Hiilaritankkaus vs rasvahiilariöverit

En syö hirveesti hiilareita, mutta 1-2x viikossa syön ylipäätään enemmän ruokaa. Sanotaan, että hh-tankkauspäivän jälkeisenä päivänä treeni kulkee hyvin. No, mitä jos syöö tyyliin kebua, jäätelöö, karkkia yms mättöö? Musta tuntuu et tuon mättöpäivän jälkeen treeni kulkee älyttömän hyvin. Perustuuko se vain siihen että tulee enemmän kaloreita kuin pelkällä hh-tankkauksella? Mitä veikkaatte?

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siihen se perustuu, että energiaa tulee enemmän tai ehkä voisi sanoa riittävästi. Jos hh saanti on riittävällä tasolla, kuten sen pitäisi lähtökohtaisesti olla, ei tankkauksesta ole mitään apua. Pidemmät kestävyyssuoritukset sitten erikseen, mutta tässä ei ole niistä puhe niin ei sekoiteta. Järkeväähän se olisi ottaa ne hiilarit tasaisesti viikon aikana niin treeni kulkisi koko ajan hyvin. Ei muuten tekisi mieli sitä kebappiakaan jos energian saanti (ja hiilarit) olisi kohdillaan koko viikon.

Siihen se perustuu, että energiaa tulee enemmän tai ehkä voisi sanoa riittävästi. Jos hh saanti on riittävällä tasolla, kuten sen pitäisi lähtökohtaisesti olla, ei tankkauksesta ole mitään apua. Pidemmät kestävyyssuoritukset sitten erikseen, mutta tässä ei ole niistä puhe niin ei sekoiteta. Järkeväähän se olisi ottaa ne hiilarit tasaisesti viikon aikana niin treeni kulkisi koko ajan hyvin. Ei muuten tekisi mieli sitä kebappiakaan jos energian saanti (ja hiilarit) olisi kohdillaan koko viikon.
Pitää paikkaansa, mut mun maha ei tykkää hiilareista. Siks oon vähän hukassa, että miten ja koska syön hh. Mieluiten niin että kerran pari viikossa kuin niin että joka päivä on maha kipee ja turvonnut.

Pitää paikkaansa, mut mun maha ei tykkää hiilareista. Siks oon vähän hukassa, että miten ja koska syön hh. Mieluiten niin että kerran pari viikossa kuin niin että joka päivä on maha kipee ja turvonnut.
"Maha ei tykkää hiilareista" aika hemmetin laaja käsite.

Maha ei tykkää hiilareista, mutta kebappi ei ole ongelma tai viikottaiset karkit? Siellä kokonaisuudessa on joku pielessä. Monesti kuulee ettei henkilö X voi syödä hiilareita syystä Y ja tosiasiassa se ongelma ei ole hiilarissa vaan siinä että henkilöllä on täysin vinoutunut käsite siitä miten pitäisi syödä.

Maha ei tykkää hiilareista, mutta kebappi ei ole ongelma tai viikottaiset karkit? Siellä kokonaisuudessa on joku pielessä. Monesti kuulee ettei henkilö X voi syödä hiilareita syystä Y ja tosiasiassa se ongelma ei ole hiilarissa vaan siinä että henkilöllä on täysin vinoutunut käsite siitä miten pitäisi syödä.
Tämäki saattaa pitää paikkaansa. Yritän syödä viikolla tosi terveellisesti ja vkl ottaa rennommin.
Maha siis turppo hiilareista mut kestää kyllä sitå kebabbia jonka syön usein salaatilla.

Pitäskö sun avata vähän sitä sun viikkoa ja sitten niitä hiilareita mitä vatsa ei kestä
Aamis: kalkkunaleikettä, kananmunanvalkuaisia, hiukan kasviksia ja saksanpähkinöitä.
Lounas: kanaa/lohta, kasviksia.
Välipala: raejuustoo, inkivääriä, 2-4 riisikakkua
Treeni
Päivällinen: riisihiutalepuuroo proteiinijauheella ja sokeritonta mehua
Iltis: kanaa/kalkkunaa tms, kasviksia, öljyä
Tää on runko, toki vaihtelua on. Mut tällä maha ei turpoo kauheesti. Mul on ärtyneen suolen oireyhtymä.
Vkl saatan sit syödä karkkia tai jäätelöö tai käydä ulkona syömäs ja maha kyllä turpoo ja tulee öö.. ilmavaivoja, mut tykkään herkutella.

Aamis: kalkkunaleikettä, kananmunanvalkuaisia, hiukan kasviksia ja saksanpähkinöitä.
Lounas: kanaa/lohta, kasviksia.
Välipala: raejuustoo, inkivääriä, 2-4 riisikakkua
Treeni
Päivällinen: riisihiutalepuuroo proteiinijauheella ja sokeritonta mehua
Iltis: kanaa/kalkkunaa tms, kasviksia, öljyä
Tää on runko, toki vaihtelua on. Mut tällä maha ei turpoo kauheesti. Mul on ärtyneen suolen oireyhtymä.
Vkl saatan sit syödä karkkia tai jäätelöö tai käydä ulkona syömäs ja maha kyllä turpoo ja tulee öö.. ilmavaivoja, mut tykkään herkutella.
Ikä, sukupuoli ja paino?

Mut jos kerta riisihiutalepuuro kelpaa, niin miksei ihan vaan riisi? tankkaa sit sillä

Ikä, sukupuoli ja paino?

Mut jos kerta riisihiutalepuuro kelpaa, niin miksei ihan vaan riisi? tankkaa sit sillä
39v, nainen ja 59,5kg/163cm.
Kelpaa tavallinen riisiki, mut oon ajatellut, että syön hh treenin ympärillä ja päivän muina ruokina sit enimmäkseen kasviksista hiilarit.
Oonko ihan hakoteillä🙈
Pitää varmaan ottaa joku ravintokoutsi joka ymmärtää mun mahaongelman🤷‍♀️

Kelpaa tavallinen riisiki, mut oon ajatellut, että syön hh treenin ympärillä ja päivän muina ruokina sit enimmäkseen kasviksista hiilarit.
Oonko ihan hakoteillä🙈

Oletko kokeillut FODMAP ruokavaliota, moni sun kans samankaltaisista oireista kärsivä on saanut siitä helpotuksen.

Oonko ihan hakoteillä🙈
Eihän tuossa mitään väärää ole, lähinnä mietin noita "tankkauspäiviä". Miksi?
Paremmin se treeni kulkisi, kuin söisi kokoajan sopivasti, eikä näännyttäis arkea ja sitten ottais takas viikonloppuna. Ehkä myös olisi vähemmän mielitekoja

En tosin nyt oo ihan varma, mitä koitit alunperin kysyä

Oletko kokeillut FODMAP ruokavaliota, moni sun kans samankaltaisista oireista kärsivä on saanut siitä helpotuksen.
Syön aika pitkälti sen mukaan.
Eihän tuossa mitään väärää ole, lähinnä mietin noita "tankkauspäiviä". Miksi?
Paremmin se treeni kulkisi, kuin söisi kokoajan sopivasti, eikä näännyttäis arkea ja sitten ottais takas viikonloppuna. Ehkä myös olisi vähemmän mielitekoja

En tosin nyt oo ihan varma, mitä koitit alunperin kysyä
Alunperin kysyin sitä, että mihin perustuu se että sen mättöpäivän jälkeen treeni sujuu hyvin (paremmin kuin pelkän hh-tankkauksen jälkeen)? Mut aloinki sit miettiä, että pitäiskö vaan syödä viikollaki hiilareita enemmän vaikka maha turpookin. Mut sit ei välttämättä tulisi noita mielitekoja herkkujen suhteen.

Alunperin kysyin sitä, että mihin perustuu se että sen mättöpäivän jälkeen treeni sujuu hyvin (paremmin kuin pelkän hh-tankkauksen jälkeen)? Mut aloinki sit miettiä, että pitäiskö vaan syödä viikollaki hiilareita enemmän vaikka maha turpookin. Mut sit ei välttämättä tulisi noita mielitekoja herkkujen suhteen.
Eiköhän se oo ihan puhtaasti se saatu ja talteen laitettu energia. Mitä tulee enemmän kun mättää kaikkea vs pelkkä hiilari.

Lisää sitä hiilaria sinne sen verran että reeni kulkee, mutta maha ei turpoa. Kyllä sulle sellaset HH lähteet löytyy millä vatsakin toimii. Valkoisen riisin kyllä pitäis sopia herkkä vatsaisellekkin ja sitähän sulla oli jo vähän tuolla viikolle ruokalistalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom