Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by H0J
Näistä on varmaan jo ollu puhetta, mutta ei sattunut silmään:
1. Kannattaisko HIIT tehdä reenipäivien aamuina vai välipäivinä? Jos tekis reenipäivinä niin vois käyttää välipäivät täysin palautumiseen.
2. Kuinka paljon haittaa, jos ei pidä tunnin väliä HIITin ja ruokailun välillä? Ei viitsisi kouluaamuina nousta hirvittävän aikaisin.
Jos juoksee/pyöräilee tai vaikka nussii niin lujaa, että meinaa oksennus tulla, niin minun tietääkseni elimistö EI todellakaan käytä energiana silloin rasvaa, vaan glukoosia ja lihasten glykogeenia.
Originally posted by rollerghost
Itseäni ihmetyttää se, että minkä teorian mukaan rasvan pitäisi palaa tuollaisella harjoittelulla?
Originally posted by Taha
Ei viittis? Mitä se on?
Originally posted by dorz
Kuinka moni tekee HIIT:iä salitreenien yhteydessä? Se kai olisi tilanne, jossa hiilareita ei kovin paljon kehossa ole, varsinkin jos on normaaliin tapaan syömättä 2-4h ennen treenejä. Siinä saisi taatusti ainakin rääkättyä kehoa kunnolla![]()
Originally posted by Dopey
Lisäksi ainakin mulle on jostain tarttunut mieleen, että maitohapot edistäisivät kasvuhormonin eritystä.
saiwurdiin sanoi:Mulla on sellanen tilanne, että rasvat ovat jo tarpeeksi alhaiset ja aamulla ei oli ylimääräistä aikaa, mutta kuntoa haluaisin parantaa. Joten kannattaako mun käydä vaan sitten joskus päivällä lenkeillä jne., vai auttaako toi HIIT päivisinkin tehtynä hapenottokykyyn, vaikka rasvat ei niin hyvin palaiskaan?

Pate83 sanoi:Mutta yksi asia jäi vaivaamaan. Kun lopetin juoksun, niin suuhun tuli samantien hirveä veren maku eikä se hävinnyt kun vasta joskus illalla/seuraavana aamuna. Mistäköhän tuo mahtaa johtua? Mutsi epäili, että jos keuhkot oli jotenkin kuivat tai jotai. Suoritin HIITtin heti herättyäni ja join vettä vaan sen verran, että suu kostui.
Orld sanoi:Minäkin kävin sunnuntaina vetäisemässä 4 minuutin hiitin ensimmäistä kertaa ja sama juttu. Mullakin tuli lievä veren maku suuhun ja toinen homma minkä huomasin oli, että seuraavat 10 minuuttia kuolaa erittyi paljon. Loppu matka kotia piti syleksiä koko ajan. Mutta tuo veren maku mulla kyllä hävis äkkiä.
gnut sanoi:Tällästä tehtiin kaverin kanssa syksyllä pari kertaa Eltsussa:
Hölkätään hissukseen 200 metriä.
Hölkän jälkeen minä lähden juoksemaan täysillä 200 metriä ja kaveri ajaa takaa/yrittää pysyä perässä. Sitten taas kevyttä hölkkää 200 metriä jonka jälkeen minä otan kaveria kiinni 200 metriä.
Ja jotain 2 kilsaa jaksoin olla tota, sitten loppu kunto.
Siihen pariin kertaan se sitten jäikin. Hyvä tollasessa on se että jaksaa juosta ihan eri tavalla kun joku juoksee läähättäen perässä :p Koittakaa vaikka.
Varsinkin jos se joku perässä läähättäjä on kiukkuinen dobermanni... joskus lenkillä juoksuni on ollut niin vetävän näköistä että koiratkin ovat tahtoneet nähdä tekniikan hiukan lähempää. Siinä on sitten hyvä pistellä menemään tukka hulmuten uljaalla askeleella kohti kotia... Kumma juttu että naurattaa näin jälkikäteen. Silloin oli lähempänä vesinauru. 
Reima_M sanoi:Nyt puolitoista viikkoa HIITtiä ja vajaa kaksi kiloa takana ja ihan hyvältä tuntuu. Olen parin viikon ajan syönyt paljon terveellisemmin ja pyrkinyt pysymään jokseenkin paljon miinuskaloreilla.
Yksi ongelma hiitissä kohdallani kuitenkin on, jalat ei jaksa juosta niin kuin kunto jaksaisi. Pystyn kyllä juoksemaan sen 30 sekuntia, mutta vaikka kuinka puristan vauhti ei ole kovin kova ja en ole vielä kertaakaan ollut niin kuollut kuin jotkut tällä foorumilla ovat kertoilleet. Juoksen tällä hetkellä 5-6 30s/30s intervallia ja lenkin jälkeen pulssi on yli sata noin 20-30min, mutta ei tunnu siltä että mitään rääkkiä olisi tapahtunut.
Jatkanko samaan malliin aina viikottain pidentämällä aikaa, vai onko järkevää tehdä joitakin muutoksia, että saisi kunnolla rasitusta aikaan?