HIIT - RÄJÄHTÄVÄ TEHOTREENI NOPEAAN RASVANPOLTTOON

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 HIIT – RÄJÄHTÄVÄ TEHOTREENI NOPEAAN RASVANPOLTTOON 🔥

Meta description: Lyhyet intervallit nostavat sykkeen maksimiin ja kiihdyttävät aineenvaihduntaa tehokkaasti

Tätä on kyllä ehdottomasti pakko kokeilla!

Kertokaahan, miten olette tehneet tämän? Itse ajattelin pamauttaa nämä HIIT -treenit suoraan punttireenin jälkeen (Luulis puntin syöneen hiilarit koneistosta pois märehtimästä) Ongelmana on vain se, että millä tuo olsi PARAS tehdä? Meillä on salilla kyllä monta juoksumattoa, mutta niissä on sellaiset digitaalisäätimet, joilla nostetaan tehoa/vastusta portaallisesti. Ei siitä tuu helvettiäkään jos sitä yhtenään joutuu laskemaan ja nostamaan. Aikaakin menee monta monta sekuntia, ennenku nopeus on haluttu.
Pitäis olla mieluummin vapaasti rullaava matto.

Tai sitten yksinkertaisesti vain kuntopyörällä tekee?

Edit: Miks helvetissä mäkin teen näin pikkuasiasta näin vaikeen... GRRR..:curs:
Voin ihan hyvin tehdä nuo hiittiharjoitukset lenkkarit jalassa, kun kävelen puntilta kotia. Voi se olla vähän hölmön näköistä, mutta ei mulla muutenkaan ole niin kauheasti menetettävää :evil:

En tajua miten tuossa ei menisi ylikuntoon. Käsitän jos tuon tekee napeilla mutta ilman..

Kuinka moni oikeasti punttaava käyttää HIITiä ? vai onko se kuntoilijoiden trendi, en oo kuullut että savomake juoksentelisi hesan kaduilla ;)

Kärjistetty esimerkki tiedän, mutta oon tosi skeptinen tuon hiitin suhteen.

No kun esim. ammattiurheilijoiden treenimäärää ajattelee, niin selviää se että ei se määrä sinällään ole ainoa joka tappaa vaan se millä vauhdilla volyymiä nostetaan. Kyllähän sitä kaikenlaiseen hiljalleen tottuu, mutta jos tekee tyypilliset eli menee miinuskaloreille, siirtyy salilla pidempään "dieettiä tukevaan" pumppisarjaan ja heittää päälle vielä aerobisia niin shokki on kova. Vähän sama "ei kykene palautumaan" juttu kuin noissa matalajakoisten ohjelmien kritiikissä, onhan ne toki raskaita alussa kun ei ole tottunut.

Ja HIITiähän ei tehdä tosiaankaan pitkää aikaa kerrallaan, eikä oikein kykenekään jos pohjakunto ei ole hyvä.

hookoo sanoi:
En tajua miten tuossa ei menisi ylikuntoon. Käsitän jos tuon tekee napeilla mutta ilman..
Jos tosta menee heti ylikuntoon,nii sitte menis normaalistä fudismatsin ekasta puoliajastakin.

Onko hapenottokyky parantunut paljonkin teillä, ketkä ovat vetäneet koko kierron läpi? Eikö rasitus mene kuitenkin kovemmaksi kuin aerobinen, anaerobisen puolelle täysvauhtisten spurttien aikana, jolloin maitohappoa kerääntyy varmasti?

Tämä HIIT saattaa olla kohtuullisen peruskunnon omaavalle parempi harjoite kuin peruskuntolenkki tähdättäessä esimerkiksi parempaan cooper-tulokseen, koska ei cooperiakaan juosta aerobisella tasolla.

Thjonder sanoi:
Jos tosta menee heti ylikuntoon,nii sitte menis normaalistä fudismatsin ekasta puoliajastakin.

Jees voi olla että mun kannattaa perehtyä HIITiin ennenkuin kommentoin liian kärkkäästi mitään. ;)

Tästä kuitenkin threadia lueskelemalla kuulostaa melko kovalta rääkiltä _vielä_ kuntosalin päällekin pitäisi juosta spurtteja. Varsinkin jos jo valmiiksi ollaan vaikkapa low carb ruokavaliolla, tosin kaloripitoisella sellaisella.

Mutta joo, mun kommentit voi ainakin sivuuttaa ihan tietämättömyytenä.

jos ton hiitin tekee ton ohjelman mukaan ja menee ylikuntoon niin pohjakunto on kyllä _todella_ heikko, tää on mun mielipide!

e: itekkää mikää huippukuntone ole, kumminkin juossu treenejä tyyliin 1,5min täysillä - 3 min hölkkää , 8 kierrosta ym

ja tämmöstä hiitin tapasta tehny 30 kertaa 30s täyttä - 30 s hölkkää. näitä kesä treeneissä joskus vedetty

bustedi sanoi:
jos ton hiitin tekee ton ohjelman mukaan ja menee ylikuntoon niin pohjakunto on kyllä _todella_ heikko, tää on mun mielipide!
Kyllä näin on.
Jos on vetänyt pelkkää salitreeniä vuosikaudet, niin voi olla kova muutos, mut alussa kyseessä on kuitenki vain neljän minuutin setti, metreinä (huonokuntoisella näitäkään määria, suuntaa antavat) 200-100-190-90-180-90-170-80.

Ohjelmoin tuon HIIT ohjelman musclemedian sivuilta kuuteen viikkoon meneväksi, eli vedän neljä treeniä viikossa. Odotukset ja vaatimukset ovat korkealla jonkun aikaa kestäneen paikallaan polkemisen takia.

Tämmönen tredi kannattaa vilkaista, ennen kuin lähtee väen väkisin tyhjällä mahalla pinkomaan henki kurkussa: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=47357

L0b0 sanoi:
Tätä on kyllä ehdottomasti pakko kokeilla!

Ongelmana on vain se, että millä tuo olsi PARAS tehdä? Meillä on salilla kyllä monta juoksumattoa, mutta niissä on sellaiset digitaalisäätimet, joilla nostetaan tehoa/vastusta portaallisesti. Ei siitä tuu helvettiäkään jos sitä yhtenään joutuu laskemaan ja nostamaan. Aikaakin menee monta monta sekuntia, ennenku nopeus on haluttu.
Pitäis olla mieluummin vapaasti rullaava matto.

Matolla ihan kokeilemisen arvoinen intervallitreeni on semmonen "20-Minute Aerobics Solution"-tyyppinen setti, jossa tehdään pienen lämmittelyn jälkeen neljä kappaletta neljän minuutin kierroksia, joissa nostetaan jokaiselle minuutin pätkälle tehoa. Viimeisellä kierroksella tehdään vielä yksi ekstraminuutti aivan sata lasissa. Eli tyyliin jos taso 10 on se, että pingotaan niin kovaa, että keuhkot lepattaa nielurisojen tienoolla, niin treeni menee näin:

1min tasolla 7
1min tasolla 8
1min tasolla 9
1min palautus

Tämä setti neljä kertaa + viimeisellä kierroksella se 1 minuutti täysillä ennen kuin palautus alkaa. Esmes itsellä käytännössä suunnilleen niin, että syke on 7-tasolla 160 hujakoilla, 8-tasolla 165+, 9-tasolla 170+ ja sitten sielä viimisellä tuskaminuutilla lähellä 180 (en oo koskaan mitannut iteltäni 182 korkeempaa sykettä). Palautuksessa syke laskee alle 140 ja siitä lähdetään taas nostamaan.

Tässä ei tarvitse hirveää kiihdytystä, kun sykettä nostetaan vähän hitaammin kattoa kohden. Autuas olo on tämmösen setin jälkeen, kunhan on selvinnyt siitä kohta kuolema korjaa -fiiliksestä. :rock:

kirriainen sanoi:
Tämmönen tredi kannattaa vilkaista, ennen kuin lähtee väen väkisin tyhjällä mahalla pinkomaan henki kurkussa: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=47357

Matolla ihan kokeilemisen arvoinen intervallitreeni on semmonen "20-Minute Aerobics Solution"-tyyppinen setti, jossa tehdään pienen lämmittelyn jälkeen neljä kappaletta neljän minuutin kierroksia, joissa nostetaan jokaiselle minuutin pätkälle tehoa. Viimeisellä kierroksella tehdään vielä yksi ekstraminuutti aivan sata lasissa. Eli tyyliin jos taso 10 on se, että pingotaan niin kovaa, että keuhkot lepattaa nielurisojen tienoolla, niin treeni menee näin:

1min tasolla 7
1min tasolla 8
1min tasolla 9
1min palautus

Tämä setti neljä kertaa + viimeisellä kierroksella se 1 minuutti täysillä ennen kuin palautus alkaa. Esmes itsellä käytännössä suunnilleen niin, että syke on 7-tasolla 160 hujakoilla, 8-tasolla 165+, 9-tasolla 170+ ja sitten sielä viimisellä tuskaminuutilla lähellä 180 (en oo koskaan mitannut iteltäni 182 korkeempaa sykettä). Palautuksessa syke laskee alle 140 ja siitä lähdetään taas nostamaan.

Tässä ei tarvitse hirveää kiihdytystä, kun sykettä nostetaan vähän hitaammin kattoa kohden. Autuas olo on tämmösen setin jälkeen, kunhan on selvinnyt siitä kohta kuolema korjaa -fiiliksestä. :rock:
Todella hyvän threadin nosto ylhäällä:piis: , kirriäinen

hookoo sanoi:

Kuinka moni oikeasti punttaava käyttää HIITiä ? vai onko se kuntoilijoiden trendi, en oo kuullut että savomake juoksentelisi hesan kaduilla ;)

Kärjistetty esimerkki tiedän, mutta oon tosi skeptinen tuon hiitin suhteen.

o/ Minä voin myöntää tekeväni välillä en kyllä tuollaista ohjelmaa ole nähnytkään, mutta tuli tehtyä 10-12min sessioita crosserilla sen oman määritetyn HIIT:n mukaan eli 1min täysiä, 1min kevyemmin ja ei kuukauden aikana ylikunnosta kyllä tietoakaan ja hapenottokykykin parantui ihan huimasti.

Käsittääkseni kehon ulkopuolinen testosteroni edistää rasvanpalamista ja ei tarvita tälläisiä ihmekonsteja kiristelyyn. Toisekseen Makella taitaa sitä massaa olla sen verran, että luulis muutaman 30s pyrähdyksen jälkeen ko. henkilön puhuvan Norjaa pusikossa :D

Täytyy ottaa kokeiluun tuo 8viikon sprinttiohjelma tosin crosserilla tehtynä polvet ei tykkäile yhtään juoksemisesta.

Entä jos tekisi ma,ke,pe HIITin ja ti,to,la 45 min matalasykkeisen pyöräily session ennen aamupalaa (+ normi puntti treeni)? Olisiko tosta toisesta treenistä haittaa toiseen?

Siis mä ajattelin alkaa vähentämään mun rasvaprosenttia ja oon lukenut taas varmaa 100 artikkelia lihduttamisesta jne,mut nyt oon ihan sekaisin.
-Siis paras tapa polttaa rasvaa ja säilyttää lihakset on mennä aamulla lenkille ja käyttää siis sitä HIIT-tyyliä,ennen kuin on syönyt mitää? Mut entä saako vetää esim. heraprotskuja ennen sitä,vai eikö saa ottaa mitää ennen sitä lenkkiä eikä sen jälkeen johonkin tuntiin?Ja entä jos ei mene aamulla lenkille ja juoksee illalla sen HIIT:in nii eikö se sit auta paljon mitää?
-Ja jos haluaa et rasva palaa ja lihakset säilyvät täytyy syödä kuitenkin proteiineja se n.2g/rasvaton painokilo ja syödä muutenkin n. joka 3h? Mut kaloreita pitää vähentää ja lisätä liikuntaa et alkaa laihtumaan,pitääks ne kalorit vähentää vain hiilareista sit?
-Ja niistä proteiineist,pitääks suurin osa saada normaalista ruoasta,Mut sit välillä voi vetää vaikka sitä American Pro Slow protskua(mul on sitä :)..) vai onko mitää väliä?Ja onks nää heraprotskut sit näitä mitä vedetään vain palautusjuomassa mieluiten?
Jos joku vois vastata näihin varmaa aika tyhmiin kysymyksiin,nii olisin todella kiitollinen.

Back
Ylös Bottom