Hiilarit pois palautusjuomasta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hullu inkkari sanoi:
Itse ainakin pidän tuotetta koostumukseltaan hyvänä.

1:1 suhteella ja tärkeät b-vitamiinit mukana, sekä yhtälailla tärkeät kreatiini ja glutamiini. Sadan gramman satsissa sopivasti 40:40, sekä 5g kreatiinia sekä 7g ja rapiat glutamiinia. Ainoa miinus
oli kokeilemassani mansikanmakuisessa sen ikävä maku. Täytyy joskus kokeilla suklaanmakuista,
jos se menis helpommin alas. Mansikka oli jo niin pistävän makuista että jätin pussin kesken.

Kaverini on käyttänyt tuotetta maitoon sekoitettuna ja kehui makua, siis nimenomaan tuota mansikkaa. Itse en palautusjuomaani maitoon sekoita. Gainerina maitoon sekoitettuna mansikka
kai on mukavan makuista, palautusjuomana veteen sekoitettuna ei niinkään.

Huom: palautusjuoma aina mieluummin veteen sekoitettuna!

katoin toho pussin kylkee nii siin sanottiin, että annostus ois 75g. kannattaakohan siihen lisätä pikkasen lisää creatiinia , kun tosta tulee vaa noin 3,5g kreaa per annos?

Hullu inkkari sanoi:
Itse ainakin pidän tuotetta koostumukseltaan hyvänä.

1:1 suhteella ja tärkeät b-vitamiinit mukana, sekä yhtälailla tärkeät kreatiini ja glutamiini. Sadan gramman satsissa sopivasti 40:40, sekä 5g kreatiinia sekä 7g ja rapiat glutamiinia. Ainoa miinus
oli kokeilemassani mansikanmakuisessa sen ikävä maku. Täytyy joskus kokeilla suklaanmakuista,
jos se menis helpommin alas. Mansikka oli jo niin pistävän makuista että jätin pussin kesken.

Kaverini on käyttänyt tuotetta maitoon sekoitettuna ja kehui makua, siis nimenomaan tuota mansikkaa. Itse en palautusjuomaani maitoon sekoita. Gainerina maitoon sekoitettuna mansikka
kai on mukavan makuista, palautusjuomana veteen sekoitettuna ei niinkään.

Huom: palautusjuoma aina mieluummin veteen sekoitettuna!

katoin tohon pussin kylkee, ja siinä luki että annostus on 75g. Kannattaskohan siihen lisätä kreatiinia pikkasen, kun tosta annoksesta tulee vaan noin 3,5g kreaa?

Ite vedän treenin jälkeen vaan proteiinidrinkin. Hiilareita tulee kokiksesta jota litkin samalla prodedrinkin makua lieventämään, ja siis juon tota kokista vaan sen takia että prodedrinkin maku on pidemmän päälle pahaa. En tiedä onko siitä mitään hyötyä hiilareiden suhteen?

Oxblood sanoi:
minkäs verran näette eroa voimanostajan ja bodarin palkkarin koostumuksessa?

Sama setti, imo.

n00kie sanoi:
Ite vedän treenin jälkeen vaan proteiinidrinkin. Hiilareita tulee kokiksesta jota litkin samalla prodedrinkin makua lieventämään, ja siis juon tota kokista vaan sen takia että prodedrinkin maku on pidemmän päälle pahaa. En tiedä onko siitä mitään hyötyä hiilareiden suhteen?

Joskus kuullut jostain, ettei hiilihappo olisi hyväksi palautumiselle. Loogiseltakin tuo kuulostaa, mutta varma en ole.

Muutenhan se on melko sama mistä sen sokerin ottaa, tosin malto imeytyisi kyllä tasaisemmin.

Joku Fastin whey+ maksaa n.40e ja Fastin Hera80:nen maksaa n.17e. Eli ei ole vaikea arvata kumpaa ennemmin juon palkkarissani. Talous ei vaan yksinkertaisesti kestä superprotujen juomista. Tuo vitamiinit palkkarissa juttu oli kyllä kiinnostava. Saakohan mistään vitamiinia jauhona? :D

Olispa maustamaton vitamiinijauho, tyyliin vitamax on, jota voisi sitten sen teelusikallisen laittaa palautusjuomaan kuten kreatiinia ja glutamiiniakin.

Enpä viitsi mansikan makuiseen palautusjuomaan pistää greipin tms. happamen makuista vitamiinijauhoa.

jto sanoi:
ja vielä: se tavallinen pilkkomaton hera ei sovi palkkariin. kannattaa käyttää pilkottua tavaraa, että imeytyy nopeemmin. normaali hera tms. vaan hidastaa hiilarien yms. imeytymistä. tämän takia esim. gainomax ei ole palautumisjuoma, vaikka niin mainostaa.

Tämänhän voi kiertää ottamalla heraprotskujuoman 2 h ennen treeniä. Eikös?

Heikki722 sanoi:
Tämänhän voi kiertää ottamalla heraprotskujuoman 2 h ennen treeniä. Eikös?

Mun mielestä voi. Itse otan tunti ennen treeniä reilun protujuoman ja sitten palautusjuomassa on makua antamassa vähän parempaa protua ja perutavarana hera80:stä.

Ja ainakin Heikistä näkee, että ei se pihvin kasvaminen ole siitä kiinni, onko proteiini huippuhifiä vai vähän enemmän peruskamaa. ;)

Tärkeämpää on IMO että sitä protua syö n. 3 tunnin välein, joten sitten on aminot kierrossa koko ajan tasaisesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Viimeiseen kolmeen vuoteen en ole palautusjuomaan hiilareita lisännyt, eli pelkkää heraa n. 40 - 50 g veteen sekoitettuna. Tuntuu toimivan mulla parhaiten eikä tule sitä vittumaisen täyttävää oloa kuten hiilareiden ahmisen yhteydessä yleensä.

Kyl mäkin käyttäisin pilkotumpaa prodea, mutta kun vetää vatsan vesiripulille jostakin syystä, niin käytän Hera80:aa. En kyllä ymmärrä miksi laadukkaampi hera ei käy.

flyingbear sanoi:
Viimeiseen kolmeen vuoteen en ole palautusjuomaan hiilareita lisännyt, eli pelkkää heraa n. 40 - 50 g veteen sekoitettuna. Tuntuu toimivan mulla parhaiten eikä tule sitä vittumaisen täyttävää oloa kuten hiilareiden ahmisen yhteydessä yleensä.

No eihän niitä tarvi ahmia! 40 g maltoa liukenee palkkariisi niin, että et sitä huomaakaan! Ja aivan kiistaton tosiasia on hiilihydraatin kaksiosainen hyöty palkkarissa:

1. täyttää glukogeenivarastot -> nopeuttaa palautumista
2. avaa soluja proteiinille insuliinin välityksellä.

Tämä ei ole tunneasia, vaikka sinusta siltä tuntuukin, että ilman hiilihydraattia palkkari toimii parhaiten. Melkein sama kun sanoisi, että ilman ruokaa kasvaa eniten. Pääasia tietysti on, että olet tyytyväinen oloosi. Hyvää oloa ja mieltä sieltä salita tietysti haetaan, mutta kyllä hiilari kuuluu palkkariin. Piste.

On perusteltua ottaa proteiini ennen treeniä ja hiilihydraatti+kreatiini(+glutamiini) treenin jälkeen. Näin proteiini on juuri ehtinyt imeytyä treenin päätteeksi. Vastaavasti hiilihydraattijuoma treenin jälkeen täydentää tyhjentyneet energiavarastot. Tämä tulee olemaan menettelytapani toistaiseksi.

Back
Ylös Bottom