilihydraattien saralla. Näin olen itse asian käsittänyt, mutta korjatkoon joku nyt jos olen väärässä. Totta kai siinä varmasti lihaskin hieman palaa, mutta omat kokemukseni ovat kyllä osoittaneet että läski on palanut ja lihasmassa säilynyt kiitettävästi.
Jos vedät HIIT treeniä rasvanpolttotarkoituksella, niin tarkoitus olisi vielä tuon treenin jälkeen olla syömättä tunti, koska aineenvaihdunta olisi kiivasta vielä tunti treenin loppumisesta. Tämän jälkeen en ainakaan itse ole mitään erityisempiä ruokavalioita noudattanut, vaan syönyt ihan normaalin aamupalan, tyyliin puuroa, ruisleipää, mehua jne.
Ja mitä siihen tulee että samana päivänä muita treenejä, punttia, muuta aerobista, sanon itse jyrkästi ei :down: . Ylikunnon vaara tuppaa muutenkin olemaan jatkuvasti läsnä, ja kyllä tuo oksentamisen vaarakin on aika suuri jos rupeaa HIIT: tiä vetelemään muiden treenien jälkeen.

Itse ajattelin alkaa tuota hiittiä kokeilemaan maanantaista lähtien.. En kyllä mitenkään pysty järjestämään silleen, että syön vasta tunti hiitin jälkeen. Käyn neljä kertaa viikossa salilla ja tarkoitus on saada vatsan alueelta kaikki ylimääräinen pois..

Originally posted by Hemmo03
En kyllä mitenkään pysty järjestämään silleen, että syön vasta tunti hiitin jälkeen. Käyn neljä kertaa viikossa salilla ja tarkoitus on saada vatsan alueelta kaikki ylimääräinen pois..
No paras kyl just olisi jos pystyisit ton safkaamisenkin järkkää kuntoon kun se näyttelee aika tärkeetä osaa tos HIIT: ssa...

Herätetään vanha otsikko henkiin

Eli tänään takana ensimmäinen hit- treeni ja pitää sanoa, että eipä tuntunut juuri miltään. Hieman arvelutti salille mennessä mutta mutta...Tarkoitus oli aloittaa rauhallisesti eli 4 minuuttia eka viikko ja suoritus 10sek. kovaa ja 50sek. palauttavaa. Toisin kuitenkin kävi. Lämmittelyn jälkeen tuntui hyvältä ja ajattelin kokeilla 30sek. kovaa ja 30sek. palauttavaa. Hyvin lähti liikkeelle ja ennen kuin huomasinkaan oli 4 minuuttia kulunut. No, tein vielä yhden setin eli tulikin viisi minsaa täyteen.

Reidet olivat aivan hapoilla, mutta muuten oli kunto ok. Hikikään ei oikein ehtinyt tulla pintaan ja joidenkin puheet yrjöämisestä jne tuntui utopialta. Fiilikset olivat hyvät ja ei muuta, kuin kotiin. Tein tämän siis tyhjällä vatsalla aamulla. Reilun tunnin olin syömättä tuon koittelumuksen jälkeen.

Sen verran kova tuo treeni oli ollut, että kotona suihkusta tultua rojahdin sängylle ja koko kroppa vapisi oudosti. Tunne ei ollut kuitenkaan negatiivinen...pikemminkin todiste hyvin sujuneesta rääkistä. Hetken päästä vapina lakkasi ja SE RAUKEUS. Hitto, että oli autuas olotila. Tein muuten sen kovan suorituksen raskaimmalla "vaihteella" kuntopyörällä ja vajaa maksimi nopeudella/voimalla.

Tästä on hyvä jatkaa ja torstaina jälleen rasvat palamaan:thumbs:

Mä aloitin myös eilen hiittailun eli aamulla lenkkarit jalkaan ja ovesta ulos.

Yrjöäminen ei ollut lähellä, eikä silmissäkään sumentunut: läähätys oli kylläkin aikamoinen. Tunnin olin myös syömättä lenkin jälkeen eikä tuntunut pahalta. Jatketaan tätä nyt koko 8 viikkoa ja katellaan sitten miten auttoi. Itsellä tavoitteena karistaa navan ympäriltä (so. koko kehosta) n. kaksi kiloa rasvaa. Jännä miten tuo läski voi näyttää tarttuvan yhteen paikkaan :(

Zone-sarja -42%
Täällä myös hyvät kokemukset HIIT-treenistä. Mutta ei tuolla ulkona prkl pystyssä pysy, joten olen tehnyt lähinnä kuntopyörällä ja soutulaitteella. Soutulaitetta suosittelen muilekin. Suuret lihasryhmät saavat hyvin töitä, ja hiki lentää. :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Soutulaitteessa ei oikeen oo mitään erityistä vastuksen säätöä? Siinä sivussa jossa se rulla sijaitsee on kyllä joku asteikko 1-10, itsellä aina 10:llä se eikä se silti tunnu missään vaikka kuinka riuhtoo sitä...

Re: Herätetään vanha otsikko henkiin

Originally posted by Penneck
Eli tänään takana ensimmäinen hit- treeni ja pitää sanoa, että eipä tuntunut juuri miltään...

Tein muuten sen kovan suorituksen raskaimmalla "vaihteella" kuntopyörällä ja vajaa maksimi nopeudella/voimalla.

Tästä on hyvä jatkaa ja torstaina jälleen rasvat palamaan:thumbs:

Itse testailin aikanaan HIIT:iä kuntopyörällä ja soutulaitteella, mutta en saanut myöskään kunnon "tuskaa" niillä aikaiseksi. Mulle Hiit:n veto juoksemalla on ainoa "oikea" tapa, siinä saa rääkättyä itsestään kaikki irti ja sen kyllä tuntee..:)

Kyllä minä ainakin sain lähes tälläisen olon:urjo: tuntu hirveetä kylmää viuhua kurkussa.

Taitaa olla vieläkin pientä tulehdusta:jahas:

HiiT

joku taisi tätä kysäistä eikä omiin silmiin osunut muiden vastauksia noista tekniikoista, joten..

Itse en tuonne ulos kylmään pakkaseen suostu vilustumisen uhalla menemään aamulla koittamaan noin kovaa rääkkiä..

Hiit metodi on kyllä ennestään tuttu erinäisistä itsepuolustuslajien alkulämmittelyistä ja erittäin tehokkaaksi, etenkin aloitteleville interval tekniikan käyttäjille (vaikka muuten olisivatkin hyvässä kunnossa), erittäin suurta tuskaa :)

Aloitin hiit :n pitkästä aikaa tänään ja totesin että enemmän kuin hyvin toimii mukavammallakin metodilla kuin juoksulla tms. nimittäin perinteisillä sivuhypyillä kotosalla (yleensä lämmittelyssä käytetty ennen treenejä)..

(jos ei jollekkin satu olemaan sivuhyppy tuttu niin rautalanka:
eli siis jalat yhteen ja kädet lanteita vasten ja sitten lähtee: kädet sivuille vaakatasoon ja jalat haralleen, takaisin kädet lanteita vastaan ja jalat yhteen, sitten kädet pään päälle suoraan ja jalat haralleen, paluu lähtöasentoon ja uudestaan...)

Näin se sitten meni:

Alkuun ajattelin että ensimmäisen 30sek leppoisa vaihe menee sivuhypyillä ja 30sek spurttivaihe kyykkyhyppelyllä (jalat rintaan kyykkyhyppelyllä, ei maatapitkin kyykkäämällä, sori vaan naapurit :evil:).. no ekan spurtin jälkeen totesin hiit :n tehokkuuden ja tyydyin viemään ekan kerran loppuun sivuhypyillä nopeuttaen ja hidastaen tahtia... ja erinomaisen hyvältä tuntui, puuskutuksineen ja vitu*uksineen päivineen, eipähän jäänyt ainakaan unihiekkaa silmiin..

ja hiilihydraatin palamisesta sen verran että kirjaimellisesti uutisia katsellessa odotteli että menisi se kello nyt perkule hieman nopeammin eteenpäin kun nälkä on niin huutava ja rasvan palamisen voi tuntea. :)

ehkä kun tästä kehittyy niin jaksaa jopa tehdä tuota jalat rintaan hyppimällä muutaman viikon päästä... kovakuntoisimmat voisivat tietysti kokeilla ja kertoa rintahyppyjen tehokkuudesta kokemuksia.

tämä siis heille joille on vaikeaa päästä aamulla lenkkipolulle.

em. tekniikka on huomattavasti helpompaa ja vilustumisuhan takia terveellisempää kuin lenkille lähtö + sen jälkeen on jo kotona ja pääsee suoraan suihkuun ja lepäämään :)

Tulipa vaan mieleeni, että eikös tuo Hiit sopisi meikäläiselle, kuin nyrkki silmään, meikkis kun on ketoosidietillä???

Kun hiilarit ovat aika vähissä koko ajan, niin harjoituksen ajankohdalla ei taida olla juuri mitään merkitystä????
Sen paremmin kuin tunnin syömättömyydellä harjoituksen jälkeen, kun ei tule syödyksi hiilareita, vaan rasvaa ja protskua!?!?

Originally posted by jölli
Tulipa vaan mieleeni, että eikös tuo Hiit sopisi meikäläiselle, kuin nyrkki silmään, meikkis kun on ketoosidietillä???

Lainaan tähän tekstiä toisesta threadista:

Originally posted by Hulkki
Käytännössä intervallitreeni on huomattavasti hankalampi sovittaa ketodieetille kuin matalasykkeinen aerobinen, sillä intervalliharjoittelu kuluttaa lihasten glykogeenivarastoja aivan samalla tavoin kuin saliharjoittelu.

hiitzor

voi vit*n vit*u ja stanan prkle!

HMM, meni salilla olkapää paskaks sitten (reilu 5min aerobinen lämmittely, kymmenen kertaa satanen ja sit 130kg tankoon ja ylöstyönnössä nakspoks eikä enää kestänyt työntöliikettä ollenkaan), joten tässä saattaa joutua sittenkin perkele pakkaseen juoksemaan kun ei tuo käsi oikein kestä sivuliikkeitä, eli lisäyksenä aikaisempaan viestiini: aamutreenimetodini sopii vain henkilöille joilla paikat ovat ehjinä..

mitä lueskelin faq :ista olkaapäävammoista niin oma vammani on onnexi ilmeisesti (ainakin toistaiseksi...) lievemmästä päästä..

aaargh, pystyykö hiitiä tekemään vatsoilla tms.?

tikrulainen sanoi:
voi vit*n vit*u ja stanan prkle!
aaargh, pystyykö hiitiä tekemään vatsoilla tms.?

Eiköhän sitä pysty melkein millä liikkeellä vaan kunhan se pulssi 85% maksimista.

Eiköhän sitä pysty melkein millä liikkeellä vaan kunhan se pulssi 85% maksimista.

Mjuu niinhän se menee... mutta ei tässä hätiä mitään, ei se olkapää mennytkään pahasti, parin päivän lepo ja taas on kunnossa kunhan ei koita liikaa repiä, eli tällä kertaa pääsin vähän niinkuin 'varoituksella' ;)

Back
Ylös Bottom